Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
bajer
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 16
Pridružen: Po maj 21, 2018 12:47 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a bajer Če avg 09, 2018 2:37 am

japanac je napisal/-a:Ko sem predelal "škodilaka" leta 2013 je bila cena plina na cca 53% cene bencina (0,769 €/l plin - 1,443 €/l bencin), danes dobrih 5 let pozneje je cena plina na cca 43% cene bencina (0,579 €/l plin - 1,338 €/l bencin), torej se nimam kaj pritoževati.

Še opažanje glede svečk:
- menjava na 52k km (navadne, zamenjava ob preventivnem veikem servisu zaradi starosti, ne prevoženih kilometrov)
- cukanje pri nižjih obratih
- menjava pri 101 k km (Brisk LPG)
- cukanje pri nižjih obratih
- menjava pri 140 k km (NGK LPG)
- cukanje pri nižjih obratih
- menjava pri 183 k km (spet navadne)

Zaključek:
Glede na to, da so mi katerekoli zdržale okoli 40 k km, bom spet namestil navadne in jih za ceno dražjih menjam vsaki drugi servis (na 30 k km).

Teramo dalje.

:vrum



Se strinjam z tvojim razmišljanjem. Vsekakor se od vžigalne svečke namenjene avtoplinu (od katerega koli proizvajalca) po sestavi in delovanju nekoliko razlikujejo od klasičnih. Enostavna laična razlaga je da LPG svečke bolje prenesejo vročino izgorevanja in dlje časa ohranijo kvalitetno iskro za popolno detonacijo-vžig. Razlika v ceni enih in drugih pa je ogromna. V primeru če je klasične svečke z pogonom na avtoplin potrebno menjati na 40 000km in če bi LPG svečke bp delovale 150 000km bi jih vsekakor priporočal saj se kalkulacija izzide. Temu pač žal ni tako in sem mnenja, da ni popolnoma nič narobe če so intervali za menjavo pogostejši in vsakomur cenovno bolj dostopni. Dejstvo je tudi da računica manj občutno po denarnici vdari tiste ki vozimo normalen avto in potrebujemo 4 svečke. Zamislite si razliko, ko mora nekdo menjat svečke na enem od Mercedesov z motorji ki imajo 2 svečki po cilindru. V6(12kos) ali V8(16kos).

Če na pamet preko prsta izračunamo približno z okvirnimi cenami brez popusta:

STANDARD 4kos x 6€ = 24€ (menjamo na cca. 35000km)
LPG 4kos x 24€ = 96€ (predvideno menjamo na cca. 70 000km)

Za ceno lpg svečk, navadne zamenjamo 4 krat in z njimi prevozimo 140 000km kar je bistveno bolj racionalno kot LPG opcija.

Seveda je to teoretićna razlaga, ki se lahko v praksi bistveno spremeni. Med drugim je tukaj je pomemben dejavnik kvaliteta sistema in nastavitve le tega.

Glava me prične boleti, kadar si nekdo za "male pare" privošči 20 let star požrešen luksuz z miljon prevoženih in želi predelavo. Kljub temu, da stranko pripraviš na mogoče dodatne stroške po predelavi zaradi optimalnega delovanja ap sistema.

STANDARD 16kos x 8€ = 128€
LPG 16kos x 26€ = 416€

Mogoče še je potrebno zamenjati cinšpulo ali dve pa smo na minimalni plači :)

Pa lep pozdrav :)
 
errhec
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 58
Pridružen: So jun 24, 2006 2:17 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a errhec Če avg 09, 2018 6:24 am

BRISK LPG svečke so po 5€ kos in delujejo brezhibno.

Če ti trokira pri nizkih obratih bi sam iskal problem pri ventilčkih, so bili menjani in skalibrirani?
Pri versusu (in verjetno tudi drugih sistemih) se dela tudi kalibracija med bencinom in LPG-jem. (Imam diagnostiko za Versus sistem.)
LP
 
Uporabniški avatar
japanac
Novinec
 
Prispevkov: 309
Pridružen: Po jun 10, 2013 1:41 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a japanac Če avg 09, 2018 11:01 am

Kot sem napisal, so mi največ časa zdržale navadne svečke, ki so najcenejše, dražje Brisk LPG in najdražje NGK LPG pa približno enako.

Zamenjam svečke in motor deluje kot prvi dan nakupa oz. prvi dan po predelavi . . . brezhibno.

Tu ni potrebnega nobenega filozofiranja glede ostalega, tudi sam imam program za svoj sistem, vendar nimam potrebe da bi karkoli kontroliral ali nastavljal.

:vrum
Golf Plus 2.0 TDI (chiptuning)
Slika

BMW 320d (chiptuning)
Slika
 
Uporabniški avatar
ojnica
aka Sonček
 
Prispevkov: 2497
Pridružen: Po jun 25, 2012 9:34 pm
Kraj: daleč še iz Vrhnike

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a ojnica Pe sep 07, 2018 9:47 pm

Tako pa je plin po 70 centov, kaj bo šele pozimi, pol pa, če malo izračunaš ni več tako vse skupaj varčno.
 
danci1973
Uporabnik
 
Prispevkov: 1154
Pridružen: Pe jun 25, 2010 7:10 am
Kraj: Maribor

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a danci1973 Pe sep 07, 2018 10:14 pm

Saj lahko tankaš bencin, če misliš, da bo to bolj varčno... Saj je samo 1,92x dražji.
 
Uporabniški avatar
ojnica
aka Sonček
 
Prispevkov: 2497
Pridružen: Po jun 25, 2012 9:34 pm
Kraj: daleč še iz Vrhnike

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a ojnica So sep 08, 2018 10:15 am

+ poraba plina 10-20%
+ poraba bencina poleti vs pozimi nekje 0.5-1 evra/100km.
+ vzdrževanje plinske naprave
+ morebitni zapleti zaradi plinske, ki jih povzroči na motorju. Ne pozabi da nekateri motorne glave niso vzdržljive za plin, zdrži že 100-200-300.000km a to je odvisno do glave motorja.
+ 1l oljnega mazanja za ventile stane 15 evrov +++ tega moj nima
+

Cenej se bo vedno vozilo, toda tist k mora dat 1000 evrov za plinsko pa mora prevozi kakih 40.000km da se mu povrne 1000 evrov.

Nočem se karkoli it z vami, ker sam sem lani dal za avto 700 evrov, ki je že bil predelan na plin. Prevozil 25.000km do danes na plin. V 15.000km sem skuril zavorne ploščice, ker vozim zelo dinamično.
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a plinaš Ne sep 09, 2018 8:41 am

redki so vozniki , ki imajo pri vožnji na plin isto dinamiko in isto povprečno hitrost na isti relaciji kot pri vožnji na bencin.. dokazano ..
plin je cnej k bencin
 
Uporabniški avatar
ojnica
aka Sonček
 
Prispevkov: 2497
Pridružen: Po jun 25, 2012 9:34 pm
Kraj: daleč še iz Vrhnike

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a ojnica Ne sep 09, 2018 8:49 pm

drži
 
gorazdkop
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 93
Pridružen: Po maj 06, 2013 7:31 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a gorazdkop Po sep 10, 2018 8:18 am

odkar imam avto na plin, imam višjo povprečno hitrost, kot prej na bencinu

trditev: če imaš na plin, avto bolj leti :)
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 911
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a zzitop Po sep 10, 2018 7:48 pm

japanac je napisal/-a:Ko sem predelal "škodilaka" leta 2013 je bila cena plina na cca 53% cene bencina (0,769 €/l plin - 1,443 €/l bencin), danes dobrih 5 let pozneje je cena plina na cca 43% cene bencina (0,579 €/l plin - 1,338 €/l bencin), torej se nimam kaj pritoževati.

Še opažanje glede svečk:
- menjava na 52k km (navadne, zamenjava ob preventivnem veikem servisu zaradi starosti, ne prevoženih kilometrov)
- cukanje pri nižjih obratih
- menjava pri 101 k km (Brisk LPG)
- cukanje pri nižjih obratih
- menjava pri 140 k km (NGK LPG)
- cukanje pri nižjih obratih
- menjava pri 183 k km (spet navadne)

Zaključek:
Glede na to, da so mi katerekoli zdržale okoli 40 k km, bom spet namestil navadne in jih za ceno dražjih menjam vsaki drugi servis (na 30 k km).

Teramo dalje.

:vrum


Sam v delovanju navadnih vs LPG Brisk Silver tudi nisem opazil razločne razlike.
Vendar pa se je meni zgodilo, da je na navadni NGK svečki počila keramika centralne "masa" elektrode. Sreča, da ni padla v cilinder. Morda je bila napaka na svečki. A NGK naj ne bi bile glede proizvodnih napak precej zanesljive. Dvomim, da bi bil problem pri montaži, saj sem jih sam previdno privil z moment ključem na 25Nm mrzlega motorja.

Po 4 setih LPG Brisk silver se to ni zgodilo. Prednost je tudi tanjša elektroda, s čemer se zmanjša prebojna napetost na elektrodah, prednost tega pa je večja, kot si mislimo - električno manj obremenjene tuljave in posledično njih daljša življenjska doba.
Slabost LPG Brisk silver je, da na našem tržišču skoraj niso zastopane, cena pa skoraj da ni višja od navadnih.


Nekako se (mi) zdi, da so za nas v Sloveniji pravzaprav najboljša izbira DENSO Twin Tip (TT), ki imajo tudi tanjši elektrodi (zahtevajo nižjo prebojno napetost - ne škodijo tuljavam) in centralna elektroda je bolj odporna na vročino in električno erozijo. Cena pa je načeloma še nižja od "navadnih" NGK (3,90€/kos):
https://www.avtodeli-dovzan.com/izdelek ... 6tt-1-kos/

https://www.avtodeli-dovzan.com/izdelek ... 0tt-1-kos/

Poljaki jih na njihovih forumih zelo pohvalijo.

Then DENSO has the very effective alternative to Iridium Tough plugs, the DENSO TT Spark Plugs. These plugs compensate for the required higher ignition voltage with smaller diameter center and ground electrodes when using alternative fuels. DENSO TT Spark Plugs provide greater ignitability than platinum spark plugs, and their hardened ground electrode is more resistant to temperature and electrical erosion than standard nickel plugs. This makes the use of TT in LPG engines highly effective for an affordable price.


VIR

Omembe vredno se mi zdi še, da je na LPG priporočljivo svečke menjati cca 25% prej, kot bi bila standardna menjava standardnih svečk in brez plinske inštalacije:

How often should I replace my spark plugs?

Generally, the replacement interval is stated by the vehicle manufacturer. DENSO spark plugs follow the same interval. When upgrading the spark plugs, the interval may change. Driving on LPG or CNG will reduce the lifetime of a spark plug by 25-30%.


VIR2

Slika
 
Uporabniški avatar
ojnica
aka Sonček
 
Prispevkov: 2497
Pridružen: Po jun 25, 2012 9:34 pm
Kraj: daleč še iz Vrhnike

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a ojnica So sep 15, 2018 7:24 am

Tud v Škofji Loki se je plin podražil na 68 centov, ko sem pred 1.5 letom kupil avto na plin je bil po 57 centov...potem pa vsake 3 mesece navzgor, malo dol in navzgor.
 
gorazdkop
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 93
Pridružen: Po maj 06, 2013 7:31 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a gorazdkop Ne sep 16, 2018 11:20 am

Minila sta dve leti, od kar sem dal predelat avto na plin.
Dal bi predelat še enega, pa me zanima vaše mnenje o trenitnih poštenih in kakovostnih predelovalcih v Sloveniji

Ali mi še vedno ostaneta potem kot opcija Boyski in Dora.
 
ddilove
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 2
Pridružen: To sep 18, 2018 8:26 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a ddilove To sep 18, 2018 9:52 pm

Zdravo.
Prebral sem ze veliko o plinu, tudi to temo berem od začetka( trenutno sm na 30ti strani) . V googlu iscem članke a našu sem jih bol malo. Gre se pa za avto Dacia Dokker lpg. Kupujeva druzinski avto oz avto ki ima 3 locene sedeze odzadaj.
Uglavnem: ne sprasujem če je to druzinski avto in kerga izbrati, zanima me kako se odnese lpg sistem pri tem avtu? Sam osebno ne maram dizla ( itak nardimo cca 12.000 letno, 70% mesne voznje( morda se bo procent zmansau v parih letih)) in nemaram lih turbine(pac bol zaradi tega ker se rado pokvari,mores bol cuvat itd). Tako da bencinar brez turbine se mi zdi okej, ce pa ma se lpg pa tolko bolse ker je ispust cistejsi pa cenejse gorivo, dobro za motor itd.
Zdaj vem da pije vec kot bencin, itd ima pa ta rezervar le 32l. Kar vrjetno pomeni da gre noter cca 27.6 litra plina. Raje bi več, a tako pač je.Kar bi blo za ene slabe 250km ob 11litov na 100km mestne voznje.
Vlozek se nam povrne v cca treh letih.
Nevem pa cigav sistem je vgrajen noter, kako se odnese, kolko dejansko v praksi pije, so kake slabosti/napak, nasplosno ce mi lahko kaj vec pove o tem motorju z lpg kombinacijo?
Je pa plus da je tovarnisko to vgrajeno, kar je defenitivno bolse kot naknadno.
Ce potrebujete se kak info, kar uprasite.
Hvala.
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4332
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a Firediver Sr sep 19, 2018 6:07 am

Če je tovarniško vgrajeno, boš vse skupaj servisiral na pooblaščencu in iz tega vidika je to najvarnejši nakup.

Niti ni bistveno kateri sistem je notri, vsaj dokler imaš garancijo. In tudi ko poteče, lahko zadevo še vedno naprej servisiraš na istem servisu - ni niti nuje niti potrebe, da bi moral sam "diplomirati" iz teh plinskih sistemov.
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
bajer
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 16
Pridružen: Po maj 21, 2018 12:47 am

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a bajer Če sep 20, 2018 1:04 am

ddilove je napisal/-a:Zdravo.
Prebral sem ze veliko o plinu, tudi to temo berem od začetka( trenutno sm na 30ti strani) . V googlu iscem članke a našu sem jih bol malo. Gre se pa za avto Dacia Dokker lpg. Kupujeva druzinski avto oz avto ki ima 3 locene sedeze odzadaj.
Uglavnem: ne sprasujem če je to druzinski avto in kerga izbrati, zanima me kako se odnese lpg sistem pri tem avtu? Sam osebno ne maram dizla ( itak nardimo cca 12.000 letno, 70% mesne voznje( morda se bo procent zmansau v parih letih)) in nemaram lih turbine(pac bol zaradi tega ker se rado pokvari,mores bol cuvat itd). Tako da bencinar brez turbine se mi zdi okej, ce pa ma se lpg pa tolko bolse ker je ispust cistejsi pa cenejse gorivo, dobro za motor itd.
Zdaj vem da pije vec kot bencin, itd ima pa ta rezervar le 32l. Kar vrjetno pomeni da gre noter cca 27.6 litra plina. Raje bi več, a tako pač je.Kar bi blo za ene slabe 250km ob 11litov na 100km mestne voznje.
Vlozek se nam povrne v cca treh letih.
Nevem pa cigav sistem je vgrajen noter, kako se odnese, kolko dejansko v praksi pije, so kake slabosti/napak, nasplosno ce mi lahko kaj vec pove o tem motorju z lpg kombinacijo?
Je pa plus da je tovarnisko to vgrajeno, kar je defenitivno bolse kot naknadno.
Ce potrebujete se kak info, kar uprasite.
Hvala.


Kolikor vem je v teh daciah z original predelavo montiran italjan Landi Renzo. Pod pokrovom je videt vse "lično serijsko" vgrajeno in na samo delovanje še nisem slišal večjih pripomb. Vsekakor je to dodelana predelava, ki naj nebi povzročala težav pa vendar obstaja možnost nedelovanja. Tukaj pa se ponovno vrnemo na tisto zlo pomembno točko, kadar maher v avtohiši nima pojma zakaj se gre in enako velja tudi pri naknadnih predelavah. Če govorimo o serijskih predelavah sem bolj na strani Opla - enostavno dobiš občutek da je vseskupaj na višjem nivoju in tukaj je tudi to pogojeno z ceno. DOKKER/ASTRA KARAVAN
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a plinaš Če sep 20, 2018 6:47 am

opel na plin? za moje pojme in po izkušnjah lastnikov ena najslabših razmer..poraba na mokki na testu je bila +35% glede na bencinsko mokko z istim motorjem..
in astre so bile že na bencinu težavne z ventili ..kako je pri novih motorjih pa bo seveda pokazal čas..
plin je cnej k bencin
 
ddilove
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 2
Pridružen: To sep 18, 2018 8:26 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a ddilove Če sep 20, 2018 8:53 am

Ko poteče garancija dvomim da bi servisirau na njihovem servisu. Nekako jim ne zaupam najbolj, nevem če imajo dovolj izkušenj kot jih ma lahko kak drug serviser ki se s tem ukvarja vsakodnevno in je po vasih priporocilih bol priporočljiv. Seveda bi pa čas pokazau kako bo slo z daco servisom.

Opel pa itak odpade ze zaradi financ. Pa se zdej mam njihov motor v avtu, in nisem lih zadovoljen. Po drugi strani pa ocetu opel odgovarja.
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4332
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a Firediver Če sep 20, 2018 9:43 am

Če bi bili serviserji plinskih sistemov dobri, bi zadeve reševali trajno in bi ta tema ne bila tako obsežna.
Ker temu ni tako (ali so serviserji vsi zanič ali pa so vsi plinski sistemi tako labilni ali oboje), si morajo lastniki takih vozil vzeti te zadeve kot hobi. Kar pomemben hobi, sploh zato, ker se potrebuje zanesljiv avto.
Dobivam občutek, da plinsko gnan avto ni za popolnega laika - lahko sicer kupi avtomobil z tovarniško vgradnjo in se vsaj v času garancije lahko zanese na pooblaščenca ali pa še to ne. Naknadne predelave so pa itak samo še večja loterija.

Vesel sem za vse vas, ki vam služi namenu, zame pa to ni, ker rabim zanesljiv avtomobil, pa še vsi bolj ali manj dobri plinski serviserji so daleč proč.
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a plinaš Če sep 20, 2018 10:13 pm

to, da si daleč od seriserjev/monterjev je seveda dovolj dober in tehten razlog , da ne voziš avta na plin.

zanesljivost..no ja..letos sem v 2600km tankal srbski,makedonski,črnogorski in bosanski plin..nobenih problemov..naprava ima za sabo 115000km - po 10 ih letih delovanja.. v tem času 3 mali servisi in veliki z revizijo uparjalnika..

sem navkjub ceni in kvaliteti naprave pričakoval , da se bo v 10 letih pripetilo kaj nevmesnega..pa nič..
plin je cnej k bencin
 
Uporabniški avatar
japanac
Novinec
 
Prispevkov: 309
Pridružen: Po jun 10, 2013 1:41 pm

Re: Avtoplin - stari znanec?

Napisal/-a japanac Pe sep 21, 2018 8:46 am

Firediver je napisal/-a:. . . si morajo lastniki takih vozil vzeti te zadeve kot hobi. Kar pomemben hobi, sploh zato, ker se potrebuje zanesljiv avto.
Dobivam občutek, da plinsko gnan avto ni za popolnega laika - lahko sicer kupi avtomobil z tovarniško vgradnjo in se vsaj v času garancije lahko zanese na pooblaščenca ali pa še to ne. Naknadne predelave so pa itak samo še večja loterija.


Takoj podpišem.

Seveda je hobi, sploh če pred predelavo narediš "domačo nalogo" ter posledično ure in ure prebiraš razne forume, brskaš za informacijami glede primernosti motorja in posledično težavami, ki so se po predelavah pojavljale.

Laikov, ki so slišali, da se na plin voziš ceneje in bi malo probali ter seveda nasedejo obljubam monterjev / serviserjev (večina teh obljub se diametralno spremeni, ko zadevo plačaš in imaš kakšno težavo), pa je glede na moje izkušnje vsaj 70 % vseh, ki vozimo predelana vozila. Nekje 10 do 15 % nas je vse skupaj preverilo, ostali % pa so tisti, ki so kupili že predelana vozila.

Tudi tovarniške predelave so "loterija", lahko naletiš na pooblaščenca, ki preprosto nima pojma, edina razlika je, da naj bi imela vozila vgrajen "material", ki je primeren za plin ter jim v primeru težav lahko težiš in te ne morejo odpraviti z legendarnim stavkom "za to je pa KRIV PLIN".

Drugače pa se po mojih izkušnjah na plinu prej zaznajo razne napake, ki bi drugače na bencinu prišle do izraza cca 5 - 10k km kasneje (svečke, kabli, vžigalne tuljave, lambda sonda, bencin pumpa . . .).

Sicer sem pri naši širši familiji ostal zadnji vitez na plinu, pa vzrok ni v nezadovoljstvu, ampak ker smo se zavestno odločili, da motorjev z direktnim vbrizgom ne bomo predelovali. Drugače pa "škodilak" ni nič vreden, tako poceni pa se tudi z ničemer drugim ne morem vozit, vzdrževanja pa praktično ni, razen zamenjava filtra vsakih 15k km, bližam pa se 130k prevoženim kilometrom.

Teramo dalje :vrum
Golf Plus 2.0 TDI (chiptuning)
Slika

BMW 320d (chiptuning)
Slika
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 51 gostov