Stran 1 od 2

menjava gum...oz. par km po menjavi

Objavljeno: Po dec 04, 2006 10:47 am
Napisal/-a FireSTORM
torej vprašanje za vse tiste ki si sami menjavate gume in vam to ne delajo vulkanizerji
(torej tisti ki mamo dvojne felne)

zadnič sem menjal gume, letne na zimske(oz. zimske na zimske ampak to zdaj nima veze)
torej z felnami vred
naredil par km in gume ponovno zategnil, ker je to taka navada že pri nas, mislim že od majhnih nog to zraven gledam in zato tudi jaz to tako delam

zdaj me pa zanima če vi to delate?
je sploh potrebno ponovno zategnit?

v glavnem nekdo se naj malo razpiše :)

re

Objavljeno: Po dec 04, 2006 11:00 am
Napisal/-a aygo
pozdravljeni!sam tudi menjam kolesa doma pa jih nikoli še nisem po parih kilometrih ponovno zategnil,saj se jih pri montaži do konca zategne;

Objavljeno: Po dec 04, 2006 11:00 am
Napisal/-a Cash
Jst u glavnem ne delam tega, gledam samo to, da jih vijačim diagonalno. Pa nikoli ne zategnem vijaka do konca, medtem, ko so ostali trije še na roko, vedno prvega samo malo, tolko da se ključ ustavi, potem diagonalno nasprotnega in še ostala dva in tak postopek ponovim ene parkrat. Če pa grem slučajno k vulkanizerju, pa obvezno preverim pritisk v gumah po menjavi in še malo zategnem, ker je bilo vedno premalo zategnjeno iz strani vulkanizerja.

Objavljeno: Po dec 04, 2006 11:07 am
Napisal/-a meganeman
Koker se spomnem morejo bit vijaki zategnjeni z momentom 12 Nm (1,2 kg utez obesena na koncu meterske palice, lahka pa tud 5 kg na 25 cm, kar je priblizno dolzina kljuca), kar je precej manj kolikmi zategnemo na roke, boh ne daj da bi zategoval z nogo:).

Objavljeno: Po dec 04, 2006 11:19 am
Napisal/-a Tamara
Hecno, ker ponavadi vulkanizerji zategnejo vijake tako močno, da jih noben bog ročno ne odvije :? :D

Objavljeno: Po dec 04, 2006 12:02 pm
Napisal/-a RedBaron
meganeman je napisal/-a:Koker se spomnem morejo bit vijaki zategnjeni z momentom 12 Nm (1,2 kg utez obesena na koncu meterske palice, lahka pa tud 5 kg na 25 cm, kar je priblizno dolzina kljuca), kar je precej manj kolikmi zategnemo na roke, boh ne daj da bi zategoval z nogo:).


12Nm bo malo premalo!

V navodilih od polota je pisalo 110 Nm, sedaj pri ibizi je pa tudi nekaj podobnega

Objavljeno: Po dec 04, 2006 12:06 pm
Napisal/-a LudiLimun
Jst delam podobno.

Prvo naroke zašraufam do kamr gre, pol pa križno,ampak postopoma. nikoli nisem zategoval naknadno po nekaj prevoženih kilometrih, ker sem že prvič zategnil nekje v pravšnji meri (ne preveč ne premal).

Objavljeno: Po dec 04, 2006 12:06 pm
Napisal/-a k.b.n.
Cash je napisal/-a:Jst u glavnem ne delam tega, gledam samo to, da jih vijačim diagonalno. Pa nikoli ne zategnem vijaka do konca, medtem, ko so ostali trije še na roko, vedno prvega samo malo, tolko da se ključ ustavi, potem diagonalno nasprotnega in še ostala dva in tak postopek ponovim ene parkrat.

Delam podobno, zategujem kolikor gre z originalnem ključem z rokami, potem pa jih moram ob ponovni menjavi odtegniti z nogo ali podaljšanim ročajem ključa.

Objavljeno: Po dec 04, 2006 12:12 pm
Napisal/-a Cash
A kr tolk jih zatisneš, da jih moraš z nogo pol odtisnit, uffff :shock: morda pa je le malce preveč. To se je delalo predvsem včasih na fičotih in yugičih, da si skakal z nogo po ključu :lol:

Objavljeno: Po dec 04, 2006 12:16 pm
Napisal/-a ban
A je treba z momentnim ključem tud jeklene feltne zategnt al pride to v poštev samo pr ALU?

Objavljeno: Po dec 04, 2006 12:18 pm
Napisal/-a Cash
Ma pri nobenih, samo mal občutka moraš imeti :lol:

Objavljeno: Po dec 04, 2006 3:10 pm
Napisal/-a Lumpy_
Jaz tud na občutek zategnem, ker si itak vedno sam menjam doma če so namontirane zimske na drugih felnah. Drugač pa ko ti pokne enkrat v komolcu, pol veš da je nekje dovolj :twisted: :lol: šala :P

Objavljeno: Po dec 04, 2006 3:31 pm
Napisal/-a Gricko
lenivec je napisal/-a:jaz zategnem kolko gre na roko, se peljem gum napumpat pa ko pridem nazaj še 1x preverim če je to to.
x2 :!:

vedno še enkrat preverim, kljub temu da zategujem postopno in po diagonali...

Objavljeno: Po dec 04, 2006 4:29 pm
Napisal/-a k.b.n.
Cash, vijake zategnem toliko, da jih tistikrat seveda lahko odvijem ročno. Čez nekajmesecev, ko pa menjujem, pa je potrebno kar dobro uderiti z nogo po ključu.Zaradi sil, ki delujejo nanje med vožnjo, se sčasoma pritisk med navoji poveča in je vijak težje odviti, svoje pa doda še rja :lol:.

Objavljeno: Po dec 04, 2006 4:33 pm
Napisal/-a Cash
aha, ja pol pa pardon :lol:

Objavljeno: Po dec 04, 2006 4:48 pm
Napisal/-a CockroaC
k.b.n. je napisal/-a: svoje pa doda še rja :lol:.


Jaz mam tui opla ja.

Objavljeno: Po dec 04, 2006 5:37 pm
Napisal/-a Lumpy_
CockroaC je napisal/-a:
k.b.n. je napisal/-a: svoje pa doda še rja :lol:.


Jaz mam tui opla ja.



Me je prav fajn nasmejal ta post :lol: :cry :pop:

Objavljeno: Po dec 04, 2006 10:46 pm
Napisal/-a _YUGO-GVX_
Lumpy_ je napisal/-a:
CockroaC je napisal/-a:
k.b.n. je napisal/-a: svoje pa doda še rja :lol:.


Jaz mam tui opla ja.



Me je prav fajn nasmejal ta post :lol: :cry :pop:


mene tudi :lol:

k.b.n. je napisal/-a:Cash, vijake zategnem toliko, da jih tistikrat seveda lahko odvijem ročno. Čez nekajmesecev, ko pa menjujem, pa je potrebno kar dobro uderiti z nogo po ključu.Zaradi sil, ki delujejo nanje med vožnjo, se sčasoma pritisk med navoji poveča in je vijak težje odviti, svoje pa doda še rja :lol:.


+1 ;)

Objavljeno: Po dec 04, 2006 11:24 pm
Napisal/-a mugen
sam delam pri vulkanizerju in mislim da ponovno zategovanje gum ni potrebno. vedno vse vijake zategnemo z moment ključem in mislim da je to dovolj.
kar pa je res da bi praviloma pred centriranjem gume avto peljati par kilometrov, da se guma vsede in šele potem se guma scentrira čisto točno.
to pa zaradi prevelike potrate časa noben ne počne, pa tudi razlike niso nevemkakovelike.

lp