Stran 1 od 2

sivi uvoz novih avtomobilov-cenejši avtomobili

Objavljeno: Sr mar 14, 2007 11:14 pm
Napisal/-a kolesar
vir finance:
cena -20% velja predvsem za ford koliko sem razbral.

Sivi uvoz avtomobilov bo udaril pooblaščene trgovce

Nizke cene avtomobilov v Sloveniji postajajo še nižje, znižujejo pa jih predvsem nepooblaščeni trgovci, ki so cenejši tudi do 20 odstotkov

Borut Černe, Moto Černe, znižuje cene avtomobilov na trgu tudi za četrtino. Kupcem ponuja le nov avto, storitev ne!

Že tako nizke cene večine avtomobilov v Sloveniji zdaj nižajo še nepooblaščeni trgovci, ki so tudi do 20 odstotkov ugodnejši. Dobra ponudba utegne biti uničevalna za pooblaščene prodajalce, ki jih pravno tudi proizvajalci ne morejo več zaščititi.

Pred kratkim so se na spletnih straneh slovenskega spletnega oglasnika pojavili oglasi s poceni novimi fordi. Odzvali smo se na številne klice in pisma bralcev in preverili, kako lahko ljubljanski trgovec Jap Center oziroma distributer Moto Černe ponuja forde 20 in več odstotkov ceneje kot pooblaščeni trgovci. Borut Černe, direktor družbe Moto Černe, ki v Sloveniji prek svojega podjetja v Trzinu in dveh trgovcev v Ljubljani in Logatcu prodaja avtomobile vseh znamk po cenah, ki so od pet do 20 odstotkov nižje kot pri pooblaščenih trgovcih, nam je pojasnil, da posluje z minimalnimi zaslužki. "Vsi avtomobili so novi in z veljavno garancijo, plačani so tudi vsi davki," je zatrdil Borut Černe.
Nizki stroški, nizke cene

Černe avtomobile kupuje prek velikega trgovca v Nemčiji, ki mu omogoča zelo nizke cene kljub majhnim količinam, stroškov s trženjem, gradnjo mreže, zalogo vozil, šolanjem trgovcev in salonom pa nima. Kot nepooblaščenemu trgovcu mu ni treba zadostiti precej zahtevnim in dragim standardom, ki jih pooblaščeni mreži določa proizvajalec, torej mu tudi ni treba dosegati standardov kakovosti. Kljub ugodnemu položaju Černe načrtuje širitev in vlaganje v mrežo, ugodne cene pa naj bi kljub temu zadržal. Kmalu salon in širitev na vzhod

Njegov načrt je razširitev prodajne mreže po Sloveniji, gradnja salona na Brezovici, sčasoma bo posel razširil še v države vzhodne Evrope. Izgube dobavitelja avtomobilov po tako nizkih cenah, ki bi se zaradi pritiskov proizvajalcev utegnil umakniti, se ne boji.
Pooblaščeni trgovci so zavezani k vlaganju

Pooblaščeni distributerji in trgovci vseh znamk so v slabšem položaju kot Černe, saj morajo po predpisih proizvajalcev poskrbeti za kakovostne poprodajne storitve, mobilno garancijo, dela v garancijskih in zunajgarancijskih rokih ter z oglaševanjem gradijo ugled določene znamke na trgu, to pa seveda draži avtomobile. Proizvajalec pa jih pred konkurenco nepooblaščenih trgovcev ne more več uradno ščititi, meje so odprte, zakon o skupinskih izjemah pa kaznuje omejevanje konkurence.
Fordi cenejši za nekaj tisoč evrov

Razlike v cenah v primerjavi s cenami pri pooblaščenih trgovcih so opazne predvsem pri Fordovih avtomobilih, za katere ima Černe pripravljen cenik. Ford focus tako pri distributerju Moto Černe oziroma trgovcu Jap Centru stane 10.600 evrov, focus C-max 12.700, ford S-max pa le 15.850 evrov, kar je denimo za dobrih štiri tisoč evrov ceneje kot pri Fordovih pooblaščenih trgovcih.
Tudi uradni fordi so se pocenili

Fordov distributer, družba Summit Motors, je na vprašanje, kako so možne takšne razlike v ceni, odgovoril, da je možna utaja davkov pri sivem uvozniku, a podatkov o tem nimajo. Hkrati so nas opozorili na razliko v opremi, saj je njihov S-max bolje opremljen. Hkrati pa so pri Summit Motorsu podjetjem z več avtomobili v voznem parku že ponudili do 15-odstotni popust za S-maxa in se tako približali cenam nepooblaščenih trgovcev.
Francozi in Japonci večinoma podobnih cen

Borut Černe ob tem ponuja tudi druge znamke avtomobilov po nižjih cenah, a splošnega cenika zanje nima. Za BMW, audije, volkswagne in mercedes-benze obljublja do 15 odstotkov nižje cene kot pooblaščeni trgovci, pri francoskih in japonskih avtomobilih pa po njegovih besedah ni večjih razlik v cenah, morda le pri dražjih avtih, kot sta Subarujeva impreza STi in toyota land cruiser.

Objavljeno: Če mar 15, 2007 12:15 am
Napisal/-a Pollo
Glede na to,da lahk beremo teme, kjer ma folk peesderije z avti od pooblaščenih prodajalcih, si lahko predstavlamo kašne frke bodo nastale pri teh firmah...Jst si zaenkrat še ne bi "upu" kupt avta pr podobnih podjetjih...

Objavljeno: Če mar 15, 2007 12:50 am
Napisal/-a bass
Tudi, če je avto uvožen velja evropska garancija, tako da se je ta tip fino znašel in naredil malo konkurence monopolistom.

Objavljeno: Če mar 15, 2007 12:54 am
Napisal/-a Polo78
Pri vsem tem le upamo lahko, da se ne bo zgodila še ena afera "Grubelič".

Po drugi strani pa, če bodo pooblaščeni trgovci zaradi tega znižali cene ali dajali še večje popuste, potem smo pa kupci na boljšem. :)

Objavljeno: Če mar 15, 2007 1:22 am
Napisal/-a esem
O tem problemu sivega uvoza (ki v bistvu ni siv, saj je vse legalno in tudi ne izkoriščajo nekih lukenj v zakonih) so se vile velike politične in pravniške bitke v EU nekaj let nazaj. Takrat so (v bistvu predvsem zaradi različnih davščin in osnovnih cen avtov v različnih državah EU) mnoge firme masovno uvažale avte (iz različnih delov EU za različne modele - kjer je bilo pač ceneje), med njimi so se našli celo pooblaščeni zastopniki, ki so kdaj prodali več "lastnih sivih" kot uradno iz tovarne pripeljanih avtov. Avtomobilske firme so to poskušale izslediti (pri tem so se posluževale tudi detektivov in raznih trikov) ter preprečiti z ukrepi, ki so trčili v protimonopolno zakonodajo EU in bili v izrazitem nasprotju z načeli prostega trga v EU (ki se je takrat na veliko uvajal - tudi kot politična parola "Združene Evrope"). Nekateri ukrepi: problemi z garancijo, odvzemanje zastopstev oz prekinjanje pogodb s trgovci, ki so take avte prodajali "sivim" uvoznikom (o tej možnosti govori Borut Černe v članku iz Financ) itd. Kljub velikemu lobiranju avt. znamke niso uspele in jim je bilo z vrha EU naloženo (z grožnjo ogromnih kazni), naj s takimi ukrepi prenehajo. Mislim, da je bil predvsem VW, ki je z ukrepi nadaljeval in zato kasneje moral plačati ogromno kazen (več sto M € ali mark??). Od takrat je to dovoljeno. To omenja tudi uvodni članek iz Financ.

Če kdo ve za natančne podatke, naj dopiše.

Objavljeno: Če mar 15, 2007 7:15 am
Napisal/-a ggg
ce pa tako pogledas.. da kupuje nove avtomobile v nemciji se verjetno lahko nadejamo, da so vsaj delani za zahtevni nemski trg in ne tako, da dobimo na balkan vsa j***a oz. cetrtorazredne polizdelke :lol:

Objavljeno: Če mar 15, 2007 9:00 am
Napisal/-a INFINITI
Polo78 je napisal/-a:Pri vsem tem le upamo lahko, da se ne bo zgodila še ena afera "Grubelič".

Po drugi strani pa, če bodo pooblaščeni trgovci zaradi tega znižali cene ali dajali še večje popuste, potem smo pa kupci na boljšem. :)


Ni nobena afera grubelič. Že sam sem gledal za motorje pri njemu in se pozanimal pri folku, ki so kupovali pri njemu. Vse pošteno laufa in garancije tudi veljajo.
Zdej bo pa vidim začel z avtomobili; kar je super za nas potrošnike, saj boš lahko pomahal z ceno uradnemu trgovcu pred nosom in mogoče izsili še boljši popust.
Drugače pa pizdijo le uvozniki; ker trgovci itak največ služijo na servisih in vzdrževanju vozila, od prodaje avtomobilov pa bore malo zaradi nizke marže.

LP

Objavljeno: Če mar 15, 2007 9:07 am
Napisal/-a protonika
Kaj je bil pa tako imenovani sivi uvoz pred desetimi in več leti? Ista finta?

Objavljeno: Če mar 15, 2007 9:13 am
Napisal/-a Joie de vivre!
V Nemčiji je to že nekaj let veliki posel, Černe je pač pionir na naših tleh.

Objavljeno: Če mar 15, 2007 10:40 am
Napisal/-a fiatpowered
INFINITI je napisal/-a:
Polo78 je napisal/-a: od prodaje avtomobilov pa bore malo zaradi nizke marže.
LP

Daj ne nabijej bedarij. Da imajo nizke marže, ja seveda, no naj nekdo ki dokaj točno pove koliko ima trgovec od nekega avta ki stane 5mio sit. Sicer pa ne vem kaj je zate nizka marža, ampak zame bi bila nizka marža to da bi od avta ki stane 5 mio sit trgovec zaslužil 1000€ to bi bila zame nizka marža, kolk je pa realno?? verjetno se ne bom zmotil če je realna marža četrtina vrednosti avta, daj daj 1000€ imajo oni prifita od starih avtov ki jih dobijo staro za novo, ne se ti za njih bati da imajo nizke marže, ker pri enem avtu tolko zaslužijo v povprečju da more za ta denar ena trgovka v mercatorju gotovo delat več kot pol leta.
Edino pravilno da se pojavljajo taki trgovci, da bodo te monopoliste malo stresli na realna tla. Sam bom čez čas ko bodo stvari postale malo bolj zanesljive gotovo kupil en avto od takih poceni trgovcev. Ker a ni logično, kako pa lahko tak trgovec ponudi avto 20% ceneje pa še vedno zadosti zasluži da se mu splača to delat, no povejte kako?? ja očitno da je keč v tem da monopolisti pač držijo cene na svojem nivoju.

Objavljeno: Če mar 15, 2007 10:50 am
Napisal/-a INFINITI
fiatpowered je napisal/-a:
INFINITI je napisal/-a:
Polo78 je napisal/-a: od prodaje avtomobilov pa bore malo zaradi nizke marže.
LP

Daj ne nabijej bedarij. Da imajo nizke marže, ja seveda, no naj nekdo ki dokaj točno pove koliko ima trgovec od nekega avta ki stane 5mio sit.


Sem delal nekaj časa pri uvozniku za Nissan, tako da iz prve roke vem kako je bilo. Zdej OK marže so od-do ampak če so se že pri maržah za terranote in patrole pritoževali nad zaslužki.... Iz servisa pa definitivno povlečejo precej več keša. Drugače pa še naprej delam v podjetju ki marketinško skrbi za nekaj velikih generalcev - toliko o nabijanju
Drugače pa spremeni svoj ton na forumu; komaj si prišel pa se že vehementno obnašaš.
Take tukaj ne toleriramo; toliko v vednost
:?

Objavljeno: Če mar 15, 2007 11:04 am
Napisal/-a fiatpowered
Dopizdi mi ko nekateri govrijo kako trgovci z avtomobili malo zaslužijo, vsake toliko se pa sliši da imajo trgovci pri novih avtih bajne marže, sploh pa poglej malo naokoli, nobeden ki prodaja avte ni revež.
Sicer pa sem že prej pisal po forumu pod drugim nickom, samo sem pozabil geslo, zato sem se moral na novo registrirat.
Aja pa še tole, poznam mehanika ki dela na nekem servisu kjer prodajajo avte in jih servisirajo, pa pravi da ne ve kolko so marže na nove avte, niti tega ne ve šef mehanikov, baje to ve samo direktor in še ene dva, tako da to so očitno res velike tajne, če se malo zamislite potem ugotovite da nebi tako tajili če nebi bilo razloga za to.

Objavljeno: Če mar 15, 2007 11:39 am
Napisal/-a INFINITI
To kar se sliši so velikokrat buče - vidijo trgovca, ki ima poln salon lepih novih avtomobilov, pa še sam se vozi naokoli z novim vozilo, za katerega se hitro pozabi da je le testno. Osebno tudi nisem spoznal trgovca v Sloveniji, ki bi bil bogat. Zakj se jim zdijo marže nizke? -Ker to ni čisti zaslužek ampak dobro vedno, da bodo morali toliko in toliko vložiti v opremo salona, plače, izobraževanje in lokalni marketing. Dodatno ga koljejo ostali trgovci in znamke z vse nižjimi cenami itd. Tudi ta zakon o skupinskih izjemah (sam sem tudi sestavljal takrat nove pogodbe na podlagi tega zakona) je dodaten udarec, saj uvoznik MORA po zakonu dodeliti koncesijo še enemu trgovcu, pa tudi če je ta le 5 metrov oddaljen od njega; če le izpolnjuje standarde blagovne znamke glede opreme, storitve itd... ; torej že nekaj časa ni nobenih teritorijalnih ekskluziv, da ne rečemo, da takšni sivi uvozniki ala Černe še dodatno popestrijo dogajanje na trgu; ker nimajo obveznosti do generalnega uvoznika.
BTW, tudi sam sem vozil vsak teden drugo testno vozilo, pač ker sem jih imel na razpolago in če ni bilo pri novinarjih , pa so vsi mislili da serjem denar po cele dneve, dilam drogo in ne vem kaj še vse ne.

Objavljeno: Če mar 15, 2007 3:54 pm
Napisal/-a Dariooo
mah glej...ok ta tip prodaja recimo forde ko si 20% ce ne vec cenejsi.Kot praviste ima avto garancijo in je vse ok z njim (ceprav po mojem ta garancija je kr neki) in pol ti kej crkne in ta tip itaq nima delavnice.Postavi se ti v pooblascenega trgovca, da ti bo on tebi nekaj delal kot garancijo (kaj se popravlja pod garancijo je zelo slabo placano) in te bo samo zavrnil oz te nekam poslal ;) tako da js bi kupu avto pri pooblascenem trgovcu in ga tam tudi servisiral...to govorim za nov nov avto...ce bi kupil starega bi itaq iskal cim ceneje in cim bolse..pac razmerje kvaliteta/cena in bi ga servisiral pri nepooblascenem trgovcu, ker itaq garancije sploh nebi imel vec.Toliko z moje strani glede nepooblascenih prodajalcev brez servisa in vsega kar spada zraven ;)
LP

Objavljeno: Če mar 15, 2007 4:52 pm
Napisal/-a Shebo
Če kupiš nov avto z garancijo pri nepooblaščenem servisu, ti ta garancija velja povsod v Evropi. In če ti kaj crkne v garancijskem roku, se odpelješ na pooblaščen servis in ti morajo to brezplačno zamenjati/popraviti...

Objavljeno: Če mar 15, 2007 5:20 pm
Napisal/-a Leonardo
Sh3bO je napisal/-a:Če kupiš nov avto z garancijo pri nepooblaščenem servisu, ti ta garancija velja povsod v Evropi. In če ti kaj crkne v garancijskem roku, se odpelješ na pooblaščen servis in ti morajo to brezplačno zamenjati/popraviti...


to je jasno, ampak kaj pa velja za avtomobile katerih poreklo je neznano, oz. ni več garancije pa ga vseeno kupiš nekje v evropi in nima pooblaščenega prodajalca?

Objavljeno: Če mar 15, 2007 6:21 pm
Napisal/-a kljukec
problem je en- v eu se uravnavajo cene avtomobilov- tko da so pr ns relativno visoki popusti- nizka kupna moč
kaj iz tega nastane- zavarovanje je obračunano glede na polno ceno- živa nategancija
uglavnem marže so- niso pa tako visoke kot nekoč
mislm, da ma v %. merkator na mleku več zaslužka
če vzamemo na primer renoja- so ogromni popusti
vedno okrog 10% popusta- sam se da dobit tud 17%- preverjeno- kolk je pa rezerve pa ne vem- sm pa zvedu, da bi blo možn dobit še 2%- v teoriji- za res velke kupce- firme
najebemo pa itak mi k plačujemo zavarovanje
prav tako vem za MB- sm dobu 18% popusta
pr oplu so mi na opc ponudl 18%- če bi vzel leasing....
edin japonci so ustal zaj****, pa VW lahko na našem trgu špekulira z nizkimi popusti- čeprov so jih tud oni zadn let ful povečal
v vsakem primeru je konkureca- pa nej bo kakršna koli dobra
lp

Objavljeno: Če mar 15, 2007 7:26 pm
Napisal/-a michelin
pravilno , nekdo da malo misliti avtotrgovinam "ne bodite tako pozrešni" :rofl

Objavljeno: Če mar 15, 2007 8:43 pm
Napisal/-a INFINITI
kljukec je napisal/-a:če vzamemo na primer renoja- so ogromni popusti
vedno okrog 10% popusta- sam se da dobit tud 17%- preverjeno- kolk je pa rezerve pa ne vem- sm pa zvedu, da bi blo možn dobit še 2%- v teoriji- za res velke kupce- firme
lp


Že, že; vendar to ni popust od trgovca ampak od Generalnega; on tako nizko postavi zadeve že v začetku (spet v dogovoru z centralo); tako da ne bo kdo mislil da se je trgovec odrekel neki 17%+ marži