Stran 1 od 1
Delovnaje klime
Objavljeno: Če jun 15, 2006 10:51 am
Napisal/-a alesy
Mene neki zanima kako deluje klima pr ročnih klimah in avtomatskih ????
Pr ročnih klimah mi je jasno, da ko prižgeš klimo dela klima skos s polno paro, pa čeprav maš ventilacijo nastavljeno samo na čisto malo.
Kako je pa pri avtomatskih klimah. A klima dela skos tudi s polno paro, al se delovanje omeji glede na moč ventilacije v avtomobilu al kak je s tem ???
Primer.
Pač ko se vsedem v avto, nastavim temp. na recimo 20°C, pa seveda se vklopi klima, ki na začetku dela s polno paro. Ko se temp. v avtomobilu približa 20°C se ventilacija avtomatično zmanjšuje , ampak me zanima a se delovanje klime tudi, ali dela vseeno polno ne glede na to, a rabi samo čisto malo ohladit ali pa velik ?????
Objavljeno: Če jun 15, 2006 11:19 am
Napisal/-a alesy
Aha ok. Thx.
Objavljeno: Ne jun 25, 2006 1:52 pm
Napisal/-a NoFX
Sem hotel novo temo odpirati pa mislim, da lahko kar tu napišem to vprašanje...
Zanima me če takoj ko vžgeš avto (motor hladen...) če klima že takoj vredu hladi ali rabi par minut da začne hladit???
Objavljeno: Ne jun 25, 2006 2:03 pm
Napisal/-a NoFX
Torej samo toliko, da izpiha topel zrak iz cevi ali vseeno rabi en čas, da se ohladi..
p.s. razlaga delovanja klime bi tudi bla dobrodošla če se komu da...
Objavljeno: Ne jun 25, 2006 3:21 pm
Napisal/-a eclipse_R
pa takoj ko pržgeš avto, ne smeš pline na polno zalaufat (recmo, če avto stoji na soncu pa bi rad hitr shladiu). raj odprta okna mej neki cajta, da se mal zlufta pa pol zmerno hladiš
lp
Objavljeno: Ne jun 25, 2006 9:32 pm
Napisal/-a sebaveh
NoFX je napisal/-a: razlaga delovanja klime bi tudi bla dobrodošla če se komu da...
Dobro, bom začel:
Stvar je precej podobna kot v domačem hladilniku. Torej, vse skup je napolnjeno z hladilnim sredstvom - taki plin, ki ima to lastnost, da ko ga stisteš do te mere da se bo utekočinil, se bo precej segrel! In ko da spustiš da se razpenja narazen, nazaj v plinasto stanje, se bo spet ohladil na prejšnjo temeraturo.
Zaj pa gre stvar tak: Najprej je sredstvo v plinastem stanju, in ima temperaturo okolice (recimo 30°C ker je vroče zunaj). In gre najprej skozi kompresor, ta ga stisne na kakih 20 bar, da se utekočini. Pri tem se bo zelo segrel, na kakih 80°C (približno). Potem pa gre skozi kondenzor - to je tisti hladilnik pred motorjem, z ventilatorjem. Tam noter se bo ohladilo na temperaturo okolice (30°C), pritisk pa bo ostal še vedno enak. Potem pa gre skozi reducirni tlačni ventil. Tam se pa bo pritisk zmanjšal na kakih 4 bar (približno) in ob tem bo prešel iz tekočega stanja v plinasto. Seveda se bo pa tu tud precej ohladil - na temperaturo nižjo od okolice (16°C). Tu pa gre naprej v evaporator - to je en manjši hladilnik z ventilatorjem v potniški kabini (isto kot "pečka" in od njega potem piha mrzel zrak po kabini). Iz evaporatorja pa gre v plinastem stanju, z nizkim pritiskom in temperaturo okolice 30°C (ker se je segrel iz 16°C na 30, ker je oddal hladoto v kabino) nazaj v kompresor.
Upam da nisem preveč kompleksno zapisal, saj v resnici je sam princip zelo preprost, saj za poznamo že več kot 60 let.
Objavljeno: Po jun 26, 2006 7:01 am
Napisal/-a Smileon
Še eno podvprašanje...
Vsi pravite da ko klimo enkrat zalaufaš, potem laufa ves čas na full....
OK, to da laufa na full razumem, ampak a se po daljšem času začne prižigat in ugašat? Kar kot posledico čutimo na "cukanju" avta?
LP
Objavljeno: Po jun 26, 2006 8:51 am
Napisal/-a sebaveh
Ja, tisto s temperaturami sem napisal bolj okvirno, ker nevem kakšne točno so, ampak toliko da razumete princip....
Klima sama, oziroma kompresor ima pač le dve stanji - dela ali pa ne dela. In takrat ko dela, dela na polno moč. Cukanje avta je teoretično možno, ker se takrat kompresor vklopi in to v trenutku. Ampak še vedno ne tako da bi to lahko čutil med vožnjo. Ventilacija v kabini pa avtomatski klimi ne dela ves čas s polno močjo. Oziroma dela, vendar ko se že približuje nastavljeni temperaturi, se hitrost ventilatorja postopoma znižuje. In potem piha z neko minimalno hitrostjo.
Klime, oziroma kompresorja ni mogoče vklopiti, če ni vključen ventilator.
Objavljeno: Po jun 26, 2006 9:25 am
Napisal/-a Bor
Klima ko se zadosti ohladi ugasne kompresor in ko ga spet potrebuje ga spet prižge. Recimo pri meni v bolj hladnem vremenu in ko imam ventilacijo na 1 se mi prižiga in ugaša. Ko pa je zunaj vroče in imam ventilacijo na več pa kompresor skos laufa.
Objavljeno: Sr jun 28, 2006 10:23 am
Napisal/-a reber
Na nekaj najbolj bistvenega pri razlagi delovanja pa ste pozabili: lastnost plina (freon, običajno je to sedaj R134a) je pač taka, da iz tekočega stanja pod pritiskom, seveda ohlajenega, ko gre to skozi ekspanzijski ventil, je v uparjalniku nizek tlak. Kaj se dogaja pri prehodu iz visokega tlaka v nizek tlak? zadeva enostavno vre, freon vre pri -30 ali -40 stopinj, kar pomeni, da bi uparjalnik zamrznil, če bi skozenj ne pihal zrak in ga ogreval, pri tem pa se zrak hladi. Le zakaj je uparjalnik vedno moker? ker vlaga v zraku kondenzira na njem, zato tudi kaplja voda.
Zamislite si vodo. Čisto navadna voda pri 1bar oziroma 1000mbar vre pri 100 stopinjah celzija. Ko damo to vodo v ekonom lonec in kuhamo, voda tudi pri 150 stopinjah ne vre ??? le zakaj? tlak je visok in zato voda ne vre tudi pri visoki temperaturi. Pri tlaku nekje okoli 35 barov voda vre pri 200 stopinjah, če je temperatura nižja, bo voda nehala vreti. Kaj bi se zgodilo, če sprostimo pritisk? voda bi seveda začela burno vreti, oziroma bi se kar uparila, ker ima temperaturo dovolj visoko.
Hladilni plin pa vre pri nekaj 10 stopinjah pod ničlo, seveda ob nizkem tlaku. Zato pa imamo kompresor, da plin stisne, nastane visok tlak, pri stiskanju se pa vsi plini segrevajo, tudi navaden zrak. Zato je treba segrete vroče pline potisniti skozi kondenzator, kjer plin kondenzira in se spremeni v tekočino. Od tam naprej gre v zbiralno posodo, sušilno patrono, filter in nato v uparjalnik skozi ekspanzijski ventil. Ekspanzijski ventil poskrbi, da je pred njim visok tlak, plin v tekočem stanju pa počasi spušča skozi, kjer v uparjalniku vre - se uparja - ekspandira ... v uparjalniku pa je nizek tlak zato, ker je to na sesalni strani kompresorja ... ko sistem miruje, se tlaki izenačijo.
Moč, ki jo motor jemlje iz motorja pa se spreminja glede na temperaturo sesalnih plinov. Temperatura sesalnih plinov pa je odvisna od temperature uparjalnika, temperatura uparjalnika pa je odvisna od količine (hitrosti) zraka skozi satovje uparjalnika in temperature tega zraka. Bulj je zunaj vroče in bolj hitro se vrti ventilator, bolj se ogreva uparjalnik in s tem sesalni plini, to pa pomeni, da bodo vroči plini na tlačni strani kompresorja še bolj vroči in s tem bo tudi tlak višji. Za zagotavljanje višjega tlaka pa potrebujemo več mehanske moči, kar pomeni višjo obremenitev motorja. Kadar pa je temperatura uparjalnika nižja, zaradi nižje hitrosti ventilatorja in če zunaj ni tako vroče, potem tudi kompresor jemlje manj moči motorju. Tako je pri avtomatski klimi, podobno je sicer pri ročni, le da avtomatska klima sama prilagaja hitrost ventilatorja glede na doseženo temperaturo. Kompresor stalno deluje, ko je potreba po hlajenju.
Objavljeno: Sr jun 28, 2006 10:59 am
Napisal/-a AgitatoR
Objavljeno: Sr jun 28, 2006 7:56 pm
Napisal/-a Solero
Evo še moj opis "delovanja klime"
Klimatske naprave sestavlja 6 glavnih sklopov: kompresor, kondenzator, sušilni filter, ekspanzijski ventil, uparjalnik ter kabinski filter. Sistem deluje s plinom (R134a) ter pri prehodu skozi 6 sklopov spreminja svoje agregatno stanje od tekočine do plina in obratno.
KONDENZATOR
Kondenzator ohlaja plin, ki je prišel iz kompresorja (pritisk 10 do 20 barov) ter ga kondenzira v tekočino.
SUŠILNI FILTER / akumulator: POTROŠNI MATERIAL
Vsrkava vlago (vodo) ter filtrira majhne delce (iz kompresorja)
EKSPANZIJSKI VENTIL
Zmanjšuje pretok hladilnega sredstva kar posledično zmanjša pritisk / temperaturo v uparjalniku. Nadzoruje količino hladilnega sredstva, ki ga potrebuje uparjalnik.
UPARJALNIK
Uparja že hladno in tekoče hladilno sredstvo ter hladi zračni tok, ki prihaja v notranjost vozila.
KABINSKI FILTER: POTROŠNI MATERIAL
Filtrira zrak, ki vstopa v kabino ter odstranjuje cvetni prah in druge prašne delce.
Lp