Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Pe sep 01, 2006 10:14 am

IDA (GM-Opel) Kikinda

Sestavljali so jOpel Kadete, serija D in E.

Tisti j pred Oplom ni naključje! Tako so jih tovarniško označevali!!!

According to the contract from February 1962, signed between Avtotehna from Ljubljana as a general representative for Opel brand for ex SFRJ and partners from Serbia, sales of reputable German manufacturer officially starts in Belgrade.

Full 17 years, Opel vehicles have been selling only by consignation. In 1969, iron foundry from Kikinda, starts with exporting components for Opel, what enables financing 90% of Opel import for entire SFRJ.

After eight years of successful cooperation in 1977 iron foundry from Kikinda and Opel/GM signs contract about joint venture and long-term cooperation in manufacturing valid for 15 years. 78,5 millions of US dollars (51% by iron foundry from Kikinda and 49% by General Motors) have been invested in new established factory IDA-Kikinda.

First delivery of labored parts from two new factories in Kikinda (Livac and Metalac), took part in December 1979, starting official long-term cooperation in manufacturing.

By exporting half labored and fully labored components for first installment in Opel vehicles, import in ration 1:1 has been enabled. Until economic sanctions imposed on SFRJ in April 1992, 38.700 units of Opel vehicles and large number of spare parts worth around 100 million of German marks have been imported. During 12 years of IDA-Opel manufacturing cooperation over 1,3 billions of German marks have been made only from this trade (exchange).



http://www.gmeurope.com/country/gm_serb ... story.html

Priponka AM - 3/77
Priponke
IDA.jpg
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Pe sep 01, 2006 10:33 am

Nikjer ne piše, kakšne vrste izdelava je to bila. Kolikor je meni znano, niso sestavljali niti CKD kitov, ampak so dobivali pomankljivo sestavljene cele avtomobileki so jim dodali določene domače komponente... Nisem pa ziher v to.

39.000 Oplov IDA sploh ni tako malo. Še kako sliko bo treba dobiti.
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Pe sep 01, 2006 12:24 pm

LITOSTROJ

Nekaj let pred IMV/Revozom je francoski Renault vstopil na jugoslovanski trg s pomočjo ljubljanskega velikana Litostroj.

Mislim da so l. 1966 začeli s "fiktivnim" sestavljanjem modelov R4, potem R10, R12 in luksuznega R16. Avtomobili so prišli praktično celi iz Francije, namontirali so jim zgolj luči, letvice in podobno, da bi se pač ognili uvoznim dajatvam. Kooperacija je potekala do l. 72, ko so proizvodnjo preselili v IMV Novo Mesto, ki je dotlej sestavljalo angleške BMC-je.

Litostrojevi renoji so bojda imeli posebno oznako "Litostroj", vendar slike nisem dobil. Pomoč pri informacijah in slikah bi bila več kot dobrodošla.

R4:
Slika

R10 major:
Slika

R12:
Slika

R16:
Slika

LP,
Martin
 
Uporabniški avatar
ruco555
Novinec
 
Prispevkov: 194
Pridružen: Pe mar 17, 2006 2:16 pm
Kraj: ankaran

Napisal/-a ruco555 Pe sep 01, 2006 1:01 pm

nekje sm izbrskal to reklamo...
Priponke
32272t_stoenka_148.jpg
Never settle for a moment of mediocracy.
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Pe sep 01, 2006 3:50 pm

če imam pravilne informacije je Litostroj sestavljal Renoje od 69-72, sestavljali pa naj bi 4, 6, 8, 10 ,16. Prejle sem narobe napisal da so tudi 12 :oops: Sestavili naj bi jih 20.000 vsega skupaj.


Kolikor se spomnim so imeli spredaj na maski napis Litostroj, za zadaj se ne spomnim.
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Pe sep 01, 2006 3:53 pm

Tole pa o TAS-u.

Golfe so pa začeli delati leta 1977. Takratnja zanimivost je bila da so dajali za Golfe 1 leto garancije ne glede na prevožene km.
Priponke
TAS.jpg
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Pe sep 01, 2006 4:00 pm

Pa če se ne motim so prej v UNISU/pretisu sestavljali motorje, NSU Prima (skuter) in NSU Max

Na sliki spodaj je NSU 110, od zunaj skoraj identičen kasnejšemu 1200
Priponke
nsu.jpg
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Ne sep 03, 2006 3:28 pm

Glede na to da se nobenemu ne da kaj brskat po netu in prispevat k temi, (bom verjetno) počasi zaklučil še z slovenskim TAM-om, čeprav je bilo še veliko proizvajalcev in sestavljalcev tovornih in gospodarskih vozil.



TAM
Temeljni kamen današnjega podjetja predstavlja tovarna letalskih delov, ki je sicer bila zgrajena leta 1942 za potrebe nemške vojne industrije. Po vojni leta 1945 je bila izdana odredba, da naj tovarna letalskih delov Maribor - Tezno prične proizvodnjo tovornih vozil. Leta 1946 je bila preimenovana v Tovarno avtomobilov Maribor - Tezno in postala prva tovarna avtomobilov v državi. Leto 1947 pomeni začetek proizvodnje tovornih vozil Pionir na osnovi češke licence. Leta 1957 je bila s firmo Magirus-Deutz sklenjena licenčna pogodba za proizvodnjo tovornjakov večje nosilnosti, naziv tovarne pa se je spremenil v Tovarno avtomobilov in motorjev.



http://www.tvm.si/podjetje/zgodovina.htm#1

kaj več o TAM-u ne vem kot tudi ne vem točnih datumov kdaj so kaj začeli delat, kdaj soo delali kakšno specialno vozilo za vojsko, kdaj so začeli s ''tamčki'', kdaj so začeli s kakšnimi cestnimi modeli, itd...

Škoda ker se nobenemu ne da brskat, ampak že v Sloveniji je bilo veliko kooperantov ki so dobavljali dele za evropsko avtomobilsko industrijo: Donit, Saturnus, Helios, Vesna, TAB (mežica), Iskra (avtoelektrika) Prevent, itd, itd.. pa verjetno še veliko manjših kooperantov, da o dobaviteljih iz cele Jugoslavije niti ne govorimo

Je pa še Slovenske avtomobilske zgodovine veliko, recimo avto Lovra Osredkarja : Naš, z samonosno karoserijo ki so ga so ga sestavljali leta 47-48 v avtomontaži. Pa baje je bilo v petdesetih leih (prejšnjega stoletja) še nekaj podobnih konstrukcij...


itd....
 
Uporabniški avatar
dobek
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4310
Pridružen: So mar 02, 2002 5:12 pm
Kraj: MarburgAnDerDrau

Napisal/-a dobek Po sep 04, 2006 3:58 pm

evo, mi je le uspelo
se opravicujem za temne fleke, ampak je bolj boga ta stvar od skenerja, ki mi je na razpolago :oops:
SlikaSlika
Ce v svojih postih slucajno koga uzalim - prisezem, da je bilo nalasc!
 
dolfe
Novinec
 
Prispevkov: 160
Pridružen: So sep 14, 2002 9:40 pm
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Po sep 11, 2006 10:47 am

Še ena ameriška reklama iz leta 1985 ali 86:
http://www.youtube.com/watch?v=nxAkeCjsMkI

In pa quebeška iz istih let:
http://www.youtube.com/watch?v=OxmAF-AuKfw
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Če sep 14, 2006 7:40 pm

Tole smo sicer že objavili med komercialnimi vozili, a paše tudi sem:

Dobro znan je podvig Zastave, da ubogega Yugota v ZDA ustvari za naslednika Hrošča in dobro znan je konec te zgodbe...

Manj znan pa je poizkus še ene jugoslovanske firme, da se uveljavi na največjem svetovnem tržišču, mariborskega TAM-a.

Projekt je bil sila obetaven, nameravali so prodajati vsem znani turistični avtobus TAM A260 ter povsem na novo razviti šolski avtobus, skladen s sila strogimi in hkrati togimi varnostnimi normami.

TAM je razvil konkurenčna avtobusa, kar v ZDA ni težko, saj tamkaj avtobusi še dandanes počasneje sledijo razvoju kot v Evropi. Žal je poizkus pokopala marketinška neizkušenost, naivnost ter končno gospodarska kriza v Sloveniji.

Prodali so nekaj čez 30 avtobusov, nekateri so baje še na cesti, dva pa sem videl celo v Sloveniji (enega šolskega in enega turističnega).

Avtobusov ni poganjal TAM-ov zračnohlajeni motor, temveč domač Cumminsov agregat v povezavi s ZF-ovim avtomatom.

Slika
Slika
Slika
Slika

Pojavljal se je celo na naslovnicah špecializiranih revij:
Slika
Slika

LP,
Joie
 
sviz2000
Novinec
 
Prispevkov: 129
Pridružen: Po dec 19, 2005 3:11 pm
Kraj: nova gorica

Napisal/-a sviz2000 To nov 21, 2006 7:17 pm

v zadnjih dveh številkah revije transport je bla opisana zgodovina tovornega dela crvene zastave
 
dare01
Novinec
 
Prispevkov: 347
Pridružen: To jan 03, 2006 11:58 am

Napisal/-a dare01 To nov 21, 2006 9:16 pm

Joie de vivre! je napisal/-a:Še ena ameriška reklama iz leta 1985 ali 86:
http://www.youtube.com/watch?v=nxAkeCjsMkI

In pa quebeška iz istih let:
http://www.youtube.com/watch?v=OxmAF-AuKfw


:shock: . sem jaz to prav videl? na koncu kanadske reklame je garancija na "mehaniko" 3 leta :shock: :shock:
www.cliocup.si Pokal Clio Slovenija 2008
 
Uporabniški avatar
_YUGO-GVX_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1583
Pridružen: Po mar 21, 2005 3:20 pm
Kraj: Črnomelj

Napisal/-a _YUGO-GVX_ Sr nov 22, 2006 12:35 am

sviz2000 je napisal/-a:v zadnjih dveh številkah revije transport je bla opisana zgodovina tovornega dela crvene zastave

se bi dalo dobiti scan tega?
litr bencina, litr olja ;)
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9970
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Sr nov 22, 2006 8:15 am

tole je del vsebine, verjetno je tu zapis o IMV 4x4
če kdo ima, naj poskenira, prosim

ŽIT 7-8, julij-avgust 2006

Vsebina:

* Srečko Gombač
USODA PRVEGA SLOVENSKEGA TERENSKEGA AVTOMOBILA
 
Uporabniški avatar
martin_krpan
Mojster foruma
 
Prispevkov: 11002
Pridružen: Sr feb 22, 2006 8:26 pm
Kraj: Ribnica

Napisal/-a martin_krpan Ne apr 15, 2007 10:34 am

Po internetu so začele krožit govorice, da bo Zastava pričela proizvajati Opel Astro G kot Zastavo 20. Sam proizvajalec tega še ni potrdil. Je pa direktor Zastava Auto v intervjuju za Avto Foto Market povedal, da se dogovarjajo o različnih oblikah sodelovanja z več avtomobilskimi proizvajalci.
Kobilica:
http://www.avtomobilizem.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=88076&start=0
 
Uporabniški avatar
RED_line
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 670
Pridružen: To jun 20, 2006 4:17 pm
Kraj: Markovec City

Napisal/-a RED_line Ne apr 15, 2007 12:48 pm

jz samo vem da v USA če si kupil caddilaca? al neki takega so ti dali zraven za đabe yugota. drugi hrošč ja
gassssssssssssssssss
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Ne apr 15, 2007 4:00 pm

RED_line je napisal/-a:jz samo vem da v USA če si kupil caddilaca? al neki takega so ti dali zraven za đabe yugota. drugi hrošč ja



si siguren v svojo trditev?

Kolikor vem tega nikoli ni bilo, MPC Yugota je bil 4000 USD, Cadiji (recimo leta 86) so bili pa od 12.000 USD naprej, torej končni prodajalec ni mogel kupiti Yugota iz svojega zaslužka in ga šenkati !!

Ne učit krive vere ;)
 
Uporabniški avatar
erixon
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 512
Pridružen: Sr jun 16, 2004 2:41 pm
Kraj: Dom je kjer je avto...

Napisal/-a erixon Ne apr 15, 2007 6:33 pm

Ne ne, saj ima prav. Sem slišal iz prve roke od američana ko sem bil tam. Stvar je bila taka, da proti koncu ko so imeli probleme s prodajo Yugotov, ker so bili že zastareli so ti pri nakupu nekega dražjega modela avtomobila (mogoče je bil Cadillac) ponudili, da ti dajo Yuga ali pa si dobil določen popust. Baje se je velika večina ljudi odločila za popust...
Rad imam ženske, ki znajo bočno parkirat.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 66 gostov