Stran 1 od 2
PRVI SLOVENSKI TUNING PRAVILNIK -STR
Objavljeno: Sr maj 31, 2006 10:43 pm
Napisal/-a dls1
Tuning tekmovanja so zelo naraščajoča panoga v avtomobilizmu, hitro razvijanje v Evropi je prineslo začetke tuninga v Slovenijo v letih 1999-2000. Takrat so se začeli razvijati tovrstni klubi, ki jih je danes preko 15 v Sloveniji in s tem razna tuning tekmovanja in zbori ljubiteljev. Tuning v Sloveniji bliskovito narašča vendar se je že v letih 2004 in 2005 začel pojavljati problem, ker tuning ni imel pravilnika.
Zato smo v letu 2005 začeli razmišljati o sodelovanju z tujino in zelo hitro prišli do zaključka da pravih pravilnikov ni mogoče dobiti. Dobiti je bilo mogoče samo ocenjevalne liste pravilnikov koliko točk za kakšno stvar pa nismo uspeli dobiti. Nato smo se odločili da bomo v letošnjem letu Slovenskemu tuningu dali pravilnik in ocenjevalni list. Prav tako bomo naredili tečaj za sodnike, ki bodo sodili na tekmah. Pravilnik smo izvedli s pomočjo tujih organizatorjev tovrstnih prireditev, zato je zanimanje za Slovenski izdelek zelo povpraševan že v tujini.
Prvi slovenski tuning pravilnik se imenuje STR – Slo tuning rulebook. Pravilnik je natančno izdelan in pripravljen za Slovenski trg. Uradna predstavitev in prva tekma pod STR pravilnikom bo 17. junija 2006 v Ajdovščini, nato se bo STR pojavil na večini tuning prireditev.
Pravilnik je izdelan tako, da deli tekmovalce v tri razrede STR CUP, STR SUPER, STR PRO.
Str cup razred je namenjen začetnikom , ki so prvo leto na tovrstnih tekmovanjih in v prejšnjih sezonah niso bili v skupnem seštevku boljši od 5 mesta. Prav tako niso povezani z avtomobilsko industrijo ali trgovino
Str super razred je namenjen tekmovalcem, ki niso povezani z avtomobilsko in tuning industrijo ali trgovino.
Str pro razred je namenjen vsem ki so kakorkoli povezani z avtomobilsko industrijo in trgovino
Znotraj razredov se pravilnik deli še na dve kategoriji clean look in extrem tuning.
Clean look kategorija je namenjena vozilom, ki so deležni detaljnih sprememb, extrem tuning kategorija je namenjana za vsa extremno predelana vozila.
Ocenjevanje po STR pravilniku poteka tako, da po dva sodnika ocenita predstavitev, zunanjost in notranjost predelave vozila. Pravilnik je konstruiran tako, da je poudarek na kakovosti predelave in ne na kvantiteti montiranih dodatnih del na vozilo.
STR organizacija v tem trenutku vabi vse predsednike tuning klubov, da se udeležite uradne predstavitve v Ajdovščini in da vam brezplačno izročimo pravilnike in ocenjevalne liste za vaše prireditve v prihodnosti.
Lep pozdrav!
STR Team
Objavljeno: Če jun 01, 2006 6:43 am
Napisal/-a SENATOR
Tega pravilnika se bo treba res drzati, pa bo precej manj opazk in bodo tekmovalci bolj zadovoljni. Ze v Ajdovscini bomo videli kolk se bo to obneslo.
LP
Objavljeno: Če jun 01, 2006 6:48 am
Napisal/-a Walker_P
Svaka vam čast da ste se odločl prpravit pravilnik. Kot je reku pisec pred mano, s tem bo dost manj komplikacij in vsega nepotrebnega med tekmovalci. S časom se bo vidlo al bi blo treba še kej dodelat pr tem pravilniku, kar vrjetno bo potrebno in kaj dodat, skratka za začetek se mi zdi fenomenalno.
Objavljeno: Če jun 01, 2006 7:07 am
Napisal/-a mloncar
če sm jst prou zastopu je ta pravilnik namenjen styling tekmovanjem, ne? zakaj mešate jabolka in hruške, kajti tuning in styling sta dva povsem različna pojma in večina slovencev uporablja besedo tuning v napačnem pomenu (mišljeno za styling). dejte se že naučit in upoštevat razliko med tema besedama.
Re: PRVI SLOVENSKI TUNING PRAVILNIK -STR
Objavljeno: Če jun 01, 2006 7:14 am
Napisal/-a MacTron
dls1 je napisal/-a:[Tuning v Sloveniji bliskovito narašča vendar se je že v letih 2004 in 2005 začel pojavljati problem, ker tuning ni imel pravilnika.
Zato smo v letu 2005 začeli razmišljati o sodelovanju z tujino in zelo hitro prišli do zaključka da pravih pravilnikov ni mogoče dobiti.
no naj ti povem da si 2 leti prepozn za taksne zadeve...
pravilnik je bil narejen toda izvajalo se ga pa ni.
TZS
Objavljeno: Če jun 01, 2006 7:30 am
Napisal/-a _BANDIT_
Objavljeno: Če jun 01, 2006 7:34 am
Napisal/-a dls1
pravilnika se videli niste in ga ze nekateri krititizirate.
Pravilnik ima vkljucene točke za ocenitev, motornega dela, zavore, podvozje,...
Mislim da zavore, motorni del in podvozje niso styling ampak tuning.
Lp Jaka
Objavljeno: Če jun 01, 2006 7:42 am
Napisal/-a MacTron
dls1 je napisal/-a:pravilnika se videli niste in ga ze nekateri krititizirate.
Pravilnik ima vkljucene točke za ocenitev, motornega dela, zavore, podvozje,...
Mislim da zavore, motorni del in podvozje niso styling ampak tuning.
Lp Jaka
prvo kot prvo naj ti bo jasno da noben ne kritizira samo spotaknu sem
se pa ob oh in sploh
NO.1... (ko je to ze bilo v vecjem okviru napisano 2004)
Objavljeno: Če jun 01, 2006 7:47 am
Napisal/-a dls1
oprostio če je kdo že naredil pravilnik, vendar sem se jaz pozanimal če kak pravilnik obstaja. Na žalost ga v sloveniji nisem našel. Škoda ker ga niste ponudili organizatorjem prireditev.
Ocenjevanje je do sedaj vedno potekalo samo z ocenjevalnimi listi, nikjer pa ni bilo pojasnjeno zakaj toliko točk.
Če je možno mi prosim pošlji ta pravilnik.
Lp Jaka
Objavljeno: Če jun 01, 2006 8:26 am
Napisal/-a killah bee
Sam to ni kul. Tko bodo zdej stajlani avti odpadl oz. ne bodo dosegali točk , če ne bodo imeli kaj tuninga narejenega.
Te dve stvari bi morali biti ločene, tako tudi šovi oz tekmovanja na njih.Nekaj se ocenjuje styling, nekaj tuning, potem pa še skupna predelava, kao No.1 avto.
Prav je da pravilnik obstaja, vendar tako kot je mloncar povedal. Ne da se mešajo hruške in jabolka. Mogoče ja, v primeru za top car na šovu ali top 3je

Objavljeno: Če jun 01, 2006 8:35 am
Napisal/-a dls1
kar se tiče pravilnika smo naredili tako, da ni velik povdarek na predelavi motorja.
prosim počakajte da sploh vidite kako zgleda in skupaj ga bomo se dodelali, če bi interes z vaše strani.
Lp Jaka
S tem pravilnikom se bo vsaj vedelo zakaj si lai nisi dobil točk, praktično bo vsak lahko ocenil avto in videl kje je njegov avto.
Objavljeno: Če jun 01, 2006 10:49 am
Napisal/-a dls1
VSEBINA STR PRAVILNIKA:
1.KATEGORIJE IN RAZREDI
1.1.KATEGORIJA STR CUP
1.1.1. Clean Look
1.1.2. Extrem Look
1.2. KATEGORIJA STR SUPER
1.2.1 Clean Look
1.2.2 Extrem Look
1.3. KATEGORIJA STR PRO
1.3.1. Clean Look
1.3.2. Extrem Look
2.PRAVILA IN PRITOŽBE
2.1. PRAVILA
2.2. PRITOŽBE
2.3. DRŽAVNO PRVENSTVO
3. PREDSTAVITEV VOZILA
3.1.PREDSTAVITEV
3.2.ČISTOČA VOZILA
3.3.SHOW OFF
4. ZUNANJOST
4.1. PODVOZJE
4.2. ŽAROMETI
4.3. PLATIŠČA
4.4. KAROSERIJA VOZILA
4.4.1 strokovno delo
4.5. ZAVORE
4.6. LIČARSKA IN KLEPARSKA DELA
4.6.1 strokovno delo
4.7. USTVARJALNOST IN IZGLED ZUNANJOSTI
5. MOTORNI DEL
5.1. IZPUŠNI IN ZRAČNI SISTEM
5.2. MOTORNI DEL:
5.2.1 strokovno delo
6. NOTRANJOST VOZILA
6.1 ARMATURNI DEL
6.1.1 strokovno delo
6.2. OBLOGE VRAT
6.2.1 strokovno delo
6.3. SEDEŽI
6.3.1 strokovno delo
6.4. AUDIO SISTEM
6.4.1 strokovno delo
6.5. USTVARJALNOST IN IZGLED NOTRANJOSTI
7. DODATNE TOČKE (max stevilo 12 točk)
Objavljeno: Če jun 01, 2006 10:50 am
Napisal/-a dls1
Za vsako točko je natančno napisano koliko in zakaj se dobijo točke. Povdarek ni na kvantiteti temveč na kvaliteti predelave.
Objavljeno: Če jun 01, 2006 11:35 am
Napisal/-a _BANDIT_
LOL. Edina prava metoda za ocenjevanje tuninga je meritev na valarjih

Objavljeno: Če jun 01, 2006 11:43 am
Napisal/-a dls1
_BANDIT_ je napisal/-a:LOL. Edina prava metoda za ocenjevanje tuninga je meritev na valarjih

ja ja imas prav sploh ni pomembno kako se avto pelje in kako zavira, važni so sami konji
Lep pozdrav!
Jaka
Objavljeno: Če jun 01, 2006 11:55 am
Napisal/-a mloncar
dls1 je napisal/-a:_BANDIT_ je napisal/-a:LOL. Edina prava metoda za ocenjevanje tuninga je meritev na valarjih

ja ja imas prav sploh ni pomembno kako se avto pelje in kako zavira, važni so sami konji
Lep pozdrav!
Jaka
na tekmi si avto POGLEDA nekaj ocenjevalcov in oni pa bodo lahko ocenili kako se avto pelje in zavira
če lepo zgleda, še ne pomeni, da je učinkovito
Objavljeno: Če jun 01, 2006 12:11 pm
Napisal/-a dls1
vidim da nekateri imate raje tekme brez pravil, sploh vas nekaterih ne razumem, namesto da bi dali se kako idejo raje .....
Naredili smo zadevo dajmo jo preko tekem skupaj se dodelat in izboljsat, zakaj je treba tukaj vse zavirati namesto da bi se razvijalo.
Lp jaka
Objavljeno: Če jun 01, 2006 12:16 pm
Napisal/-a _BANDIT_
mloncar je napisal/-a:dls1 je napisal/-a:_BANDIT_ je napisal/-a:LOL. Edina prava metoda za ocenjevanje tuninga je meritev na valarjih

ja ja imas prav sploh ni pomembno kako se avto pelje in kako zavira, važni so sami konji
Lep pozdrav!
Jaka
na tekmi si avto POGLEDA nekaj ocenjevalcov in oni pa bodo lahko ocenili kako se avto pelje in zavira

če lepo zgleda, še ne pomeni, da je učinkovito
Hehe, ....in potem na takem tekmovanju zmaga avto, ki ima na motorju našravfano vse po vrsti - od turbine, kompresorja, NOSa, en kup enih raznobarvnih kablov in cevk, največjih možnih bremz,.... pripeljejo pa ga tja na prikolici, ker motor niti ne vžge, kaj da bi se šele zadeva lahko peljala po cesti.
Po drugi strani, pa nekdo, ki je v motor naložil same "nevidne" komponente (kovani bati, kovane ojnice, kovana glavna gred, vse zlajšano, obdelana glava, dirkalna elektronika in vbrizg, zračunan izpuh,.. ne bo dobil nič, ker se na motorju ne "vidi" tuninga, se ga pa zato toliko bolj občuti na cesti, kjer zadeva omogoča neprimerno večje pospeške, pojemke itd.. napram serijskem takem motorju

Objavljeno: Če jun 01, 2006 12:19 pm
Napisal/-a _BANDIT_
dls1 je napisal/-a:vidim da nekateri imate raje tekme brez pravil, sploh vas nekaterih ne razumem, namesto da bi dali se kako idejo raje .....
Naredili smo zadevo dajmo jo preko tekem skupaj se dodelat in izboljsat, zakaj je treba tukaj vse zavirati namesto da bi se razvijalo.
Lp jaka
Jest nisem nič proti. Moti me samo par stvari, že to, da stylingu pravite tuning ter to, da se bo tuning ocenjevalo po tem, kaj vse imaš našravfano na motor in ne po tem koliko si dejansko pridobil na moči, hitrosti, pospešku, pojemku, stabilnosti,... (kar pravzapav pomeni beseda TUNING)
Objavljeno: Če jun 01, 2006 1:43 pm
Napisal/-a killah bee
_BANDIT_ je napisal/-a:dls1 je napisal/-a:vidim da nekateri imate raje tekme brez pravil, sploh vas nekaterih ne razumem, namesto da bi dali se kako idejo raje .....
Naredili smo zadevo dajmo jo preko tekem skupaj se dodelat in izboljsat, zakaj je treba tukaj vse zavirati namesto da bi se razvijalo.
Lp jaka
Jest nisem nič proti. Moti me samo par stvari, že to, da stylingu pravite tuning ter to, da se bo tuning ocenjevalo po tem, kaj vse imaš našravfano na motor in ne po tem koliko si dejansko pridobil na moči, hitrosti, pospešku, pojemku, stabilnosti,... (kar pravzapav pomeni beseda TUNING)
Se strinjam. Ocenjevanje tuninga bi moralo biti ločeno od stylinga. Za predelan motor je lahko dokaz, koliko ima dejansko moči napram serijskemu to, da je obvezen izpis iz dyno run-a. V nasprotnem primeru, napisano, kaj je bilo delano na motorju ne velja.
Za bremze, pač ne moreš dokazat, koliko imajo dejansko efekta, ker lahko konec koncev našraufaš gor megalomasten povrtan disk, pa serijske čeljusti. Avto pripeljan na prikolici, tako kot je Bandit reku. Ko pa kolo odšraufaš dol pa diski padejo na tla

Kako se bo v tem primeru strokovno ocenila predelava zavor.
Da o podvozju ne govorim. Bodo sodniki oz ocenjevalci znali ocenit koliko je dejansko kvalitetno narejeno in efekt tega. Če se ne motim imajo v tujini prav posebno mesto, kjer pregledajo vse te stvari. Nisem pa 100% prepričan o tem.
Ker tuning se ne da na uč ocenit, ker je veliko delov skritih. Kako se bo to potem ocenjevalo?