Stran 1 od 2
IZKORISTEK OTOVEGA MOTORJA!
Objavljeno: Sr jan 25, 2006 1:09 pm
Napisal/-a meganeman
Ojla, se eno vprasanje se mi je porajalo.
Znano dejstvo je, da je izkoristek otovega motorja vecji, ce je temperatura okolice cim nizja. Od tod torej sledi dejstvo, da imajo avtomobili pozimi boljsi izkoristek (to se se bolj pozna pri turbincih)!
Vprasanje pa je: Ali avtomobili porabijo pozimi res vec goriva kot poleti?
Nam je profesor rekel, da porabijo pozimi vec goriva, ker potrebujejo najprej precej vec casa da pridejo na delovno temperaturo (ko so mrzli pa "kurijo" dosti vec, kot ko so vroci, ker so tako nastavljeni) in s tem do pravega izkoristka. tudi olje je bolj gosto in s tem porabimo vec energije na viskoznosti le-tega.
Moja izkusnja pa je, da mi "pije" avto pozimi 0,5 l/100km manj. Samo po mojem mnenju je to zaradi avtomatske klime, ki se pozimi ne priziga:) hehe
Kaksno je vase mnenje?
Objavljeno: Sr jan 25, 2006 1:31 pm
Napisal/-a Vaillante
Avto pozimi kuri ponavadi več zaradi avtomatskega čoka in pa zato ker ker imajo danes novejši avtomobili na dovodu za zrak senzorje za loputo ki jo odpirajo oz. zapirajo glede na zunanjo temp. pozimi se ta loputa zapre in motor vleče zrak pri mašini(da se hitrje segreje) včasih so imeli avti narejeno tako da si moral pozimi sam zamenjat dovod zraka tako da si zasukal cel zračni filter in nanj nataknil drugo cev,zdaj pa to uravnava avtomatsko s pomočjo senzorjev.Tako da kar se meni zdi nebi smeli letni časi imeti kaj dosti pri tem, prej elektronika ki pa je je največ

Edina stvar ki je resnična in dokazana je to da se avto pozimi bolj obrablja(ekstremne temp. veliki vzponi temp in padci) Avto bolj uničiš če ga mrzlega enkrat nateraš na 5000 obratov kot pa da bi se z ogretim vozil s 5000 obrati nekaj časa.LP
Objavljeno: Sr jan 25, 2006 1:36 pm
Napisal/-a Vaillante
Aha še to motor ima pri mrzlem zraku res bolši izkoristek ampak tuki ne gre za temp zraka temveč za gostoto s tem se poveča tlak v motorju in se se zrak bolj komprimira med tem ko tobi vbrizg goriva to se pozna pa res pri turbincih drugače pa najbolj pri bencinarjih ker diesli imajo že tako veliko kompresijo da se nebi toliko poznalo kot pri benz.
Objavljeno: Sr jan 25, 2006 1:38 pm
Napisal/-a nebivedu
Vaillante je napisal/-a:Avto pozimi kuri ponavadi več zaradi avtomatskega čoka in pa zato ker ker imajo danes novejši avtomobili na dovodu za zrak senzorje za loputo ki jo odpirajo oz. zapirajo glede na zunanjo temp. pozimi se ta loputa zapre in motor vleče zrak pri mašini(da se hitrje segreje) včasih so imeli avti narejeno tako da si moral pozimi sam zamenjat dovod zraka tako da si zasukal cel zračni filter in nanj nataknil drugo cev,zdaj pa to uravnava avtomatsko s pomočjo senzorjev.Tako da kar se meni zdi nebi smeli letni časi imeti kaj dosti pri tem, prej elektronika ki pa je je največ

Edina stvar ki je resnična in dokazana je to da se avto pozimi bolj obrablja(ekstremne temp. veliki vzponi temp in padci) Avto bolj uničiš če ga mrzlega enkrat nateraš na 5000 obratov kot pa da bi se z ogretim vozil s 5000 obrati nekaj časa.LP
Zmrznjen avto ki je celo noč stal na mrzlih minus 20 stopinjah in ima zanič olje, ter ga zjutraj vžgeš, uničiš s tem vžigom tok kot če bi prepeljal 20.000 kilometrov. Olje je pregosto in prezanič, da bi mazalo mašino in ta mašina dela na suho.
Objavljeno: Sr jan 25, 2006 2:23 pm
Napisal/-a meganeman
@Vaillante:
Izkoristek motrja je odvisen od tlačne razlike med tlakom okolice in tlakom v valjih, kot tudi od temperaturne razlike med okolico in plinom v valjih. Tu ven se izracuna delo motorja:) smo se tako ucili pri termodinamiki, sam nimam zdajle nobenih zapiskov tuki, da bi ti celo formulo napisal:)
Objavljeno: Sr jan 25, 2006 2:28 pm
Napisal/-a Vaillante
Čemu pol tema če use že veš...

Objavljeno: Sr jan 25, 2006 2:43 pm
Napisal/-a wavemaker
kolikor jaz vem naj bi imel avto pozimi tudi nekaj več moči - mrzel zrak ima večjo gostoto, kar pomeni več kisika za eksplozije - več moči.
Objavljeno: Sr jan 25, 2006 3:24 pm
Napisal/-a Gasper`
Ja, ker je bolj gost je tezje stisljiv. Tko dobimo večjo kompresijo zato se to pozna tud posledicno malo na moci.
Objavljeno: Sr jan 25, 2006 4:17 pm
Napisal/-a meganeman
Nihce ne more vse vedeti:) Zato smo pa tu gor, da izmenjujemo mnenja, hehe
Zanima me ali se ta vecja moc zaradi temperature, oz gostote zraka iznici z "zaugom" ali kakor se temu rece po slovensko:) Ker zaradi tega pa avto potem spet vec pije:(
Objavljeno: Sr jan 25, 2006 4:32 pm
Napisal/-a Lenuh007
nebivedu je napisal/-a:Zmrznjen avto ki je celo noč stal na mrzlih minus 20 stopinjah in ima zanič olje, ter ga zjutraj vžgeš, uničiš s tem vžigom tok kot če bi prepeljal 20.000 kilometrov. Olje je pregosto in prezanič, da bi mazalo mašino in ta mašina dela na suho.
Ne bi se strinjal, da je zanic!
Hladnega avtomobila ne smes terat, zato ker se predvideva, da je bil pred podhladivtvijo na delavni temperaturi. Seveda pa svoj delez predstavlja tudi primerna temperatura. Pri visji temperatudi pa se olje precej hitro vsede na dno motorja. Torej motor ni dovolj podmazan.
To bi bilo omej mnenje!
Objavljeno: Sr jan 25, 2006 4:42 pm
Napisal/-a Damjan19
ko deluje zaug mašina sesa ogret zrak iz mašine, ko se le ta izklopi se začne uporabljati hladen zrak iz okolice...
Objavljeno: Sr jan 25, 2006 4:50 pm
Napisal/-a reber
nebivedu je napisal/-a:Zmrznjen avto ki je celo noč stal na mrzlih minus 20 stopinjah in ima zanič olje, ter ga zjutraj vžgeš, uničiš s tem vžigom tok kot če bi prepeljal 20.000 kilometrov. Olje je pregosto in prezanič, da bi mazalo mašino in ta mašina dela na suho.
No, pretiravat pa res ni treba. Če bi bilo tako, kot trdiš, bi nekdo ki bo v enem tednu 7x vžgal mrzu avto, s tem povzročil škode, kot če bi prevozil 140.000 km, kar pa v dveh tednih znese za generalko. No, temu pa ni tako, in nekje traja mraz še dalj ... je pa res, da ni vedno -20st ampak -15st ali pa tam okoli.
Če bi trdil 200km namesto 20.000km, bi to bilo nekako v redu.
Objavljeno: Sr jan 25, 2006 6:51 pm
Napisal/-a Nu-NRG
reber je napisal/-a:nebivedu je napisal/-a:Zmrznjen avto ki je celo noč stal na mrzlih minus 20 stopinjah in ima zanič olje, ter ga zjutraj vžgeš, uničiš s tem vžigom tok kot če bi prepeljal 20.000 kilometrov. Olje je pregosto in prezanič, da bi mazalo mašino in ta mašina dela na suho.
No, pretiravat pa res ni treba. Če bi bilo tako, kot trdiš, bi nekdo ki bo v enem tednu 7x vžgal mrzu avto, s tem povzročil škode, kot če bi prevozil 140.000 km, kar pa v dveh tednih znese za generalko. No, temu pa ni tako, in nekje traja mraz še dalj ... je pa res, da ni vedno -20st ampak -15st ali pa tam okoli.
Če bi trdil 200km namesto 20.000km, bi to bilo nekako v redu.
Se strinjam .. ker ko se obrne pumpa mas tudi pritisk olja .. res pa se to obcutno pozna ce je zanic olje.
LP, Klemen
Objavljeno: Sr jan 25, 2006 9:17 pm
Napisal/-a Spyker
Zanimiva debata.... bolj kot ne sam spremljam debato, bi pa dodal en (mogoče za koga) mal smešn komentar

Nanaša se na tisto, kar je napisal nebivedu, da zjutraj ko vžgeš avto pri -20 je isto, kot če bi ga vžgal po 20k prepeljanih km (zaradi slabega olja).
Včeraj smo šli smučat na Krvavec in ker je blo res zelo mrzlo, smo se odločil, da gremo v kočo na toplo se pogret

Naročil smo kuhano vino, en sošolec pa vroč čaj. Naenkrat zaslišm eno stokanje od sošolca, da ga boli zob. Odpre usta in zagledamo močno okrušen oz. odlomljen zob.
Verjetn ste mnenja da sem nor kaj vam to zdej pripovedujem

Hotel sem povedat, da je moje mnenje, da je blo v tem primeru isto, kot če bi zelo mrzlo mašino tiščal v obrate. Pa zaenkrat pustimo slabo olje v mašini na strani

Pač sošolec je smučal na mrazu pri -15 stopinj celzija in takoj ko je prišel na toplo je spil vroč čaj. Torej vzrok za njegov okrušen zob je bila prevelika temperaturna razlika med zunanjo temperaturo (-15 stopinj celzija) in temperaturo vročega čaja (cca. 60 stopinj celzija, ugibam

). Podobna situacija je pri tiščanju motorja v obrate pri neogreti mašini, ki je celo noč stala zunaj na mrzlem pri recimo -15 stopinj celzija.
Lahko pa da se motim, in je vzrok samo zaradi tega, ker je naročil čaj, mogoče se mu pri kuhanmu to nebi zgodilo
Sej vem, mam domišljijo :P
Objavljeno: Sr jan 25, 2006 9:53 pm
Napisal/-a Thor
nekaj bi še jaz dodal...ko govorimo o boljšem izkoristku ottovega motorja se to nanaša na normalne delovne pogoje, se pravi ko je avto že prišel na delovno temperaturo. Mislim da je razlog za boljši izkoristek manjši procent vlage v hladnem zraku. Pri enakem volumnu zraka v izgorevalni komori senzor zazna večjo količino kisika zato šobe vbrizgajo temu primerno količino goriva in pride do močnejše eksplozije ... popravite če se motim
Objavljeno: Sr jan 25, 2006 11:19 pm
Napisal/-a Lenuh007
Spyker je napisal/-a:Zanimiva debata.... bolj kot ne sam spremljam debato, bi pa dodal en (mogoče za koga) mal smešn komentar

Nanaša se na tisto, kar je napisal nebivedu, da zjutraj ko vžgeš avto pri -20 je isto, kot če bi ga vžgal po 20k prepeljanih km (zaradi slabega olja).
Včeraj smo šli smučat na Krvavec in ker je blo res zelo mrzlo, smo se odločil, da gremo v kočo na toplo se pogret

Naročil smo kuhano vino, en sošolec pa vroč čaj. Naenkrat zaslišm eno stokanje od sošolca, da ga boli zob. Odpre usta in zagledamo močno okrušen oz. odlomljen zob.
Verjetn ste mnenja da sem nor kaj vam to zdej pripovedujem

Hotel sem povedat, da je moje mnenje, da je blo v tem primeru isto, kot če bi zelo mrzlo mašino tiščal v obrate. Pa zaenkrat pustimo slabo olje v mašini na strani

Pač sošolec je smučal na mrazu pri -15 stopinj celzija in takoj ko je prišel na toplo je spil vroč čaj. Torej vzrok za njegov okrušen zob je bila prevelika temperaturna razlika med zunanjo temperaturo (-15 stopinj celzija) in temperaturo vročega čaja (cca. 60 stopinj celzija, ugibam

). Podobna situacija je pri tiščanju motorja v obrate pri neogreti mašini, ki je celo noč stala zunaj na mrzlem pri recimo -15 stopinj celzija.
Lahko pa da se motim, in je vzrok samo zaradi tega, ker je naročil čaj, mogoče se mu pri kuhanmu to nebi zgodilo

Sej vem, mam domišljijo :P
Tvoj prijatelj ima osteoporozo. Ocitno mozicek premal mleka spije.
Salo na stran.
Vlogo igra tudi vlaga. Ampak pozimi je tud precej vlage v zraku (relativni delez). Zato mislim, da ima vecjo vlogo hladen zrak s svojo manjso stisljivostjo kot topel.
Res pa je da hitri temperaturni preskoki skodijo materjalom; najmanj keramiki.
Objavljeno: Sr jan 25, 2006 11:22 pm
Napisal/-a Rx-8
Ko je mašina enkrat ogreta avto kuri občutno manj iz več razlogov. Prvi je bil že omenjen in se nanaša na večjo količino kisika. Kolikor jaz vem senzorji zaznavajo le volumen zraka. Bolj gost zrak zato spremeni razmerje v mešanici, večji delež kisika pa povzroči boljše izgorevanje. posledica tega je, da za določeno količino goriva dobimo večjo moč, to pa pomeni manj gasa pri isti hitrosti. Pri gostejšem zraku se zmanjša tudi hitrost tega skozi filter in nadalnje kanale - manjši vlek - manjša poraba.
Mogoče še večji prihranek goriva pa gre na račun pumpe za hladilno vodo. Količina energije, ki jo porabi za svoje obratovanje sploh ni zanemarljiva in prirazliki me temperaturo vode in okolice 100 stopinj obratuje bumpa veliko manj, kot pa pri 50 stopinjah, poleg tega se pozimi praktično nikoli ne vklopi ventilator hladilnika, ki pa po lastnih izkušnjah, ko je bil pokvarjen termostat in je lavfu non stop, je avto pokuru dodatna 2 litra!
Nenazadnje da ne bo kdo preveč navajal podatkov za svoj avto, predvsem kolk višja je končna hitrost pozimi, saj je res, ampak naj pogleda še razliko v velikosti letnih in zimskih pnevmatik. Pa nenazadnje kar se porabe tiče pozimi vozmo zaradi bolj spovskega cestišča bolj "po jajcih", tko da kšnga hudga toriranja ponavadi ni.
Objavljeno: Sr jan 25, 2006 11:25 pm
Napisal/-a Rx-8
Aja pa še kar se vlage tiče, pomembna je abselutna vlažnost, se pravi dejanska količina vode v zraku, ta pa je pri nižjih temperaturah lahko nekajkrat manjša.
Objavljeno: Če jan 26, 2006 7:35 am
Napisal/-a nebivedu
reber je napisal/-a:nebivedu je napisal/-a:Zmrznjen avto ki je celo noč stal na mrzlih minus 20 stopinjah in ima zanič olje, ter ga zjutraj vžgeš, uničiš s tem vžigom tok kot če bi prepeljal 20.000 kilometrov. Olje je pregosto in prezanič, da bi mazalo mašino in ta mašina dela na suho.
No, pretiravat pa res ni treba. Če bi bilo tako, kot trdiš, bi nekdo ki bo v enem tednu 7x vžgal mrzu avto, s tem povzročil škode, kot če bi prevozil 140.000 km, kar pa v dveh tednih znese za generalko. No, temu pa ni tako, in nekje traja mraz še dalj ... je pa res, da ni vedno -20st ampak -15st ali pa tam okoli.
Če bi trdil 200km namesto 20.000km, bi to bilo nekako v redu.
Če imaš slabo ali zanič olje v starem avtu;
Ko se mašina ohlaja se v mašini naredi kondenz(stari avtomobili s starim oljem), ker je olje odteklo na dno in se tam zgostilo, so na vrhu ventili zaradi kondenza primrznili skupaj, ti ob štartu premakneš bate, in preko jermena še odmično gred z ventili - ker so pa ventili primrznjeni zaradi kondenza, pa moraš nategniti jermen, da jih odtrga in s tem razteguješ jermen in uničuje se zgornji sloj ventilov, ki je primrznjen. Če imaš srečo, pa so ventili umazani, potem samo umazanijo dol pobere, če pa daješ v avto dodatke, ki čistijo mašino, pa si zamišljaj kaj trgaš iz ventilov. tefloni so na to zelo občutljivi. Cilindri so tudi na udaru ko bati zalaufajo med bati in steno cilindra pod batom ni nobene stvari ki bi mazala in kaj hitro se zgodi, da bat poripsa cilinder znotraj. Taka poškodba pa je že zelo huda.
Mogoče sem z 20.000 res malo pretiraval - ta podatek sem enkrat dobil od enega starejšega mehanika, samo po moji oceni bi bilo pa za vsaj 2000km.
Objavljeno: Če jan 26, 2006 7:43 am
Napisal/-a nebivedu
Spyker je napisal/-a:Zanimiva debata.... bolj kot ne sam spremljam debato, bi pa dodal en (mogoče za koga) mal smešn komentar

Nanaša se na tisto, kar je napisal nebivedu, da zjutraj ko vžgeš avto pri -20 je isto, kot če bi ga vžgal po 20k prepeljanih km (zaradi slabega olja).
...
nisem napisal, da je isto da zjutraj ko vžgeš avto pri -20 je isto, kot če bi ga vžgal po 20k prepeljanih km
Napisal sem da je enkraten vžig pri -20 tako škodljiv kot 20.000 kilometrov prevoženih z istim avtom.
Zamišljaj si da je mašina zmrznjena na -20 stopinj in ti vžgeš avto - kar naenkrat je v izgorevalni komori razlike za 200 in več stopinj. Materiali delajo pa podobno kot zob tvojega kolega - pokajo, vendar so to mikroskopske razpokice, ki pa se večajo.
Tut sam sem že videl sredi ljubljane, ko je tipček pri -15 vgriznil v sveže pečen burek z vsaj 60 stopinjami - se je slišalo samo piiiiink, pa je imel tip odlomljen zob.