Stran 1 od 2
homologacijske oznake
Objavljeno: Po apr 02, 2007 11:23 pm
Napisal/-a mikeD
razložte mi kaj pomenijo tTUV, ECE, ES, DOT certifikati in kaj je pravzaprav razlika med njimi in keri so dejansko potrebni pri nas.
vozila imajo predvsem povsod po svojih delih otisnjene razne DOT in E kode.
kje se da pogledati pomen teh kod?
recimo na tipski tablici je poleg vin številke tudi vedno ta E koda, kaj pravzaprav predstavlja.
Objavljeno: To apr 03, 2007 2:01 am
Napisal/-a Lenuh007
To so razni standardi za zagovaljanje kvalitete, porekla, varnosti, licencnosti, vzorcnosti.
Kateri so potrebni?
Vedet moras za kaj rabis. E pomeni, da se roba lahko prodaja na ozemlju EU, UIAA, pomeni, da se lahko roba uporablja za varovanje in resevanje v gorah, jamah,... TÜV je tehni standar za zagotavljanje varnosti
Objavljeno: To apr 03, 2007 8:31 am
Napisal/-a Nasty
Samo o E oznaki in TUV certifikatu.
E oznaka ne pomeni, da je zadeva ustrezna v EU. To je znak, da nek artikel ustreza normativom po ECE normativu in še enemu drugemu normativu. O tej oznaki je bilo veliko govora o povezavi z lučmi.
TUV certifikat ni varnostno zagotovilo. TUV certifikat potrjuje tehnično ustreznost nekega izdelka.
Objavljeno: To apr 03, 2007 11:33 pm
Napisal/-a Lenuh007
TUV certifikat ni varnostno zagotovilo. TUV certifikat potrjuje tehnično ustreznost nekega izdelka.
Res je! Ampak vse za zagotavljanja cim vecje varnosti:
http://en.wikipedia.org/wiki/Technische ... ungsverein
Objavljeno: Sr apr 04, 2007 6:30 am
Napisal/-a Marko_mx-3
DOT - je mislim da Department Of Transport in je ameriški standard če prov vem
Objavljeno: Sr apr 04, 2007 7:51 am
Napisal/-a Nasty
Pri TUV preizkušajo tehnično ustreznost npr. vzmeti:
- če ob znižanem vozilu gume podrsajo,
- pri polno naloženem vozilu in zanihanju vozila za 80mm, gume ne smejo podrsati v kakšen karoserijski del,
- če so ob znižanju vozila še luči ali smerniki na zakonsko predpisani višini.
- .........
Lahko ti pa če želiš, podrobno opišem kako poteka pregled za izdajo TUV certifikata za vzmeti.Verjemi, da so mi zadeve kar poznane. Približno 10 let sem v tem "poslu". Zadnjih 14 dni sem pa v vsakodnevnih pogovorih z odgovornimi na Ministrstvu za promet, ravno na temo "TUV cetfikati za vzmeti in športna podvozja".
PS
Zadeve morajo biti že same po sebi varne.Drugače tudi do pregleda za izdajo TUV certifikata ne prideš.
Objavljeno: Sr apr 04, 2007 9:31 am
Napisal/-a gorgo
Nasty vidim da se spoznaš na te zadeve. Zanima me, če slučajno veš ali je možno homologirat šp. vzmeti, čeprav na njih ni odtisnjenih številk. Imam tuv za njih, čeprav brez številk se lahko pod nosom obrišem.
Verjetno kaka tovarniška napaka, saj naj bi številke potrdile dejstva na tuvu. razmišljam prav?
Sem kontaktiral sedež podjetja kjer izdelujejo te vzmeti in niti sami ne vedo zakaj jih ni gor. Zdaj vse skup dol devat in pošiljat nazaj itd itd, pa bi bo brezveze.
Objavljeno: Sr apr 04, 2007 12:53 pm
Napisal/-a Nasty
Imaš smolo, ker si dobil vzmeti brez številk.Tudi to se včasih naredi. Mi jih pošljemo nazaj dobavitelju in oni nam pošljejo "poštemplane". Stroški so na njihovi strani.
Po mojih izkušnjah bo zadevo težko (ne pa nemogoče) homologirati. Ravno iz tega vidika, ker ni številk.
Še enkrat kontaktiraj proizvajalca. Reci jim, da naj ti predlagajo kako rešiti problem. Večinoma so njihove rešitve sprejemljive. V končni fazi je na ugledu njihovo ime. Nam ponudijo sprejemljive rešitve. Res pa je, da se to naredi zelo, zelo malokrat. Se pa naredi. V končni fazi so tudi oni samo ljudje.
Objavljeno: Sr apr 04, 2007 2:09 pm
Napisal/-a kixs
A preverja kdo te homologacije?
Prejsni avto sem imel znizan, vecje feltne, zatemnjen. Pa me niti policaji niso nikoli ustavili. Na tehnicnem se vprasal ni.
Objavljeno: Sr apr 04, 2007 3:58 pm
Napisal/-a Nasty
Pri urejenje dokumentacije za vgradnjo vzmeti in podvozij, smo morali Ministrstvu za promet:
- oddati izjave vseh nemških dobaviteljev, da smo njihov uradni prodajalec,
- oddati spisek katere znamke imamo v prodaji,
- oddati spisek pooblaščenih vgrajevalcev,
- oddati prevod opozoril iz TUV certifikata,
- oddati vzorce ali kopije TUV certifikatov vseh proizvajalcev, ki jih imamo v ponudbi.
Kolikor smo mi(nam) stvari znane, pa na LPP-ju delajo takoimenovane "štihprobe". Vzamejo naključni TUV certifikat in ga preverijo pri TUV Bayern, če res TUV s temi podatki obstaja.
Kakor kaže, bodo s časoma začeli zakonodajo izvajati dosledno. Upam(o), da čimpreje.
Objavljeno: Sr apr 04, 2007 4:45 pm
Napisal/-a rhino
Nasty je napisal/-a:Samo o E oznaki in TUV certifikatu.
E oznaka ne pomeni, da je zadeva ustrezna v EU. To je znak, da nek artikel ustreza normativom po ECE normativu in še enemu drugemu normativu. O tej oznaki je bilo veliko govora o povezavi z lučmi.
TUV certifikat ni varnostno zagotovilo. TUV certifikat potrjuje tehnično ustreznost nekega izdelka.
Ravno se ubadam s tem kako je, če ma stvar odtisnjen e-znak.
Wikipedia pravi ravno nasprotno temu kaj praviš ti.Še več,vse kaj ima E-znak,se ne bi rablo homologirat oz. ni potrebe po vpisu v homologacijski kartonček.Ker ta e-znak pomeni da je zadeva že homologirana s strani proizvajalca in ustreza vsem EU predpisom.
http://209.85.129.104/search?q=cache:WI ... =firefox-a
http://de.wikipedia.org/wiki/E-Pr%C3%BCfzeichen
Objavljeno: Sr apr 04, 2007 7:54 pm
Napisal/-a Nasty
Se strinjam.
Toda v SLO je zakonodaja taka, da je potrebno vsako predelavo na vozilu homologirati. Za kar pa je v SLO osnova TUV certifikat.
Npr. luči v veliko primerih TUV certifikatov nimajo več, ker ta E (E 9,E11) oznaka potrjuje njihovo tehnično ustreznost. Ja, ampak v EU, ne pa v SLO.
Bom poskusil najti dopis iz Ministrstva za promet, ko smo si z njimi dopisovali glede homologacije luči s E oznakami. Samo, da najdem dopis. Upam, da še danes.
Glede homologacij v SLO velja v bistvu nemška zakonodaja. Je v veliki večini samo njihova prevedena. S to razliko, da v EU ni potrebno predelav nikamor vpisovati, ampak samo dokumentacijo prinesti na tehnični pregled ob registraciji, v SLO pa je potreben vpis v homologacijski karton.
Objavljeno: Sr apr 04, 2007 8:17 pm
Napisal/-a Nasty
Upam, da bodo sedaj dvomi razrešeni pri marsikateremu uporabniku.
---------
V EU za luči ni več potrebno izdati TUV certifkata. Dovolj je E oznaka.
e oznaka - meritve izvedene po zahtevah direktive ES.
E oznaka - meritve izdelane po mednarodnih zahtevah UN/ECE.
Homologacija luči z E oznako je mogoča.
----------
Še uradno obvestilo na web strani strankam znanega nemškega proizvajalca luči:
"ECE-geprüft und zugelassen teilweise mit integriertem Rückstrahler TÜV-frei mit Bestätigung".
Objavljeno: Sr apr 04, 2007 8:34 pm
Napisal/-a ANJCI
Nasty je napisal/-a:Pri urejenje dokumentacije za vgradnjo vzmeti in podvozij, smo morali Ministrstvu za promet:
- oddati izjave vseh nemških dobaviteljev, da smo njihov uradni prodajalec,
- oddati spisek katere znamke imamo v prodaji,
- oddati spisek pooblaščenih vgrajevalcev,
- oddati prevod opozoril iz TUV certifikata,
- oddati vzorce ali kopije TUV certifikatov vseh proizvajalcev, ki jih imamo v ponudbi.
Kolikor smo mi(nam) stvari znane, pa na LPP-ju delajo takoimenovane "štihprobe". Vzamejo naključni TUV certifikat in ga preverijo pri TUV Bayern, če res TUV s temi podatki obstaja.
Kakor kaže, bodo s časoma začeli zakonodajo izvajati dosledno. Upam(o), da čimpreje.
Kot je meni znano imajo že nekaj časa možnost tega preverjanja...ne samo vzmeti temveč tudi platišč, športnih filtrov, razne podaljške, spojlerje itd... pač berejo, kaj se vse se tukaj gor piše ... razni photoshopi certifikatov itd....
Velika verjetnost obstaja, da še koga pokličejo nazaj na ponovni pregled ali pa mu bodo kar namotali sodnika za poneverbo dokumentov ...
Tko je to ...

Objavljeno: Sr apr 04, 2007 9:52 pm
Napisal/-a rhino
Res žalostno...Smo v EU,ampak nismo v EU.
Npr. v Nemčiji oz. drugod po EU ni potrebna homologacija(oz. plačilo) za luči ki imajo odtisnjen E.
Objavljeno: Če apr 05, 2007 4:39 am
Napisal/-a Nasty
Moram priznati, da se s določenim načinom dela LPP-ja popolnoma strinjam.
V mislih imam to, da preverjajo verdostojnost TUV certifikatov.
Ne samo pri homologaciji dodatne opreme, tudi pri drugih stvareh, še dolgo ne bomo v EU. Nas kar sama EU ločuje, ne mi sami.
Objavljeno: Če apr 05, 2007 5:52 pm
Napisal/-a mikeD
par pojasnil, načeloma me te zadeve ne zanimajo s stališča predelav in modifikacij, ampak me tako na splošno zanima kako so te zadeve urejene.
torej pri američanih so zadeve tičejo okoli DOT oznak, pri nas pa E oziroma e, in pogoje za njih določe Evropska skupnost, pol pa če prav razumem imamo mi še svojo "lokalno" zakonodajo. Področje tega spada pod ministtrstvo za promet, torej s tehničnimi pojasnili se lahko obrnem na njih? Predvsem bi rad vedel malo več o samem pomenu E oznak oziroma kje jih lahko najdem, odgovoriš mi lahko tudi na ZS.
pa še eno logično vprašanje na povedano snov, če je potrebno za novo styling luč tuv certifikat kljub temu da ima že E homologacijo, pol bi rabu tuv certifikat tudi če luč razbiješ in menjaš z originalno?
Objavljeno: Če apr 05, 2007 8:04 pm
Napisal/-a Nasty
Drugače imajo po celi EU še "lokalne" zakonodaje. Ne samo v SLO. Nemčija je bolj podrejena TUV certikatu. Avstrijci naj bi bili sploh razred za sebe. SLO zakonodaja naj bi bila v večini "kopija" nemške. Kar stroga naj bi bila Italijanska - TUV naj ne bi priznavali.
Pišem iz tega razloga, ker sem se točno to pogovarjal s solastnikom podjetja Merkur GmbH (Merkur tuning). Ko mi je razlagal kakšne probleme imajo s prodajo njihove opreme v Italiji in Španiji. V Italiji mora vse odobriti Ministrstvo za promet. Tako mi je bilo rečeno.
Z E oznakami so opremljene večinoma luči. Vtisnjene so notranji strani luči.
Rezervni del ni enako dodatna oprema.
Drugače pa te zadeve na Ministrstvu za promet urejata g. Svetina in g. Caf.
PS
Te zadeve pišem izključno v svojem imenu.
Re: homologacijske oznake
Objavljeno: Po maj 05, 2014 12:07 pm
Napisal/-a M4rko
Za angel eyes luči z oznako E sem dobil to v odgovor od človeka, ki ima zastopništvo za homologiranje (v Lescah).
zdravo,
obvezno potrebujemo tuv ter navodila za montažo kjer so mere , saj mora biti po tem tudi zmontirano
lp, matjaž
Glede da so to stare objave 5+ let, se je karkoli spremenilo na tem področju?
Re: homologacijske oznake
Objavljeno: Po maj 05, 2014 9:39 pm
Napisal/-a EX-B
M4rko je napisal/-a:Za angel eyes luči z oznako E sem dobil to v odgovor od človeka, ki ima zastopništvo za homologiranje (v Lescah).
zdravo,
obvezno potrebujemo tuv ter navodila za montažo kjer so mere , saj mora biti po tem tudi zmontirano
lp, matjaž
Glede da so to stare objave 5+ let, se je karkoli spremenilo na tem področju?
Nic sprememb, se vedno velja isto. Za homologacijo aftermarket luci potrebujes certifikat (ABE, TUV) za te luci za tvoj avto in pa potrdilo o strokovni montazi, ki ti ga sicer da kdorkoli ima dejansko firmo z registrirano dejavnostjo avtomehanika.