Iz firbca sem si v ponedeljek popoldan končno vzel čas za obnovo dvomembranskega uparjalnika v vozilu z labda kontroliranim LPG sistemom 2. generacije. Cenovno gledano se najbrž ne splača, komplet membran in tesnil stane 20 EUR, uparjalnik pa 67 EUR. A firbec mi ni dal miru. Zato sem s Poljske naročil komplet za uprajalnik + komplet za obnovo magnetnega (solenoidnega) ventila + Filtre za elektromagnetni ventil skupaj s tesnili za v naprej. Naročilu sem priložil še spray za preverjanje tesnosti sistema in torbo za rezervno kolo:
http://nagaz24.pl/landi-l80e-le98-lse98 ... ,p,en.htmlhttp://nagaz24.pl/med3g-lpg-electrovalv ... ,p,en.htmlhttp://nagaz24.pl/med-3g-lpg-electroval ... ,p,en.htmlhttp://nagaz24.pl/pulsar-spray-foam-lea ... ,p,en.htmlhttp://nagaz24.pl/spare-wheel-covers,c,336,p,en.htmlUparjalnik in ventil sem zelo natančno razstavil, si zapomnil, kako je sestavljen, vmes naredil tudi nekaj fotografij za vsak slučaj. Vse dele sem zelo natančno očistil z nitrom in na koncu za vsak slučaj še z acetonom. Namestil vsa tesnila in membrane ter previdno sestavil in križno zategnil vse vijake.
Zamenjal sem tudi svečke z eno stopnjo hladnejšimi NAVADNIMI NGK BKR6EZ, katerim sem tudi zmanjšal razmak med elektrodama za 0,15mm v primerjavi z predpisanim (svečke imajo razmak 0,9mm, za vozilo naj bi se nastavilo na 0.8mm, kar sem še zmanjšal za 0,15mm, torej na 0,65mm).
Vžigalnih kablov nisem menjal, saj sem to opravil že pozimi. Odločil sem se za Beru.
Po montaži ventila in uparjalnika v vozilo, sem zagnal motor in ko je bil dovolj ogret, preklopil na plin. Kompleten ventil in uparjalnik sem prešprical z sprayem in ker po podrobnem vizualnem pregledu ni nikjer bilo nobenih mehurčkov, sem zaključil da je tesnost zagotovljena. Ob tem se je motor ogrel že na delovno temperaturo, zato sem z nastavitvenim vijakom nastavil prosti tek po principu uplinjača. Torej, vrtel vijak, da je bilo vedno več plina, ob tem so obrati nekoliko naraščali. Ko so obrati nekoliko padli, sem vijak obrnil za četrt obrata nazaj. FERTIK
Sledil je test med vožnjo. Rečem lahko le WOOOW!!
Prej je bilo nekaj manjših problemov, za katere sem bil prepričan, da je to pač davek na cenejšo vožnjo.
Primer je zaviranje z motorjem, ko si nekoliko odmaknil stopalko plina in pospeševanje ko si le nekoliko pritisnil. Kot da vmesne stopnje, ki bi ohranjala hitrost, ni bilo. Torej luknja.
Dogajalo se je tudi, da je pri še ne-ogretem motorju do delovne temperature, ob prižgani klimi in sočasnem zaviranju ter pritisku na sklopko, motor včasih ugasnil.
Pri ne-ogretem motorju do delovne temperature je motor "zakašljal" - nemiren prosti tek.
Sedaj je vožnja prijetnejša, bolj sproščujoča, veliko elastičnejši odziv na stopalko, prosti tek popolnoma miren in ko okolica ni bila tiha, sem bil na semaforju prepričan, da je motor že ugasnil.
Dejansko na plin deluje lepše kot na bencin.
To je vidno že pri prostem teku, ko na bencinu motor le ni tako "suveren".
Vprašal pa bi za nasvet, če zna kdo odgovoriti. Prosti tek sem nastavljal s tem vijakom:
Nisem pa prepričan, če je to v redu. Dopuščam možnost, da je ta vijak namenjen nastavljanju pri cca 3000 obratih in ne med prostim tekom. Hvaležen bom, če mi kdo posreduje to informacijo.
Pa še nekaj slik odprtega uparjalnika:
FEJ IN FUJ!