Stran 1 od 3
Kako cole vplivajo na hitrost???
Objavljeno: Po maj 08, 2006 6:08 pm
Napisal/-a Brouky
No s kolegom sma se skregala in sicer:Kdaj je večja hitrost?Če je guma recimo 15col al pa 17col...
No jaz mislim da je hitrost večja če je cola majnša...On pa seveda obratno...
Bi bil vesel če razložite to stvar,ker je prepir prišel na gajbo pira...

Objavljeno: Po maj 08, 2006 6:14 pm
Napisal/-a TUNING_BOY
končna hitrost je večja pri večji gumi! Lej naredi preizkus! Daj gor na eno 17" gumo mal barve pa jo zasuči da boš mel na tleh dva fleka, pol pa to naredi s 15" gumo.Pol pa zmeri razdaljo med fleki pri 17" gumi pa pr 15", in boš videl kje je večja razdalja! in pol če gledaš da se pelješ da ti obrati kažejo npr. 5000 obratov pol se zavedaj kera guma naredi večjo razdaljo-seveda pa je odvisno tudi od višine gume (visoko profilna al pa nisko profilna)! Sorry ko sm tak nakladal upam da si znaš predstavljat
Re: Kako cole vplivajo na hitrost???
Objavljeno: Po maj 08, 2006 6:16 pm
Napisal/-a MacTron
tukaj ni vazna samo visina in cola ampak posledicno tudi teza!
nekatere fletne 15" lahko tehtajo toliko kot 17" ultralahke
Objavljeno: Po maj 08, 2006 6:18 pm
Napisal/-a lublancan
če že menjaš kolesa ane, iz npr 15 na 17 col, potem moraš prilagodit višino gume, torej mora bit kotalni obseg enak
iz tega sledi, da če masta obe kolesi enak kotalni obseg, ni važno na koliko veliki feltni sta, torej je hitrost enaka
vpliva pa mal širina, saj je večji kotalni upor
Objavljeno: Po maj 08, 2006 6:19 pm
Napisal/-a seat
Ja in predvsem je tle odvisna tudi sama širina pneumatike.
Glede hitrosti pa je hipotetično večja pri 17" kot pri 15" sam kot sem že parkrat reku z večjo colo pride tudi večja širina pneumatike.
Objavljeno: Po maj 08, 2006 6:19 pm
Napisal/-a Brouky
Objavljeno: Po maj 08, 2006 6:21 pm
Napisal/-a maccek_21
največja razlika je v širini gume
lahko ti dam primer z mojga avta:
original 185/60/15
kasneje 205/45/16
in sedaj 205/40/17
vse alu felne
avto je nabolš letel in mel tudi končno večjo pri originalni dimenziji, ker je bilo tam tudi manj trenja oz površina gume katero je moral avto poganjati je bil manjša....
če pa dobiš kje 17 col gumo širine 185 je pa spet drugo vprašanje
upam da sem ti kaj pomagal
Objavljeno: Po maj 08, 2006 6:21 pm
Napisal/-a TUNING_BOY
ja mate prav samo js sm mu opisal to v idealnih razmerah (če veste kaj mislim s tem), da pač večja guma opravi večjo pot pri določenih obratih in je s tem večja tudi hitrost
Objavljeno: Po maj 08, 2006 6:23 pm
Napisal/-a dunker
Logično, da mu je bolj šlo s 15'' gumami ... Take gume so ponavadi mnogo ožje, kotalni upor je precej manjši in avto gre kar omembe vredno hitreje. Jaz npr. pri prehodu z zimskih 165 na letne 195 široke gume izgubim gotovo skoraj 10 km/h na končni in dobim litrček na porabi ...
Glede obsega pa nima veze ... Je že res, da če bi bil avto obe gumi sposoben poganjati z 8000 obrati v peti prestavi, da bi šel hitreje z večjimi gumami - ampak tako ali tako imaš pač pri večji feltni toliko nižjo gumo, da je dejanski obseg kolesa povsem enak. To na hitrost ne vpliva.
Na hitrost negativno vpliva večji upor zaradi širine gume in (ponavadi) večja težja večje feltne.
Tako.

Objavljeno: Po maj 08, 2006 6:27 pm
Napisal/-a TUNING_BOY
dunker pravkar si napisal kar sm mislu še js dodat! hvala
Objavljeno: Po maj 08, 2006 6:32 pm
Napisal/-a Pollo
dunker je napisal/-a:Logično, da mu je bolj šlo s 15'' gumami ... Take gume so ponavadi mnogo ožje, kotalni upor je precej manjši in avto gre kar omembe vredno hitreje. Jaz npr. pri prehodu z zimskih 165 na letne 195 široke gume izgubim gotovo skoraj 10 km/h na končni in dobim litrček na porabi ...
Glede obsega pa nima veze ... Je že res, da če bi bil avto obe gumi sposoben poganjati z 8000 obrati v peti prestavi, da bi šel hitreje z večjimi gumami - ampak tako ali tako imaš pač pri večji feltni toliko nižjo gumo, da je dejanski obseg kolesa povsem enak. To na hitrost ne vpliva.
Na hitrost negativno vpliva večji upor zaradi širine gume in (ponavadi) večja težja večje feltne.
Tako.

Pol je bolš uzet 205/40/17 kot 205/45/16 bo večja hitrost?
Objavljeno: Po maj 08, 2006 6:41 pm
Napisal/-a dunker
Obseg 17'' je 187.2 cm, obseg 16'' pa 185.6 cm. Če bi imel avto dovolj močan, da bi se v peti zavrtel do blokade (torej ne bi bile gume omejitev), bi teoretično šel hitreje z večjo, torej 17'' gumo.
Je pa res, da bi bil komplet 17'' feltne in gume najbrž nekaj težji od 16'' kompleta ... Tako da tu izgubiš nekaj na končni hitrosti.
V realnem svetu (ker avto najbrž v peti prestavi ne pride do blokade) bo avto vseeno hitrejši z 16'' gumo. Teža naredi svoje. Kotalni obseg zaradi širine gume je v teh dveh primerih (na grobo) enak in ne vpliva.
Objavljeno: Po maj 08, 2006 6:54 pm
Napisal/-a lexuss
kle ste se usi mal zajebal, usi govorite oznake pneumatik, ja seveda ane če trobte o istih obsegih in različne kombinacije pneumatik. nej vs mal spomnem, oznaka pneumatike je recimo 195/60 15 88 H, a oznaka platišča pa je recimo 7.5x16, to je samo primer, in kokr praute obseg ne more bit enakker na večje platišče moraš dt itak večjo gumo tko da motite se
Objavljeno: Po maj 08, 2006 7:07 pm
Napisal/-a cossy
če je obsek gume večji gre avto več kot kaže po števcu in teoretično naj bi šu avto več s tem da manši obsek gume pripomore k večjemu povspešku in manši končni hitrosti to je teorija
praktično pa je vsaj v moje primeru mal drugače z gumo 195-50-15col končna 190km/h po števcu no sedej mam pa gume 195-50-16col pa gre avto po števcu maksimalno 185km/h s tem da sm pri povspešku do 100km/h zgubu kar par sekund
je pa trenutno v avtu 1,6 16v motor z 90konjički sam bo v kratkem prišlo do transplantačije motorja in se zarad večjih gum sploh ne bo poznal razlike
Objavljeno: Po maj 08, 2006 7:38 pm
Napisal/-a DoubleG
orenk si ga zabluzil z dimenzijami. števc ti laže za 4,4 %. druge gume bi moral dat, ni čudno da je več sekund do 100 pa mnogo manjša končna, če si pa pokvaru prestavna razmerja. (kotalni obseg je večji, zato je prenos drugačen to sem imel v mislih)
Objavljeno: Po maj 08, 2006 7:57 pm
Napisal/-a erixon
Jest pa mislim, da tale debata ni šla čist v pravo smer. Kolikor sem jaz razumel, je človek vprašu a gre avto hitreje z različnimi colami platišč, pod pogojem, da je zunanji premer pnevmatike enak, tako da je pri 17 colskih nizkopresečna guma. V tem primeru gre avto s 15 colsko gumo hitreje, ker je manjša masa feltne in gume in motor to uspe hitreje zasukati. Manjša ko je feltna manjši je vrtilni moment in manjša je nevzmetena masa, kar pomeni boljši pospešek in večjo končno hitrost. Zato pa nobeden ne gre na drag z 19 colami.....
Če se gre pa samo za velikost feltne, za velikost gume ti je pa vseen so ti pa že odgovorili...
Objavljeno: Po maj 08, 2006 8:21 pm
Napisal/-a Brouky
Hm,vidim da se spoznate na te stvari
Mam še eno vprašanje...Pol če dam js recimo 16col na avto ki ima sedaj 14, moram spremeniti tudi kake nastavitve števca al kako,da bo prov kazal ?
Objavljeno: Po maj 08, 2006 8:27 pm
Napisal/-a erixon
Ne ti sam dej pravo višino gume, da bo kotalni obseg enak pa ti ne bo treba nič spreminjat na števcu (sicer pa tut ne vem kako bi to izvedu).
Kako velikost gume morš dat je pa nekje na forumu, mislim da v tovarni znanja... oz. na netu vtipkaj 'tyre size calculator' pa boš zihr najdu.
lp
Objavljeno: Po maj 08, 2006 9:00 pm
Napisal/-a Brouky
OK,hvala...
Še mal off topica...:dj mi povej če veš kak po angleško napisat za števec?Rad bi mal na google pogledu za bele števce za accenta pa nwm ka nej napišem...
Objavljeno: Po maj 08, 2006 9:02 pm
Napisal/-a MANDZO
Iz lastnih izkušenj vem da gre z manjšo colo hitrej.Imel sem 13" gor pa je sel 210km/h zdaj imam pa 16" pa mi gre komaj 180km/h!!!Pomoje da zaradi večjih felten števec laze, tako da tocno ne vem koliko gre s 16kami.