Stran 1 od 3
Delovanje turbine
Objavljeno: To avg 29, 2006 11:51 am
Napisal/-a sonček
Živjo
Vse kar veste o delovanju turbine.... je res da se vkluči pri cca 2000 obrati. Ali deluje tudi takrat ko ima avto prosti tek cca 1000 obratov, ......skratka prosta svobodna tema o turbinah. Jes glavnem nimam kej dost pojma, ker nisem še vozil avta s turbino. Pa brez heca !!!
lp
Re: Delovanje turbine
Objavljeno: To avg 29, 2006 12:02 pm
Napisal/-a nebivedu
sonček je napisal/-a:Živjo
Vse kar veste o delovanju turbine.... je res da se vkluči pri cca 2000 obrati. Ali deluje tudi takrat ko ima avto prosti tek cca 1000 obratov, ......skratka prosta svobodna tema o turbinah. Jes glavnem nimam kej dost pojma, ker nisem še vozil avta s turbino. Pa brez heca !!!
lp
Turbino poganjajo izpušni plini in ti so prisotni od takrat ko avto vžgeš pa do takrat, ko avto ugasneš. Torej se turbina vrti stalno(se ne vključuje in izključuje) in tudi stalno ustvarja pritisk. Ob večjih obratih imaš tudi več izpuha in tako se turbina vrti hitreje.
Če hočeš vedet kaj o turbinah si poglej tole stran
http://auto.howstuffworks.com/turbo.htm
Kako dela kompresor
http://auto.howstuffworks.com/supercharger.htm
Ali pa uporabi iskanje in poišči teme glede na turbo/turbino/turbocharger in podobno.
Objavljeno: To avg 29, 2006 12:07 pm
Napisal/-a sonček
Se prav potem ,da več kot je plinov več ma turbina sile ..avto s tem več dobi moči .Kok dolg časa pa turine zdrži če ima avto prevoženih 300.000 km pa glejmo na to da je bil avto povprečno merkan in redno vzdrževan po servisni knjižci.
lp
Objavljeno: To avg 29, 2006 12:10 pm
Napisal/-a nebivedu
sonček je napisal/-a:Se prav potem ,da več kot je plinov več ma turbina sile ..avto s tem več dobi moči .Kok dolg časa pa turine zdrži če ima avto prevoženih 300.000 km pa glejmo na to da je bil avto povprečno merkan in redno vzdrževan po servisni knjižci.
lp
Nimam pojma, to imaš preveč dejavnikov, ki vplivajo na delovanje turbine. Za katero turbino pa govoriš?
Objavljeno: To avg 29, 2006 12:13 pm
Napisal/-a sonček
Gvorim o turbini recimo pri passatu tdi-ju.
lp
Objavljeno: To avg 29, 2006 12:18 pm
Napisal/-a Shebo
lenivec je napisal/-a:pri 300k majo lahk nekateri že drugo alap tretjo turbino, nekateri pa še prvo. tak da je odv od vožnje in tega
Življenjska doba je odvisna od vožnje in tudi od same turbine. Lahko paziš na turbino in ti lahko crkne pri 60k km, lahko se pa ti j*** za turbino pa ti lahko crkne pri 250k km.
Objavljeno: To avg 29, 2006 12:24 pm
Napisal/-a sonček
Pa je veliko če ima avto 300 tkm in še prvo turbino pa glejmo na to da je lastnik avta dost merkal na avto.
lp
Objavljeno: To avg 29, 2006 12:53 pm
Napisal/-a Marko_mx-3
Pomoje bo kmalu za zamenjati, ker verjetno je življensko dobo že kar prekoračila. Je potrebno natančno pregledati turbino in potem se vidi kako in kaj
Objavljeno: To avg 29, 2006 1:06 pm
Napisal/-a Spyker
sonček je napisal/-a:Se prav potem ,da več kot je plinov več ma turbina sile ..avto s tem več dobi moči .
Več plinov ja, pod višjim pritiskom in ko gre zrak čez hladilnik, še pod nižjo temperaturo, torej še več stisnjenega zraka.
Re: Delovanje turbine
Objavljeno: To avg 29, 2006 1:09 pm
Napisal/-a zeleni dirkač
nebivedu je napisal/-a:Turbino poganjajo izpušni plini in ti so prisotni od takrat ko avto vžgeš pa do takrat, ko avto ugasneš. Torej se turbina vrti stalno(se ne vključuje in izključuje) in tudi stalno ustvarja pritisk. Ob večjih obratih imaš tudi več izpuha in tako se turbina vrti hitreje.
A pol se turbina skoz vrti. Pol turbo luknja nastane sam zaradi premajhne hitrosti vrtenja turbine in posledično premajhnega tlaka. Če prav razumem?
Objavljeno: To avg 29, 2006 2:19 pm
Napisal/-a RegY
zaradi tega je lih sedaj konstruktorski trend, da delajo turbine z nastavljivimi lopaticami (hyundai) in turbine z nekimi "prestavnimi razmerji", da se vrti vedno približno enako (ne vem točno kdo je to iznašel, ampak sem bral v avto fokusu pred nekaj meseci)
Objavljeno: To avg 29, 2006 2:31 pm
Napisal/-a Spyker
Uravnava se dovod zraka, preden zavrti vetrnico v turbini. Pred vetrnico je lopatica, ki pri manjših vrtilnih frekvencah motorja zmanjša dovod zraka čez turbino in s tem pospeši zrak. Pri višjih obratih motorja pa je ravno obratno. Tako je hitrost vrtenja lopatic rotorja turbine manj raznolika. S tem se zmanjša občutek turbo-luknje med vožnjo.
Objavljeno: To avg 29, 2006 2:31 pm
Napisal/-a lisko
RegY je napisal/-a:zaradi tega je lih sedaj konstruktorski trend, da delajo turbine z nastavljivimi lopaticami (hyundai) in turbine z nekimi "prestavnimi razmerji", da se vrti vedno približno enako (ne vem točno kdo je to iznašel, ampak sem bral v avto fokusu pred nekaj meseci)
Veš kak stara fora je že to ?:D
Reče se pa variabilnost ( turbina z nastavljivim kotom lopatic) Konstruktorski trend je pa danes TFSi- turbina s kompresorjem.....
Objavljeno: To avg 29, 2006 2:32 pm
Napisal/-a sonček
Mi zna kdo kej povedat o interoolarju. Kaj pa če ga nima.
lp
Objavljeno: To avg 29, 2006 2:39 pm
Napisal/-a Spyker
sonček je napisal/-a:Mi zna kdo kej povedat o interoolarju. Kaj pa če ga nima.
lp
Intercooler dodatno ohladi zrak, kar pomeni da se ga da v sam valj stisniti še več, posledično dobimo iz motorja večjo moč.
Sem že zgoraj dal eno slikco, sem našel malo večjo:

Objavljeno: To avg 29, 2006 2:47 pm
Napisal/-a LudiLimun
Je blo ze zgorej napisano, ampak se enkrat.
Intercooler je naprava, ki ti svez zrak ohladi ----> s tem se poveca gostota zraka. Tako lahko v bat spravis pri istem delovnem ciklu vec zraka. Vec kot je zraka, lepse zgorevanje imas v valju, poleg tega pa ti vec zraka pomeni tudi hladnejse ohisje motorja, kar pa s pridom izkoristimo, da v valj dovedemo vecjo kolicino gorivne zmesi (benci, dizel). Vec kot je gorivne zmesi, vec moci ti motor proizvede. Od tu vecje moci turbinskih motorjev.
Logika je cist preprosta, vse (turbina, kompresor, intercooler) pa je bilo razvito samo z namenom vecanja moci motorja.
LP
Objavljeno: To avg 29, 2006 2:57 pm
Napisal/-a Spyker
LudiLimun je napisal/-a:Je blo ze zgorej napisano, ampak se enkrat.
Intercooler je naprava, ki ti svez zrak ohladi ----> s tem se poveca gostota zraka. Tako lahko v bat spravis pri istem delovnem ciklu vec zraka. Vec kot je zraka, lepse zgorevanje imas v valju, poleg tega pa ti vec zraka pomeni tudi hladnejse ohisje motorja, kar pa s pridom izkoristimo, da v valj dovedemo vecjo kolicino gorivne zmesi (benci, dizel). Vec kot je gorivne zmesi, vec moci ti motor proizvede. Od tu vecje moci turbinskih motorjev.
Logika je cist preprosta, vse (turbina, kompresor, intercooler) pa je bilo razvito samo z namenom vecanja moci motorja.
Lepo napisano, samo tam kjer sem okrepil tekst bi te popravil: v valj/cilinder
Da se ne bo kdo našel in spraševal kako lahko v bat spravljamo zrak.
Objavljeno: To avg 29, 2006 3:01 pm
Napisal/-a LudiLimun
Mas prou

, moja napaka. Bi blo mal tesko u bat stisnt zrak
So te na faksu lepo naucil vidm
