Stran 1 od 2

Vecji obseg gum (koles)

Objavljeno: Pe jun 27, 2003 12:36 pm
Napisal/-a matic
Na kangooja bi rad dal vecje felte in gume, tako da bi pridobil na obsegu (vecja hitrsot : manjsa poraba). Pa me zanima kako je s tem potem z homologacijo in s temi zadevami.. In koliko bi s tem dejasnko pridobil?

Re: Vecji obseg gum (koles)

Objavljeno: Pe jun 27, 2003 3:02 pm
Napisal/-a Galantfrik
matic je napisal/-a:(vecja hitrsot : manjsa poraba)


LoL :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ja kje 's pa to slišu? Za to kar misliš narest - povečat obseg koles
- boš imel kvečjemu takšen rezultat---------> manjša hitrost : večja poraba

Hehe...
Če daš gor večje feltne in večje gume, po možnosti širše... bo tvoj vagon težji ne?
In če bo težji po kakšni logiki naj bi potem bolj letel... :?: :roll: :roll: :roll:

Lahko, da bo lepše izgledalo, ti pa garantiram, da bo poraba večja in končna hitrost manjša...

Objavljeno: Pe jun 27, 2003 3:23 pm
Napisal/-a TITan
Sam bo ševedno premer večji (enak rezultat kot dalši menjalnik).

Sam dvomim da se bo na porabi kej izbolšalo.

Objavljeno: Pe jun 27, 2003 3:29 pm
Napisal/-a povzek
Ej Galantfrik, BTW ma matic po en stran prov, če maš večje gume, je hitrost loh tut višje (nižja pa ne more bit)!
Dej mal logičn pomisl, večja guma k je, mnkat se more obrnt, de nardi večjo razdaljo! Čista fiska! Zdej ne mislm de bo dau tip gor kšne valarje, k pol bo pa eetak zgubu na hitrosti (večji trene)! Teža pa pr gumi ne igra nobene veze, sej jih nau z betonam filov!!! To bi blo isto k če bi reku, shujšej pa bo šu avto hitrej!
Benza bo res več pokuru, sam na hitrosti pa ne bo zgubu!
Pa če bi blo to res kr si reku, pol neb mel dirkalni avti takih valaorjov gor, pač pa kolesa za rolarje!!!

Objavljeno: Pe jun 27, 2003 3:32 pm
Napisal/-a RegY
hmnja...


čeprav je ta teorija praktična, je pa nedovoljena, ker:

- števec za hitrost ne kaže enako,
- se spremenijo vozne lastnosti avtomobila (ki so zaradi večje višine - kolesa smo rekli, da bi bila višja -slabše)
itd...


na homologacijo pa razen, da bi dokazal, da si menjal fedr od brzinomera in s tem preoblikoval polovico armature, ne bi dovolili, pa še kaj drugega bi moralo biti...


še malo za šalo... kdo je že videl registriranega bigfoota? :vc :vc :vc :vc :vc :vc :vc :vc :vc :vc :vc

Objavljeno: Pe jun 27, 2003 3:46 pm
Napisal/-a WhiteCell
SiMpLy_Me je napisal/-a:Ej Galantfrik, BTW ma matic po en stran prov, če maš večje gume, je hitrost loh tut višje (nižja pa ne more bit)!
Dej mal logičn pomisl, večja guma k je, mnkat se more obrnt, de nardi večjo razdaljo! Čista fiska! Zdej ne mislm de bo dau tip gor kšne valarje, k pol bo pa eetak zgubu na hitrosti (večji trene)! Teža pa pr gumi ne igra nobene veze, sej jih nau z betonam filov!!! To bi blo isto k če bi reku, shujšej pa bo šu avto hitrej!
Benza bo res več pokuru, sam na hitrosti pa ne bo zgubu!
Pa če bi blo to res kr si reku, pol neb mel dirkalni avti takih valaorjov gor, pač pa kolesa za rolarje!!!


no če je čista fizka.. potem veš tudi da rabiš večjo moč za enako hitrost.. oz.. ročica je daljša.. več navora rabiž da obrneš enako težo..se prav je poraba večja.. pa tut v praksi drži ... medtem ko o manjši porabi in vecji hitrosti prvic slisim
hitrost bo 100% manjša !

ker enostavno nima moči.. ja ko bo govora o 700KM+ potem bo rezulat...samo pri avtomobilih do 200KM.... bo samo manj sel !
in vec kupril...

Objavljeno: Pe jun 27, 2003 4:49 pm
Napisal/-a povzek
Še usen sm prepričan, de teža ne igra tok velke vloge kle!
Pa matic je govoru o obsegu, ne pa o širini gume, drugač je, če daš gor večjo in širšo gumo!
Poraba bi bla nedvomno večja, sam hitrost pa neb padla! TechnoBoy, si reku de ste to u praksi probal, vrjetn ste dal gor večje in širše gume, an?

Drgač pa matic, če bi res rd zmanšov porabo goriva in povečov hitrost, si omisl plin za v gume (namest zraka). Da se dobit mešanco, k ti to omogoč! Zdi se mi de se imenuje TOP FIL, nism pa 100%, vem pa de se dobi pa MESSERju! Se je za pozanimat...

Objavljeno: Pe jun 27, 2003 5:09 pm
Napisal/-a WhiteCell
ej... jest negovorim neki na pamet ( raje nesodelujem v temi) probal sem...
165/55/13 , 16/70/13 in 165/80/13 in so hude razlike.. .sploh med 55 in 80.... ker 30km/h razlike...se prav.. s 80 visine 30km/h MANJ !

tist plin pride v postev pri avtomobilih nad 1.5T... sem tut jaz hotel dat notr pa mi je vulkanizer odsvetoval.,..

zdej tuki neki na pamet govori.. ja v teoriji tvoja hipoteza drži... v praksi pa ne !
( pa še v teoriji ne) to je ena "gostiliška" rekla kazala...
dej dej.. probejte pa potem govorte.. jaz sem !

Objavljeno: Pe jun 27, 2003 5:33 pm
Napisal/-a Tomaz40
100% PREVERJENO DEJSTVO: Prijatelj je dal manjše gume na kombi in se je dejansko poznalo. Na ravnini je dosegel večjo hitrost, ampak vsak malo večji klanec ga je dosti bolj zmatral zmatral.

Velikost gum vpliva na hitrost avta ampak ne veliko. Je treba konje dodat za opaznejše razlike. :(


LP Tomaž

Objavljeno: Pe jun 27, 2003 5:48 pm
Napisal/-a RegY
po števcu se mu je ziher poznala "večja hitrost", ker manjši premer, oz. konkretno obseg, naredi več obratov na določeni razdalji, kot kolo, guma, večjega obsega


se res moram ponavljat, pa vam to ne gre pod lase? saj to je ja osnovna matematika/fizika/logika

Objavljeno: Pe jun 27, 2003 6:21 pm
Napisal/-a Panizzi
Kako to povedat da bo vsem jasno... tvoj taho je narjen da zna mert hitrost točno pri takem obsegu kolesa (guma+feltna) kot je gor original. Čim ti to spremeniš - tud če sam za 1cm, on kaže še zmeraj po stari logiki - torej karkol drugega daš gor - števec se laže...večji obseg - kaže premalo hitrost...manjši obseg - kaže prehitro...

Npr...jaz sem zamenjal 175/65/14 z 195/45/16 - kar je skoraj identični obseg - 0.2% odstopanja... če bi dal pa npr. 195/50/16 gor je pa odstopanja že več kot 3% in bo števec kazal da grem počasneje kot dejansko grem.
Teh računalničkov je na netu polhn...eden je npr ta:
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Če boš zadel enak obseg se hitrost ne bo kaj poznala drugačna...ker bodo pa gume verjetno širše - izgubiš nekaj na pospeških...in pri porabi tudi malenkost...

Skratka ni nobene logike o nasprotnem efektu...

Folk avtomatsko misli, da če da za 2-3" večjo felgo gor, da bo zdej obseg fuuul večji - pa ni - ker je potem ponavadi gor toliko nižja guma da se zadeva izenači...

Kar se pa homologacije zadeva...če nimaš teh dimenzij ki jih hočeš v kartončku - rabiš TUF od felge da paše ta felga točno na tvoj model avta (mašina tud važna) in s kako dimenzijo gum... če ne obstaja za tvoj avto pa najdi enega ki zna to skenirat pa mal popravt podatke...pol pa veselo na LPP homologirat... nedolgo nazaje je en mislim da Berlingo al Kangoo - ne vem sigurno... ostal brez tablic zarad 1" prevelke felge... baje je mel v homologaciji samo 13"... :wink:

Objavljeno: Pe jun 27, 2003 6:25 pm
Napisal/-a WhiteCell
tuki ni govora o vecjih feltnah.....ampak visjih gumah :)

Objavljeno: Pe jun 27, 2003 6:38 pm
Napisal/-a matic
Ufff... sem vam pa naredu prepir!!

No ja... jaz nisem mislil dat sirse gume gor! To je prvo kot prvo! Prej bi dal se ozje gume gor (namen: zmansanje porabe & povecanje hitrosti)

Vecja guma (obseg), ozja guma je vecja hitrost in manjsi pospeski 100% Zakaj? Probaj se peljat z ostorskim gorskim kolesom in z specialko... pa ti bo vse jasno.. Ampak pri avtombilu verjamem WhiteCellu, da tudi na hitrosti bi mogoce v praksi zgubil na hitrosti.. mogoce..

Samo kot pravte, bi pa ocitno imel prevec problemov s homolagcijo in s temi zadevami.. in ker imam 1.2 - malo konjev - bi v bistvu tut na pospeskih prevec zgubu, premalo dubu na koncni hitrosti in ocitno nic na porabi!?

Drugace pa WhiteCell in ostali: Jest sem tut ze probal.. vsedi se na otrosko gorsko kolo in na specialko (dirkalno kolo) pa bos videl razliko... kolko moci rabis, koliko na hitrosti pridobis in koliko energije porabis... vse je prav tako z motorjem!!! In ja... FIZIKA je to!

Objavljeno: Pe jun 27, 2003 6:42 pm
Napisal/-a WhiteCell
ja samo mas 2 razlicni kolesi.. in dve razlicni prestavni razmerji..
mors primerjat.....enako kolo..drugacna guma..
in dej zdej na kolo..eno tako gumo... da bos.. glih zaglih poganjal....se prav... dej veliko kolo..pa v 21 prestavo... pol dej pa se mal vecje kolo..se speljat nebos mogel.. pa vprasanje ce bos poravnini prisel do koncne hitrosti..enostavno nimas dovolj moci.. .drugo je pa klanec navzdol !

Re: Vecji obseg gum (koles)

Objavljeno: Pe jun 27, 2003 7:08 pm
Napisal/-a Tomo
vecja hitrsot : manjsa poraba

Kvečejmu bo večja poraba in manjša hitrost.
Pridobiš samo na legi avtomobila na cesti (Avto se bolj drži ceste), kar
pomeni z večjo hitrostjo skozi ovinek = zakon!

Re: Vecji obseg gum (koles)

Objavljeno: Pe jun 27, 2003 7:49 pm
Napisal/-a WhiteCell
Tomekk je napisal/-a:vecja hitrsot : manjsa poraba

Kvečejmu bo večja poraba in manjša hitrost.
Pridobiš samo na legi avtomobila na cesti (Avto se bolj drži ceste), kar
pomeni z večjo hitrostjo skozi ovinek = zakon!

govora je u VIŠJI in ne o ŠIRŠI GUMI !

Objavljeno: Pe jun 27, 2003 8:36 pm
Napisal/-a totimato
Teorija

Najprej o končni hitrosti:

končna hitrost se izračunava s pomočjo moči motorja, trenja s podlago in koeficientom zračnega upora. Če želimo povečati končno, je potrebno povečati moč ali zmanjšati trenje ali upor. Teža se pri izračuni pokrajša.

O pospeških:
Pospeške izračunamo s pomočjo moči, teže in trenja s podlago.

Tega si nisem jaz izmislil, poglejte v vsak priročnik za fiziko (tudi tiste male rdeče za srednje šole) in si izpeljite enačbo, če že ni izpeljana.


Pri enakem trenju (če so gume enako široke ali malenkost ožje, da je stična ploskev enaka) bo tudi končna hitrost enaka. Kot je že Technoboy prej omenil sila ročice je večja. Saj v formuli ni nikjer spremenljivke, ki bi zahtevala da izmerimo gume...

Teorija pa ni tako daleč od prakse, vprašajte inženirje, ki izdelujejo avtomobile...

Moje mnenje pa je: če hočemo iti hitreje potrebujemo močnejši motor, če pa hočemo hitro priti do končne hitrosti pa potrebujemo lahek avto, lepljive gume in dobro sklopko.

lp

Re: Vecji obseg gum (koles)

Objavljeno: So jun 28, 2003 5:31 pm
Napisal/-a Tomo
TechnoBoy je napisal/-a:
Tomekk je napisal/-a:vecja hitrsot : manjsa poraba

Kvečejmu bo večja poraba in manjša hitrost.
Pridobiš samo na legi avtomobila na cesti (Avto se bolj drži ceste), kar
pomeni z večjo hitrostjo skozi ovinek = zakon!

govora je u VIŠJI in ne o ŠIRŠI GUMI !


Sorry, my wrong :oops:

Objavljeno: So jul 05, 2003 2:44 pm
Napisal/-a matic
Ali potem sploh kaj profiiram, ce dam lite felunge na avto (iste dimenzije) razen lepote?! :twisted: :roll: :D

Objavljeno: So jul 05, 2003 2:53 pm
Napisal/-a Alex
matic je napisal/-a:Ali potem sploh kaj profiiram, ce dam lite felunge na avto (iste dimenzije) razen lepote?! :twisted: :roll: :D

Malenkost glede teze - lite naj bi ble mal lazje...
Sicer pa, kdo pa jih da gor zarad tega... :P
8)