Stran 1 od 2
tehnični pregledi
Objavljeno: Pe sep 22, 2006 3:46 pm
Napisal/-a RedBull™
Ali je res,da so pred kratkim na tehničnih pregledih začeli preverjati zavorno olje? Vem da prejšnji mesec tega še ni bilo,zdaj naj pa baje bilo.
Torej je kdo to že opazil?
Objavljeno: Pe sep 22, 2006 3:54 pm
Napisal/-a g.Kromfelna
So kolega opozorili, da ima premalo zavornega?
Objavljeno: Pe sep 22, 2006 4:37 pm
Napisal/-a RedBull™
baje naj bi po novem še merili,koliko vlage je prisotno v zavornem olju.
Objavljeno: Pe sep 22, 2006 4:48 pm
Napisal/-a gorki
Saj ne bi skodilo, ce bi se malo bolj posvetili tem pregledom. Tehnicnega placas toliko, kot ce bi ti dve delovni uri pregledovali avto, dejansko pa je v 5-ih min. ves pregled koncan.
Objavljeno: Pe sep 22, 2006 4:52 pm
Napisal/-a Spyker
RedBull™ je napisal/-a:baje naj bi po novem še merili,koliko vlage je prisotno v zavornem olju.
Sicer o tem nisem nič slišal ampak nebi bilo slabo če se bi to res izvajalo.
Objavljeno: Pe sep 22, 2006 6:44 pm
Napisal/-a m power
Se strinjam, da bi to bil eden od bolj pametnih delov pregleda...

Strosek zamenjave zavornega olja, pa tudi ni noben bavbav...

Objavljeno: Pe sep 22, 2006 7:56 pm
Napisal/-a sonček
Jest sem ga pred kake pol meseca peljal na tehnični pa niso nič gledal.
lp
Objavljeno: Pe sep 22, 2006 8:18 pm
Napisal/-a milankregar
V kolikor bodo začeli preverat zavorno tekočino, bo jo treba začeti menjavati na 2 leti.
Čeprav, zavorna tekočina normalno deluje 15 let ali več, ni pa seveda več takšna kot nova.
Objavljeno: So sep 23, 2006 10:23 am
Napisal/-a Matevz S.
No stvar je taka: na tehničnih pregledih imajo med obvezno opremo tudi napravo za merjenje vrelišča zavorne tekočine (ima jo tudi policija).
Kako deluje?
Starejša, ko je zavorna tekočina, več vlage ima v sebi - to pomeni, da bo vrelišče nižje.
Kakšen je učinek na zaviranje?
Nižje, ko je vrelišče, prej bo prišlo do pregretja zavornega sistema. Ob večkratnem sunkovitem zaviranju ali po daljši vožnji po klancu navzdol, se diski in ploščice segrevajo. Toplota se prenaša tudi na zavorno tekočino, ki lahko ob večkratnem močnem zaviranju tudi zavre.
Kakšne so posledice, če zavorna tekočina zavre?
V ceveh zavornega sistema se zaradi vrenja začnjejo tvoriti zračni mehurčki, ki zmanjšujejo pritisk v sistemu in s tem manjši zavorni učinek, ker je zrak mogoče bolj stistniti, kot pa zavorno tekočino.
Proizvajalec zavornih tekočin jamči za pravilno delovanje do nekje treh let starosti.
Med razlogi za zavrnitev na tehničnem pregledu je tudi prenizko vrelišče, glede na predpisano.Predpisana najnižja točka vrelišča :
DOT3 = 140 stopinj C
DOT4 = 155 stopinj C
DOT5 = 160 stopinj C
lahko pa proizvajalec predpiše drugače.
Več v Pravilniku o tehničnih pregledih motornih in priklopnih vozil:
http://zakonodaja.gov.si/rpsi/r00/predpis_PRAV5570.html
Objavljeno: So sep 23, 2006 10:43 am
Napisal/-a Cash
A DOT5 se tudi toči v avte al se toči DOT5.1?
Objavljeno: So sep 23, 2006 11:49 am
Napisal/-a reber
Vlaga v zavornem olju se meri električno, ker se spremeni specifična upornost tekočine. Torej, več vlage, nižja je specifična upornost.
Glede na to, da stane menjava zavorne tekočine ene par jurjev, to ni tako velik strošek, sicer pa gre za varnost.
Objavljeno: So sep 23, 2006 11:55 am
Napisal/-a Matevz S.
Cash je napisal/-a:A DOT5 se tudi toči v avte al se toči DOT5.1?
Podatki so prepisani iz Pravilnika o minimalnih zahtevah, ki jih morajo izpolnjevati nekatere naprave in oprema vozil v cestnem prometu 97-2002.
Kaj se toči pa ne vem, ker nisem mehanik, sicer pa je najboljše uporabljati tistega, ki ga je predpisal proizvajalec vozila.
LP
Objavljeno: So sep 23, 2006 4:52 pm
Napisal/-a milankregar
matevzs je napisal/-a:No stvar je taka: na tehničnih pregledih imajo med obvezno opremo tudi napravo za merjenje vrelišča zavorne tekočine (ima jo tudi policija).
Kako deluje?
Starejša, ko je zavorna tekočina, več vlage ima v sebi - to pomeni, da bo vrelišče nižje.
Kakšen je učinek na zaviranje?
Nižje, ko je vrelišče, prej bo prišlo do pregretja zavornega sistema. Ob večkratnem sunkovitem zaviranju ali po daljši vožnji po klancu navzdol, se diski in ploščice segrevajo. Toplota se prenaša tudi na zavorno tekočino, ki lahko ob večkratnem močnem zaviranju tudi zavre.
Kakšne so posledice, če zavorna tekočina zavre?
V ceveh zavornega sistema se zaradi vrenja začnjejo tvoriti zračni mehurčki, ki zmanjšujejo pritisk v sistemu in s tem manjši zavorni učinek, ker je zrak mogoče bolj stistniti, kot pa zavorno tekočino.
Proizvajalec zavornih tekočin jamči za pravilno delovanje do nekje treh let starosti.
Med razlogi za zavrnitev na tehničnem pregledu je tudi prenizko vrelišče, glede na predpisano.Predpisana najnižja točka vrelišča :
DOT3 = 140 stopinj C
DOT4 = 155 stopinj C
DOT5 = 160 stopinj C
lahko pa proizvajalec predpiše drugače.
Več v Pravilniku o tehničnih pregledih motornih in priklopnih vozil:
http://zakonodaja.gov.si/rpsi/r00/predpis_PRAV5570.html
Me res zanima, koliko nesreč se je že zgodilo zaradi pregrete zavorne tekočine, oziroma me res zanima, če je komu že res kdaj zavrela zavorna tekočina.
Kaj ko bi raje malo bolj strožje začeli ukrepat glede porezanih feder in ostalih nehomologiranih baksusov.
Objavljeno: So sep 23, 2006 5:36 pm
Napisal/-a Bosko001
milankregar je napisal/-a:matevzs je napisal/-a:No stvar je taka: na tehničnih pregledih imajo med obvezno opremo tudi napravo za merjenje vrelišča zavorne tekočine (ima jo tudi policija).
Kako deluje?
Starejša, ko je zavorna tekočina, več vlage ima v sebi - to pomeni, da bo vrelišče nižje.
Kakšen je učinek na zaviranje?
Nižje, ko je vrelišče, prej bo prišlo do pregretja zavornega sistema. Ob večkratnem sunkovitem zaviranju ali po daljši vožnji po klancu navzdol, se diski in ploščice segrevajo. Toplota se prenaša tudi na zavorno tekočino, ki lahko ob večkratnem močnem zaviranju tudi zavre.
Kakšne so posledice, če zavorna tekočina zavre?
V ceveh zavornega sistema se zaradi vrenja začnjejo tvoriti zračni mehurčki, ki zmanjšujejo pritisk v sistemu in s tem manjši zavorni učinek, ker je zrak mogoče bolj stistniti, kot pa zavorno tekočino.
Proizvajalec zavornih tekočin jamči za pravilno delovanje do nekje treh let starosti.
Med razlogi za zavrnitev na tehničnem pregledu je tudi prenizko vrelišče, glede na predpisano.Predpisana najnižja točka vrelišča :
DOT3 = 140 stopinj C
DOT4 = 155 stopinj C
DOT5 = 160 stopinj C
lahko pa proizvajalec predpiše drugače.
Več v Pravilniku o tehničnih pregledih motornih in priklopnih vozil:
http://zakonodaja.gov.si/rpsi/r00/predpis_PRAV5570.html
Me res zanima, koliko nesreč se je že zgodilo zaradi pregrete zavorne tekočine, oziroma me res zanima, če je komu že res kdaj zavrela zavorna tekočina.
Kaj ko bi raje malo bolj strožje začeli ukrepat glede porezanih feder in ostalih nehomologiranih baksusov.
Zavrela je enkrat men na tipotu, ker je regulator na zadnji premi zašteku, pa so bobni skos mal bremzal. Sem se pelu na Krk in mi je v Kočevju pred križiščem pedal sam not padu!

Nič kaj dober filing!!
Objavljeno: So sep 23, 2006 6:58 pm
Napisal/-a Dariooo
milankregar je napisal/-a:V kolikor bodo začeli preverat zavorno tekočino, bo jo treba začeti menjavati na 2 leti.
Čeprav, zavorna tekočina normalno deluje 15 let ali več, ni pa seveda več takšna kot nova.
hmm...ti jo kr imej 15 let....jaz jo vsako leto na servisu pregledam in po potrebi zamenjam, ce le vsebuje vec kot 2% vlage v sebi.Drugace pa se strinjam da bi pregledovali...
hmm...glede na uprasanje ce je kdo ostal brez zavor oz da so zablokirale je odgovor da...en ki ga js poznam in je dirkal z avtom se mu je ena zavora blokirala in je sel ravno skozi ovinek....tako da je malo za premislit....
LP
Objavljeno: So sep 23, 2006 7:09 pm
Napisal/-a alien-w
Se strinjam, to bi tut mogl pregledvat na vsakem tehničnem. Čim več za varnost pomembnih stvari!
Sicer me pa zanima neki: V cem je razlika med DOT5 in DOT 5.1 zavorno tekocino?
Objavljeno: Ne sep 24, 2006 10:11 am
Napisal/-a Cash
DOT5 dajajo v Harley Davidsone, če se ne motim.
Objavljeno: Ne sep 24, 2006 10:52 am
Napisal/-a RedBull™
balodlak je napisal/-a:5.1 lahk daš v običn avto, 5 pa ne.Zakaj? 5-kaje na silikonski osnovi i ti prežere gumice, 5.1 pa ne.
ne bo držalo to,ne vem od kje ti to! tudi dot 5 daš lahko brez blema.