Stran 1 od 4

Varčna poraba

Objavljeno: Če dec 07, 2006 10:01 pm
Napisal/-a polo_gti
Mene pa zanima naslednji nasvet. Sem lastnik seat cordobo 1.6 motor isti kot pri VW pa me zanima kdaj mi bi avto najmanj porabil bencina. V navodlih sem prebral, da ima navora okol 3400(nimam pojma kaj bi bilo to), jest pa sem po regionalni cesti peljal v peti cca 90km/h, obratomer mi je kazal nekje med 2-3000. V navodilih sem tudi prebral da je poraba na 90km/h 5,5, 120km/h nekje 7l in mestna nekje 9-10l. Zdej v kateri prestavi/obrati mi naj bi najmanj pokuril,ker menda motor ne smeš matrat posledično lahko celo več porab.
lp

Objavljeno: Če dec 07, 2006 10:06 pm
Napisal/-a nebivedu
navor ima najvišji pri 3400 obratih.

Objavljeno: Če dec 07, 2006 10:30 pm
Napisal/-a TITan
Pri BMWju so enkrat testiral (pred dolgo časa, najverjetneje ne drži za sodobne avte!) da je nejbolje s tam 70-80% gasa pospešit, pa čimprej v končno prestavo dat, naprej pa s pametjo.

Osebno se lahko že pri 50 v 5 peljem brez problemov.

Objavljeno: Če dec 07, 2006 10:46 pm
Napisal/-a Mad
TITan je napisal/-a:Pri BMWju so enkrat testiral (pred dolgo časa, najverjetneje ne drži za sodobne avte!) da je nejbolje s tam 70-80% gasa pospešit, pa čimprej v končno prestavo dat, naprej pa s pametjo.

Osebno se lahko že pri 50 v 5 peljem brez problemov.



... ti že kaj pa ležaji ... motor pri takih hitrostih vrti svojih 1000 obratov kar ni dobro zanj če ni diesel ... 70 % obratov ki jih lahko doseže je dobro za vsak motor tam deluje brez obremenitev navor je v mejah ko gre lepo in poraba ni pretirana ... če bi stalno vozil tako bi ohranil motor dolgo brez obrabe ... v uporabnikovih navodilih nizka poraba WV je pisalo prav to ... L.p. Mad

Objavljeno: Če dec 07, 2006 10:53 pm
Napisal/-a TITan
To verjamem če porbaš pospeševat še v tisti 5 prestavi. Tist se potem pač dol vrže presavo ali 3.

Na 5000 obratih (70%) se mi pa motor orenk smili (kar bi bilo pri 50 nekje med 1 pa 2 prestavo pri meni). :roll:

Objavljeno: Če dec 07, 2006 10:55 pm
Napisal/-a polo_gti
nebivedu je napisal/-a:navor ima najvišji pri 3400 obratih.


Kaj zdej a tukaj pri teh obr.najmanj porabi !

Objavljeno: Če dec 07, 2006 11:02 pm
Napisal/-a Mad
TITan je napisal/-a:To verjamem če porbaš pospeševat še v tisti 5 prestavi. Tist se potem pač dol vrže presavo ali 3.

Na 5000 obratih (70%) se mi pa motor orenk smili (kar bi bilo pri 50 nekje med 1 pa 2 prestavo pri meni). :roll:
:P :P :P sorry my mistake mislil sem v peti prestavi ... L.p. Mad

Objavljeno: Če dec 07, 2006 11:03 pm
Napisal/-a Mad
polo_gti je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:navor ima najvišji pri 3400 obratih.


Kaj zdej a tukaj pri teh obr.najmanj porabi !
... tam najlažje vleče ti greš komot do 4000 z najmanj obremenjujočo porabo nekje na 5800 pa ima tvoj blokado menda ? L.p. Mad

Objavljeno: Če dec 07, 2006 11:07 pm
Napisal/-a LudiLimun
jst tut 50 vozm u 5. pa prou nč ne manka, poraba pa precej majhna. poraba bi se povečala v primeru, če bi hotu iz 50 pridt na 90 čimprej, pa bi pospeševal u 5. (sej je treba gas kr ornk pohodt).
tm k maš največji navor sigurn ne bo najmn pokurl. jst sm kšn let nazaj poslušu enga strokovnjaka (mislm da je bil konstrukter motorjev), in je reku da so motorji narjeni za šaltanje pr 2000, in da bo poraba posledično manjša.

pa še mal zdrave kmečke pameti. Vsak 4.takt je brizganje bencina v valj, če bo obratou več, bo 4. takt prišel prej na vrsto. oz. časovni interval injiciranja bencina bo krajši. Krajši kot bo ta čas, več vbrizgou bo na (recimo) minuto - torej bo tut poraba večja.
ps: poraba z večanjem obratov ne narašča linearno! (da ne bo kle kšne pomote)

Objavljeno: Če dec 07, 2006 11:14 pm
Napisal/-a polo_gti
Hvala

Objavljeno: Če dec 07, 2006 11:25 pm
Napisal/-a esem
Pri teh obratih (3400 - najv. navor) ne porabi najmanj (najmanj porabi v leru). Najvišji navor pomeni, da takrat motor daje največji energetski izkoristek glede na bencin, ki prihaja not. Vendar avto te moči (navora) večinoma ne potrebuje, razen v klanec in pri pospeševanju. Najmanj porabi (na ravnem) pri najnižjih obratih, ko motorju to ne škoduje in še lepo teče (bencinar 1800-2500, odvisno od avta). Pri nižjih obratih bi sicer porabil še manj, vendar bi škodilo motorju.

Primer glede navora - pri 3400 obratih gre v tretji cca 65 km/h, jasno, da lahko pelješ v četrti pri 65 z manjšimi obrati (2800?) in bo porabil manj, če voziš z isto hitrostjo (65) v peti, bo porabil še manj, imel bo pa cca 2300 obratov. To vse velja za ravnino (ali navzdol), ko ne potrebuješ moči, samo vzdrževanje hitrosti (upor zraka, koles, prenosov, samega motorja). Čim pa močneje pospešuješ ali zapelješ v klanec, začne kot najbolj ekonomično glede porabe veljati območje največjega navora. Če je klanec blag, niti ne, pri hujšem klancu pa je za vzdževanje iste hitrosti treba kdaj vozit tudi z večjimi obrati kot 3400, ali pa vozit počasneje v brzini, kjer še vlečejo obrati najv. navora. Pa ne s polnim plinom, morda 30 - 60 %.

To glede 70-80 % gasa je pa težka neumnost, saj velika večina motorjev dovolj potegne za tekočo vožnjo že pri 1/3 gasa ali manj, razen izjemnih situacij seveda (prehitevanje, draganje na semaforjih).

Seveda bodo ti stavki za nekatere bogokletni, a tako je, hoteli ali ne.
lp

Objavljeno: Pe dec 08, 2006 12:59 am
Napisal/-a Mad
esem je napisal/-a:Pri teh obratih (3400 - najv. navor) ne porabi najmanj (najmanj porabi v leru). Najvišji navor pomeni, da takrat motor daje največji energetski izkoristek glede na bencin, ki prihaja not. Vendar avto te moči (navora) večinoma ne potrebuje, razen v klanec in pri pospeševanju. Najmanj porabi (na ravnem) pri najnižjih obratih, ko motorju to ne škoduje in še lepo teče (bencinar 1800-2500, odvisno od avta). Pri nižjih obratih bi sicer porabil še manj, vendar bi škodilo motorju.

Primer glede navora - pri 3400 obratih gre v tretji cca 65 km/h, jasno, da lahko pelješ v četrti pri 65 z manjšimi obrati (2800?) in bo porabil manj, če voziš z isto hitrostjo (65) v peti, bo porabil še manj, imel bo pa cca 2300 obratov. To vse velja za ravnino (ali navzdol), ko ne potrebuješ moči, samo vzdrževanje hitrosti (upor zraka, koles, prenosov, samega motorja). Čim pa močneje pospešuješ ali zapelješ v klanec, začne kot najbolj ekonomično glede porabe veljati območje največjega navora. Če je klanec blag, niti ne, pri hujšem klancu pa je za vzdževanje iste hitrosti treba kdaj vozit tudi z večjimi obrati kot 3400, ali pa vozit počasneje v brzini, kjer še vlečejo obrati najv. navora. Pa ne s polnim plinom, morda 30 - 60 %.

To glede 70-80 % gasa je pa težka neumnost, saj velika večina motorjev dovolj potegne za tekočo vožnjo že pri 1/3 gasa ali manj, razen izjemnih situacij seveda (prehitevanje, draganje na semaforjih).

Seveda bodo ti stavki za nekatere bogokletni, a tako je, hoteli ali ne.
lp
... ja vse kar si napisal je res samo v prometu boš težko speljal to teorijo - še posebej po obvoznicah po mestih med semaforji ... ko se ti vedno mudi in voziš z drugimi jaz vozim 130-140 po prehitevalnem pasu pa se moram non stop umikat tistim ki jim je premalo pa bremzat, da se dam med tiste ki jim je preveč - slalom non stop tako kot si napisal lahko vozim le ko grem po stari cesti za Ljubljano in to okrog 10 zjutraj sredi tedna, ko večina drugih dela ... L.p. Mad

Objavljeno: Pe dec 08, 2006 1:21 am
Napisal/-a esem
Seveda je mišljeno za idealne razmere (brez stalnega pospeševanja in zaviranja), takšno je bilo tudi vprašanje.Naše ceste zahtevajo bencinski davek (da je manj krvnega). Po stari cesti je pa tudi vedno več prometa.
Bistvo varčne vožnje je uporaba najmanjše možne moči motorja, ki je nek trenutek potrebna, s čim manj gasa in pri najnižjih obratih, glede na gas in potrebno moč, seveda ne prenizkih, da ne delaš škode motorju.
Eni pa ne znajo prestavljat pod 5000! :roll:

Objavljeno: Pe dec 08, 2006 2:02 pm
Napisal/-a vincent
:) ti imaš (verjetno) najvišji navor pri 3.400 vrtljajih - kar le pomeni da v tem območju motorr najbol vleče oz. je najbolj prožen.

Seveda je poraba najnižja takrat ko voziš v najvišji prestavi....vsaj kar se tiče konstatne vožnje, Pospešuješ pa s sorazmerno polnim plinom (v ne previsoke vrtljaje) ter čim hitreje prideš do konstatne hitrosti in najvišje prestave.

Po domače...se ne vlečeš. pritisneš gas, ter prestaviš v območju (za bencinca) med 2.500 in 3.000 vrtljajih.

to je to.

Objavljeno: Pe dec 08, 2006 2:54 pm
Napisal/-a esem
vincent je napisal/-a::) ti imaš (verjetno) najvišji navor pri 3.400 vrtljajih - kar le pomeni da v tem območju motorr najbol vleče oz. je najbolj prožen.

Seveda je poraba najnižja takrat ko voziš v najvišji prestavi....vsaj kar se tiče konstatne vožnje, Pospešuješ pa s sorazmerno polnim plinom (v ne previsoke vrtljaje) ter čim hitreje prideš do konstatne hitrosti in najvišje prestave.

Po domače...se ne vlečeš. pritisneš gas, ter prestaviš v območju (za bencinca) med 2.500 in 3.000 vrtljajih.

to je to.

Motor najbolj vleče pri največji moči (saj je to definicija moči), a hkrati rabi nesorazmerno več goriva, pri največjem navoru glede na porabo najbolj vleče (moč + navor).

Konstantne vožnje izključno na ravnini ali (zelo) blagem klancu!
Ni nobene potrebe po sorazmerno polnem plinu - to zveča porabo - kot vsako "čim hitreje prideš do konstatne hitrosti". Večina motorjev dovolj hitro (za normalno tekočo vožnjo) pospeši do konstantne hitrosti pri do 1/3 polnega plina.

Objavljeno: Pe dec 08, 2006 6:51 pm
Napisal/-a polo_gti
Porabo sem spravil na 7,1l/100km samo imam 10km mestne,20km regionalne(ravnina) ter 10km hribovske. lp

Objavljeno: Pe dec 08, 2006 7:20 pm
Napisal/-a Miholl
Vozi v območju 70-80% obratov največjega navora, pa bo.

To je recimo na 2300 - 3000 obratov. Pri 1.6 mašini ti v 5. prestavi manj kot 75-80kmh ne priporočam vozit.

Sicer pa meri porabo na daljši interval (na cel tank recimo) in boš dobil bolj realno sliko. Bi pa pri taki mašini mogla bit poraba okol 7 do 8 litrov z normalno vožnjo...

Objavljeno: Pe dec 08, 2006 7:39 pm
Napisal/-a Blinder
Po moje s tem motorjem, ki ga ima lahko vozi v V. ze pri 50kmh - komot. Ta motor ma dosti navora pri nizkih obratih, ceprav maskimalnega ima sele pri 3400.

Objavljeno: Pe dec 08, 2006 8:07 pm
Napisal/-a Slide
Miholl je napisal/-a:Vozi v območju 70-80% obratov največjega navora, pa bo.

To je recimo na 2300 - 3000 obratov. Pri 1.6 mašini ti v 5. prestavi manj kot 75-80kmh ne priporočam vozit.

Sicer pa meri porabo na daljši interval (na cel tank recimo) in boš dobil bolj realno sliko. Bi pa pri taki mašini mogla bit poraba okol 7 do 8 litrov z normalno vožnjo...


Mogoče pri kakšnem drugem, vendar kot je že nekajkrat bilo rečeno, se ta motor resnično počuti kot riba v vodi ravno v nizkih vrtljajih. Tam nad 4500 že (sicer je to bolj po občutku, saj štoparica vseeno pokaže rezultat tudi če ga vrtiš) zgublja voljo. V nizkih je pa res zelo dober za 1600 kubikov. Ima pač takšno karakteristiko in brez problema suvereno(pozor! za 1.6 motor seveda) pospešuje v peti tudi od slabih 60kmh(tam nekje od 1500 naprej)...najbolj pa po občutku vleče nekje med 2800 in 4500 vrtljaji.
Pri 90 kmh se drugače motor vrti z 2800 vrtljaji...vsaj pri polotu je tako.

Objavljeno: Pe dec 08, 2006 9:28 pm
Napisal/-a Mad
Miholl je napisal/-a:Vozi v območju 70-80% obratov največjega navora, pa bo.

To je recimo na 2300 - 3000 obratov. Pri 1.6 mašini ti v 5. prestavi manj kot 75-80kmh ne priporočam vozit.

Sicer pa meri porabo na daljši interval (na cel tank recimo) in boš dobil bolj realno sliko. Bi pa pri taki mašini mogla bit poraba okol 7 do 8 litrov z normalno vožnjo...
... pri teh obratih (recimo na 2300 - 3000 obratov) bo pil okrog 6.5 ;) ... L.p. Mad