Stran 1 od 2

Stopnje pri avtomatskem menjalniku

Objavljeno: Pe jan 26, 2007 11:01 am
Napisal/-a RKay
Že skos me zanima, pa nikjer ne najdem. Katere stopnje ma avtomatski menjalnik recimo tale na sliki.

Vem za D (drive), R (rikverc), P (park) pa N (nevtral - ler), kaj pa ostale kot so 1, 2, 3,...

Objavljeno: Pe jan 26, 2007 11:05 am
Napisal/-a jay
1 bi naj bila za vleko prikolice recimo počasi pa v kakšen klanec... isto kot bi pri ročnem mel skozi v prvi prestavi. Menjalnik ne menja prestave. 2-3 je pa isto samo kaj so hitrosti večje lahko pa z drugo brez problema spelješ. Take zadeve se v praksi bolj manj uporabljajo.

Objavljeno: Pe jan 26, 2007 11:08 am
Napisal/-a cakani
1 da uporablja samo prvo prestavo 2 da uporablja 1. in 2., 3 pa da uporablja samo prve 3 prestave, to pac npr se vozis u hrib nevem po snegu, pa da ti nebi sam saltal takoj v drugo ti vozi samo v prvi.

Objavljeno: Pe jan 26, 2007 11:14 am
Napisal/-a RedBull™
Predvsem so za vožnjo po klancu navzdol,da zaviraš z motorjem in ti ne prestavlja v višjo oz. da manj obremenjuješ zavore

Objavljeno: Pe jan 26, 2007 12:35 pm
Napisal/-a Blinder
Pri audijih se prestavna rocica premakne v desno, kjer imas + in -.
Crka S pa je za "sportno" voznjo.

Objavljeno: Pe jan 26, 2007 12:43 pm
Napisal/-a MacTron
ta + in - (je sekvencno prestavljanje) oz nadomestilo Dju
ce imas v D-ju ti avtomatsko glede na obrate menja
ce pa ti prestavis v sekvencno obmocje pa lahko sam prestavljas
in si lahko bolj dimamicen kot njegov avto-rating

Objavljeno: Pe jan 26, 2007 12:50 pm
Napisal/-a Gorch
Ta menjalnik na sliki je avtomatski z možnostjo ročnega pretikanja +in-(ta možnost obstaja samo če imaš v D,ker drugače prestavne ročice ne moreš potisniti v desno)!
Ostale prestave pa so namenjene za vlečenje težjih bremen oz za vožnjo navzdol,ker menjalnik v D zelo slabo zavira!!

Re: Stopnje pri avtomatskem menjalniku

Objavljeno: Pe jan 26, 2007 2:41 pm
Napisal/-a Slide
RKay je napisal/-a:Že skos me zanima, pa nikjer ne najdem. Katere stopnje ma avtomatski menjalnik recimo tale na sliki.

Vem za D (drive), R (rikverc), P (park) pa N (nevtral - ler), kaj pa ostale kot so 1, 2, 3,...

konkretno tale na sliki ima od spredaj nazaj: P, R, N , D in pri D možnost potiska v stran in potem naprej-nazaj za ročno prestavljanje) zadnja pa je še S(športni način, kjer ostaja v nižji prestavi ter kasneje prestavlja v višjo prestavo)

Objavljeno: Pe jan 26, 2007 5:54 pm
Napisal/-a Joie de vivre!
Mene pa zanima, kako vklopiš in izklopiš sekvenčno pretikanje pri mercedesih, saj je položaj D hkrati tudi +-? Pritisneš ročico dol, nazaj ali nič od tega?

Slika

Objavljeno: Pe jan 26, 2007 6:16 pm
Napisal/-a leoCar
Ko jo pomakneš na D, pretika on sam , ko jo pa premakneš desno ali levo pa se vklopi način manualnega pretikanja, ki je pa levo in desno.

Objavljeno: Pe jan 26, 2007 7:04 pm
Napisal/-a darwin
leoCar je napisal/-a:Ko jo pomakneš na D, pretika on sam , ko jo pa premakneš desno ali levo pa se vklopi način manualnega pretikanja, ki je pa levo in desno.


Ampak pri temle, ki ga je pokazal Joie, ne moreš potisniti ročice levo ali desno.

Joie: Tole je primer malce starejšega (neaktualna verzija) modela. Danes imajo mercedesi pri tistih modelih, kjer klasične prestavne ročke še ni nadomestila obvolanska ročica, čez ročko tako usnjeno "prevlekico," kakršno imajo ostali avti z ročnim menjalnikom.
Bi rekel, da tale na sliki nima možnosti sekvenčnega prestavljanja (tudi +/- znakov nima narisanih).

Lahko malce poslikam različne ročke različnih avtomatikov (tudi nekaj podobnega, kot ima tale na tvoji sliki, a z možnostjo sekvenčnega prestavljanja), pa napopam gor.

Objavljeno: Pe jan 26, 2007 7:06 pm
Napisal/-a DaciaLogan
Ma ja. Mamo mi precej aktualnega MBja pa ma cist isto kot ta na sliki nic nikamor ne premaknes ampak samo menjas.

Objavljeno: Pe jan 26, 2007 7:14 pm
Napisal/-a darwin
DaciaLogan je napisal/-a:Ma ja. Mamo mi precej aktualnega MBja pa ma cist isto kot ta na sliki nic nikamor ne premaknes ampak samo menjas.

No, js vem, da ima (trenutno še) aktualna c klassa pri avtomatiku čez tisto kovinsko ročico usnjeno "prevlekico," E klassa isto, S-klassa ima obvolansko ročico, Ajčeka sem pa vozil samo z ročnim menjalnikom. Za ostale razrede pa ne vem.

Objavljeno: Pe jan 26, 2007 7:19 pm
Napisal/-a leoCar
Joie de vivre! je napisal/-a:Mene pa zanima, kako vklopiš in izklopiš sekvenčno pretikanje pri mercedesih, saj je položaj D hkrati tudi +-? Pritisneš ročico dol, nazaj ali nič od tega?

Slika

Vidiš tam ko je napisan D spodaj, ob D-ju pa sta desno + levo -, ročico samo malo pomakneš desno ali levo pa ti šalta :roll:

Objavljeno: Pe jan 26, 2007 7:21 pm
Napisal/-a Slide
u bistvu je stvar pri novejših mercedesih taka, da na nek način avtu predlagaš prestavo in potem menja v njo bolj kot se njemu zdi, ne pa trenutno, tak kot pri večini "tiptronic" menjalnikov. Za aktualni sedemstopenjski menjalnik sicer nisem prepričan, prejšnji pa so delovali na tak princip.

Objavljeno: Pe jan 26, 2007 9:54 pm
Napisal/-a sebaveh
ali se samo meni tak zdi, ali ta ročka zgleda kot narobe obrnjena? :? :oops: Kak potem to kaj "paše" v roko?

Objavljeno: Pe jan 26, 2007 10:18 pm
Napisal/-a leoCar
Ja maš prav obrnjena je, mogoče jo je gdo kaj šraufal ;)

Objavljeno: So jan 27, 2007 10:06 am
Napisal/-a lisko
Točno taka ročka je. Je pri nas doma eno leto star marcedez. Ko maš v D on sam pretika, ko hočeš menjavat sam jo samo pritisneš levo in on menja niže. ( če se pelješ 100 je on tko al tko v peti in potem s potiskom levo on menja niže). če stojiš in jo pritisneš v levo da on v prvo in vozi samo v prvi, če jo pritisneš desno on menja v drugo in vozi samo s prvo ali drugo.Postopek se ponavlja vse dokler ne prideš do pete, ker ko maš ročno v četrti on sam menjava od prve do četrte ( odvisno od hitrosti in napora). Ko pa maš v ćetrti pa še enkrat pritisneš desno pa se prižge D način ( avtomatsko). Torej če stojiš in pritisneš levo si u manual in sicer v prvi, če hočeš prit nazaj do D 5x pritisneš levo in dejansk sam zleti v D. S ( športmo pretikane) pa ima posebej tipko. Takrat menjava pri višjih obratih ( gre do rdečega polja medtem ko v navadni vožnji menja dosti prej) in pa agresivnejše.

Objavljeno: So jan 27, 2007 12:02 pm
Napisal/-a Pudgar Uroš
jay je napisal/-a:1 bi naj bila za vleko prikolice recimo počasi pa v kakšen klanec... isto kot bi pri ročnem mel skozi v prvi prestavi. Menjalnik ne menja prestave. 2-3 je pa isto samo kaj so hitrosti večje lahko pa z drugo brez problema spelješ. Take zadeve se v praksi bolj manj uporabljajo.


Pri vleki parkolice je priporočljiva prestava D. 1 ni isto kot bi pri ročnem imel skos v prvi prestavi. 1 pomeni, da bo menjalnik menjal komaj takrat ko bodo obrati že nevarni za okvaro motorja. 1 teži k čim nižji prestavi, ne pa tudi ostaja v prvi prestavi. Uporablja se za strme spuste navzdol, namreč v tej prestavi menjalnik najbolj zavira motor v primerjavi z ostalimi prestavami. Če bi z 1 vlekel prikolico v hrib ali po ravnini ali navzdol, bi to pomenilo, da bi jo z 6000 obrati vlekel 40 km/h v vseh treh primerih. 3 se uporablja za hribovite a še vedno hitre ceste. 3 menja pri malo višjih obratih kot bi menjal D. D pa teži k čimbolj ekonomični vožnji. Če je le možno, bo D menjal v višjo prestavo kakor hitro bo to mogoče glede na tvoj stil vožnje. Če boš naprimer vlekel breme, boš imel dodanega več gasa avto bo šel pa počasneje, D se bo prilagodil temu in menjal v višjo takrat ko bo navor tvojega avta lahko sprejel višjo prestavo in nič prej. Brez problema lahko pa spelješ z vsako prestavo. Ker v katerikoli prestavi ga imaš, ko avto stoji, je menjalnik zamenjan v 1. prestavo. Razen če se ti menjalnikpokvari in gre v "service mode", kjer ga da privzeto v 2 prestavo in ne menja nikamor. Takrat načeloma delujeta tudi R in N za "šlep".

Nekaj takega piše v mojih navodilih za uporabo AT. Imam sicer starejši avto ampak mislim, da ideologija delovanja ostaja pri omenjenih prestavah enaka. Pri novejših so pa verjetno dosti bolj izboljšani posamezni mehanizmi AT-jev in dodane še kakšne druge funkcije.

Objavljeno: So jan 27, 2007 12:08 pm
Napisal/-a Pudgar Uroš
lisko je napisal/-a:...če stojiš in jo pritisneš v levo da on v prvo in vozi samo v prvi, če jo pritisneš desno on menja v drugo in vozi samo s prvo ali drugo....


Recimo da stojiš in pritisnešv levo. Praviš, da tako prestavi in vozi samo v prvi? Kaj pa če pospešiš do končnih obratov? Bo zamenjal, ali bo vztrajal v prvi? Novih menjalnikov ne poznam, pa me zanima. Meni recimo, če dam v "1" vozi samo v prvi, dokler obrati ne pridejo do skoraj rdečega polja, nato zamenja v drugo, itn, ne glede na navor.

Lp.