Jaz sem imel Avtoplin vgrajen v Peugeotu kakšni 2 leti, no sedaj imam plin v Scenicu. Problemov na Peugeotu je bilo kar nekaj, od tega da je avto cukal, ko sem pohodil plin, včasih crknil na semaforju, lamda sonda je javljala napako, da je mešanica preslaba, motor je prehajal v safe mode... itd itd...
Na Scenicu podobna zgodba, check emissions napaka vedno, ko je avto počakal na semaforju oziroma na železniškem prehodu, cukanje, ugašanje motorja v prostem teku, pozimi ugašanje motorja ob preklopu med vožnjo in še in še..
Uporabnik verjetno vsak ve, da avto na plin deluje drugače (slabše, zamorjeno, z manj moči) kot na bencin ampak se tega sčasoma navadiš. Ne nasedajte raznim "strokovnjakom", ki trdijo, da lahko s plinom dosežejo isto moč.... Peljite avto na Tunning, izmerite karakteristike Nm/Rpm pa boste kaj hitro spoznali, da je tista 5% izguba moči na "UČ" veliko premajhna, napačna in prirejena ocena.
No kako sem jaz rešil vse napake povezane s cukanjem ugašanjem itd....
ENOSTAVNO, ko mi je 4-ič dvignilo plafon zaradi knofa "AUTO-CALIBRATE", ki ga je tako vestno uporabljal "strokovnjak" sem se odločil, da vzamem stvari v svoje roke.
Naročil sem FTDI kabel preko ebaya iz Nemčije s priloženimi softwari za skoraj vse proizvajalce (Stag, Emmgas, Versus, Zavoli itd itd).
Cena kabel + software 39€ ali nekaj podobnega.
Naprave imajo po večini funkcijo snemanja mape, vbrizga, časov glede na rpm motorja. Razlika je način pomnjenja podatkov in intervali.
Ne bom šel v podrobnosti, ker so programi zelo specifični in se razlikujejo glede na proizvajalca.
Dejstvo je, da imamo uporabniki foruma različne izkušnje, povsem normalno pa je, da se vgrajevalec ne bo v nobenem primeru vozil 100 km in kalibriral napravo. Naprava med takšnim intervalom posname podrobne mape oziroma zajame veliko količino drugih podatkov iz računalnika motorja in nato prilagodi delovanje.
Mora nam biti jasno, če bi avtomobile nastavljali tako kot sem jaz, bi vgrajevalci verjetno bili v hudem minusu. Ampak:
Jaz sem svoje težave rešil 2X, na obeh avtomobilih. Nihče na na tem svetu mi ne bo govoril, da so moje nastavitve slabše za motor od tistih, ki jih je nastavil kdo drug, ko je kliknil "AUTO CALIBRATE" knof, pa to ne enkrat ampak 5 krat.
Če avto ugaša, cuka, crkuje ali v praznem teku deluje kot, da bo vsak čas crknil, mislim da so moje nastavitve za katere sem si vzel mesec dni časa kar vredu, ne bom rekel celo boljše kot jih je nastavil sam "strokovnjak".
Da ne govorim o tem, da so bile plinske šobe vgrajene v sistem napačnih premerov in je to program javljal na večih mestih......zopet nebom šel v podrobnosti...
Potrebno pa je seveda biti pazljiv, shraniti programske printscreene, si zapisovati spremembe in opažanja delovanja motorja, se voziti dober mesec, prilagajati nastavitve in najbolj pomembno imeti veliko časa.
Seveda, se bodo sedaj oglasili pristaši ene in druge znamke in kazali s prstom, češ moj "strokovnjak" je zadevo uredil v enem dnevu, moj pa dela brez problema, z mojim pa ni težav.... Seveda, prav imate, kriv sem jaz, ker sem za nižjo ceno pristal na svojega "strokovnjaka". Problemov bi imel manj, če bi v štartu dal 600€ več za Prins napravo, pa nisem, pa tudi ne obžalujem, ker sem se z zadostno mero živciranja in iznajdljivosti marsikaj naučil.
No, da zaključim kolobocijo: Moj namen ni vzpodbujanje kalibracije tako "po domače" kot sem to storil jaz ne-vednik ampak je moj namen naslednji:
Dokler Vam "strokovnjak" ne nastavi avtomobila vsaj približno spodobno mu težite, ga žrite in zahtevajte tisto, kar ste plačali. V mojem primeru se mi s "strokovnjakom" ni dalo več ubadati in sem ubral svojo pot, ki bi se lahko zaključila tudi drugače.
Kako drugače? Mislim, da nič kaj drugače oziroma bi bil motor prej fuč z nastavitvami "strokovnjaka".
No Upam, da sem kakšnega uporabnika foruma vsaj malo nasmejal, če že ne drugega. Je pa zelo dober občutek, ko si po 2, 3 letih olajšaš dušo
Upam pa seveda tudi, da me tisti bolj izkušeni uporabniki ne boste obrali do kosti
Lp