Stran 1 od 4
Z ali brez ABS v idelanih razmerah?
Objavljeno: Sr nov 30, 2005 2:29 am
Napisal/-a VET
Da ne smetim sosednje teme, ki je zavila v to smer.
Se z ABS sistemom v idealnih pogojih .... suha - ravna - prazna cesta, srednje hrapav čist asfalt .... prej ustavimo brez ABSa ali z ABSom
Važni so samo metri ustavljanja pri enaki hitrosti .... posledice kot so zažgane gume in nadzor volana za ta primer niso pomembni.
Mnenja, izkušnje, linki .....
Objavljeno: Sr nov 30, 2005 2:43 am
Napisal/-a bass
V motosportu ni abs-a ampak filing dirkačev. To mislim da potrjuje moje mnenje, da brez.
Objavljeno: Sr nov 30, 2005 7:10 am
Napisal/-a nebivedu
Brez ABS-a se definitivno prej ustaviš na grobem asfaltu in na ledu ter zbitem snegu, ABS pomaga samo v mokri cesti, da kolikor toliko zmanjšaš hitrost pred ovinkom in da se lahko zapelješ skozi ovinek.
Objavljeno: Sr nov 30, 2005 7:25 am
Napisal/-a Mojster Miha
Treba bi bilo preizkusit oz kakšen test prebrat - sicer pa če me spomin ne vara, se da pri avtomobilih z ABS-om tega enostavno izklopit s tem, da pobereš proč ustrezno varovalko.
Po mojih izkušnjah je tako - odvisno od voznika oz njegovega občutka na pedalu za zavoro. Če obvalada "zadevo" bo filigransko natančno odmerjal zavorno silo bo lahko dosegel boljši učinek, v nasprotnem primeru pa ne. Ampak, ljudi iz prve skupine je malo, zato pa so tudi vgrajeni ABS (in seveda druga "pomagala" ala ASR, ESP ...) - da čisto navaden voznik s čisto povprečnim znanjem lahko varno obvlda svoje vozilo. Zato je po mojem prepričanju, če vzamemo vse voznike (in ne samo "mojstre volana") v omenjenem primeru zaviranje vsekakor boljše z ABS-om.
LP
Objavljeno: Sr nov 30, 2005 7:37 am
Napisal/-a bsmuk31
Moje mnenje je: čisto odvisno od vrste avta in ABS-a.
Objavljeno: Sr nov 30, 2005 8:18 am
Napisal/-a Nixxon
Mojster Miha je napisal/-a:Treba bi bilo preizkusit oz kakšen test prebrat - sicer pa če me spomin ne vara, se da pri avtomobilih z ABS-om tega enostavno izklopit s tem, da pobereš proč ustrezno varovalko.
Po mojih izkušnjah je tako - odvisno od voznika oz njegovega občutka na pedalu za zavoro. Če obvalada "zadevo" bo filigransko natančno odmerjal zavorno silo bo lahko dosegel boljši učinek, v nasprotnem primeru pa ne. Ampak, ljudi iz prve skupine je malo, zato pa so tudi vgrajeni ABS (in seveda druga "pomagala" ala ASR, ESP ...) - da čisto navaden voznik s čisto povprečnim znanjem lahko varno obvlda svoje vozilo. Zato je po mojem prepričanju, če vzamemo vse voznike (in ne samo "mojstre volana") v omenjenem primeru zaviranje vsekakor boljše z ABS-om.
LP
Točno tako. Le redki so tisti ki lahko dozirajo bolj natančno brez ABS-a. Že to da so pri F1 močno lobirali da je, bi rekel da so celo profiji tam-tam glede tega.
Objavljeno: Sr nov 30, 2005 9:10 am
Napisal/-a meganeman
Da se ustavis brez ABS-a hitreje kot z njim je jasno kot beli dan. Saj ABS prekinja zaviranje in s tem opravi manj zavornega dela v enakem casu.
Vendar morate vedeti da je idealno zaviranje taksno, da gume ne drsijo, saj je koificent lepenja vecji od koeficienta trenja. Ce vam bodo gume zablokirale, ste izgubili proti ABS-u, kjer gume nikoli ne zablokirajo za dlje casa!!!
Zato izkusen voznik (Ne jaz in ne ti, kvecjemu kaksen rally ali pa poklicni voznik!) prej ustavi brez ABS-a ker ima taksen obcutek, da zavre z ravno pravim pritiskom na zavorno pedalo, da kolesa se ne blokirajo. Mi pa v kriticnih situacijah reagiramo refleksno in pohodimo pedalko do konca, kar podaljsa zaviranje brez ABS-a in zato si neprofesionalni vozniki zelimo ABS-a, ki resuje nase situacije:)
Objavljeno: Sr nov 30, 2005 9:40 am
Napisal/-a Nu-NRG
Zadnic enkrat smo o temu debatiral, pa je en zlo na hitr reku, daljsa zavorna razdalja na racun boljse vodljivosti. Kar je seveda point ABS-a.
LP, Klemen
Objavljeno: Sr nov 30, 2005 9:48 am
Napisal/-a Tomaz40
Nu-NRG je napisal/-a:Zadnic enkrat smo o temu debatiral, pa je en zlo na hitr reku, daljsa zavorna razdalja na racun boljse vodljivosti. Kar je seveda point ABS-a.
LP, Klemen
To velja samo pri zelo zelo redkih ljudeh, ki res obvladajo avto. Večina voznikov v paniki useka po bremzi in če ni ABS-a kolesa zablokirajo, avto pa leti naprej, tako da lahko brez težav rečemo, da z ABS skrajšamo zavorno pot in pridobimo vodljivost nad avtom.
Objavljeno: Sr nov 30, 2005 10:21 am
Napisal/-a PureTNT
Popolnoma zavorni pedal ponavadi stisnemo samo v stresnih situacijah in takrat bo ABS delo opravil bolje od večine voznikov, tudi veliko dirkačev. ABS na tekmovanjih ne vidimo, ker gre tam za kontrolirano okolje. Točno poznaš lastnosti dirkališča, sestavo asfalta ter imaš dober pregled nad dogajanjem pred sabo. Tega na navadni cesti ni in resnično bi rad videl nekoga, ki se v taki situaciji brez ABS hitreje ustavi kot z njim. Saj se tudi na dirkališčih vsake toliko časa zavrtijo, ko jim blokirajo kolesa, le da imajo tam prednost ojačanega vozila, varnostne opreme in izletnih točk, česar pa v normalnem prometu nimamo. Dirkači svoje avtomobile vozijo z ABS (da, tudi Schumacher

). Sicer lahko tudi brez ABS zavrem izjemno hitro, vendar v stresni situaciji ne želim preizkušati svojih sposobnosti na račun vozila pred menoj. Ne pa tudi pozabit, da si bo v primeru nesreče zaradi tega nad teboj roke oprala tudi zavarovalnica, saj vozilo ni bilo tehnično izpravno.
Objavljeno: Sr nov 30, 2005 11:03 am
Napisal/-a Slide
Vsi omenjate ljudi ki sedijo za volanom...pozabljate pa tehnologijo ki jo imajo oni pod ritjo, pa s tem ne mislim elektronike...ravno toliko kot je odvisno od voznika, je odvisno tudi od avta.
Pozabljate da imajo dirkalni avtomobili tudi slickse, ki se limajo na podlago kot žvečilka, ter vrhunsko dirkaško podvozje, res bi rad videl junaka ki kakšen čisto serijski avto ustavi prej brez ABS-a kot z njim. O takšnih variantah se lahko začnemo pogovarjat šele, ko je avto opremljen z ustreznim športnim podvozjem ter čimbolj lepljivimi valjari pod podvozjem, potem...bi po mojem mnenju seveda, mogoče imel možnost.(druga stvar je pa sneg ali led)
Saj je dost da pogledate kakšen cajteng ko merijo takšne stvari z ustreznimi napravami in primerjate enak avto, ki recimo ni opremljen z ABS serijsko ter če imate srečo še zelo podobnega ki je opremljen...navaden avto, z navadnimi gumami boste tudi na suhem ustavili kasneje brez ABS kot z njim...v določenih primerih bi mogoče šlo, ampak splošno...težko težko...
Objavljeno: Sr nov 30, 2005 11:13 am
Napisal/-a FireSTORM
nebivedu je napisal/-a:Brez ABS-a se definitivno prej ustaviš na grobem asfaltu in na ledu ter zbitem snegu, ABS pomaga samo v mokri cesti, da kolikor toliko zmanjšaš hitrost pred ovinkom in da se lahko zapelješ skozi ovinek.
sem gledal v ponedeljek se mi zdi ali pa v nedeljo na discovery chanel fifth gear(se mi zdi da je bla oddaja)
tam so testirali ABS na ledu
sistem proti zdrsavanju na poledenelem klancu
in sistem proti bočnemu zdrsavanju na ledu
test je bil opravljen z jaguarjem k-type
najprej test brez ABS bremzanje po bregu navzdol po ledu...
brez ABS se je avto samo odpeljal naprej svojo smer čeprav je voznik obrnil volan do konca v levo, avto je šel naprej
potem pa test z ABS, avto niti ni uspel prit do konca brega in se je že ustavil(tak da zdaj veste moje mnenje) :P
potem je bil test na poledenelem klancu, vzpon
najprej brez sistema, avto je zapeljal na led in se premaknil kakih 20cm po ledu in se speljal nazaj dol :P
potem pa z sistemom, kot da bi se peljal po čistem asfaltu
pa še bočni test
najprej brez sistema
vožnja 100km/h po ledu, in imitacija dveh ovir na avtocesti na desni in levi strani, na koncu pa še kao zid iz stiropola
prve ovire se je še ognil dokaj normalno, pri drugi je šlo že pošteno počez, v "zid" pa je butnil točno bočno
potem pa je prišel test z sistemom proti bočnemu zdrsavanju(ESP)
zapeljal je mimo vseh ovir kot da sploh nebi bilo leda
teste so opravljali na nekem zmržnjenem jezeru nevem točno kje
kaj hočem povedat...
vi hočete dokazat da ste bol sposobni kot računalnik? vi pravite da lahko v sekundi pritisnete zavore par stokrat in tudi spustite?
ni šans da je kerikoli človek bolši od računalnika, pa so pogoji kaki so
če pa se najde kateri taki pa naj pride pred mene in se mu vržem na kolena, poklonim on poljubim vseh 10 prstov na nogi
Objavljeno: Sr nov 30, 2005 11:18 am
Napisal/-a Slide
Glede tistega testa na fifth gear...tam sem prvič v življenju bil razočaran nad Tiffom in če mene vprašaš je bila tam v igri reklama ali pa kakšen drug interes. Vsak, ampak prav VSAK ki je kdajkoli malce preizkušal takšne stvari ve, da te TC ovira pri speljevanju na spolzki podlagi. Vprašaj malo policaje, kako kolnejo astre in Vito-te pozimi, ko se TC(traction control) ne da izklopit.

Ne prideš nikamor, smo tudi že mi probavali.
Myth busted...
Tud po snegu se brez ABS načeloma ustaviš prej, že zaradi tega ker ti pomaga tudi "klin" ki se nabere pred kolesi, poleg tega pa ABS na zelo spolzki podlagi prehitro izklaplja...zakaj misliš da imajo malo bolj hard-core terenci izklopljiv ABS?
Myth busted...
Edino glede ESP pa nimam nobenih pomislekov, ta sistem je pa defintivno dobrodošel, ko začne avto nenadzorovano razmetavat po cesti...pa najsi bo ta spolzka ali pa suha...važno da je gumbek ki ga izklopi ko si zaželiš zabave
Myth plausible
aja...jaguar je bil X-type ne K-type

Objavljeno: Sr nov 30, 2005 11:22 am
Napisal/-a soso
FireSTORM je napisal/-a:nebivedu je napisal/-a:Brez ABS-a se definitivno prej ustaviš na grobem asfaltu in na ledu ter zbitem snegu, ABS pomaga samo v mokri cesti, da kolikor toliko zmanjšaš hitrost pred ovinkom in da se lahko zapelješ skozi ovinek.
sem gledal v ponedeljek se mi zdi ali pa v nedeljo na discovery chanel fifth gear(se mi zdi da je bla oddaja)
tam so testirali ABS na ledu
sistem proti zdrsavanju na poledenelem klancu
in sistem proti bočnemu zdrsavanju na ledu
test je bil opravljen z jaguarjem k-type
najprej test brez ABS bremzanje po bregu navzdol po ledu...
brez ABS se je avto samo odpeljal naprej svojo smer čeprav je voznik obrnil volan do konca v levo, avto je šel naprej
potem pa test z ABS, avto niti ni uspel prit do konca brega in se je že ustavil(tak da zdaj veste moje mnenje) :P
potem je bil test na poledenelem klancu, vzpon
najprej brez sistema, avto je zapeljal na led in se premaknil kakih 20cm po ledu in se speljal nazaj dol :P
potem pa z sistemom, kot da bi se peljal po čistem asfaltu
pa še bočni test
najprej brez sistema
vožnja 100km/h po ledu, in imitacija dveh ovir na avtocesti na desni in levi strani, na koncu pa še kao zid iz stiropola
prve ovire se je še ognil dokaj normalno, pri drugi je šlo že pošteno počez, v "zid" pa je butnil točno bočno
potem pa je prišel test z sistemom proti bočnemu zdrsavanju(ESP)
zapeljal je mimo vseh ovir kot da sploh nebi bilo leda
teste so opravljali na nekem zmržnjenem jezeru nevem točno kje
kaj hočem povedat...
vi hočete dokazat da ste bol sposobni kot računalnik? vi pravite da lahko v sekundi pritisnete zavore par stokrat in tudi spustite?
ni šans da je kerikoli človek bolši od računalnika, pa so pogoji kaki so
če pa se najde kateri taki pa naj pride pred mene in se mu vržem na kolena, poklonim on poljubim vseh 10 prstov na nogi
E tocno to sem jaz gledal ja! Za malenkost si me prehitel , sem hotel ravno o tej odaji napisat. Ma v bistvu se ne mormo primerjat z racunalniki!!! LP
Objavljeno: Sr nov 30, 2005 11:22 am
Napisal/-a VET
Mogoče nisem dovolj točno napisal anketnega vprašanja in zato nekateri spet omenjate nadzor, zavijanje, občutke, dirkače ....
Naj omenim še enkrat.
Anketno vprašanje je zastavljeno za specifičen primer suhe - ravne - prazne ceste, srednje hrapav čist asfalt na kateri stisnemo bremzo v obeh slučajih do konca.
V enem primeru bo ABS zavore popuščal in prijemal .... v drugem pa bodo kolesa blokirala - gume se bodo samo na stičnem mestu zelo segrele - dobesedno žgale in puščale krepko sled na asfaltu.
V KATEREM PRIMERU SE BOMO PREJ USTAVILI Z POVPREČNIM AVTOM IN GUMAMI
Nadzor vozila, možnost zavijanja, posledice kot so uničene gume, izogibanje oviram, itd. v tem primeru niso važne .... samo metri ustavljanja. Recimo da se to preizkusi na dirkališču kjer prej našteto ni važno in so okoliščine varovane.
.
Objavljeno: Sr nov 30, 2005 11:25 am
Napisal/-a Slide
VET je napisal/-a:Mogoče nisem dovolj točno napisal anketnega vprašanja in zato nekateri spet omenjate nadzor, zavijanje, občutke, dirkače ....
Naj omenim še enkrat.
Anketno vprašanje je zastavljeno za specifičen primer suhe - ravne - prazne ceste, srednje hrapav čist asfalt na kateri stisnemo bremzo v obeh slučajih do konca.
V enem primeru bo ABS zavore popuščal in prijemal .... v drugem pa bodo kolesa blokirala - gume se bodo samo na stičnem mestu zelo segrele - dobesedno žgale in puščale krepko sled na asfaltu.
V KATEREM PRIMERU SE BOMO PREJ USTAVILI Z POVPREČNIM AVTOM IN GUMAMI
Nadzor vozila, možnost zavijanja, posledice kot so uničene gume, izogibanje oviram, itd. v tem primeru niso važne .... samo metri ustavljanja. Recimo da se to preizkusi na dirkališču kjer prej našteto ni važno in so okoliščine varovane.
.
V tem primeru vsekakor z ABS, ker če boš gume hacal na enem mestu ne bodo več tako dobro prijele ampak se bodo pregrele...rezultat=manjši pojemek...ampak to čist iz glave

Objavljeno: Sr nov 30, 2005 11:47 am
Napisal/-a maki13
V tem primeru sigurno prej z abs kot pa brez pa zablokiranimi kolesi.Ampak so zelo redki vozniki ki se lahko extremnim situacijam izognejo brez elektronike,sem imel 2leti nazaj priloznost preizkusat audija A4 na poligonu za varno voznjo,pa vam lahko povem,da ga skor ni junaka ki bi v prvem poskusu ujel avto ko zacne ta drset oziroma z zablokiranimi gumami po ledu obvozu oviro.Za povprecne voznike oziroma za99.9% ljudi so elektronska pomagala obvezna se pravi za vse nas.Priporocam abs sem se preprical o njegovi uporabnosti.To je edina stvar,ki te bo poleg tvojih vozniskih izkusenj resila pred nesreco.
Objavljeno: Sr nov 30, 2005 11:48 am
Napisal/-a VET
Slide je napisal/-a:V tem primeru vsekakor z ABS, ker če boš gume hacal na enem mestu ne bodo več tako dobro prijele ampak se bodo pregrele...rezultat=manjši pojemek...ampak to čist iz glave

Si računal faktor oprijema "očiščene" vroče gume na asfalt v primerjavi z hladno in po celem obodu malce prašno gumo, ki se pri zaviranju z ABS le malenkost segreje in vmes še malenkost popušča?
@maki13 spet bluziš o nekih izogibanjih in ovirah čeprav je že dvakrat napisano da to ni tema ankete.

Objavljeno: Sr nov 30, 2005 11:52 am
Napisal/-a BBoss
Vsi tisti, ki dajete prednost vozilom brez ABS to opravičujete z filigransko natančnim zaviranjem tik preden zablokirajo kolesa. Takšno zaviranje se da doseči tudi v vozilih z ABSom. Če si car lahko pri avtih z ABSom in brez zaviraš tik preden bi kolesa blokirala.
In ko enkrat prestopiš mejo blokiranja bo avtomobil z ABSom zaviral hitreje kot avtomobil brez ABS.. to je pa povedal že Meganeman. In tudi po tem sprašuje avtor tale ankete - se pravi kaj je boljše ko prestopiš mejo blokiranja zavor.
ABS je definitivno dokazan, da skoraj ni situacije, da ne bi bil boljši (mogoče edino na mehkem snegu, kjer se blokirana kolesa zarijejo v sneg) zato ABS tudi ni mogoče z gumbom izklopiti, kar se da v veliki večini z ostalimi sistemi kot recimo ESP (Še dobro da se da, ker če ne pozabite na driftanje in ostale bočne aktivnosti

)
Objavljeno: Sr nov 30, 2005 11:59 am
Napisal/-a Slide
VET je napisal/-a:Slide je napisal/-a:V tem primeru vsekakor z ABS, ker če boš gume hacal na enem mestu ne bodo več tako dobro prijele ampak se bodo pregrele...rezultat=manjši pojemek...ampak to čist iz glave

Si računal faktor oprijema "očiščene" vroče gume na asfalt v primerjavi z hladno in po celem obodu malce prašno gumo, ki se pri zaviranju z ABS le malenkost segreje in vmes še malenkost popušča?

Pomojem ima PREgreta guma, ki se vsekakor pregreje pri blokiranju z večje hitrosti, manj oprijema kot "hladna" guma.