Stran 1 od 1
Obratomer (uspelo naredit?)
Objavljeno: To feb 13, 2007 2:22 pm
Napisal/-a napi
A Vam ga je ? Kok pač berem po forumu vsake tolko cajta nekdo išče turncelar, zaj me pa zanima ce je Red_mambi uspelo, oziroma tistim kateri so se spustil v izvedbo le tega?
A se ga da kje dobit? Kje pa se da kupit turncelar v trgovini, kok sn iskal po netu ga njiker ni na voljo.
Ve kdo za kakšno trgovino razen A3M, pro-car?
Objavljeno: To feb 13, 2007 2:51 pm
Napisal/-a red_mamba
red_mamba ma tolk dela da se nima cajta še z elektroniko ubadat,
čeprav mam tud štromarske projekte, ki bi jih rad za sebe naredu pa jih nimam časa

Objavljeno: Če feb 15, 2007 12:03 pm
Napisal/-a napi
Tak btw a ma kdo elektro načrt za obratomer na ledike? Ko tole ni vredno 120 €, za tolk kok prodajajo
Objavljeno: Če feb 15, 2007 12:44 pm
Napisal/-a niksson_
Jaz poznam samo tole:
http://www.digitaler-drehzahlmesser.de/
je pa že nekaj časa staro.
Objavljeno: To feb 27, 2007 2:32 pm
Napisal/-a napi
Ali bi znal kdo tole mal preuredit za dizla, k tole je narejeno za bencinarja?????
načrti na sstrani niso poplni oz nekaj manjka
en malo boste počakali ne morem dodati slike, pa mi ni jasno zakaj ne , non stop mi čebuli da sem dosegu velikost, vlko pa je 113 KB
Objavljeno: To feb 27, 2007 6:49 pm
Napisal/-a mloncar
Objavljeno: Sr feb 28, 2007 7:03 am
Napisal/-a napi
evo
Objavljeno: Sr feb 28, 2007 2:28 pm
Napisal/-a napi
ta del do napajanja 8 V je treba nekak preuredit, oz do napajanje z akumulatorja
nism neki hudi štromar - elektronik zato sprašujem, k me malo mika da bi tole naredil
Objavljeno: Sr feb 28, 2007 7:23 pm
Napisal/-a niksson_
Samo tole ma samo 10 ledic. Kar ne daje nekih točnik podatkov o dejanskih obratih- 1 ledica pokriva pas 600obr.
Jaz bi mel neki z vsaj 20, raje več.
Vendar nisem elektronik, in mi že tole deluje jako komplicirano.
Fino bi bilo, če bi obstajala neka shema ko bi bilo vse totalno razloženo in zelo razumljivo napisano, od a do ž, potem bi mogoče celo naredil

Objavljeno: Sr feb 28, 2007 9:36 pm
Napisal/-a sebaveh
namesto enega LM3914 uporabiš dva, ki jih sicer vežeš vzporedno (na oba pripelješ enak signal), le da moraš drugemu ustrezno nastaviti "offset". To je razloženo v datasheet-u od tega čipa in je v .pdf obliki. Najdeš na netu. Vse drugo ostane isto.
In ni mi jasno kaj bi spreminjal okoli napajalnega dela? Tam se mi zdi vse vredu, le regulator napetosti moraš dat na hladilno telo.
Tu je uporabljeno vezje 555 (ki je v bistvu timer), vendar osebno bolj zaupam vezju LM2907 ali 2917, ki sta namenska frekvenčno/napetostna pretvornika in se zato zelo pogosto uporabljata v teh analognih obratometrih.
Objavljeno: Če mar 01, 2007 8:00 am
Napisal/-a napi
sebaveh je napisal/-a:Tu je uporabljeno vezje 555 (ki je v bistvu timer), vendar osebno bolj zaupam vezju LM2907 ali 2917, ki sta namenska frekvenčno/napetostna pretvornika in se zato zelo pogosto uporabljata v teh analognih obratometrih.
ce mas kakšen načrt za tvoja dva čipa je dobrodošlo. Nekaj še bi uprašo, pri dizlih to priklopiš na alternator (a to kr na kable, ki gredo na akumolator?, na tehničnem priklopi sem če nimač obratomera), drugače pa sem v mislih imel reed stikalo (na kakšni frekvenc še deluje stikalo?), da nebi potem pri malo višjih obratihstikalo kr dupliralo oz ostalo kr vklopleno?
Objavljeno: Če mar 01, 2007 8:25 am
Napisal/-a sebaveh
Na tehničnem pregledu res priklopi kar na akumulator (je itak vezan direkt na alternator) in tam meri motnje v signalu - napetost namreč ni idealna enosmerna, ampak vsebuje določene valovitosti, ki jih s filtri izloči. Vendar je izdelava tega precej komplicirana. Drugače pa se signal jemlje iz alternatorja, ta ima posebni priključek, označen s črko W. Lahko tudi U ali V. To je direktni izhod statorskega navitja, še preden ta gre v usmerniške diode. Na njem dobiš izmenično sinusno napetost. Pri novejših dizlih pa se signali zajemajo iz senzorja ki je ponavadi pri vztrajniku.
Reed kontakti so zelo slaba izbira, ker niso za velike hitrosti, pa še veliko šuma ("bounce") proizvedejo pri preklopu. Najbolje je uporabiti induktivni ali pa Hallov senzor. Prvi se preklopi ko se mu približaš s kovino, druga pa ko mu približaš magnet. Induktivni senzorji se dobijo v obliki palčke in so že narejeni tako da so odporni na umazanijo in precej robustni. Medtem ko so Hallovi senzorji dobavljivi v bolj "goli" obliki - zgledajo kakor tranzistorček z merami 5 × 4 × 1 mm, in moraš zanj narediti ustrezno ohišje in ga zaliti vanj, da ti ga ne bo pobralo. No vsaj tisti ki jih jaz poznam, so dobavljivi v taki obliki, mogoče obstajajo tudi druge varijante, ki jih mogoče še ne poznam... Lahk pa vzamer tudi kak senzor iz kakega drugega avta, saj imajo ponavadi 3 priključke - plus, minus in izhod.
Za načrt pa bom pogledal malo naokoli.