Cisto tako: Danes je na RTVSLO bla reportaza anticvicek akcije, ko so cariniki in policaji ustavljali dizel vozila ter preverjali a so tankali cvicek. 1/9 jih je imela cvicek in so veselo pisali papirologijo za sodnijo. Kazen za posameznike je 400.000 SIT, za podjetja pa do nekajkrat vec.
Sedaj si pa izracunajte ...
Drugace kar se tice razlik cvicka in D2 je v osnovi res razlika samo v dodanem barvilu. No, problem so detajli. Za D2 so natancno predpisani vsebnost vode, zvepla in ostalih necistoc ter temperatura izlocanja parafina v odvisnosti od letnega casa, ko se gorivo prodaja. Zaradi uvedbe Euro IV normativov za dizelska vozila, so tudi parametri za D2 gorivo precej strozji iz leta v leto, in so seveda precej strozji od tistih za navadno kurilno olje. Po domace: Avtomobil vam bo verjetno deloval OK, samo verjetnost, da bo prislo do tezkih okvar, je precej vecje. Morda boste imeli sreco, da ne bo nic narobe 150.000 km, morda pa boste primorani ze pri 80.000 km zamenjati vbrizgalne sobe. Za kurilca vam preprosto nihce pravno in tudi drugace ne garantira taksnega nivoja kvalitete, kot velja za D2. Ce vas pa dobijo se cariniki in vas drzava olajsa za 400.000 SIT kazni, ste preprosto peceni in kuhani.
Sicer pa je v Sloveniji tako, dokler te ne udari po zepu, bodisi od carine, bodisi od avtomehanika, noben temu ne verjame. Tako je bilo v starih cajtih z varnostnimi pasovi v avtomobilu. Pokopalisca so polna taksnih, ki bi jo odnesli brez praske, ce bi bili pripeti.
Clint Eastwood bi reku:
Do you feel lucky? Well, do you, punk?
L.p.
Njoko