Stran 1 od 3

Kako preprečevati gnečo na cesti

Objavljeno: So jan 13, 2007 4:19 pm
Napisal/-a orel
Res da je v angleščini, ampak je vseeno pametno prebrati. Link

Kaj pravte o tem?

Objavljeno: So jan 13, 2007 7:05 pm
Napisal/-a RED_line
jz sem to vedel že prej ;) samo kaj ko ljudje ne znajo niti vozit kaj pa še razmišljat kako naredit da vse skupi lepše teče! pa še so idjoti ki bulijo v nesreče kot teletine.mislim ... :roll:

Objavljeno: So jan 13, 2007 7:46 pm
Napisal/-a 54m0
najboljši način za zmanjševanje gneč na cestah:

DOSLEDNO UPOŠTEVANJE PROMETNE SIGNALIZACIJE IN PROMETNIH PREDPISOV

recimo po AC se ne vozi 70, da ustvarjaš kolono - nedeljski šoferji, niti 200, ker se lahko zabiješ pa bo kolona še večja, potem na križiščih se uporablja ponavadi ena takšna čudna zadeva, ki se ji reče semafor, na križiščih se UPOŠTEVA desno pravilo, ne tiščati z avtom v polhno križišče, zato, da se izgoneš temu, da bi 2x čakal pred rdečo, ker s tem zapiraš križišče in povečuješ kolono, v promet se ob zožanju vozišča vključuj po sistemu zadrge

Pa za konec še dve opazki:
Kdor misli, da ni sposoben slediti zgoraj napisanemu naj uporablja sredstva javnega prevoza.
Če divjaš ko se ti kam mudi, se zelo pogosto zgodi, da NE prideš na cilj, temveč v mrtvašnico, in me prav čudi dejstvo, da bolj "slikoviti" in krvavi prizori posledic prometnih nesreč nimajo večjega izobraževalnega efekta na ostale voznike.

Objavljeno: So jan 13, 2007 7:59 pm
Napisal/-a IcEm4n
54m0, tole kar si napisal, je vse res.

Ma najbl smešni so mi pa taki frajerčki, ko te izven mesta prehti z npr 130km/h, čez 5 minut mu pa za ritjo stojiš na semaforju (v mestu).

Al pa taki, ko ti skoz peljejo 70 (in v naselju in izven njega).

Objavljeno: So jan 13, 2007 8:10 pm
Napisal/-a esem
54m0 je napisal/-a:najboljši način za zmanjševanje gneč na cestah:

DOSLEDNO UPOŠTEVANJE PROMETNE SIGNALIZACIJE IN PROMETNIH PREDPISOV

recimo po AC se ne vozi 70, da ustvarjaš kolono - nedeljski šoferji, niti 200, ker se lahko zabiješ pa bo kolona še večja, potem na križiščih se uporablja ponavadi ena takšna čudna zadeva, ki se ji reče semafor, na križiščih se UPOŠTEVA desno pravilo, ne tiščati z avtom v polhno križišče, zato, da se izgoneš temu, da bi 2x čakal pred rdečo, ker s tem zapiraš križišče in povečuješ kolono, v promet se ob zožanju vozišča vključuj po sistemu zadrge

Pa za konec še dve opazki:
Kdor misli, da ni sposoben slediti zgoraj napisanemu naj uporablja sredstva javnega prevoza.
Če divjaš ko se ti kam mudi, se zelo pogosto zgodi, da NE prideš na cilj, temveč v mrtvašnico, in me prav čudi dejstvo, da bolj "slikoviti" in krvavi prizori posledic prometnih nesreč nimajo večjega izobraževalnega efekta na ostale voznike.


pozabil si na eno bistvenih pravil - primerna varnostna razdalja. Tu pa so največji pozabljivci tisti, ki ustvarjajo največjo gnečo, saj pozabljajo, da primerna pomeni tudi "ne prevelika". To se lepo vidi na semaforjih, ko se med avtomobili delajo kdaj tudi 50-metrske luknje - in to ob minimalnih hitrostih. V te luknje bi varno šla še 2 ali trije avti, kar pomeni, da bi se pretočnost povečala za 2-3 krat. Seveda samo za tisti procent počasnel, ki mislijo, da so sami na cesti...

Objavljeno: So jan 13, 2007 8:25 pm
Napisal/-a Pudgar Uroš
Pri sistemu zadrge je problem ta, da tisti ki so na pasu, ki ostane odprt ne bodo upoštevali zadrge. Vsak si misli, da ima prednost in ni varjante da bi kdo koga predse spustil. To se zelo lepo vidi pri voznikih, ki se zalepijo tistemu pred sabo na rit, ne pustijo špranje niti za p.i.č.k.i.n.o. dlako zraven pa se delajo, da tistega ki se skuša vključiti ne vidijo. Tisti, ki pa so na pasu, ki se zapira in morajo zamenjati pas pa zaradi takšnih postanejo živčni in se začnejo rinit... Potem pa tekma kdo ima večji ego...
Sam vedno spustim avto predse, ampak vedno samo EN avto. Od voznikov za sabo pričakujem enako. Pri vklučevanju pa sem opazil, da te brez rinjenja spusti približno vsak peti. Do the math... od 100 slovencev jih 80 dokazuje kaki cestni carji so in pred njih že ne bo nihče prišel... 20 pa se jih zaveda svoje okolice in sistema.

Objavljeno: So jan 13, 2007 8:40 pm
Napisal/-a Pudgar Uroš
Pa še ena stvar. Največje zastoje povzroča briljantna logistika semaforjev. Sem mnenja, da bi morali biti semaforji "pametno" usklajeni. Ko se posveti zelena in voznik spelje, ter se ta voznik drži omejitve, bi se mu naj ravno ob prihodu na naslednji semafor tudi prižgala zelena. Takšen val bi naj veljal za glavno cesto. Posledica bi verjetno bila, da dokler si na glavni cesti in ujameš zeleno, boš zeleno imel ves čas, dokler boš vozil po omejitvi. Če pa se vključuješ iz stranske ceste boš čakal samo na prvem semaforju... Namesto tega pa imamo semaforje nastavljene tako, da naslednjo zeleno ujameš samo če pelješ 5 km/h ali pa 150 k/h. Bistro, a ne? Kje je na volitvah kakšen župan obljubil, da bo uredil logistiko semaforjev in posledično zmanjšal kolone? Mah ne... Sanjajmo...

Objavljeno: So jan 13, 2007 8:59 pm
Napisal/-a adamovc
esem je napisal/-a:pozabil si na eno bistvenih pravil - primerna varnostna razdalja. Tu pa so največji pozabljivci tisti, ki ustvarjajo največjo gnečo, saj pozabljajo, da primerna pomeni tudi "ne prevelika". To se lepo vidi na semaforjih, ko se med avtomobili delajo kdaj tudi 50-metrske luknje - in to ob minimalnih hitrostih. V te luknje bi varno šla še 2 ali trije avti, kar pomeni, da bi se pretočnost povečala za 2-3 krat. Seveda samo za tisti procent počasnel, ki mislijo, da so sami na cesti...


Zanimivo, si prebral besedilo na zgornjem linku, kjer avtor dokazuje ravno nasprotno?

Objavljeno: So jan 13, 2007 9:35 pm
Napisal/-a Nisde
Dostikrat se trzinski obvoznici vozim ponoči in vedno 70km na uro in ni ga vraga da ne bo usaj en semafor rdeč! Kje je tuki logika mi ni jasn! A ni tko da se po določeni uri vklop zeleni tok in če voziš po omejtivah da maš use zelene??? Pol pa vidm kšnga k zih pelje 120+ pa gre gladko čez use zelene jst pa ostanem na rdeči! :evil:

Objavljeno: So jan 13, 2007 9:35 pm
Napisal/-a 54m0
varnostna razdalja je problem zato, ker večina ljudi nima prave prostorske predstave - niso si sposobni predstavljati dimemnzij svojega vozila, kar se predvsem lepo vidi, ko pred trgovinami opzauješ mojstre kako parkirajo, pri čemer velja pravilo, da manjši kot je avto, tudi grše je parkiran največkrat po principu - stoji tako kot se ustavi

Objavljeno: So jan 13, 2007 9:41 pm
Napisal/-a 54m0
@ Nisde:

Semaforji naj bi bili nastavljeni tako, da če spelješ pri prvem v nizu ko se vklopi zelena in voziš po omejitvah bi moral priti skozi vse, težava pa je seveda v tem, ker ne moreš vedno ujeti intervala potem pa moraš čakati, a je še vedno bolje zgubiti 30 sekund kot pa celo življenje, če divjaš

Objavljeno: So jan 13, 2007 10:01 pm
Napisal/-a orel
54m0 je napisal/-a:varnostna razdalja je problem zato, ker večina ljudi nima prave prostorske predstave - niso si sposobni predstavljati dimemnzij svojega vozila, kar se predvsem lepo vidi, ko pred trgovinami opzauješ mojstre kako parkirajo, pri čemer velja pravilo, da manjši kot je avto, tudi grše je parkiran največkrat po principu - stoji tako kot se ustavi


Tukaj lahko iz svoje stroke rečem, da ima ta problem ogromno veliko ljudi, pa jih spustijo čez zdravniški izpit. Prostorska predstavljivost, ocena razdalj, razumevanje kompleksnih situacij na križiščih in na cestah. Potem se pa zgodi ena taka situacija: ena ženska ni znala zavijati na levo v križiščih - ni znala ocenit pozicije vozila ter ga koordinirat - in se je zato vedno vozila po Ljubljani tako, da je zavijala samo na desno. :?
Vsakega bodočega voznika bi morali dati na oceno motoričnih in spacialnih sposobnosti. Potem sploh ne bi bilo gužve na cesti!!! Pa tudi nesreč po nerodnosti ne!

Objavljeno: So jan 13, 2007 10:03 pm
Napisal/-a orel
Pudgar Uroš je napisal/-a:Pa še ena stvar. Največje zastoje povzroča briljantna logistika semaforjev. Sem mnenja, da bi morali biti semaforji "pametno" usklajeni. Ko se posveti zelena in voznik spelje, ter se ta voznik drži omejitve, bi se mu naj ravno ob prihodu na naslednji semafor tudi prižgala zelena. Takšen val bi naj veljal za glavno cesto. Posledica bi verjetno bila, da dokler si na glavni cesti in ujameš zeleno, boš zeleno imel ves čas, dokler boš vozil po omejitvi. Če pa se vključuješ iz stranske ceste boš čakal samo na prvem semaforju... Namesto tega pa imamo semaforje nastavljene tako, da naslednjo zeleno ujameš samo če pelješ 5 km/h ali pa 150 k/h. Bistro, a ne? Kje je na volitvah kakšen župan obljubil, da bo uredil logistiko semaforjev in posledično zmanjšal kolone? Mah ne... Sanjajmo...


Problem je uskladiti naključno mrežo semaforjev tako, da bi vsi vozili skozi zeleno. Mislim, da je nemogoče!

Objavljeno: So jan 13, 2007 10:19 pm
Napisal/-a Nisde
54m0 je napisal/-a:@ Nisde:

Semaforji naj bi bili nastavljeni tako, da če spelješ pri prvem v nizu ko se vklopi zelena in voziš po omejitvah bi moral priti skozi vse, težava pa je seveda v tem, ker ne moreš vedno ujeti intervala potem pa moraš čakati, a je še vedno bolje zgubiti 30 sekund kot pa celo življenje, če divjaš

Aha vse jasn! Hvala za pojasnilo- sicer pa nikol ne divjam. Še nism nkol šou čez rdečo-edin čez rumeno če nism mogu ustavt! ;)

Objavljeno: So jan 13, 2007 10:22 pm
Napisal/-a Bric
orel je napisal/-a:Problem je uskladiti naključno mrežo semaforjev tako, da bi vsi vozili skozi zeleno. Mislim, da je nemogoče!


Tisti, ki smo vozili po svetu že vemo, da je mogoče.....

Objavljeno: So jan 13, 2007 10:30 pm
Napisal/-a PiLLLe
Bric je napisal/-a:
orel je napisal/-a:Problem je uskladiti naključno mrežo semaforjev tako, da bi vsi vozili skozi zeleno. Mislim, da je nemogoče!


Tisti, ki smo vozili po svetu že vemo, da je mogoče.....


Pa tisti ki bi dnevno prezivel saj 2 ure na cesti, tako da opazuje dogajanje okoli in na njej, tudi.

Objavljeno: So jan 13, 2007 10:33 pm
Napisal/-a 54m0
@ orel: če bi vse ljudi dajali na oceno spacialnih sposobnosti in motorike, potem sem prepričan, da bi vozniška dovoljenja izgubila tudi najmanj polovica poklicnih voznikov

kar se tiče nastavljanja semaforjev: Bistvo semaforja sploh ni v tem, da se povečjue pretok po glavni cesti (zeleni val) ampak v tem, da se omogoča lažje vključevanje iz stranskih cest na glavno - povedano po domače semafor je glavno orožje v boju proti nekulturnim in nepotrpežljivim voznikom ki zmotno živijo v vzvišeni aroganci, da so samo oni na cesti, in da se nikomur drugemu nikamor ne mudi in dokler bodo na cesti takšni vozniki, toliko časa bo veljalo prepričanje, da je zeleni val nekaj nujno potrebnega, čeprav temu ni tako. Problem je v tem, da je celotno življenje postalo le še ena sama naglica

Objavljeno: Ne jan 14, 2007 12:06 am
Napisal/-a eclipse_R
ampak vseeno.. če bi jih uskladili tako, da bi na glavni cesti se ljudje vozili po zelenih valovih, to tistih s stranskih cest ne bi nič oškodovalo.. še več, manj gužve bi bilo. sej jih samo uskladiš tako da se prižigajo tko k je treba, tisti s stranskih ulic še vedno isto časa čakajo ko prej..

lp

Objavljeno: Ne jan 14, 2007 12:25 am
Napisal/-a Misak
Pudgar Uroš je napisal/-a:Pri sistemu zadrge je problem ta, da tisti ki so na pasu, ki ostane odprt ne bodo upoštevali zadrge. Vsak si misli, da ima prednost in ni varjante da bi kdo koga predse spustil. To se zelo lepo vidi pri voznikih, ki se zalepijo tistemu pred sabo na rit, ne pustijo špranje niti za p.i.č.k.i.n.o. dlako zraven pa se delajo, da tistega ki se skuša vključiti ne vidijo. Tisti, ki pa so na pasu, ki se zapira in morajo zamenjati pas pa zaradi takšnih postanejo živčni in se začnejo rinit... Potem pa tekma kdo ima večji ego...
Sam vedno spustim avto predse, ampak vedno samo EN avto. Od voznikov za sabo pričakujem enako. Pri vklučevanju pa sem opazil, da te brez rinjenja spusti približno vsak peti. Do the math... od 100 slovencev jih 80 dokazuje kaki cestni carji so in pred njih že ne bo nihče prišel... 20 pa se jih zaveda svoje okolice in sistema.

Vidiš, ponavad so table (vsaj na avtocestah) že 2 - 3 km pred samim zožanjem, tko d maš vedno dooooovoooolj časa se vključit na pas, ki ostane odprt. Men osebno je bil deleč najlepši prizor enkrat v Nemčiji, k sm se z enga hriba spuščou po avtocesti, čez x km se je pa na drugi strani avtocesta mal dvigala. In tm je bla lepo vidna zapora enega pasu, vse je bilo primerno označeno, in cca 300 m pred samo zaporo ni blo nikjer nobenga avtomobila na tem pasu. Po drugi strani je bil odprt pas poln avtomobilov, hitrost pa je padla s povprečne 120 na cca 70. Brez zadrge, brez kakršnegakoli vrivanja... Problem so zmeri kreteni k morjo tiščat do taprve table, jo po možnosti zbit, potem pa se ustavit in probat zguzit na odprti pas - seveda pod pretvezo zadrge. In tkrt se more en ustavit, da ga spusti, pa se more ustavit drugi in tretji in ... imamo lep recept za kolono. Ponavad zmeri zrt konja, k more rint do table in se potem zgovarjat na zadrgo! Zadrga pride v postev samo tam, kjer se dva pasova na sredini združita v enega ( izhod iz krožnega križišča v medvodah npr.), povsod drugje je tvoja naloga ob prvi možni priliki, it na odprt pas. Karkoli druzga je napaka!

I have spoken :)

Objavljeno: Ne jan 14, 2007 1:00 am
Napisal/-a Pudgar Uroš
Misak je napisal/-a:Vidiš, ponavad so table (vsaj na avtocestah) že 2 - 3 km pred samim zožanjem, tko d maš vedno dooooovoooolj časa se vključit na pas, ki ostane odprt. Men osebno je bil deleč najlepši prizor enkrat v Nemčiji, k sm se z enga hriba spuščou po avtocesti, čez x km se je pa na drugi strani avtocesta mal dvigala. In tm je bla lepo vidna zapora enega pasu, vse je bilo primerno označeno, in cca 300 m pred samo zaporo ni blo nikjer nobenga avtomobila na tem pasu. Po drugi strani je bil odprt pas poln avtomobilov, hitrost pa je padla s povprečne 120 na cca 70. Brez zadrge, brez kakršnegakoli vrivanja... Problem so zmeri kreteni k morjo tiščat do taprve table, jo po možnosti zbit, potem pa se ustavit in probat zguzit na odprti pas - seveda pod pretvezo zadrge. In tkrt se more en ustavit, da ga spusti, pa se more ustavit drugi in tretji in ... imamo lep recept za kolono. Ponavad zmeri zrt konja, k more rint do table in se potem zgovarjat na zadrgo! Zadrga pride v postev samo tam, kjer se dva pasova na sredini združita v enega ( izhod iz krožnega križišča v medvodah npr.), povsod drugje je tvoja naloga ob prvi možni priliki, it na odprt pas. Karkoli druzga je napaka!

I have spoken :)


Popolnoma vseeno je kdaj se ti vključuješ na odprt pas. Ali je to 5km pred tablo, takoj ob tabli ali za tablo, vseeno je. Po prvem pasu vozi x avtov, po drugem y avtov, po zožitvi bo na odprtem pasu ostalo x+y avtov. Zelo težka metematika. Na odprt pas pa vključiš po lastni presoji. Tisti, ki so na odprtem pasu NIMAJO privzeto prednosti pred tistim ki se vključuje. Tisti ki so na odprtem pasu morajo ob tabli vzeti v zakup naj zmanjšajo hitrost in povečajo varnostno razdaljo za še en avto. Tisti na vključevalnem pasu pa se morajo zavedati da naj ob dani priložnisti zamenjajo pase. Dogaja se ne niti eno niti drugo. Vedenje vseh skupaj pa pripelje do kaosa in posledično do rivanja.