Stran 1 od 2

NAVOR PROTI MOČI

Objavljeno: Pe jun 13, 2003 1:59 am
Napisal/-a darky
Zadnje čase je ogromno govora in prepirov okoli navora in moči avtomobila. Eni trdijo, da je bolje eno, drugi, imajo pač drugačno mnenje.
Torej, kaj je v resnici pomembnejše????
Torej; po definiciji navora oz. momenta je navor sila krat ročica. Kar je nedvomno zelo pomemben podatek. Pri motorju za silo smatramo dejansko silo, ki deluje na bat, ročico pa kot razdaljo med sredino gredi in njenim kolenom (tam, kjer ojnico gor prišravfamo). Ampak kaj nam to v resnici pove? Meni pravzaprav čisto nič.
Dizel ima velik navor, ker za svoje delovanje potrebuje večjo kompresijo. To pa dosežemo z daljšim hodom bata in posledično z večjo razdaljo med sredino gredi in kolenom. To ga pa tudi omejuje, kajti zaradi tega ni sposoben doseči takšnega števila vrtljajev. Drugače je z bencinskim motorjem. On ne potrebuje takšne kompresije, torej ima krajši hod bata. Navor je sicer manjši, vendar lahko deluje pri znatno višjih vrtljajih. Pa še ena zelo pomembna razlika je med njima. Bencinar na nizkih vrtljajih da ravno toliko od sebe, da ne crkne. Na minimumu nikakor ne boste mogli vleči prikolice za sabo, ker on takrat gorivo porablja samo zato, da dela. Medtem, ko dizelaš takrat da največ od sebe, pol pa mu izkoristek prične padati, kar z drugimi besedami pomeni, da vedno več goriva postaja neizkoriščenega.
Torej za performanse avtomobila je pomembnejše, da ta navor pomnožimo s čim višjimi vrtljaji. Recimo, da 1 meter dolgo palico zabijemo v zid. Na to palico se obesimo in ker imamo recimo 75 Kg dobimo 750 Nm navora. In kaj smo sedaj dosegli? Nič, razen tega, da visimo kot opica na veji.
Drugače bi bilo, če bi sedaj to palico premaknili. Torej ta navor pomnožen s hitrostjo premika palice bi nam šele dal neko delo. Enako je pri motorju. Navor brez vrtljajev bi še vedno dosegel to, da bi avto stal na mestu in se ne bi premaknil.
Nedvomno je torej pomembnejša moč, ki jo motor razvije, ne pa sam navor. Navor je samo pogoj, da do moči pridemo.

Konkreten primer: Golf IV
Če primerjamo dizla in bencinarja, oba s 150KM. Dizel ima 320Nm navora, bencinar pa samo 210. Če bi res bil najpomembnejši navor, bi v tem primeru dizel moral biti občutno hitrejši. PA NI!!! Končna hitrost je pri obeh 216 Km/h, pospešek od 0-100, pa je v prid bencinca, saj zmaga z 8,5 s proti 8,6 s dizla. Res je, da je povprečna poraba pri dizlu 2 litra manjša, ampak to ne velja za preganjanje. Tam je razlika manjša.
Ali pa ta primer; če vzamemo na primer MB ACTROS (tovornjak). Ima okoli 570KM in približno 2700 Nm navora. Navor je tu res strahovit, pa vseeno z njim ne moremo dirkati. Če pa pol vzameš dirkalno verzijo (mislim, da ste že vsi gledali dirke po pisti s tovornjaki), kjer mu moč povečajo na cirka 1200KM, pol je pa res zver. Pa še nekaj: standard za tovornjake pravi, da mora imeti vsaj 8KM za vsako tono. Kar pomeni, da mora tovornjak, z nosilnostjo 40 ton imeti najmanj 320KM. Nikjer ni predpisano, koliko navora mora imeti za določeno maso.
Ali pa ladje. Največji ladijski motorji dosegajo moč 68MW ali 68.000 KW ali 92.000KM. Takšni motorji poganjajo super tankerje s 500.000 tonami nosilnosti. Pa tudi tukaj je edini pomemben podatek moč. Nikjer ni govora o navoru takšnega motorja.

Osebno mislim, da nam navor mečejo pred oči proizvajalci avtomobilov, ki bi s tem radi poveličevali svoje dizel motorje, ki se vedno bolje prodajajo, to pa zato, ker so neboleči ob ustavljanjo na bencinski postaji. kakor koli gledate, je v ospredji moč ne pa sam navor. Očitno pove veliko več o zmogljivosti motorja

Opravičujem se za dolžino. Vem, da se marsikomu ne da brati takšnega dolgega čreva. Če se komu zdi, da sem kakšno stvar malce nerodno napisal, naj ve, da sem poizkušal napisati čim bol lajično.

LP Darky!

Objavljeno: Pe jun 13, 2003 6:07 am
Napisal/-a audi-fan
preberi si zadnjo številko Avto magazina pa boš ugotovil da so testniki napisali da "kupujmo" avto z navorom in nato z močjo, ker se bomo lepše vozili z večjim navorom kot z večjo močjo.(nekaj izkušenj pa ja imajo)
Tudi jaz trdim da ga ni čez navor in kubike.

Objavljeno: Pe jun 13, 2003 6:48 am
Napisal/-a iKst
AM sux.

Sicer pa tkole. Navor napisan v podatkih je navor na motorni gredi. Če hočmo da se avto premakne mormo ta navor spravit nekako na kolesa, zato bi nas morala zanimati predvsem moč in navor na kolesih.
Dizli imajo na gredi velik navor, si že napisal razlog zakaj. Ampak ko ta ogromen navor prenesemo skozi menjalnik na cesto vidimo da se stvar kar precej spremeni. Na kolesih navor ni več zverinski ker ga "poberejo" prestavna razmerja, ki morajo biti bistveno drugačna če hoče dizel dosegati podobne hitrosti kot bencinec.

Sicer pa če mene vprašaš so številke en velik kup sranja. Važen je podatek o moči, navoru, številu obratov kjer sta oba največja, krivulja moči in navora... Vse to, če hočemo vedet kolk avto gre in kolk je uglajen za vozit.

Objavljeno: Pe jun 13, 2003 7:11 am
Napisal/-a vinci
Moje mnenje je tako da se ti dve stvari med sabo ne moreta izkljucevat ker sta obe pomembni.Bolj sporno je to ker se primerjata bencinski in dizelski motor med sabo ali se pa celo testi izvajajo pod enakimi pogoji ceprav sta motorja kar se nacina voznje tice popolnoma razlicna.Vemo da za veliko koncno hitrost je pomembna moc pri pospesku od 0 do 100kmh pa moc in navor ampak razlike nastopijo pri vmesnem pospesku kjer je pa pomemben navor.In prav v tem pospesku je dizel prepricljiv za primer lahko vzamemo 1.5 dci motor od Renaulta ki ima nekaj cez 60km in ga primerjate z 1.4 16v motorjem ki ima 98km.V koncni hitrosti in v pospesku od 0 do 100kmh je bencinec prepricljiv ampak v vmesnem pospesku ga pa dizelas pusti zadaj.Torej dizelas je za vsakdanjo uporabo bolj prijazen ker ima velik odstotek navora na voljo ze od prostega teka in celotno obmocje delovanja motorja je bogato z navorom ceprav to obmocje vrtljajev ni tako siroko kot pri bencinarju.Bencinar po drugi strani nima tako velikega navora kot dizel ima pa v dostih primerih vecjo moc kot dizelas in vecje obmocje delovanja ceprav nic vecje kot dizelas le da se nahaja to obmocje z navorom v visjih vrtljajih preostali del je pa bolj ali manj izkoriscen odvisno od posameznega motorja.V glavnem imata to obmocje z bogatim z navorom oba motorja priblizno enako to je tam cirka 3500 obratov ki pa je dejansko pri bencinarju postavljeno visje.
Zakljucek je da po vsej verjetnosti da je dizel bolj prijazen do uporabnika kot bencinar predvsem kar se lagodnosti voznje tice,porabe goriva ceprav razlike med bencinarji in dizelasi niso tako velike kot se to rado prikazuje kajti tudi dizelasi pod dolocenimi pogoji nimajo tako niske porabe in vmesni pospeski niso tako zmeraj v prid dizelasem predvsem pa ne morejo odtehtati visokih vrtljajev in zvoka bencinskih motorjev in uzitkov ki pridejo s tem.

Objavljeno: Pe jun 13, 2003 8:21 am
Napisal/-a *bojci*

Objavljeno: Pe jun 13, 2003 8:39 am
Napisal/-a Kr_eden
Vinci je prau spodobno napisu...
Morda še to, da danes praktično ni dizla, ki bi pr enaki končni moči imel boljši pospešek kot bencinc... Očitno je, da je krivulja navora boljša pri bencincih, kar se pospeškov tiče.

P.S.: Pa še opomba: kadar primerjate bencince in dizle, imejte v glavi, da imajo praktično vsi dizli danes turbo, medtem ko je pr bencincih to še vedno domena športnih avtomobilov... Kr dizla brez turbota mislm, da nobeden tu okrog ne bi rad imel (VW - 64 KM...)

lp,

kr eden

Objavljeno: Pe jun 13, 2003 8:48 am
Napisal/-a zoranwagen
Bom jes brez doktorata lajično razložu razliko, čeprav nisem mehanik ali podoben stručko.

1. Vzameš težo avtomobila in jo deliš z močjo! Podatek, ki ga dobiš je koliko kg teže mora 1 KM poganjat! Če primerjaš dva avta, tisti ko ma manjšo številko boljši pospešuje od 0-100!
2. Primerjaš dva avta po navoru tisti, ki ima večjega bo imel boljšo elastičnost. Pomeni bo bolj hitro pospešu od 60-100 v četrti predstavi.

Za dirkanje rabiš moč, vrjetno ne boš v četrti pohodu gas ampak boš šaltal v 3 ali 2 in mimo traktorja!!!

Objavljeno: Pe jun 13, 2003 9:10 am
Napisal/-a Subaru
zoranwagen je napisal/-a:
1. Vzameš težo avtomobila in jo deliš z močjo! Podatek, ki ga dobiš je koliko kg teže mora 1 KM poganjat! Če primerjaš dva avta, tisti ko ma manjšo številko boljši pospešuje od 0-100!



no ja, tud to ni čist res!!! že čist preprost primer ti to pove...moj fotr ma kadeta k je težk okol 800kg in ma okol 73KM ~11 kg/KM....jaz mam pa subaru legacy karavan k ma 1450kg in 115KM... ~ 12,5 kg/KM...po tvoji teoriji bi me fotr z svojim avtom pustu za sabo, sam se jaz njemu odpelem da mu ni jasn!! tko da se mogoče ta enačba izide pr večini avtomobilivov glede pospeškov, še zdaleč pa ni resnična

Objavljeno: Pe jun 13, 2003 9:59 am
Napisal/-a zoranwagen
Subaru je napisal/-a:
zoranwagen je napisal/-a:
1. Vzameš težo avtomobila in jo deliš z močjo! Podatek, ki ga dobiš je koliko kg teže mora 1 KM poganjat! Če primerjaš dva avta, tisti ko ma manjšo številko boljši pospešuje od 0-100!



no ja, tud to ni čist res!!! že čist preprost primer ti to pove...moj fotr ma kadeta k je težk okol 800kg in ma okol 73KM ~11 kg/KM....jaz mam pa subaru legacy karavan k ma 1450kg in 115KM... ~ 12,5 kg/KM...po tvoji teoriji bi me fotr z svojim avtom pustu za sabo, sam se jaz njemu odpelem da mu ni jasn!! tko da se mogoče ta enačba izide pr večini avtomobilivov glede pospeškov, še zdaleč pa ni resnična


...nič ni absulutno...ker še je ogromno drugih dejavnikov...v tvojem primeru je pogon v tvojo prid...morem pa tud rečt glede na podatke, da ti ravno ne vrjamem...no nevem, ne bom trdil...

Objavljeno: Pe jun 13, 2003 10:08 am
Napisal/-a zoranwagen
...sem malo brskal po podatkih...
-subaru legacy 2.0 kombi...1340 kg...moč 115km...11,6 kg/km
Kadeta nisem našel pa sem vzel Astro
-opel astra 1.6...1030 kg...moč 75 km...13,73 kg/km

tak pa bi šlo!!!...

Objavljeno: Pe jun 13, 2003 10:10 am
Napisal/-a monster_d
zoranwagen je napisal/-a:
Subaru je napisal/-a:
zoranwagen je napisal/-a:
1. Vzameš težo avtomobila in jo deliš z močjo! Podatek, ki ga dobiš je koliko kg teže mora 1 KM poganjat! Če primerjaš dva avta, tisti ko ma manjšo številko boljši pospešuje od 0-100!



no ja, tud to ni čist res!!! že čist preprost primer ti to pove...moj fotr ma kadeta k je težk okol 800kg in ma okol 73KM ~11 kg/KM....jaz mam pa subaru legacy karavan k ma 1450kg in 115KM... ~ 12,5 kg/KM...po tvoji teoriji bi me fotr z svojim avtom pustu za sabo, sam se jaz njemu odpelem da mu ni jasn!! tko da se mogoče ta enačba izide pr večini avtomobilivov glede pospeškov, še zdaleč pa ni resnična


...nič ni absulutno...ker še je ogromno drugih dejavnikov...v tvojem primeru je pogon v tvojo prid...morem pa tud rečt glede na podatke, da ti ravno ne vrjamem...no nevem, ne bom trdil...


Ziher se nekaj vpliva upor vetra. oz oblika avtomobila!

Objavljeno: Pe jun 13, 2003 10:21 am
Napisal/-a Subaru
meni piše v prometni 1450kg (sem zdele preveril), v prospektu (fotra ni doma in ne morem pogledat v prometno) od fotrovga avta piše pa da ma 845kg. torej če še enkrat izračunamo:
12,5 kg/KM subaru
11,6 kg/KM opel

Objavljeno: Pe jun 13, 2003 10:32 am
Napisal/-a zoranwagen
Subaru je napisal/-a:meni piše v prometni 1450kg (sem zdele preveril), v prospektu (fotra ni doma in ne morem pogledat v prometno) od fotrovga avta piše pa da ma 845kg. torej če še enkrat izračunamo:
12,5 kg/KM subaru
11,6 kg/KM opel


Sem zdaj najdu prometno od svojega Kadeta pa piše 920 kg!

...12,77 kg/km...tak bi spet šlo...

Objavljeno: Pe jun 13, 2003 10:39 am
Napisal/-a Subaru
zoranwagen je napisal/-a:
Subaru je napisal/-a:meni piše v prometni 1450kg (sem zdele preveril), v prospektu (fotra ni doma in ne morem pogledat v prometno) od fotrovga avta piše pa da ma 845kg. torej če še enkrat izračunamo:
12,5 kg/KM subaru
11,6 kg/KM opel


Sem zdaj najdu prometno od svojega Kadeta pa piše 920 kg!

...12,77 kg/km...tak bi spet šlo...


katerega kadeta pa imaš? moj fotr ima 1.3 brez kakrsne koli opreme letnik 88 al 89

Objavljeno: Pe jun 13, 2003 11:05 am
Napisal/-a zoranwagen
Subaru je napisal/-a:katerega kadeta pa imaš? moj fotr ima 1.3 brez kakrsne koli opreme letnik 88 al 89


...mel...1.8 GSI...letnik 85...od opreme je mel zic in volan v višino torej nič...

sem prometno slikal

Slika

Objavljeno: Pe jun 13, 2003 11:39 am
Napisal/-a Neo
Ojla!
Torej za pospesevanje npr od0-100 rabis samo moc
Za proznost pa rabis navor!

Objavljeno: Pe jun 13, 2003 11:57 am
Napisal/-a lisko
1.Primerjava serijskih dizlov in bencinarjev je smešna.Ker dizli majo dalše hode u menjalniku ravno zarad manjšega št. vrtljajev motorja kot pa bencinarji.Če bi pa meli enak menjalink pol bi se pa stvar krepko spremenila samo dizli po tem ne bi dosegali takih velikih hitrosti.kar je logish.Tu pa je po tem tudi glede porabe.Zakaj dizli pijejo manj ko bencinarji? Itak logično če majo manjšo število obratov kar pomen manj delovnih taktov(manj sesanja goriva in zraka).
2.Ne vem točn enačbe za navor in moč ker nimam knjige doma.Ampak vem da za navor je izključno sila x ročica(se pravi sila je tlak u valju krat površina bata, ročica pa je razdalja med ležajem glavne gredi in pa ležajem ojnice)
Za moč pa je navor x število obratov motorja.
Oki so še neke druge malenkosti poleg sam ne vem jih na pamet ko dobim knjigo bom napisu točn.
Vzamimo en logičn primer:
rečmo da damo not športno odmično gred.Kaj smo nardili?Povečali smo število vrtljajev zarad boših performanc odmične.Navora pa niti malo nismo povečali(oki pustmo zdej tisto malenkost da je bolše polnjenje cilindra kar pomen večjo silo na bat in s tem navor)ampak nam je važn da povečamo obrate in s tem tudi moč.
Torej pri motorjih je važn podatek tko moč kot navor.(večji navor-manjša poraba primer:dizli . Večja moč-večja poraba-bencinarji)

Objavljeno: Pe jun 13, 2003 12:03 pm
Napisal/-a vinci
Ne samo moc tudi navor rabis .Pri pospesku od 0 do 100kmh sta obe stvari pomembni zato ker izrabljas celotno podrocje vrtljajev ce hoces da je pospesek tak kot ga tovarna izmeri.Pri vmesnem pospesku pa pride do izraza v vecji meri navor ker izkoriscas podrocje najvecjega navora to predvsem velja za dizelase pri bencinarjih predvsem tistih ki imajo zelo visoko navor pa se kombinira z mocjo ker vrtljaji pridejo tako visoko kjer motor doseze najvecjo moc.
Pospesek od 0 do 100kmh je pomemben vendar bolj pomemben je vmesni pospesek ker je vsakodnevno uporaben v normalnem prometu docim od 0 do 100kmh redko kdaj izkoriscamo v 100% meri .

Objavljeno: Pe jun 13, 2003 12:15 pm
Napisal/-a WhiteCell
Subaru je napisal/-a:meni piše v prometni 1450kg (sem zdele preveril), v prospektu (fotra ni doma in ne morem pogledat v prometno) od fotrovga avta piše pa da ma 845kg. torej če še enkrat izračunamo:
12,5 kg/KM subaru
11,6 kg/KM opel


1450kg - polno nalozen..mislm da mas 1100kg tvoj subaru :)

Objavljeno: Pe jun 13, 2003 12:15 pm
Napisal/-a *bojci*
lisko1 je napisal/-a:1.Primerjava serijskih dizlov in bencinarjev je smešna.Ker dizli majo dalše hode u menjalniku ravno zarad manjšega št. vrtljajev motorja kot pa bencinarji.Če bi pa meli enak menjalink pol bi se pa stvar krepko spremenila samo dizli po tem ne bi dosegali takih velikih hitrosti.kar je logish.Tu pa je po tem tudi glede porabe.Zakaj dizli pijejo manj ko bencinarji? Itak logično če majo manjšo število obratov kar pomen manj delovnih taktov(manj sesanja goriva in zraka).
2.Ne vem točn enačbe za navor in moč ker nimam knjige doma.Ampak vem da za navor je izključno sila x ročica(se pravi sila je tlak u valju krat površina bata, ročica pa je razdalja med ležajem glavne gredi in pa ležajem ojnice)
Za moč pa je navor x število obratov motorja.
Oki so še neke druge malenkosti poleg sam ne vem jih na pamet ko dobim knjigo bom napisu točn.
Vzamimo en logičn primer:
rečmo da damo not športno odmično gred.Kaj smo nardili?Povečali smo število vrtljajev zarad boših performanc odmične.Navora pa niti malo nismo povečali(oki pustmo zdej tisto malenkost da je bolše polnjenje cilindra kar pomen večjo silo na bat in s tem navor)ampak nam je važn da povečamo obrate in s tem tudi moč.
Torej pri motorjih je važn podatek tko moč kot navor.(večji navor-manjša poraba primer:dizli . Večja moč-večja poraba-bencinarji)


Ja, dobro si to napisal.
Zato pa majo vankel motori velike obrate, veliko moč, navora pa nimajo.