Stran 1 od 2
Prizganje luci, vecja poraba???????????????
Objavljeno: To mar 21, 2006 5:54 pm
Napisal/-a SENATOR
Vprasanje ki se bo mogoce zdelo smesno. V koliki meri prizgane luci po vase vplivajo na porabo avtomobila.
LP
Objavljeno: To mar 21, 2006 5:58 pm
Napisal/-a Walker_P
Zelo, zelo, zelo malo. Pomoje tolk, da tega, sploh ne rabš gledat. Mislim da če primerjaš klimo pa luči je razmerje tm 10:1, tko iz mojga vidika. Zakaj te to zanima?
Objavljeno: To mar 21, 2006 5:59 pm
Napisal/-a Vaillante
Hm

Pomoje da nekaj že ker usak porabnik vpliva na porabo koliko pa ne bi vedu

recimo če pogledaš da sprednje luči znesejo za cca 110w(0.11kw) zadnje pa nekje okoli 45w(0.045kw) to je okol 0.155 vrjetno bi to znesl prbližn en štamperle na 100km

Objavljeno: To mar 21, 2006 6:01 pm
Napisal/-a lexuss
u zanimivo ni moje področje ampak kko pa to?
Objavljeno: To mar 21, 2006 6:12 pm
Napisal/-a alexmazda
nemci so rekli da se pozna na benzu pribl 0,17 % večje porabe...
Objavljeno: To mar 21, 2006 6:19 pm
Napisal/-a lexuss
okej 0.07% bi še šlo a 0.17 je pa preveč, pa sej itak je useen k že mormo met pržgane luči samo še zdej ne vem zakva gre ta benz, sej motor k poganja alternator, alternator motorju nč več moči ne odvzame da bi uplival na bencin. ja kva pa pol drugi porabniki pol, radijo, ventilacija in še kej?
res za razmišlat tema
Objavljeno: To mar 21, 2006 6:23 pm
Napisal/-a vepar
kako alternator ne odvzame moči?
večja kot je poraba, več moči potrebuje za vrtenje...
Objavljeno: To mar 21, 2006 6:30 pm
Napisal/-a seat
Ja fack no a tle pa noben ne pomisli na varnost
Velik prej opaziš avto,če ma prižgane luči,dejstvo je,da altenator ob porabi pač mora nadomestit manjek elaktrične energije in zarad tega se pač mora bolj vrtet.
A zdej bo pa še kdo uletu z temo kolk se poraba poveča z uporabo avtoradija:P
Vsak električni uporabnikv avtomobilu povečuje porabo goriva med njimi pa najbolj istopajo:klima,gretje notranjost,gretje zadnje šipe.
Drugače luči,ki so predpisane za tvoj avto recimo H4 55W ne porabijo bistveno goriva medtem ko H4 100W pa porabijo več goriva.
Sam ob tem marsikdo kot sem že napisal spregleda kolk bolj varno je na cesti oz. kolk prej opaziš avto,če ma prižgane luči,pa se pose**em na tisti deci bencina več

:D:D:D
alternator motorju nč več moči ne odvzame da bi uplival na bencin. ja kva pa pol drugi porabniki pol, radijo, ventilacija in še kej?
res za razmišlat tema
Mislim tle ste mi eni res poznavalci avtomobilizma in vsega kar je povezano z avtomobilizmom.
ALTENATOR JE DINAMA in kolker mi je znano in kolikor sem prevozil z kolesom vem,da si mogu ob "vklopljeni" dinami pač kolo bolj priganjat pa to sam zarad dveh luči
Tko mora tut altenator nekaj poganjat a si ti še vedno prepričan da v drobovju motorja živijo hrčki

ki ti poganjajo altenator,no naj ti povem živiš v zmoti

Objavljeno: To mar 21, 2006 6:32 pm
Napisal/-a alexmazda
ko so v avstriji prevzeli enak zakon o lučeh kot ga mamo mi, so po dnevniku dejal da o 0,17 % večja poraba... seveda je pretirano, ampak...
Objavljeno: To mar 21, 2006 6:57 pm
Napisal/-a lexuss
priznam o elektroniki nimam velik pojma sam se mi je pa samo zdel zato sm uprašu
če je pa komu izpod časti napisat kej pozitivnga pol pa ne vem kko naprej s takim folkom
Objavljeno: To mar 21, 2006 7:03 pm
Napisal/-a Dariooo
js neki ne zastopim...oke to da ti alternator neki moci poberem je oke....samo itaq alternator se vedno vrti z isto hitrostjo ne glede na to kolko je uporabnikov na avtu....tako da dvomim da vec kot ti imas uporabnikov vec ti avto pije...mozno je samo da imas manjso napetost, ne pa da ti vec pije.....
al je tko da vec kot je uporabnikov, tezje se alternator vrti in bolj se more motor napenjat da ga vrti in posledicno vec pije????????......to mi pac ni jasno no...
LP.....
Objavljeno: To mar 21, 2006 7:07 pm
Napisal/-a Vaillante
Hm...S tem se nebi strinju Dariooo drugače pa sej ima morda kdo v avtu malo bolj musko poštimano npr. nekdo ki ma vsaj 2kw muske not se mu pri avtu kar pozna s kombinacijo klime je pa že ceu hudič sploh pri manjših avtih 1.2 mašine nekaterim celo utripajo luči zaradi pretiranih porabnikov kot so npr. razni veršterkerji za musko zato pa se tudi ugrajujejo kondenzatorji da ni padcev napetosti
LP
Objavljeno: To mar 21, 2006 7:10 pm
Napisal/-a Dariooo
Vaillante je napisal/-a:Hm...S tem se nebi strinju Dariooo drugače pa sej ima morda kdo v avtu malo bolj musko poštimano npr. nekdo ki ma vsaj 2kw muske not se mu pri avtu kar pozna s kombinacijo klime je pa že ceu hudič sploh pri manjših avtih 1.2 mašine nekaterim celo utripajo luči zaradi pretiranih porabnikov kot so npr. razni veršterkerji za musko zato pa se tudi ugrajujejo kondenzatorji da ni padcev napetosti
LP
hmm...dvomim da si me zastopu....sej js to stekam da pade napetost....to vem...
samo pac ne vem, ce pri padcu napetosti se alternator tezje vrti oz ce uporabi vec moci motorju.......to ne zastopim...??
Objavljeno: To mar 21, 2006 7:11 pm
Napisal/-a Vaillante
Tu stvar ni v hitrosti alternatorja temveč o moči oz. koliko Ah je možen dat od sebe če ti nanj priklopiš toliko stvari je stvar bolj obremenjena sicer je pa dane stako al tako sama elektronka u avtih tko da se nima smilsla s tem ukvarjat, uglavnem usak porabnik ki črpa energijo iz mašine prispeva k povečani porabi goriva.
LP
Objavljeno: To mar 21, 2006 7:12 pm
Napisal/-a Vaillante
Sorry slabo sm prebrau nism vidu pol tistga na konc

ops:
Objavljeno: To mar 21, 2006 7:15 pm
Napisal/-a alexmazda
Vaillante je napisal/-a:Tu stvar ni v hitrosti alternatorja temveč o moči oz. koliko Ah je možen dat od sebe če ti nanj priklopiš toliko stvari je stvar bolj obremenjena sicer je pa dane stako al tako sama elektronka u avtih tko da se nima smilsla s tem ukvarjat, uglavnem usak porabnik ki črpa energijo iz mašine prispeva k povečani porabi goriva.
LP
tako je!več maš, več daš!
Objavljeno: To mar 21, 2006 7:15 pm
Napisal/-a lexuss
a niso neki na japonskem al kje že razvil manjši in lažji alternator
Objavljeno: To mar 21, 2006 7:22 pm
Napisal/-a lexuss
ps: k je že nskdo glih omenu utripanje luči ob večji porabi, namreč pred kratkim sm povezu ojačevauc in wufr in ob večjem nabijanju basou mi luči utripajo. a to lahko sam 'namontiram' kondenzator al morm h komu na avtoelektriko, in če le lahko sam to nrdim kam oz. kje se ti zvari
Objavljeno: To mar 21, 2006 7:45 pm
Napisal/-a Vaillante
lexuss je napisal/-a:ps: k je že nskdo glih omenu utripanje luči ob večji porabi, namreč pred kratkim sm povezu ojačevauc in wufr in ob večjem nabijanju basou mi luči utripajo. a to lahko sam 'namontiram' kondenzator al morm h komu na avtoelektriko, in če le lahko sam to nrdim kam oz. kje se ti zvari
Ja lahko to tudi sam narediš kondenzatorse priklopi na + kabel za napajanje ojačevalca samo te stvari niso ravno poceni koštajo okoli 100eur!Za nadaljne informacije sem ti poslal PM mislim da bi se dala stvar rešit tudi drugače uglavnem preveri PM!
LP
Objavljeno: To mar 21, 2006 8:10 pm
Napisal/-a Pudgar Uroš
Dariooo je napisal/-a:js neki ne zastopim...oke to da ti alternator neki moci poberem je oke....samo itaq alternator se vedno vrti z isto hitrostjo ne glede na to kolko je uporabnikov na avtu....tako da dvomim da vec kot ti imas uporabnikov vec ti avto pije...mozno je samo da imas manjso napetost, ne pa da ti vec pije.....
al je tko da vec kot je uporabnikov, tezje se alternator vrti in bolj se more motor napenjat da ga vrti in posledicno vec pije????????......to mi pac ni jasno no...
LP.....
Dariooo, vidim, da ti še nihče ni odgovoril, ali je alternator težje vrteti pri večjem številu električnih porabnikov. Na kratko, DA. Zdaj ti je verjetno že jasno, zakaj se poveča poraba.
V alternatorju je navitje (tuljava), znotraj katerega se vrti trajni magnet, katerega poganja motor avta. Če sponki alternatorja, kar predstavlja sponki navitja nista sklenjeni preko porabnikov, je magnet znotraj alternatorja prosto vrtljiv.
Takoj ko pa sponki sklenemo oz. dodamo porabnika, po navitju steče tok. Ta tok povzroča magnetno polje, katero zavira prosto vrtenje magneta. V tej točki moramo alternator poganjati z nasprotno enakim navorom, kot ga izvaja magnetno polje.