Stran 1 od 14
Od ideje do izvedbe - prototipi, predserije, koncepti
Objavljeno: To feb 06, 2007 12:40 am
Napisal/-a Joie de vivre!
Noben avto ne nastane iz zraka, v razvoj je vloženega veliko truda, časa in denarja.
Ko na trg pride nov model, v dobro varovanih tovarniških kleteh že nastajajo njihovi nasledniki.
Ta tema naj bo namenjena:
-razvojni evoluciji kasnejših serijskih modelov
-prototipom, ki jim je malo zmanjkalo do serije
-pogojno konceptom, ki so prišli v serijo
Skratka, poudarek naj bo na neuglednih, konkretnih prototipih, ne na salonskih konceptih.
Za primer naj vam predstavim razvojno pot Citroënovega projekta S9. Predzgodba se je začela že v 60. letih s projektom G mini, ki naj bi nasledil Spačka:
AX naj bi na trg prišel tudi kot Talbot Samba II:
Serijski AX:
Več na:
http://www.citroenet.org.uk/prototypes/ ... s9/s9.html
Če imate ali najdete kake zanimive slike tovrstnih razvojnih stopenj, jih objavite.
LP,
JdV
Objavljeno: To feb 06, 2007 1:22 am
Napisal/-a Eazy-O
Moram pristavit piskerček. Čehi & znani oblikovalski studio Bertone so se malce igrali z naslednikom serije Škoda 130/135/136.
Kupe
Sedan:
Na cesto sta iz serijske proizvodnje zapeljala samo kombilimuzina pod imenom Favorit in pa karavan, znan kot Forman. Niste še videli vseh, a?
LP,
Oskar
P.S.: Meni je kupe tak odpuljen... Prec bi ga mel.
Dve večji sliki:
http://auta5p.car.cz/katalog/skoda/favoritc_02.jpg
http://auta5p.car.cz/katalog/skoda/favoritc_01.jpg
Objavljeno: To feb 06, 2007 12:23 pm
Napisal/-a Joie de vivre!
Vzhodnoevropski proizvajalci so sestavljali polno zanimivih prototipov, a so vedno naleteli na politične in finančne ovire. Nekaj jih je vseeno prišlo v serijo, kot denimo Škoda favorit. Slednjim bi lahko rekli prafavoriti, prototipi škode z motorjem in pogonom spredaj:
Škoda 781 SV:
Škoda 781
Škoda 780:
Osnoven koncept je torej bil določen že sredi 80., vmes je prišel Bertone in nastala je favoritka.
LP,
M
Objavljeno: To feb 06, 2007 4:36 pm
Napisal/-a Joie de vivre!
Volkswagnovi oblikovalci so za naslednika hrošča predlagali takole spako EA276, še z zračnohlajenim bokserjem:
K sreči so bili pametni in najeli Giugiara, ki je predlagal tole, VW typ A:
VW-jevci so mu dodali še okrogle sprednje luči in nastal je legendaren golf enka:
Objavljeno: To feb 06, 2007 6:09 pm
Napisal/-a AgitatoR
Easy-O Obstaja tudi prototipni coupe Favoritke, ki je zelo podoben BX-u in prototipna Favoritka z 1.6 motorjem (je precej manj praznega prostora v motornem delu
kot pa pri 1.3), kompletno razvitim pri Škodi in nima veze z motorji, ki so bli kasnej v Felicijah.In ni v serijo prišel ravno zato ker je Škodo takrat pohopsal VW, ki je že imel svoj 1.6 motor.
Objavljeno: To feb 06, 2007 6:21 pm
Napisal/-a martin_krpan
Tukaj lahko še enkrat prikažem prototipe srbske Zastave, ki so sicer na ogled pri Znanih avtomobilih.
Florida SW:
Florida limuzina:
Yugo Koral In:
Yugo Euro:
pa še Yugo Electra:
Zastava from Kragujevac, "Krusik" from Valjevo, Belgrade Electro-technical faculty and Sever from Subotica were working on this car for two years. Interesting thing is that this is a first time that invention of Nikola Tesla (Serbian scientist who worked in USA, he invented alternate electric currency and many other inventions which are connected with electric power and which are used today) asynchronized electric engine, which has many different use, is first time in history used in electric car. Such engine has different speeds and therefore it is difficult for regulation: the engine gives power to Yugo Electra but when you are decreasing speed it becomes a generator and it is fills the batteries. Ordinary person can not tell the difference between ordinary Yugo and Electra. Under the hood is placed the Sever's engine. It is started by batteries made by "Krusik" 140V, 60Ah. Vehicle is made for city drive and with one filling it can be driven for 60-80km. It is a vehicle which is made for public services in the city: post offices, communal services etc. The factory wish to make battery which has half of current size (that is a reason why Electra has room only for 2 people) and to make double or even triple capacity and want to decrease the filling time from 5 hours to 5 minutes if possible. Although such car would have higher price then ordinary Yugo it would cost much smaller money to the driver because it needs only 5kwh of electric power. Yugo electra's maximal speed is 90km/h and it is most economical at 60km/h.
Objavljeno: To feb 06, 2007 6:58 pm
Napisal/-a martin_krpan
MG Rover RDX 60 - koncept, ki so ga Britanci razvijali z namenom rešiti podjetje.
Avto, mišljen kot naslednik 25 in 45 so na testiranjih ujele nekatere angleške revije:
Na njegovi osnovi so leta 2002 predstavil svoj zadnji prototip TCV (Tourer Concept Vehicle), ki je napovedoval novo hišno oblikovalsko smer.
Razvoj je zaradi finančnih težav šel tako počasi, da so v tovarni pripravljali oblikovne osvežitve. Leta 2004 so ga že tako zamišjlali:
Roverjevci so polagali velike upe v ta projekt, a žal jih je bankrot prehitel.
Je pa zanimivo, da naj bi kitajski Roewe ravno na njegovi osnovi razvijal svoj avtomobil nižjega srednjega razreda. Spodaj maketa RDX 60 s kitajskimi tablicami:
Objavljeno: To feb 06, 2007 10:50 pm
Napisal/-a Joie de vivre!
Tole je bil Giugiarov predlog za novega Fiat Seicenta, Italdesign Lucciola:
Fiatu ni ustrezal, prišli so Korejci in nastal je uspešni Daewoo Matiz:
Objavljeno: To feb 06, 2007 11:02 pm
Napisal/-a Joie de vivre!
Rusi so na začetku 70-h množično štancali Žigulije in hkrati tuhtali tudi o majhni kombilimuzini s prednjim pogonom, podobni takrat aktualni Hondi N600:
Lada 1101 "Čeburaška":
Čeburaško so malce pošvasali, potolkli z macolo in jo postali na podvozje s štirikolesnim pogonom:..
Nastala je vsem znana Niva:
Objavljeno: To feb 06, 2007 11:04 pm
Napisal/-a Mick Jerry
Zanimiv je tale daewoo.Če bi ga delal fiat bi tud sam pomoje reku da je dobra oblika(ker je pač italjanski).
Grd je vseeno, čeprav sedaj vem da je ''italjanski''.
Mi pa smo dobil Fiata 500
P.S.: Joie, še ena dobra tema.kar tako naprej.
Objavljeno: To feb 06, 2007 11:26 pm
Napisal/-a Eazy-O
Samotar je napisal/-a:Easy-O Obstaja tudi prototipni coupe Favoritke, ki je zelo podoben BX-u
Sej kupe sem dal gor, na prvo mesto.
Men se zdi bolj podoben XMu sicer. Maš kako drugo fotko?
...in prototipna Favoritka z 1.6 motorjem (je precej manj praznega prostora v motornem delu
kot pa pri 1.3), kompletno razvitim pri Škodi in nima veze z motorji, ki so bli kasnej v Felicijah.In ni v serijo prišel ravno zato ker je Škodo takrat pohopsal VW, ki je že imel svoj 1.6 motor.
Kolikor vem je bil to Forman z 1.6 motorjem, tudi so bile nekje slike... Evo:
http://auta5p.car.cz/muzea/muzeum_skoda_2005/mb_57.htm
Sicer iskanje na Albanskem trgu rabljenih avtov razkrije Formane in Favorite z 75 konji in 1.5 mašinami, pa 65-70-75 konji in 1.3 mašinami... Svašta.
Objavljeno: To feb 06, 2007 11:27 pm
Napisal/-a Joie de vivre!
Da se dobiti veliko materiala na temo citroën, ostalih virov ne poznam toliko. Zato prosim vas, mercedesovce, folcvagnarje, hondaše in vse ostale, gotovo spremljate tuje špecijalizirane forume in bi laže dobili tovrstni material, da sodelujete.
Objavljeno: To feb 06, 2007 11:49 pm
Napisal/-a enzospotenzo
zanimivo in poučno, sploh dogajanje pri Zastavi...florida wagon je bil že prava "makina" za tiste čase :P
Objavljeno: Sr feb 07, 2007 12:02 am
Napisal/-a Lignage
Jaz tud čestitam Joie-ju za še eno zanimivo temo
Citroën ZX (Projekt N2)
Rodila se je čudovita ideja:
Ta zgornja majhna slika je iz uradne Bertonejeve strani, škoda ker je okrnjena.
Avto je po začetnih zamislih spominjal na svojega večjega brata XM-a
Notranjost je bila nesporno citroënovska:
Na tej sliki spodaj že zelo spominja na to, kar smo videli na cestah. Če bi ostal bolj oglat, bi bil tako bolj podoben XM-u in Xantiji.
Ko je prišel na trg je njegova oblika marsikoga razočarala. Avto se je zdel preveč običajen za to francosko znamko. Po vrhu vsega pa je spominjal na takrat že prisotno Yugo Florido:
Presenečenj ni bilo niti v sicer lepi notranjosti:
lp, mm
Objavljeno: Sr feb 07, 2007 10:19 am
Napisal/-a AgitatoR
Eazy-O je napisal/-a:Samotar je napisal/-a:Easy-O Obstaja tudi prototipni coupe Favoritke, ki je zelo podoben BX-u
Sej kupe sem dal gor, na prvo mesto.
Men se zdi bolj podoben XMu sicer. Maš kako drugo fotko?
...in prototipna Favoritka z 1.6 motorjem (je precej manj praznega prostora v motornem delu
kot pa pri 1.3), kompletno razvitim pri Škodi in nima veze z motorji, ki so bli kasnej v Felicijah.In ni v serijo prišel ravno zato ker je Škodo takrat pohopsal VW, ki je že imel svoj 1.6 motor.
Kolikor vem je bil to Forman z 1.6 motorjem, tudi so bile nekje slike... Evo:
http://auta5p.car.cz/muzea/muzeum_skoda_2005/mb_57.htm Sicer iskanje na Albanskem trgu rabljenih avtov razkrije Formane in Favorite z 75 konji in 1.5 mašinami, pa 65-70-75 konji in 1.3 mašinami... Svašta.
Ja to je bil motor 1.6 16V s 110 konji (na tisti strani piše 99, kar se mi zdi bolj verjetno) in je bil zmontiran v peščico Formanov. Samo za predstavitev. V serijo pa ni šel, zarad VW. Coupe pa obstaja tudi precej drugačen od tegale tvojega, ki sem ga, po pravici povedano, videl prvič.
Tisti je nekakšen hibrid BX-a s škodinim prednjim delom.
Objavljeno: Sr feb 07, 2007 12:31 pm
Napisal/-a Eazy-O
Samotar je napisal/-a:Coupe pa obstaja tudi precej drugačen od tegale tvojega, ki sem ga, po pravici povedano, videl prvič.
Tisti je nekakšen hibrid BX-a s škodinim prednjim delom.
Slike, bemti miša!
Prosim.
Objavljeno: Sr feb 07, 2007 2:02 pm
Napisal/-a Joie de vivre!
Jaz tudi še nisem slišal za kaj takega, poznam edinole zgornjo kupejko.
Samotar, da ne bosta naenkrat 2 gajbi?
Objavljeno: Sr feb 07, 2007 2:18 pm
Napisal/-a Joie de vivre!
Kaj napoveduje tale fiat sedici sperimentale (1952), mislim da ni treba posebej omeniti:
Objavljeno: Sr feb 07, 2007 8:02 pm
Napisal/-a martin_krpan
Objavljeno: Sr feb 07, 2007 8:22 pm
Napisal/-a Joie de vivre!