Stran 6 od 8

Objavljeno: Če sep 27, 2007 10:39 pm
Napisal/-a Lignage
Hvala Pero za tale test. Zanimivo.

Točno takega Yugota smo imeli mi doma v osemdesetih letih. Zadnji brisalec ni nikoli delal :P ...drugače pa je še kar dobro služil... :)

Objavljeno: So sep 29, 2007 3:42 pm
Napisal/-a Pero
Kaj se vse najde med starimi revijami... :D

Predstavitev TAS-ovega golfa - Avtomagazin 8.2.1977

Zanimivo da se jim je zdela enoletna garancija brez kilometrov nekaj posebnega. Sicer pa 30 let razvoja le nekaj doda.

Objavljeno: Po nov 12, 2007 5:31 pm
Napisal/-a kljukec
mene pa zanima, kje bi lahko dobil podatke o tem koliko so avtomobili stali glede na plače, ter koliko so zaposlovale firme, ki so izdelovale jugoslovanske avtomobile?
uglavnem avtomobilska industrija jugoslavije iz ekonomskega stališča
sem že iskal po netu, vendar nisem uspel najti nič pametnega
lp

Objavljeno: Po nov 12, 2007 7:39 pm
Napisal/-a _YUGO-GVX_
zadnja dva članka sta pa zanimiva :D

najbolj dodatna oprema :lol:

Objavljeno: Po nov 12, 2007 10:40 pm
Napisal/-a sašo5
kljukec je napisal/-a:mene pa zanima, kje bi lahko dobil podatke o tem koliko so avtomobili stali glede na plače, ter koliko so zaposlovale firme, ki so izdelovale jugoslovanske avtomobile?

...lahko ti povem za zastavo 101 GTL leta 1985, ko sem jo sam kupil je stala 12.000 DM(za plačo, ki je bila v milijonih si pa odvisno od iznajdljivosti oz. barantanja ter špekuliranja, recimo dobil tam nekje 600-700 DM (srednja šola -oz. srednji sloj prebivalstva)
...GOLF, TASOV mk 1 1985(že je bila mk 2 pred vratmi) je pa stal 20.000 DM in sedaj še ena zanimivost, ki se ne bo ponovila nikoli več in se je dogajala samo v rajnki "jugi" - tega golfa si čez dve leti prodal z lahkoto za 25.000 DM(še stepli so se zanj)....
..je pa v Kragujevcu v C.Z. delalo 35.000 ljudi :lol:
.. v Vogošči na golfu ne vem, V Hrasnici je bil še F A M O S tovarna motorjev za tovornjake F A P (licenčni 1213 mercedes izdelovan v Priboju)...

Hvala Sviz za popravek(prav sem mislil, narobe napisal)

Objavljeno: To nov 13, 2007 4:52 pm
Napisal/-a _YUGO-GVX_
baje da se je dalo tudi yugota dražje prodat. vsaj tako mi je eden govoril, ko je mel veze pa se je vsake pol leta vozil z novim in služil zraven :lol:

Objavljeno: Pe nov 16, 2007 12:02 am
Napisal/-a sviz2000
1213 se ni nikoli delal v vogošči, samo v priboju

Objavljeno: Pe nov 16, 2007 12:30 am
Napisal/-a GoGo
sašo5 je napisal/-a:
kljukec je napisal/-a:mene pa zanima, kje bi lahko dobil podatke o tem koliko so avtomobili stali glede na plače, ter koliko so zaposlovale firme, ki so izdelovale jugoslovanske avtomobile?

...lahko ti povem za zastavo 101 GTL leta 1985, ko sem jo sam kupil je stala 12.000 DM(za plačo, ki je bila v milijonih si pa odvisno od iznajdljivosti oz. barantanja ter špekuliranja, recimo dobil tam nekje 600-700 DM (srednja šola -oz. srednji sloj prebivalstva)
...GOLF, TASOV mk 1 1985(že je bila mk 2 pred vratmi) je pa stal 20.000 DM in sedaj še ena zanimivost, ki se ne bo ponovila nikoli več in se je dogajala samo v rajnki "jugi" - tega golfa si čez dve leti prodal z lahkoto za 25.000 DM(še stepli so se zanj)....
..je pa v Kragujevcu v C.Z. delalo 35.000 ljudi :lol:
.. v Vogošči na golfu ne vem, ker je bila v hali zraven pod isto streho še Fap-ova tovarna tovornjakov(licenčni Mercedes 1213) v Hrasnici so pa delali motorje...


Zanimivo, ja, sem že malo pozabil na te razmere ja, foter je tud leta 1984 kupu
novo diano, in jo čez 3 leta prodal za več denarja. (je pa res da je čez 3 leta tud
kila kruha stala precej več...)

Torej si dal preračunano za avto takrat slabih 20 plač. Situacija je podobna današnji
torej, čeprav za popvprečno slovensko plačo 500 - 800 evrov ravno velike izbire ni.
Se pa dobi....

Objavljeno: Po nov 19, 2007 3:33 pm
Napisal/-a Joie de vivre!
Ena lepa iz TAM-ovega kataloga, tam nekje s konca 80.:

Slika

Tudi v našem društvu prisegamo na TAM 190 4x4, zraven nova, zaenkrat še gola šasija MB natego:

Slika

Objavljeno: Pe dec 28, 2007 5:50 pm
Napisal/-a martin_krpan
Srbska vlada prodaja Zastavo.
Srbska agencija za privatizacijo je objavila javni razpis za prodajo proizvajalca avtomobilov Zastava iz Kragujevca. Potencialni kupci ponujenih 99,1 odstotka družbe lahko interes za nakup izrazijo najpozneje do 20. marca 2008.

Agencija za privatizacijo je vse zainteresirane kupce pozvala, naj z vpogledom v razpisno dokumentacijo pridobijo informacije o podjetju v začetni fazi procesa privatizacije. Kot je navedeno v razpisu, bo kupcem v času med 14. januarjem in 31. marcem omogočen obisk t.i. "sobe podatkov" v prostorih podjetja v Kragujevcu.

Pogoj je, da se kupec ukvarja s proizvodnjo avtomobilov vsaj tri leta ter da je v letu 2006 ustvaril vsaj 500 milijonov evrov prihodkov. Če gre za finančnega investitorja, pa mora razpolagati z vsaj dvema milijardama evrov kapitala.

Obisk "sobe podatkov" po navedbah agencije za privatizacijo ne bo v nobenem primeru zavezujoč za kupce. Zavezujoče ponudbe bo po poročanju Tanjuga treba oddati spomladi, predvidoma v maju.

Minister za gospodarstvo Mlađan Dinkić je v Kragujevcu izrazil pričakovanje, da se bosta za nakup Zastave potegovali vsaj dve podjetji. Na vprašanje, koliko je Zastava vredna, ni odgovoril, povedal pa je, da ima okoli 360 milijonov evrov dolgov. Od tega znašajo dolgovi do države 340 milijonov evrov, ki jih bo država odpisala v celoti.

Zastava zaposluje približno 3500 delavcev in je v letu 2006 izdelala 20.000 avtomobilov


http://www.delo.si/index.php?sv_path=41 ... 28&src=csr

Država tudi prodaja 99,2% delež v podjetju Zastava specijalna vozila.

Objavljeno: Če feb 28, 2008 12:30 pm
Napisal/-a Lignage
Še nekaj zanimivega o Yugotu, ki se navezuje na Seat 133, ki smo ga omenili v temi o Badge engineeringu:

Joie de vivre! je napisal/-a:SEAT 133 je na las podoben 126 (Pegleznu), vendar gre za večji avto na snovi modela 850 z motorjem in pogonom zadaj, torej nima s 126 nobene veze. Razvili in proizvajali so ga Španci sami, vendar so jih nekaj proizvedli tudi za Fiat, ki jih je prodajal kor poceni alternativo modernejšemu 127:

Seat 133:
Slika


Yuga je u potpunosti konstruirao Centro Stile Fiat. U osnovi korijeni Yuga su u zamislima Dantea Giacose i Pia Manzinija koji suradili na inicijalnom dizajnu nekoliko verzija Fiata 127. Fiat je razvio i dizajn i tehniku, Zastava je samo usvojila gotov proizvod, što nije bilo teško jer je već dosta komponenti proizvodila u svojim fabrikama ili sa kooperantima, jer je Yugo bio dosta sličan Zastavi 101, a s godinama joj se još više približavao, pogotovo usvajanjem motora iz starijeg brata.

Pisao sam već na ovom forumu na nekoj od tema da je priča o Yugu krenula u vrijeme kad je Fiat radio na osnovi modela 127/128 automobil koji je htio ponuditi SEAT-u i Zastavi kao njihov novi model, koji bi zamijenio postojeće nacionalne modele SEAT 133 i Zastavu 750, te ujedno mirisao na nešto originalno u odnosu na FIAT, a naziv projekta 144 govori da je Fiat prije svega imao u vidu Španjolce (133 na 144), ali je iziritiran pregovorima SEAT-a i Volkswagena Fiat prekinuo suradnju na projektu sa SEAT-om i potpuno model 144 prepustio Zastavi, koja ga je 1980. godine predstavila pod imenom Yugo. SEAT je dobio Marbellu i sa VW-om uradio Ibizu. Dalje inovacije na modelu Yugo su proizvod Zastavinih stručnjaka, ali opet temeljene na Fiatovim rješenjima.


A evo još jednog podatka -Jugo se trebao istovremeno proizvoditi u Jugoslaviji i u Španjolskoj kao Seat 144! Najlakši dokaz je oznaka 144, koja je u nomenklaturi odgovarala Seatovim modelima, te je trebala biti nasljednik Seata 133, koji je bio baziran na modelu Fiat 850 sa elementima 127-ice, koju je Seat također licencno sklapao.
SlikaSlikaSlika
Trebao je to biti malen i jeftin automobil provjerene tehnike.
Međutim, kako je u Španjolskoj bilo nekih problema, mislim ono kako je general Franco bio pri kraju karijere, tako je i SEAT nešto kenkao, pregovarao sa Volkswagenom, koji je 1981. i ušao u SEAT, Fiatu se sve činilo malo nesigurnim, pa je otkazao par međusobnih projekata sa Španjolcima - za Fiat 144 odabrana je potom samo Zastava, odnosno FIAT je uradio projekt samo za nas, a Seatu je prodao licencu za Pandu, koja je postala Marbella. Kasnije je VW razvio Ibizu kao mix platforme 127-ice i Ritma sa VW elementima (uglavnom Polo).


Informacije sem našel na forumu Yugo Fan Club-a!

Za konec pa še fotografija Yugota s preizkusnimi torinskimi tablicami:

Objavljeno: Če feb 28, 2008 12:33 pm
Napisal/-a Joie de vivre!
Zanimivo za popizdit. Hvala Lignage!

Objavljeno: Če feb 28, 2008 10:44 pm
Napisal/-a NaceM
sašo5 je napisal/-a:...GOLF, TASOV mk 1 1985(že je bila mk 2 pred vratmi) je pa stal 20.000 DM in sedaj še ena zanimivost, ki se ne bo ponovila nikoli več in se je dogajala samo v rajnki "jugi" - tega golfa si čez dve leti prodal z lahkoto za 25.000 DM(še stepli so se zanj)....
..je pa v Kragujevcu v C.Z. delalo 35.000 ljudi :lol:
.. v Vogošči na golfu ne vem, V Hrasnici je bil še F A M O S tovarna motorjev za tovornjake F A P (licenčni 1213 mercedes izdelovan v Priboju)...

Hvala Sviz za popravek(prav sem mislil, narobe napisal)


Za rabljenega Fičkota si tudi dobil več dnarja, kot pa je stal nov. Pa ne sam Fičkota, skor za vse avte... Kar je nekako logično, če računaš, da smo mi za Yougo Florido (je bil moj drugi avto, ker sem ga "podedoval" od fotra) čakali skoraj 2 leti po tem, ko smo ga že plačali. :)

Objavljeno: Pe feb 29, 2008 12:09 am
Napisal/-a syncmaster
NaceM je napisal/-a:
sašo5 je napisal/-a:...GOLF, TASOV mk 1 1985(že je bila mk 2 pred vratmi) je pa stal 20.000 DM in sedaj še ena zanimivost, ki se ne bo ponovila nikoli več in se je dogajala samo v rajnki "jugi" - tega golfa si čez dve leti prodal z lahkoto za 25.000 DM(še stepli so se zanj)....
..je pa v Kragujevcu v C.Z. delalo 35.000 ljudi :lol:
.. v Vogošči na golfu ne vem, V Hrasnici je bil še F A M O S tovarna motorjev za tovornjake F A P (licenčni 1213 mercedes izdelovan v Priboju)...

Hvala Sviz za popravek(prav sem mislil, narobe napisal)


Za rabljenega Fičkota si tudi dobil več dnarja, kot pa je stal nov. Pa ne sam Fičkota, skor za vse avte... Kar je nekako logično, če računaš, da smo mi za Yougo Florido (je bil moj drugi avto, ker sem ga "podedoval" od fotra) čakali skoraj 2 leti po tem, ko smo ga že plačali. :)


Zanimivo, ane. Dans bi vsi histerični po Tedniku vreščali da so jih nategnili, takrat pa nam je bilo to samoumevno in se nismo niti kej velik sekirali :-P Tut moj dedi je golfa I kupu na službeni poti z vlakom iz Sarajeva v NM:) Ja, v tistih cajtih je bil folk bl nasmejan kot danes, žal mi je, da današnji otroc ne bodo tega doživeli, ampak morajo gor rast v tej analogni kopiji ameriškega krvavega turbokapitalizma, imenovani slovenija...

Objavljeno: Pe feb 29, 2008 12:26 am
Napisal/-a Joie de vivre!
syncmaster je napisal/-a:
NaceM je napisal/-a:
sašo5 je napisal/-a:...GOLF, TASOV mk 1 1985(že je bila mk 2 pred vratmi) je pa stal 20.000 DM in sedaj še ena zanimivost, ki se ne bo ponovila nikoli več in se je dogajala samo v rajnki "jugi" - tega golfa si čez dve leti prodal z lahkoto za 25.000 DM(še stepli so se zanj)....
..je pa v Kragujevcu v C.Z. delalo 35.000 ljudi :lol:
.. v Vogošči na golfu ne vem, V Hrasnici je bil še F A M O S tovarna motorjev za tovornjake F A P (licenčni 1213 mercedes izdelovan v Priboju)...

Hvala Sviz za popravek(prav sem mislil, narobe napisal)


Za rabljenega Fičkota si tudi dobil več dnarja, kot pa je stal nov. Pa ne sam Fičkota, skor za vse avte... Kar je nekako logično, če računaš, da smo mi za Yougo Florido (je bil moj drugi avto, ker sem ga "podedoval" od fotra) čakali skoraj 2 leti po tem, ko smo ga že plačali. :)


Zanimivo, ane. Dans bi vsi histerični po Tedniku vreščali da so jih nategnili, takrat pa nam je bilo to samoumevno in se nismo niti kej velik sekirali :-P Tut moj dedi je golfa I kupu na službeni poti z vlakom iz Sarajeva v NM:) Ja, v tistih cajtih je bil folk bl nasmejan kot danes, žal mi je, da današnji otroc ne bodo tega doživeli, ampak morajo gor rast v tej analogni kopiji ameriškega krvavega turbokapitalizma, imenovani slovenija...


Se strinjam. Ponudba in konkurenca sta sicer super stvar, vendar to očitno ne vpliva dobro na narod. Ta postaja zaprt, depresiven, smotan. Najbrž tudi vedno večja izobraženost prispeva k temu, da je folk vedno bolj smotan. Hvaležen sem bogu, da mi je namenil življenje na vasi, kjer se to še ne občuti toliko...

Objavljeno: Pe feb 29, 2008 6:10 pm
Napisal/-a CEO
rad bi izrekel le pohvale temule postu, dobr ste napisal in veliko podatkov je nakupu

upam, da v kratkem javim in dodam še par komentarjev in podatkov od prvega avto mojega očeta, tj. NSU alias.Princ in kasneje od Renaulta 16 pa da še mal slik najdem..

Objavljeno: Pe feb 29, 2008 9:51 pm
Napisal/-a Lignage
Joie de vivre! je napisal/-a:LITOSTROJ

Nekaj let pred IMV/Revozom je francoski Renault vstopil na jugoslovanski trg s pomočjo ljubljanskega velikana Litostroj.

Mislim da so l. 1966 začeli s "fiktivnim" sestavljanjem modelov R4, potem R10, R12 in luksuznega R16. Avtomobili so prišli praktično celi iz Francije, namontirali so jim zgolj luči, letvice in podobno, da bi se pač ognili uvoznim dajatvam. Kooperacija je potekala do l. 72, ko so proizvodnjo preselili v IMV Novo Mesto, ki je dotlej sestavljalo angleške BMC-je.

Litostrojevi renoji so bojda imeli posebno oznako "Litostroj", vendar slike nisem dobil. Pomoč pri informacijah in slikah bi bila več kot dobrodošla.


LITOSTROJ R10 - 1300

Slika
Slika
Slika

TEST (1970)
___________________________________________________________________
LITOSTROJ R12 TL

Slika
Slika

TEST (1970)

Objavljeno: So mar 01, 2008 9:45 am
Napisal/-a avtomobil
Lep članek.
Vendar bi moral popraviti trditev glede Seata, in sicer Seat je nekoč spadal pod FIAT. Izdeloval je identične Fiatove avte, vključno z motorji.
Med avti Fiat-Seat se je le razlikovala značka.

Objavljeno: So mar 01, 2008 10:20 am
Napisal/-a Joie de vivre!
SEAT mislim da je bilo državno podjetje, ki je od Fiata kupovalo licence, ni bilo tako?

Objavljeno: So mar 01, 2008 10:52 am
Napisal/-a Pero
avtomobil je napisal/-a:Lep članek.
Vendar bi moral popraviti trditev glede Seata, in sicer Seat je nekoč spadal pod FIAT. Izdeloval je identične Fiatove avte, vključno z motorji.
Med avti Fiat-Seat se je le razlikovala značka.



NI RES!

Nekateri so bili res isti, drugi so imeli drugačne maske ali luči, itd... nekateri so bili pa narejeni samo v Španiji (na osnovi Fiatovih delov) --> recimo 850 z 4 vrati, Sport 1200/1430, prve Ibize in verjetno še kaj...