Stran 1 od 1
Etanol, biodiesel... meni ni nič jasno!
Objavljeno: Pe apr 21, 2006 10:35 pm
Napisal/-a Tomcatter
Vem da teme obsajajo ampak jaz zdaj več ničesar ne razumem. Prosim če mi kdo
(ki ve kaj govori) lahko odgovri na naslednja vprašanja.
Pa upam da modi niste jezni da še eno tako temo odpiram, ampak ne najdem točnih odgovorov.
1. Iz česa je etanol pravzaprav narejen oz. delan
2. Ali je etanol samo za bencinske motorje, dizle, ali oboje
3. Kaj je pravzaprav biodiesel
4. Ali se sme tankati biodiesel v navadnega dizla
5. Ali etanol ali biodiesel škodujeta motorju, in kako, če sploh, vplivata nanj (poraba, zmogljivosti...)
6. Ali se vam zdi bolj pametno imeti avto na bencinski ali dizelski pogon v prihodnosti (gledano na ceno goriva in porabo)
Se vam že v naprej zahvaljujem za odgovore
Re: Etanol, biodiesel... meni ni nič jasno!
Objavljeno: Pe apr 21, 2006 11:28 pm
Napisal/-a Templar
1. Iz česa je etanol pravzaprav narejen oz. delan
To je alkohol nastane z alkoholnim vrenjem. Lahko tudi pri predelavi biomase...
2. Ali je etanol samo za bencinske motorje, dizle, ali oboje
Motor more bit bencinski in prirejen za uporabo etanola
3. Kaj je pravzaprav biodiesel
Pozanmo več generacij biodizlov. 1. so rastlinska olje z min dodatkom metanola in še nečesa. Tudi iz friteze olje baje dela. 2. generacija pa je naprimer "Sun fuel" tudi neka fora z biomaso samo ne vem kaj točno.
4. Ali se sme tankati biodiesel v navadnega dizla
Načeloma da ampak je treba zamenjat dovode goriva in tesnila za silikonske ker razjeda gumasta tesnila. Načeloma naj bi bili novejši dizli celo bolj primerni za uporabo biodizlov.
5. Ali etanol ali biodiesel škodujeta motorju, in kako, če sploh, vplivata nanj (poraba, zmogljivosti...)

Biodizel na bi celo podaljševal življenjsko dobo motorja. Je pa res da pade moč okoli 7% procentov in tu nekje naraste tudi poraba. Za etanol ne vem.
6. Ali se vam zdi bolj pametno imeti avto na bencinski ali dizelski pogon v prihodnosti (gledano na ceno goriva in porabo)
Srednjeročno naslednjih 20 let če kupuješ avto danes je vseeno. Bodo pa verjetno dizli kot jih pozanamo izumrli kar se tiče pogona na D2 ker je razvoj in proizvaodnja dizelskega motorja ki bi izpolnjeval vse strožje norme glede izpuha tako drag da se ne izplača. Je dosti lažje baje naredit bencinarja ki bo izpolnjeval EURO 5 in 6 kot pa dizla z EURO 4
Seveda če se predpostavi uporaba fosilnih goriv.
Objavljeno: So apr 22, 2006 10:59 am
Napisal/-a AgitatoR
Če bi danes kupoval nov avto, bi to v vsakem primeru bil (turbo) bencinar, predelan ali celo tovarniško narejen tudi na plin. V tem trenutku najcenejši in najčistejši pogon za avtomobile; pa še hibrida imaš, bencin in plin. Plin je tudi dosti bolj prijazen do samega motorja, namreč olje je ob uporabi plina po 10 tisoč kilometrih še vedno take barve, kot je bilo ob menjavi.
Objavljeno: So apr 22, 2006 12:57 pm
Napisal/-a KANZYANI
Objavljeno: So apr 22, 2006 7:14 pm
Napisal/-a Tomcatter
Najlepša hvala za vse odgovre...
Se pravi da se etanol lahko dela iz različnih sestavin ane??? (--smo se doma kregal, jst sm reku da je iz koruze, prjatu iz alkohola, fotr pa iz sladkorne pese--)
Objavljeno: So apr 22, 2006 8:33 pm
Napisal/-a |kr_en|
http://www2.arnes.si/~sskrml12s/htm/biodiesel/biodiesel.htm
biodiesel se pridobiva iz razlicnih surovin...(na linku pise na dolgo in na siroko vse o tem)
v srednji in zahodni evropi ga najpogosteje pridobvajo iz oljne ogrščice. pridelava le-te pa je zanimiva, ker lahko ostanke, ki ostanejo po pridelavi biodizla uporabimo tudi za krmo zivalim, za gnojila in seveda za biomaso...da se porabit prakticno cela rastlina.
glede uporabe v sodobnih dizlih je pa tak:
saab ze izdeluje (ne mi j... utrgat ce se motim) model 9-5, ki je primeren za uporabo navadnega in biodizla
res je tut da je biodiesel kot tak dost bolj agresivn in je treba "lajtnge" pa "dihtunge" zamenjat s silikonskimi. ce se starejse dizle predeluje na biodiesel zna bit problem, ker je biodiesel malenkost bolj viskozn kot navadn dizel in avto malenkost tezje vzge. ni pa nevem kake krize zarad tega.
tut bioetanol ma malenkost manjso kaloricno vrednost kot navadn bencin in posledicno se malenkost zmanjsa tut moc.
za pridobivanje bioetanola se teoreticno lahk uporabi tut odpad pri predelavi oljne ogrscice. glede kreganja doma ste mel pa vsi po malem prav
bosta pa verjetno bioetanol pa biodiesel gorivi prihodnosti....ce seveda ne bojo kmal pominiaturl jedrskih reaktorjev

al pa poenostavl skladiscenje vodika (wankel motor je le z dodatnimi sobami za "vbrizg" vodika primeren za uporabo brez dodatnih predelav)
Objavljeno: So apr 22, 2006 8:44 pm
Napisal/-a AgitatoR
Sam vodik je že čist, samo pridobivanje le-tega (v velikih količinah kot gorivo) pa pokuri še pa još ne tako čiste energije, zato po mojem ne bo ravno gorivo prihodnosti.
Objavljeno: So apr 22, 2006 9:10 pm
Napisal/-a |kr_en|
odvisno od prihodnjih tehnologij za pridobivanje vodika....ce ga ti pridobivas recimo z elektrolizo, strom pa poganjas z jedrskim reaktorjem je to za okolje minimalno obremenjujoce

Objavljeno: So apr 22, 2006 10:20 pm
Napisal/-a Templar
Tomcatter je napisal/-a:Najlepša hvala za vse odgovre...
Se pravi da se etanol lahko dela iz različnih sestavin ane??? (--smo se doma kregal, jst sm reku da je iz koruze, prjatu iz alkohola, fotr pa iz sladkorne pese--)
tehnično gledano ste vsi imeli prav ker itak iz vsega tega lahko delaš etanol(alkohol)

Sam še enga ko bi reku krompir bi še rabli....

Objavljeno: Ne apr 23, 2006 12:20 am
Napisal/-a 106
Malo off topic al pa ne ..........na kaj pa so vozli v filmu Mad Max na sinjski drek al na plin al kaj je blo tisto

Objavljeno: Ne apr 23, 2006 7:21 am
Napisal/-a reber
Objavljeno: To apr 25, 2006 10:29 am
Napisal/-a protonika
Etanol pridobivajo iz različnih rastlin, pač iz pridelka, ki na določenem območju najbolje uspeva. Zanimive so zlasti rastline, pri katerih sta dva pridelka letno. Evropa je zato tu malce na slabšem.
Biodizel že zdaj primešajo nafti, vendar le do določenega deleža (kolikor pač prenesejo motorji). Mislim, da tudi pri nas. Skoraj vsi novejši dizli bi lahko s preprosto predelavo šli tudi na biodizel. Žal naftni lobi dobro deluje in zato te vrste goriva prodirajo bolj počasi.
Pri uporabi teh goriv prednjači, zanimivo, Južna Amerika. Tam predelujejo celo letala, da lahko letijo na takšno gorivo. Čakalna doba, da ti letalo predelajo, je leto dni, ker je takšno zanimanje.
En tip v Trzinu je menda predelal motor svojega avta, da gre na odpadno gospodinjsko olje...
Objavljeno: To apr 25, 2006 11:13 am
Napisal/-a Bor
Na metan, ki ga pridobivajo iz človeškega dreka ( kanalizacije) laufa motor v čistilni napravi domžale. Imajo dva velika gnojišča kjer nastaja metan. In z njim poganjajo motor V8 bi-turbo

Resno sem zanč pobiral ene senzorje dol, ker zdej pride nov MANov motor. No in ta motor potem dela elektriko. In to ni edina takšna elektrarna. Tega je vedno več.
Objavljeno: To apr 25, 2006 12:00 pm
Napisal/-a svadreb
Tud na Ljubljanski deponiji Barje pridobivajo metan iz odpadkov
Re: Etanol, biodiesel... meni ni nič jasno!
Objavljeno: So sep 07, 2013 4:29 pm
Napisal/-a Kosho
Bioethanol lahko narediš doma. In sicer npr. iz koruze, lahko tudi druge biomase. Cena koruze si giblje okoli 25 centov za kilogram.
Zadeva je preprosta:
v posodo daš cca. 2,5 kg koruznega zdroba, cca. 2,5 kg sladkorja, cca. 20 litrov vode, cca. 15 g kvasovk. Pusti 3-4 dni da sfermentria. Pri sobni temperaturi. Pri tem procesu bo iz sladkorja nastal alkohol. Pri fermentaciji se bo sproščal zrak. Če bomo iz posode speljali cevko v drugo manjšo posodo z vodo (cevko pootopimo v vodo), seveda mora biti vse "zadihtano", bomo videli, da nastajajo mehurčki. Ko bodo mehurčki prenehali nastajati to pomeni, da je fermentacija potekla. Sledi ločitev etanola oz. bioetanol in vode na podlagi njunih različnih vrelišč s preprosto destilacijo. Torej, ker ima alkohol vrelišče cca. 78,5 stopinj in voda 100 stopinj celzija ju bomo na tak način lahko ločili.
Potrebujemo grelnik in vodni hladilnik. Segrejemo na nekaj več kot 78,5 stopinj celzija in etanol se bo začel ločevati. Ne moremo pa na tak način dobiti 100 % etanol. Trik je v tem, da nastane azeotrop (sestava vodne in parne faze je v azeotropu enaka), produkt bo še vedno imel nekaj vode (teoretično 95,63 masnih % etanola in 4,37 masnih % vode). Kljub temu je produkt zelo zelo vnetljiv in gori z lepim modrim plamenom.
Vsak avto se da predelati, da lahko tankamo E10, E85 ali celo čisti etanol.
E85 - 85 % etanola, 15 % bencina
E10 - 10 % etanola, 90 % bencina
V ta namen na trgu obstajajo različni "kiti" za predelavo, najde se kit skorajda za vsak avtomobil. Tako pridobljen bioetanol lahko poganja tudi kosilnico, moped, skuter...
Doma lahko sami naredimo gorivo, ki je cenejše in okolje bolj prijazno od tistega, ki ga kupujemo na črpalkah.
Re:
Objavljeno: So sep 07, 2013 4:58 pm
Napisal/-a nebivedu
Templar je napisal/-a:Tomcatter je napisal/-a:Najlepša hvala za vse odgovre...
Se pravi da se etanol lahko dela iz različnih sestavin ane??? (--smo se doma kregal, jst sm reku da je iz koruze, prjatu iz alkohola, fotr pa iz sladkorne pese--)
tehnično gledano ste vsi imeli prav ker itak iz vsega tega lahko delaš etanol(alkohol)

Sam še enga ko bi reku krompir bi še rabli....

Sorry, ampak vodka se dela iz krompirja. Tako da ja, tudi iz krompirja lahko delaš.
Re: Etanol, biodiesel... meni ni nič jasno!
Objavljeno: So sep 07, 2013 7:38 pm
Napisal/-a vuli
Če se ne motim sem pred leti nekje bral/gledal, ko je en posametnik naredil biodizel iz uporabljenega olja za cvretje(friteze) in mu dodal lug(čistilo?), po nekaj dneh je zadevo precedil, vlil v Golfa II in se šel vozit.
Tole je verjteno una 1.generacija.
"Slabost" - za njim je pač dišalo po pomfriju
p.s.: drugače, pa če se ne motim, v sedanjem dizlu je tudi 3% biodizla.
Re: Etanol, biodiesel... meni ni nič jasno!
Objavljeno: So sep 07, 2013 9:08 pm
Napisal/-a nebivedu
vuli je napisal/-a:Če se ne motim sem pred leti nekje bral/gledal, ko je en posametnik naredil biodizel iz uporabljenega olja za cvretje(friteze) in mu dodal lug(čistilo?), po nekaj dneh je zadevo precedil, vlil v Golfa II in se šel vozit.
Tole je verjteno una 1.generacija.
"Slabost" - za njim je pač dišalo po pomfriju
p.s.: drugače, pa če se ne motim, v sedanjem dizlu je tudi 3% biodizla.
Malo drugače to zgleda. Staro olje za cvretje moraš prekuhat, da rata lepo tekoče in ga precedit. Potem pa moraš v avtu kr nekaj stvari spremenit. Vse cevke, ki so iz gume je potrebno zamenjat, naredit gretje v tanku, da je olje stalno tekoče, ali pa ga moraš mešat z nafto. Naredit je treba predgretje olja, da ga bo mašina lahko potegnila preko pumpe v motor in podobno. Ni malo dela, je pa potem prevoz poceni, če dobiš ene par gostiln, ki bi ti to olje vsak teden enkrat podarile.
Re: Etanol, biodiesel... meni ni nič jasno!
Objavljeno: So sep 07, 2013 9:14 pm
Napisal/-a Vikking
Etanol je predvsem popularen v ZDA. V ZDA se prideluje se predvsem iz koruze. Predvsem ga dodajajo bencinu, vozila od leta 2001 pa ga lahko brez problema uporabljajo. Drugače pa so tudi mešanice do 85% etano, za kar pa že mora imeti vozilo določeno pripravo motorja na uporabo le-tega.
Biodiesel ni noben problem v naftnih lobijih. Pravzaprav je smešno da nekdo to trdi. Pridelava biodiesla zmanjšuje površine ki so namenjena za pridelavo hrane. Posledično če bi se pridelava biodiesla preveč razširila bi lahko nastal velik problem pri pridelavi hrane.
- Druga slaba lastnost biodiesla je da se pri ne zelo nizkih temperaturah ustvarja parafin. Veliko prej kot pri samem dieslu. Prav tako je problem shranjevanje v tanku, če niso ogrevani pri nizkih temperaturah. Zato se primarno uporablja oz. dodaja k dieslu. Kar je tudi najbolj smiselno. Vozilo veliko lažje prenese to mešanico, skladiščenje in pri nizkih temperaturah pa ne predstavljajo problem. Nekatere vrste biodiesla (odvisno iz katere rastline je pridelan) se lahko že pri -10 stopnijah spremeni v gel. Nekatere vrste pa se lahko spremenijo v gel že pri +16 stopnijah.
- Tretja slaba lastnost biodiesla je, da je higroskopičen (na sebe veže vlago), ker je spet problem v dolgoročnem shranjevanju.
- četrta slaba lastnost da ima do 10% manjšo kalorično vrednost napram diesla.
- peta slaba lastnost: precej agresivenc do plastike: PVC in polistiren.
- šesta slaba lasnoist. Zelo pomembno je shranjevanje, saj je lahko življenska doba dramatično nižja, sploh ob prisotnosti kisika, sonca.
Biodiesel ni fama naftnih lobijev, ampak predvsem tehnološka zadeva, ki za sabo prinese več stroškov. Sama nafta pa je še vedno tako zelo poceni, da se ne splača popolnoma preiti na biodiesel.
Re: Etanol, biodiesel... meni ni nič jasno!
Objavljeno: Ne sep 08, 2013 9:44 pm
Napisal/-a jeronimo
nebivedu je napisal/-a:vuli je napisal/-a:Če se ne motim sem pred leti nekje bral/gledal, ko je en posametnik naredil biodizel iz uporabljenega olja za cvretje(friteze) in mu dodal lug(čistilo?), po nekaj dneh je zadevo precedil, vlil v Golfa II in se šel vozit.
Tole je verjteno una 1.generacija.
"Slabost" - za njim je pač dišalo po pomfriju
p.s.: drugače, pa če se ne motim, v sedanjem dizlu je tudi 3% biodizla.
Malo drugače to zgleda. Staro olje za cvretje moraš prekuhat, da rata lepo tekoče in ga precedit. Potem pa moraš v avtu kr nekaj stvari spremenit. Vse cevke, ki so iz gume je potrebno zamenjat, naredit gretje v tanku, da je olje stalno tekoče, ali pa ga moraš mešat z nafto. Naredit je treba predgretje olja, da ga bo mašina lahko potegnila preko pumpe v motor in podobno. Ni malo dela, je pa potem prevoz poceni, če dobiš ene par gostiln, ki bi ti to olje vsak teden enkrat podarile.
malo ste pomešali zadeve. Za direktno tankanje rastlinskega olja so res potrebne predelave kot je navel nebivedu.
Lahko pa se odpadno olje preestri z metanolom in lugom. Nastane biodizel, točno tak kakršen se dodaja nafti (tistih 5% zakonsko zahtevanih procentov)