Stran 1 od 2

Parkiranje v klanec

Objavljeno: Če jan 04, 2007 8:43 am
Napisal/-a Poldy
Mogoče precej neumno vprašanje, pa vseeno:
Pred hišo imamo rahel klanec, tako da je avto vedno parkiran na tem mestu. Lahko da avto tam stoji tudi več dni. Zanima me, če parkiram tako, da avto pustim v 1. prestavi v klancu, brez ročne zavore, ali s tem na kakršenkoli način uničujem menjalnik?

Objavljeno: Če jan 04, 2007 9:03 am
Napisal/-a esem
ne samo menjalnik!

Objavljeno: Če jan 04, 2007 9:13 am
Napisal/-a GT_Turbo17
sploh ni neumno vprašanje. ;)

mislim pa, da s puščanjem avta v prvi predstavi nikakor ne poškoduješ menjalnika... :)

Objavljeno: Če jan 04, 2007 9:15 am
Napisal/-a CERES
Odvisno kakšen je klanec ampak tukaj so sile premočne za menjalnik in še za kaj drugega. Recimo da je kar precejšen klanec moraš upoštevati da olje steče v najnižji predel in če tako pogledaš ko so zdej nizke temparature se mašina tisti moment ne maže skoraj nič :? In potem moraš še upoštevat da avto dobiš ven iz klanca katerega moraš po domače tudi malo matrat :? Ne znam ti razložiti ker ne vem kakšen klanec je to. Ali je 12% ali 20 % naklona ali celo več to boš pa moral povedat. Ampak ni glih super za avto :( Če maš le možnost ga parkiraj naravnost. Zdej pa če imaš še ročno dano pa tudi glih ni super pozimi ker naj bi se tiste "žičke" začele trgati in s časoma to opaziš da ti dejansko ročna ne prime kot včasih ko si imel novi avto. Zato se jest tega ne poslužujem pozimi in tudi poleti ne in se bolj zanesem da dam v "rikverc" ali v prvo. Seveda če pariram naravnost ;)


Lp

Objavljeno: Če jan 04, 2007 9:20 am
Napisal/-a GT_Turbo17
ja ali pa ti ročna zarjavi kaor je meni enkrat k mi je avto stal 14 dni :D

Objavljeno: Če jan 04, 2007 10:11 am
Napisal/-a k.b.n.
Odvisno kakšen je klanec ampak tukaj so sile premočne za menjalnik in še za kaj drugega. Recimo da je kar precejšen klanec moraš upoštevati da olje steče v najnižji predel in če tako pogledaš ko so zdej nizke temparature se mašina tisti moment ne maže skoraj nič

Ker gre za statično obremenitev, je takšno parkiranje dolgoročno veliko manj škodljivo za zobnike, kot naprimer sunkovito speljevanje. Pomemben dejavnik pri obrabi je hitrost, zato pač nekaj časa voziš počasi, da olje dosežesvojo temperaturo in dobro maže- podobno kot z motorjem. Naklon nima ravno vpliva, ker potemtakem se se po klancih sploh ne bi smel voziti, ker segreto olje še lažje med vožnjo steče v najnižji predel.
Po mojem mnenju avto daš v prestavo, podložiš kolesa, nato pa lepo normalno odpelješ.

Objavljeno: Če jan 04, 2007 11:04 am
Napisal/-a RpDany
mislim da ce ti ne stoji dolgo casa lahko zategnes rocno
ce pa dalje tudi komot pustis v prstavi.
ali pa najdes prostor da stoji na ravnem.
:P :P ali pa das na vsako kolo neko drvo pa avto nebo nikam sou!!! :P :P h3h3

LP :

Objavljeno: Če jan 04, 2007 11:06 am
Napisal/-a Poldy
Hvala za hitre odgovore :)
Klanec je zelo majhen, ne vem če si sploh zasluži tak naziv... torej je varijanta s prestavo manj "škodljiva" kot ročna? Ker z ročno imam zelo slabe izkušnje - mi je že tudi blokiralo kolo po daljšem času.

Objavljeno: Če jan 04, 2007 12:26 pm
Napisal/-a alanq4
Če je res rahel klanec potem ni problema, na malo večjem nagibu pa ti zna avto v prestavi s časom pobegniti, saj kompresija počasi popušča v cilindrih in avto po malo leze po klancu navzdol.

Objavljeno: Če jan 04, 2007 12:27 pm
Napisal/-a CERES
k.b.n. je napisal/-a:
Odvisno kakšen je klanec ampak tukaj so sile premočne za menjalnik in še za kaj drugega. Recimo da je kar precejšen klanec moraš upoštevati da olje steče v najnižji predel in če tako pogledaš ko so zdej nizke temparature se mašina tisti moment ne maže skoraj nič

Ker gre za statično obremenitev, je takšno parkiranje dolgoročno veliko manj škodljivo za zobnike, kot naprimer sunkovito speljevanje. Pomemben dejavnik pri obrabi je hitrost, zato pač nekaj časa voziš počasi, da olje dosežesvojo temperaturo in dobro maže- podobno kot z motorjem. Naklon nima ravno vpliva, ker potemtakem se se po klancih sploh ne bi smel voziti, ker segreto olje še lažje med vožnjo steče v najnižji predel.
Po mojem mnenju avto daš v prestavo, podložiš kolesa, nato pa lepo normalno odpelješ.


Tisti moment ko zažene motor (avto stoji postrani - nekaj dni) se ne maže glih najbolj. Bolje je če avto stoji na ravnini in je veliko bolje kot pa avto ki stoji v klancu...to gledam iz kmečke logike :lol:

Ne pravim da je ta ko stoji na ravnini najboljši ampak proti klacu je to veliko boljše za avto.

Lp

Objavljeno: Če jan 04, 2007 12:45 pm
Napisal/-a Spidojc
Jah no če pa mene prašaš, pa zaradi olja splon ni problema,ker v karterju imaš itak dovolj olja da ti ga pumpa takoj požene po mašini,edin kriza bi bila če bi bil avto res na ene 45 stopinskem klancu,pa še to pomojm da skor nebi blo panike,mensezdi da je večja kriza če ti avto "gonš" v,recimo levi uvinek ali pa v desni,full dolg časa kjer ti zaradi cetrifugalne sile olje potisne na bok karterja in ti do cevi za pumpo nepride nič olja, se zna zgodit da pol pa kej ribne.

Objavljeno: Če jan 04, 2007 1:11 pm
Napisal/-a protonika
Avto sem pet let parkirala v rahel klanec, vedno v leru in z zategnjeno ročno, pozimi in poleti, včasih je avto stal po več tednov.... Ne bi rekla, da mu je kaj škodilo. In tako bo verjetno še nadaljnjih nekaj let.

Objavljeno: Če jan 04, 2007 1:29 pm
Napisal/-a Nejko87
Ne uničuješ menjalnika :)

Objavljeno: Če jan 04, 2007 1:35 pm
Napisal/-a Quiksilver
Uporabljaj ročno vedno in ne boš imel problem s tem da bi ti karkoli zaštekal! In vsaj siguren boš.

Objavljeno: Če jan 04, 2007 1:36 pm
Napisal/-a birdy
dokler se ne bos 1x pripeljala domol s stopljeno rat kapo n poljubnem zadnjem kolesu, ker pakne/poscice ne bodo cisto spustile in se bo vse skupaj pregrevalo...

sm videl posledice tega ze veckrat, ko ldje za brezveze puscajo rocno zategnjeno, in ce vam kaj pove jest ne vem kdaj sem nazadnje sploh uporabil rocno zavoro(zivim pa na golovcu, tak da mamo doma vse variacije ti 'klanca')

drugace ga jest vedno parkiram tko da mam v prestavi v kateri bi se avto pelal navzgor po klancu ce bi bil vzgan(se pravi nos gor=1. rit gor=r) in pa kolesa do konca tko obrnjena da tud ce bi kompresija iz nekega razloga popustila avtek lepo zdrsne v jarek ali nekam pac kjer se koker se pac lahko nezno ustavi(cimprej)

ps:
zgoraj napisano najbrz ne velja za mazde z wankel motorjem ker majo manjso kompresijo(sam se nisem probal)

pss:
pri SAAB-ih moras pa tak al tak dat v rikverc da lahko kljuc dobis iz kljucavnice ven, tko da ocitno tole NI skodljivo....

Objavljeno: Če jan 04, 2007 2:10 pm
Napisal/-a Lumpy_
A to pri vseh Saab-ih treba v R dat da lahk ključ ven dobiš? Mater to pa more nadležno postat s časom,ko moreš stalno v R šaltat.

Objavljeno: Če jan 04, 2007 2:42 pm
Napisal/-a Quiksilver
birdy je napisal/-a:dokler se ne bos 1x pripeljala domol s stopljeno rat kapo n poljubnem zadnjem kolesu, ker pakne/poscice ne bodo cisto spustile in se bo vse skupaj pregrevalo...

sm videl posledice tega ze veckrat, ko ldje za brezveze puscajo rocno zategnjeno, in ce vam kaj pove jest ne vem kdaj sem nazadnje sploh uporabil rocno zavoro(zivim pa na golovcu, tak da mamo doma vse variacije ti 'klanca')


In točno zard tega ker tega ne prakticiraš redno ti use skupi zarusta! Potem maš pa probleme k si jih naštev. Pa kokr se spomnm v avto šoli učijo da se ročna zavora zmeraj uporablja.

Objavljeno: Če jan 04, 2007 2:59 pm
Napisal/-a Lumpy_
Tako,zato pa fantje čimveč prakticirat z ročno pozimi če že poleti ne, pa še zabava zagotovljena :twisted: :D Na drift po snegu sem mislo,da nebo kdo kaj druga mislo. 8) Pa bo vedno ulaufana. :D

Objavljeno: Če jan 04, 2007 2:59 pm
Napisal/-a protonika
Ne vem, kaj imate eni predsodek proti uporabi ročne. Evo, na protonu sem jo vsak dan, čisto vsakič, ko sem parkirala, zategovala dolgih devet let, pozimi, poleti, nikoli ni bilo nič, le po nekaj letih jo je bilo treba zategnit, ker je prijela previsoko. In tudi zdaj jo vestno zategnem vsakič, ko parkiram, to mi je čisti avtomatizem. Sploh ne bi upala stopiti iz avta, če ne bi bila ročna zategnjena. Mi je čuden občutek.

Objavljeno: Če jan 04, 2007 3:07 pm
Napisal/-a zupi13
Quiksilver je napisal/-a:
birdy je napisal/-a:dokler se ne bos 1x pripeljala domol s stopljeno rat kapo n poljubnem zadnjem kolesu, ker pakne/poscice ne bodo cisto spustile in se bo vse skupaj pregrevalo...

sm videl posledice tega ze veckrat, ko ldje za brezveze puscajo rocno zategnjeno, in ce vam kaj pove jest ne vem kdaj sem nazadnje sploh uporabil rocno zavoro(zivim pa na golovcu, tak da mamo doma vse variacije ti 'klanca')


In točno zard tega ker tega ne prakticiraš redno ti use skupi zarusta! Potem maš pa probleme k si jih naštev. Pa kokr se spomnm v avto šoli učijo da se ročna zavora zmeraj uporablja.

tut če je avto na ravnem jo zategnem, da bovdni ne zarjavijo...