Že nekajkrat so bile omenjene svečke v vozilu, predelanem na LPG. Poznamo tiste zlatarsko drage NGK, ampak smiselnost tolikšne investicije (100€ za komplet je seveda vprašljiva.
Težava je seveda, da so pri uporabi plina notranje komponente komore (ventili in svečke, pa najbrž tudi površina bata) bolj vroči. Posledični simptomi pa krajša življenjska doba ventilov in seveda elektrod svečk, s tem pa tudi svečk samih.
Našli smo že dobre rešitve (cenovne kompromise) z
Brisk Silver in
Denso TT. Pa vendar sem na starem puntu s starejšim sistemom zaznal detonacije v sesalem kolektorju, vzrok pa so bile izrabljene Brisk Silver svečke, problem pa se je pojavil še preden je avto s temi svečkami dosegel "deklariranih" 30.000km.
Menjava je takoj rešila problem in odpravila detonacije. Me je pa ta fenomen ponovno poslal v "googlanje".
Našel sem Bosch katalog svečk v PDF formatu, katerega tu prilagam:
https://www.dropbox.com/s/q6cvvgpprbykt ... l.pdf?dl=0Pa še legenda kataloga, kjer so pojasnila k kraticam:
https://www.dropbox.com/s/fi7wx8fz28mmm ... l.pdf?dl=0Uporaben se mi zdi predvsem zato, ker v njemu dejansko vidimo katere svečke priporoča Bosch v primeru uporabe vozila predelanega na LPG, za koliko km so v tem primeru svečke in na koliko je potrebno zmanjšati razmak med elektrodama.
Vzemimo random primer Citroen C3 z KFT motorjem:
Svečka v prvi vrsti je za normalno uporabo z bencinom. Druga pa ima pripis BGB,ELG,WI5
Pogledamo legendo
in izvemo:
1.) BGB - uporabimo to svečko če je v vozilu inštaliran LPG
2.) ELG - Razmak med elektrodama moramo zmanjšati iz 0,9mm na 0,7mm
3.) WI5 - menjati jih je potrebno vsakih 15.000km
Še nižje vidimo, da se lahko odločimo za iridijevo svečko in s tem podvojimo interval do menjave - 30.000km, o čemer govori opomba "WI3".
Upam da komu prav pride da pogleda točno za svoj avto.
Generalno pravilo pa je kot smo tudi že omenili,
tovarniško priporočena svečka s stopnjo hladnejšo toplotno vrednostjo in zmanjšanim razmakom med elektrodama za 0,2mm.To pravilo lahko uporabite tudi pri svečkah drugih proizvajalcev in ne morete kiksniti.
Glede na to, da je menjava svečk enostavna, lahko to dela vsak sam in morda potem res najbolje vsakih 15.000km, saj so standardne svečke poceni, ponavadi pod 12€ za komplet.
LP