Stran 1 od 1

Kompresijsko razmerje --- oktansko število goriva

Objavljeno: To nov 22, 2005 8:22 am
Napisal/-a svadreb
V knjigi "Vse o avtu" iz leta 1978 sem zasledil podatek, da je od kompresijskega razmerja odvisno, koliko oktanski bencin je primeren.

Odnos je naslednji:

Komp. razmerje ----- Okt. št.
do 7,5 ----------------- 90
do 8,2 ---------------- 94
do 9 ------------------- 97
nad 9 ----------------- 100

Objavljeno: To nov 22, 2005 8:56 am
Napisal/-a Voith
logika ane.

namrec nizko oktanski bencin se pri velikih kompresijah sam uzge. to pa pripelje do klenkanja oz samouziga.

vec oktanov k ma benz, bol je stabilen.

Objavljeno: To nov 22, 2005 9:27 am
Napisal/-a svadreb
Ja, samo marsikomu to ni jasno. Večina jih misli, da je večoktanski bencin boljši in "bolj gori".

Objavljeno: To nov 22, 2005 9:37 am
Napisal/-a INFINITI
Jah, to je splošna zmota. Drugače pa je na fifth gear bila dobra raziskava. Testirali so namreč kako se v praksi obnese 100 oktansko gorivo; ali so trditve o večji moči resnične. Avte so sprva laufali na navaden benz in jih dali na meritev WHP, vendar ne preko valarjev ampak na dyno ki se direktno pripne na peste. potem so popolnoma izpraznili ves benz ven in vlili 100 oktanca, resetirali comp na motorju in ponovili vajo.
Dali so pa Cliota, golfa GTI in Imprezo STI.
Ugotovitev je da navadni vsakdanji atmosferci ne profitirajo absolutno nič. GTI je že dal boljše rezultate od par konjičev ven, medtem ko je visokotunirana Impreza STI spljunila po 15-20 konjev več. Skratka razen če voziš navit avto z turbinami itd ni nobene razlike.

Svadreb - res je tudi da danes avti ne potrebujejo tako visoke oktane za kompresije ki so bile navedene, namreč avtomobili imajo vgrajene "knock senzorje" ,tako da ni panike glede klenkanja.

Objavljeno: To nov 22, 2005 9:53 am
Napisal/-a Blinder
Je bistvena razlika med kompresijskim razmerjem, in kompresijo.

Ferrari enzo ima komp.razmerje 11.5:1 ali 12:1, pa ne potrebuje kakega posebnega goriva....

Objavljeno: To nov 22, 2005 11:54 am
Napisal/-a VET
Knock senzorji zaznajo klenkanje in zato ECU zmanjša kot predvžiga .... ampak je zato tudi izkoristek goriva malce manjši in posledično poraba večja in manjša moč.

So pa te razlike tako majhne, da se lahko pogovarjamo le o procentih razlik. ;)

Objavljeno: To nov 22, 2005 7:56 pm
Napisal/-a Mr. S2k
S2000 ima 11.1 : 1 pa verjetno (še nisem probal) gre tudi na 95 oktanov.

Objavljeno: To nov 22, 2005 11:05 pm
Napisal/-a monster_d
moj jugo ma kompresijsko razmerje caa 9,5:1
nema razlikce z 100oktancem :D, kvecemu slabse :P

Objavljeno: To nov 22, 2005 11:23 pm
Napisal/-a AgitatoR
No jst mam kopmresijo 13, na bencinarju in mi s 95 oktanskim klenka, s 98 pa samo dokler se ne segreje.

Kdor ne vrjame da mam tako kompresijo plača kišto Laškega in merjenje kompresije.

Objavljeno: Sr nov 23, 2005 12:16 am
Napisal/-a Blinder
Samotar je napisal/-a:No jst mam kopmresijo 13, na bencinarju in mi s 95 oktanskim klenka, s 98 pa samo dokler se ne segreje.

Kdor ne vrjame da mam tako kompresijo plača kišto Laškega in merjenje kompresije.


Ena stvar je kompresijsko razmerje, drugo je kompresija ;)

Glede tega, zakaj majo naviti motorji vecje razmerje, gre se z to da majo vec casa odprte sesalne ventile, zaprejo se sele do 90° po smt... neki v tem smislu, za kaksno boljso razlago pa me ne rabite niti vprasat, ker ne vem :lol:

Objavljeno: Sr nov 23, 2005 2:37 am
Napisal/-a VET
Blinder je napisal/-a:Glede tega, zakaj majo naviti motorji vecje razmerje, gre se z to da majo vec casa odprte sesalne ventile, zaprejo se sele do 90° po smt... neki v tem smislu, za kaksno boljso razlago pa me ne rabite niti vprasat, ker ne vem :lol:

Verjetno res ne veš če tko pišeš .... :lol:

Kompresijsko razmerje je razmerje prostornine v cilindru (in delčku utora v glavi) med spodnjo in zgornjo lego .... primer: če gre u cilinder na bat, ko je bat v zgornjem položaju 1dl vode in ko je u spodnjem položaju 12dl vode je razmerje 12:1.

To razmerje se pri navijanju motorjev povečuje s brušenjem - nižanjem glave in dodatno še s posebej oblikovanimi čeli batov. ;)