Stran 1 od 2

cviljenje gum / pnevmatik

Objavljeno: Če avg 17, 2006 4:20 am
Napisal/-a mihant
zakaj poleti cvilijo gume? sem mislil, da to samo pri starejših gumah (moje so 5 let), ampak opažam da pri vseh in to pri ovinkih, zaviranju...

Objavljeno: Če avg 17, 2006 6:02 am
Napisal/-a marko01
zamenjaj pnevmatike ker to ni normalno :P

Objavljeno: Če avg 17, 2006 6:40 am
Napisal/-a zupi13
guma izpostavljena vplivom vremena spremeni strukturo in postane trda. ta trdota se pa odraža v cviljenju in pa slabšem oprijemu na vozišču....

Objavljeno: Če avg 17, 2006 6:52 am
Napisal/-a ANJCI
Človeško uho zazna frekvence valovanja med 20 in 20 000 Hz. Pnevmatike prenašajo vibracije, valovanja in jih tudi proizvajajo.
Pri nakotaljevanju pnevmatik delimo nastjajoč hrup v tri skupine.
Od 30 do 500 Hz ga opredelimo kot hrup nizkih frekvenc, srednji je med 500 in 3000 Hz, visok pa nad 3000 Hz.
Pri nizkih frekvencah groba podlaga vzbuja karkaso gume, ki prenaša valovanje po vozilu in nato v zrak. To slišimo kot šum.
V srednjem področju se vibracije tekalne površine prenašajo preko zraka, kar zaznamo kot sikanje.
V zadnje področje uvrstimo zvoke pri visokih obremenitvah, kot so sunkovito zaviranje, speljevanje, vožnja v ovinek pravimo pa da gume cvilijo, škripljejo...
Vtem primeru ko gume cvilijo pomeni , da držijo prvotno smer oziroma obremenitev.

Objavljeno: Če avg 17, 2006 8:08 am
Napisal/-a maL
:shock:

Objavljeno: Če avg 17, 2006 8:30 am
Napisal/-a Kritik
@ANJCI: Uuuuu, tole je pa strokovno :shock: Pohvale vredno :bow Ko sem dobil svoj avto je imel gor Michelinke, stare vsaj 8 let, pa mi niso škripale, tudi pri vožnji v ovinek ne. Samo sem jih vseeno zamenjal, ker so bile stare in trde. Poizkusi jih zamenjat.

Objavljeno: Če avg 17, 2006 8:33 am
Napisal/-a Bor
Odvisno je od teže avta oz. obremenitve in vrste podlage.

Gume cvilijo ker lamele zanihajo. Ubistvu delujejo kot struna na violini al pa kitari. In ko pridejo v resonanco začnejo cvilit.

Objavljeno: Če avg 17, 2006 10:54 am
Napisal/-a no_name
ANJCI je napisal/-a:Človeško uho zazna frekvence valovanja med 20 in 20 000 Hz. Pnevmatike prenašajo vibracije, valovanja in jih tudi proizvajajo.
Pri nakotaljevanju pnevmatik delimo nastjajoč hrup v tri skupine.
Od 30 do 500 Hz ga opredelimo kot hrup nizkih frekvenc, srednji je med 500 in 3000 Hz, visok pa nad 3000 Hz.
Pri nizkih frekvencah groba podlaga vzbuja karkaso gume, ki prenaša valovanje po vozilu in nato v zrak. To slišimo kot šum.
V srednjem področju se vibracije tekalne površine prenašajo preko zraka, kar zaznamo kot sikanje.
V zadnje področje uvrstimo zvoke pri visokih obremenitvah, kot so sunkovito zaviranje, speljevanje, vožnja v ovinek pravimo pa da gume cvilijo, škripljejo...
Vtem primeru ko gume cvilijo pomeni , da držijo prvotno smer oziroma obremenitev.


In čemu potem rally pnevmatike ne cvilijo :?:

Objavljeno: Če avg 17, 2006 10:59 am
Napisal/-a 2Fast&2Furious
V Ljubljani na Rudniku ko se zapelje iz AC za ig je tut tak asvalt...Ko je mokro drsi ko svinja, ko je toplo pa cvili tudi ob lepem zavijanju in speljevanju :P

Objavljeno: Če avg 17, 2006 12:15 pm
Napisal/-a halo007
Mihc, kere gume pa maš to?

Objavljeno: Če avg 17, 2006 12:20 pm
Napisal/-a Pecho
Za zadnjo kategorijo torej t.i. cviljenje pri visokih obremenitvah se še ne ve zakaj do tega prihaja oz. kakšne vrste "zvok" ali "šum" to je. Slučajno vem, ker se s to stvarjo trenutno ukvarja kolega na FS v laboratoriju za tehnično akustiko.

Lp
Pecho

Objavljeno: Če avg 17, 2006 3:29 pm
Napisal/-a danny
no_name je napisal/-a:
ANJCI je napisal/-a:Človeško uho zazna frekvence valovanja med 20 in 20 000 Hz. Pnevmatike prenašajo vibracije, valovanja in jih tudi proizvajajo.
Pri nakotaljevanju pnevmatik delimo nastjajoč hrup v tri skupine.
Od 30 do 500 Hz ga opredelimo kot hrup nizkih frekvenc, srednji je med 500 in 3000 Hz, visok pa nad 3000 Hz.
Pri nizkih frekvencah groba podlaga vzbuja karkaso gume, ki prenaša valovanje po vozilu in nato v zrak. To slišimo kot šum.
V srednjem področju se vibracije tekalne površine prenašajo preko zraka, kar zaznamo kot sikanje.
V zadnje področje uvrstimo zvoke pri visokih obremenitvah, kot so sunkovito zaviranje, speljevanje, vožnja v ovinek pravimo pa da gume cvilijo, škripljejo...
Vtem primeru ko gume cvilijo pomeni , da držijo prvotno smer oziroma obremenitev.


In čemu potem rally pnevmatike ne cvilijo :?:


Poglej kak film.... pa boš vidu da tudi po makadamu gume cviljo :lol:

Re: cviljenje gum / pnevmatik

Objavljeno: Če avg 17, 2006 3:51 pm
Napisal/-a EX-B
mihant je napisal/-a:zakaj poleti cvilijo gume? sem mislil, da to samo pri starejših gumah (moje so 5 let), ampak opažam da pri vseh in to pri ovinkih, zaviranju...

Ponavad poleti najbolj cvilijo zimske gume, pomoje zato ker so tako mehke.. Seveda pri normalnih obremenitvah, pr pretiravanju bodo tudi letne cvilile :D Povej katere gume so to?

Objavljeno: Pe avg 18, 2006 6:28 am
Napisal/-a zupi13
na službenem kangooju so letne michelinke strae 5 let in cvilijo že ob rahlem zaviranju, da speljevanja sploh ne omenjam. pol pa izpadeš divjak, ker sploh ne moreš "na tiho" speljat....

Objavljeno: Ne avg 20, 2006 4:20 am
Napisal/-a mihant
tudi jaz imam michelinke, ki so kot vem serijsko na citroenih. stare so 5 let, sem mislil še to sezono, pol pa adijo. je pa enako: ob vsakem zaviranju cvilijo, vsak ovinek, kjer je malce gladek asfalt takoj cvilijo. ob speljevanju pa nič, kar je malo hecno. in če je svež dež, na ostrejšem ovinku na volanu čutim tresljaje, kar si razlagam kot spodrsavanje gum.

do novembra počasi in previdno, po dežju sploh, za 2007 pa nov komplet pa bo.

Objavljeno: Ne avg 20, 2006 7:42 am
Napisal/-a LudiLimun
Jst mam tu michelinke 5 let pa pol stare, pa tut cviljo pr bremzanju v zavoj, pa na mokri cesti v ovinku tut ribam po cesti, kar pomeni da nos sili vn v ovinku (oversteer). Pa verjetn ti tut prjele ne bojo k bo treba na hitr bremzat na mokri cesti, tko da mej to u glavi k vozš (izjema ABS).
Drgač je pa guma stara pa trda, in ni fleksibilna na raznoraznih podlagah po katerih voziš. Šponej na njih še 3 mesce pol pa čez zimo nove kup, k bojo v akciji.

Za zadnjo kategorijo torej t.i. cviljenje pri visokih obremenitvah se še ne ve zakaj do tega prihaja oz. kakšne vrste "zvok" ali "šum" to je. Slučajno vem, ker se s to stvarjo trenutno ukvarja kolega na FS v laboratoriju za tehnično akustiko.

Lp
Pecho


Žio, in kaj kej u laboratoriju dugaja zadne cajte :) Kdo se pa s tem ukvarja (Jure?)

Objavljeno: Ne avg 20, 2006 11:21 am
Napisal/-a EX-B
LudiLimun je napisal/-a:..., kar pomeni da nos sili vn v ovinku (oversteer). ...

Nos sili ven = understeer
rit sili ven = oversteer

Objavljeno: Ne avg 20, 2006 11:52 am
Napisal/-a zeleni dirkač
EX-B je napisal/-a:
LudiLimun je napisal/-a:..., kar pomeni da nos sili vn v ovinku (oversteer). ...

Nos sili ven = understeer
rit sili ven = oversteer


Po slovensko:
podkrmarjenje in nadkrmarjenje.

Objavljeno: Ne avg 20, 2006 1:05 pm
Napisal/-a abbe
mislm da je po slovensko podkrmarjenje in prekrmarjenje.tko se mi zdi