Stran 1 od 1

Kako dela oljna pumpa?

Objavljeno: Če jan 05, 2006 12:30 am
Napisal/-a phoebus
Nekaj mi ni čisto jasno...kolikor vem (in ni nujno da vem pravilno :D) je oljna pumpa priklopljena na jermen, ane? Po tej logiki naj bi obrati določali pritisk- več obratov kot je, večji je pritisk, drugih faktorjev pa naj ne bi bilo (če je res direkt vezano).

Zato se mi zdi zanimivo, da je (na armaturki imam merilnik tlaka olja) pritisk ko je mašina hladna zelo visok tudi v prostem teku, pri ogreti mašini pa ne. A je to samo posledica bolj gostega olja, ali je ta povezava med pumpo in mašino variabilna?

Potem me pa zanima še, če je lahko za pumpo kdaj "preveč pritiska"- npr. pri mrzli mašini je že v prostem teku kazalec na 80% pritiska, če grejo obrati gor, gre do 90 (mrzlega vozim na easy, pod 3, 3.5k). A je možno da bo- če ga bom steral pritisk prevelik in bo pumpa (ali kaka druga komponenta) "počla"? (vem da je večja nevarnost pitja olja in obrabe mašine in da od enega pritiska nima kaj, ampak vseeno- ko gledam prvih 5 minut vožnje pozimi kazalec skoraj navpično (100%) me kar boli :oops: )

Objavljeno: Če jan 05, 2006 10:32 am
Napisal/-a reber
Oljna pumpa, če misliš tisto za mauzanje motorja in ne servo, ponavadi ni vezana na jermen, ampak direktno notri v mašini, nekje ... tlak pa ni odvisen od vrtljajev, ampak od ventila na pumpi. Pumpa je dimenzionirana tako, da tudi pri minimalnih vrtljajih da dovolj pritiska za mazanje. No, mogoče pri nizkih vrtljajih da malo manj pritiska, takrat pa tudi mašina ni tolk obremenjena. Že ko dodaš malo gasa, so vrtljaji že dovolj visoki za maksimalen pritisk. Pri visokih vrtljajih pa deluje varnostni oziroma regulacijski ventil, ki je zelo preprost, nekako tko kot pri hidravliki. Povsem jasno je, da morajo biti črpalke zanesljive, saj je od njih ogromno odvisno, veš da se ne sme nardit da odpove, če pa odpove, potem pa so posledice jasne, hude, ...

Objavljeno: Če jan 05, 2006 2:12 pm
Napisal/-a Nu-NRG
Ce pa po drugi strani pogledas .. raje dva bara vec kot pa dva premal.
Recimo pri meni prosti tek: neogret 7 barov, ogret 3 bare. Obrat ali neogret pri voznji 6-7 barov.

LP, Klemen

Objavljeno: Če jan 05, 2006 9:19 pm
Napisal/-a phoebus
Zdaj vem :)

Hvala, fantje ;)

Objavljeno: Če jan 05, 2006 9:34 pm
Napisal/-a monster_d
jaz imam pod stangasom pritisk na caa. 2bara, visje mas obrate vecji je druk.
lp

Objavljeno: Če jan 05, 2006 9:56 pm
Napisal/-a DrMr
Nu-NRG je napisal/-a:Ce pa po drugi strani pogledas .. raje dva bara vec kot pa dva premal.
Recimo pri meni prosti tek: neogret 7 barov, ogret 3 bare. Obrat ali neogret pri voznji 6-7 barov.

LP, Klemen


... 7 barov, pa to ti že gumico na filtru razpihne, pa olje speni ??? kakšen te je ta The Stroj ??

Objavljeno: Če jan 05, 2006 11:18 pm
Napisal/-a lisko
Ni čist tak da je pumpa gnana "nekje u motorju" . Pri starejših avtih ki imajo še verižni pogon je oljna pumpa gnana preko odmične gredi in to prek 90 stopinskega zobniškega prenosa ( primer je jugo 45 ki ima na isti osi kot oljno pumpo tudi gnan razdelnik vžiga).

Pri novejših avtih pa je oljna pumpa gnana preko zobatega jermena lahko direkt na jermenico lahko spet preko 90 stopinskega zobniškega sistema ( primer je jugo 55 ki ima tretjo jermenico na zobatem jermenu za pogon oljne pumpe in pa na isti osi spet razdelilec vžiga) Moja R5 dizl petka ima pa posebno jermenico katera žene izključno samo oljno pumpo.

Pumpa je zobniškega tipa ( dva zobnika ki se vrtita v nasprotni smeri) in sicer je en gonilni zobnik drugi pa gnani zobnik.Sistem je zelo preprost.Zobniki so v točno prilegajočem ohišju in na eni strani prenosa je dotok na drugi strani pa odtok.

Objavljeno: Če jan 05, 2006 11:37 pm
Napisal/-a DrMr
... 70% jih pa glede na razmerje: manj izgube/bolj ziher žene veriga....prihodnost: krmiljena el.motorno gnana črpalka...

Objavljeno: Če jan 05, 2006 11:45 pm
Napisal/-a samson33
Lisko je vse povedu, jaz pa mislim da so tvoje skrbi odveč. Pritisk pa je odvisen od tipa olja in tudi kakovosti.

Objavljeno: Pe jan 06, 2006 8:04 am
Napisal/-a Nu-NRG
DrMr je napisal/-a:
Nu-NRG je napisal/-a:Ce pa po drugi strani pogledas .. raje dva bara vec kot pa dva premal.
Recimo pri meni prosti tek: neogret 7 barov, ogret 3 bare. Obrat ali neogret pri voznji 6-7 barov.

LP, Klemen


... 7 barov, pa to ti že gumico na filtru razpihne, pa olje speni ??? kakšen te je ta The Stroj ??

1.6 16V pa mogoce za lazje razumevanje, hidrovljicno nastavljivi odrocniki.

LP, Klemen

Re: pumpa

Objavljeno: Pe jan 06, 2006 8:05 am
Napisal/-a Nu-NRG
bajt je napisal/-a:Ni čisto tako.Tlak olja ne sme biti višji od predpisanega, saj v nasprotnem primeru(če je previsok)sčasoma začne izpirati glazuro na ojničnih in ležajih motorne gredi.To se seveda ne zgodi čez noč.Da je tlak pri hladnem olju višji kot pri ogretem je čisto normalno.Če pa so odstopanja prevelika, je treba tlak pomeriti z manometrom.Pumpa je ponavadi gnana preko zobnikov z gredi in tlak ni odvisen od števila obratov motorja.LP Bajt.

Zakaj hudica pa so potem olje dali notri?
Se vsak mehanik je rekel raje vec kot premal. Ker ce je premal, potem je nekaj narobe.

LP, Klemen

Re: Kako dela oljna pumpa?

Objavljeno: Pe jan 06, 2006 11:05 am
Napisal/-a FireSTORM
phoebus je napisal/-a:Potem me pa zanima še, če je lahko za pumpo kdaj "preveč pritiska"- npr. pri mrzli mašini je že v prostem teku kazalec na 80% pritiska, če grejo obrati gor, gre do 90 (mrzlega vozim na easy, pod 3, 3.5k). A je možno da bo- če ga bom steral pritisk prevelik in bo pumpa (ali kaka druga komponenta) "počla"? (vem da je večja nevarnost pitja olja in obrabe mašine in da od enega pritiska nima kaj, ampak vseeno- ko gledam prvih 5 minut vožnje pozimi kazalec skoraj navpično (100%) me kar boli :oops: )


hladnega avta se ne tera, pa tlak olja gor ali dol :P

Objavljeno: Pe jan 06, 2006 3:21 pm
Napisal/-a peters
DrMr je napisal/-a:... 70% jih pa glede na razmerje: manj izgube/bolj ziher žene veriga....prihodnost: krmiljena el.motorno gnana črpalka...


Ne ga srat, da bi še oljpumpo elektronika krmilila - še ena zadeva več za crknit.

Zdajšnji princip regulacije pritiska z vzmetnim ventilom je najboljši in zadeva po pol miljona km ne bo crknila... Problem se lahko pojavi le, če trdi delci pridejo v ventil in ta zašteka, kar pomeni stalen visok ali nizek pritisk - ampak to se zeeeelooo redko pojavi - gotovo redkeje, kot bi se pokvarila elektronika.
Zakaj bi šlo enostavno, če se da komplicirat, kajne ?