Stran 1 od 1
kaj dobiš če zmešaš npr. 95 in 100 oktanski bencin
Objavljeno: Sr maj 16, 2007 11:31 am
Napisal/-a SAVINJCAN
to sem se že večrat vprašal. naprimer da jaz tankam na petrolu 95 pa grem naslednjič ob prilki tankat na omw 100. pač imamo najbližji omw skor 30 km stran pa tankam tam samo ob priliki.
kaj dobim tu ven? 98 oktanskega?
ne me kurcat, pač nisem nek kemik, pa tud nevem kak se te zadeve mešajo.
Objavljeno: Sr maj 16, 2007 12:02 pm
Napisal/-a Gujzer
ja lahko bi se reklo da dobiš 98

, ampak to ni za delat, sploh če maš novejši avto. Tankaj raje enega ali pa drugega. Pri starejših ni tak blem, pri novejših pa se ecu stalno nastavlja glede na gorivo. Pa še nekaj je, nekateri avti so bolj občutljivi na oktane kot drugi. Mislim da so peugoji en čas nazaj neke bleme delal glede na to kaj si not deval, pa so pol crkval. Če že ne morš samo enga tankat raje skuri prej tank do konca pa potem druzga nalij.
Objavljeno: Sr maj 16, 2007 12:37 pm
Napisal/-a sonic
hm, kaj pa če tankaš eno vrsto, pol pa prideš na pumpo, kje imajo samo ta drugo sorto? (se mi je ravno zadnjič zgodilo, na pumpi kjer sicer imajo oboje, ampak so tisti dan imeli samo ta drugo, ne tisto ki sem hotel tankat)
No ja, itak kmalu prehajam na dizel in vsaj tovrstnih težav ne bo. Upam da z dizlom ne bodo kake druge....
Objavljeno: Sr maj 16, 2007 12:53 pm
Napisal/-a _BANDIT_
Ma nalij kar češ, nima veze. Bolje več oktanskega kot manj, sploh, če maš kak turbo avto. Več oktanov v nobenem primeru ne škodi. Če pa je mislilo kej crknit, bo pa s tem ali pa z unim benzom. Tud glede mešanja ni nobenega problema.

Objavljeno: Sr maj 16, 2007 2:03 pm
Napisal/-a porihtano
sonic---k bos pa na dizl prs bos pa tk kurilno olje tanko,a ne?

Objavljeno: Sr maj 16, 2007 2:06 pm
Napisal/-a sonic
a "tardečega"?
I think not

Objavljeno: Sr maj 16, 2007 8:49 pm
Napisal/-a Badmike
potem pa dobiš 195 oktanskega!

Objavljeno: Sr maj 16, 2007 9:30 pm
Napisal/-a traktor TDI
Nič ne dobiš. Če si tankal 95, potem to pomeni, da avto najverjetneje prebavi 95, in če je tako, prebavi tudi 100-tko, ki si jo tankal kasneje. Vse kar je ratalo iz tega, najverjetneje tvoj avto prebavi, če si se pred tem lahko šel ekstreme. Zraven tega pa, kdo pravi, da je 100-tka res vsak dan 100 oktanska in ne mogoče 98,5 in da je 95 oktanski res 95 in ne 96?
Savinjčan, kaj si hotel s tem vprašanjem? Te skrbi, da bi clio potegnil mešanco?

Objavljeno: Sr maj 16, 2007 10:05 pm
Napisal/-a bass
Če mešaš v razmerju 1:1, dobiš v teoriji natanko 97,5 oktanski bencin. Vidim, da vam je osnovnošolski izračun aritmetične sredine španska vas, logika pa že tako peša pri slovencih...
Dejansko ozr. v praksi so negativna odstopanja, saj bencin ne mara kaj preveč mešanja in mu med mešanjem in pretakanjem uhajajo oktani.
Sicer pa ni logike že v 1. postu.
Zakaj za vraga bi tankal 95, občasno pa 100?
Če imaš zmogljivejši avtomobil (nad 200hp) tankaš 98/100, če pa imaš neko malo jajco pa pač tankaš 95.
Zanimivo je, kako ste vsi pametni, že skoraj diplomirani kemiki/engineerji, dejansko pa vam malo paše klofati po tipkovnici, če že ni BigBrotherja na tv, pa pač ni pametnejšega početja.
BTW: Američani v svoje 500 konjske mustange točijo 89 oktansko scalnico, tako da ne jokat, kok je slabo za avto blablabla.
Objavljeno: Sr maj 16, 2007 10:15 pm
Napisal/-a erixon
Se strinjam. V Ameriki tankat 95 oktanskega je utopija, ali pa sreča na vsaki deseti bencinski. Drugače je pa število oktanov direktno povezano s kemijsko sestavo bencina. Krajše kot so molekule v bencinu višje je oktansko število, ker krajše molekule bolje izgorevajo. Seveda se oktansko število ne more direktno izmeriti ampak ga je potrebno določiti eksperimentalno na vzorcu. Dejansko potem oktansko število malo variira, a kakšnih hudih odstopanj naj ne bi bilo.
Vsi starejši vozniki ti bodo rekli, da oktansko število pomeni koliko motor klenka. Mam strica, ki mu tega ne morem dopovedat da to ni res. Res je, da pri višje oktanskem bencinu motor manj klenka (seveda to velja samo pri starejših motorjih, ki nimajo dobro nastavljenega vžiga), samo to je samo stranski efekt števila oktanov.
Kakšne hujše detajle bo pa morda kak kemik (kar jaz nisem) razložil.
Kar se tiče pa mešanja pa ne vidim nobenih problemov...
Objavljeno: Sr maj 16, 2007 11:13 pm
Napisal/-a Energetik81
Koliko oktanski je bencin je odvisno od količine izooktana v bencinu, ki je razvejan ogljikovodik. Ostale molekule so nerazvejani ogljikovodiki.
In ja, izooktan vpliva točno na klenkanje, ker je bolj odporen na samovžig kot ostale sestavine bencina. Točno zaradi tega pa lahko tako mešanico v valju bolj stisnemo (kompresijsko razmerje) kar da večjo moč. In zato je boljš v "navite" avte tankat 98 in 100 oktanski benz. Nima pa nič več energijske vrednosti kot 95 oktanc.
Je pa res, da nekateri (vsi?) novejši motorji prilagodijo delovanje glede na oktane, kukr sm slišu. Če zaznajo klenkanje, delovanje prilagodijo tko, da ni več klenkanja, kar pomeni manjšo moč. Če je pa mašina narjena za 95 oktanc, pa daš lohk 200 oktanskega, pa ne bo šu nč bolj.
In logično, če mešaš 100 in 95 oktanskega, bo ratal neki vmes. Pol pa odvisn, za katerga je mašina narjena. Če je za 95, pol je itak vseen. Če je pa za 100, pol pa ni

Objavljeno: Sr maj 16, 2007 11:18 pm
Napisal/-a DaviiD
bass je napisal/-a:BTW: Američani v svoje 500 konjske mustange točijo 89 oktansko scalnico, tako da ne jokat, kok je slabo za avto blablabla.
Amercani imajo oktane po drugi lestvici kot mi. Obstajajo razlicne metode merjenja, med drugim RON (Research Octane Number) in MON (Motor Octane Number). Pri nas je na pumpah lestvica po RONu, v ameriki pa povprecje med RON in MON. Torej ameriski 89-90 je isti kot pri nas 95.
erixon je napisal/-a:Vsi starejši vozniki ti bodo rekli, da oktansko število pomeni koliko motor klenka. Mam strica, ki mu tega ne morem dopovedat da to ni res. Res je, da pri višje oktanskem bencinu motor manj klenka (seveda to velja samo pri starejših motorjih, ki nimajo dobro nastavljenega vžiga), samo to je samo stranski efekt števila oktanov.
Ce bojo vsi rekli, potem je ze nekaj resnice na tem. Oktansko stevilo pomeni koliko ga lahko stisned preden pride do samovziga. Mislim da je za 100 RON to cca. 14 ali 15:1. Vecina atmosferskih avtov ima kompresijsko razmerje 10:1 oz. tu nekje, zato ni potrebe po tankanju > 95 okt. Izjema so avti z prisilnim polnjenjem, ki imajo variabilno kompresijo (vec tlaka od turbine = vecja je dinamicna kompresija).
Ima pa vec oktanski bencin tudi eno drugo lastnost in sicer to da gori pocasneje, zato pri vec oktanskem bencinu rabis malo vec predvziga ce hoces koristiti njega prednosti. Tankati 100 okt bencin v avto katerega elektronika nima tega da bi sama spreminjala predvzig glede na pojavljanje detonacij (klenkanja) je nesmisel. Ne samo da dobis na moci, ampak celo izgubis. Na starih avtih pa se je mehanski vzig razstelal in je potem recimo klenkalo na manj oktanskem bencinu.
Objavljeno: Če maj 17, 2007 2:16 am
Napisal/-a esem
Par odgovorov je kvalitetnih, a niti ti mi ne razčistijo dvoma o mešanju, ki se mi poraja. Res je to bolj hipotetično vprašanje - že DaviiD je rekel
Mislim da je za 100 RON to cca. 14 ali 15:1. Vecina atmosferskih avtov ima kompresijsko razmerje 10:1 oz. tu nekje, zato ni potrebe po tankanju > 95 okt.
, pa tudi ecu se prilagaja bencinu, a vseeno -> bencini se ne mešajo kemično, mešajo se kot tekočine - fizikalno. Iz pol 100 in pol 95 oktanskega bencina ne dobimo enega 97,5 oktanskega, še vedno imamo le dve polovici z različnim okt. številom. In če bi bil motor prirejen npr 97 okt. bencinu, bi 95 okt. polovica še vedno povzročala klenkanje (hipotetično - ker bi ECU klenkanje odpravil). Ali pa je izooktan neka neodvisna molekula (ni kemično vezana na ostale benc. komponente), ki zaradi tega vpliva tudi na 95 oktansko polovico - v tem primeru bi bil benc res 97,5.
Kako torej?
lp
Objavljeno: Če maj 17, 2007 2:33 am
Napisal/-a traktor TDI
Kolikor je iz neta razbrati se da to fajn mešat. Predvsem je veliko okrog tega napisanega v zvezi z pripravo goriv za specifične motorje dirkalnikov, ki obratujejo najbolje pri točno določenem oktanskem številu.
How Much Octane?
Therefore, if you mix six gallons of 100-octane unleaded with two gallons of 92-octane unleaded, the result will be 98-octane unleaded gasoline.
(
http://www.leesracing.com/articles/a3.html )
Stric google:
http://www.google.com/search?hl=en&q=wh ... tnG=Search
Objavljeno: Če maj 17, 2007 4:28 am
Napisal/-a BMW M3
Badmike je napisal/-a:potem pa dobiš 195 oktanskega!


Objavljeno: Če maj 17, 2007 6:56 am
Napisal/-a myster
95 oktanski bencin pomeni 95% izo-oktana in 5% heptana
98 oktaski pa pomeni 98% izo-oktana in 2% heptana
100 oktanski pa pomeni 100% izo-oktana in 0% heptana
čisti izo-oktan (100) je zelo odporen pri visokem tlaku med tem kot normalni heptan zgoreva že pri malem tlaku. Uporaba bencina z nizkim oktanskim številu povzroča predčasni vžig (ker je več heptana), kar povzroči klenkanje. zato ste mogli včasih dodajati svinc (svinčev tetratil) za izboljšanje kakokovosti (deluje kot anti detonator).Ker so tega prepovedali, ker je okolju škodljiv (posledica kislega deža) uporabljajo MTBE (metil-terciarni-butil eten), ki ga že vsebuje 95 oktaski bencin.
tako da bi dobil čudno mešanico: 97,5% izo-ana in 2,5% heptana (če je točno razmerje 1:1) s primešanim nekaj MTBE-ja in zgolj deloval kot 98 oktaski bencin.
Barva nafte (ko jo izčrpajo) je odvisna od nahajališča.ker pa petrol in OMW imajo drugačne dobovljitelje je tudi nekaj manjših razlik v strukturi bencina, ampak za motor ne bi bilo usodno, saj se različni bencini zelo dobro mešajo med sabo.Motor bi tudi normalno deloval, ker ima vse elektronsko za nadziranje-sam si določa vžige.v celindru bi bla pač ista pesem kot za vsak benz.
jaz ko sem zvedu za 100 oktanski bencin sem si reku vaaa ka bo to na motorju delal(apn-4ka).grem tankat se pelam domov, naslednji dan pa 15 minut porabil da sem ga vžgal ker ima ročno nastavljen vžig (in si ga ne določa sam kot avto) in se bencin vžge prehitro in mi je motor še slabše delal kot 95 oktanski benz
Objavljeno: Če maj 17, 2007 9:37 am
Napisal/-a esem
myster je napisal/-a:... zato ste mogli včasih dodajati svinc (svinčev tetratil) za izboljšanje kakokovosti (deluje kot anti detonator).Ker so tega prepovedali, ker je okolju škodljiv (posledica kislega deža)
svinčev tetra
etil
Ni ne vzrok, ne posledica, sploh nima resne zveze s kislim dežjem. Svinec - glede škodljivosti - je predvsem kancerogen in dokazano povzroča genetske okvare.
Objavljeno: So maj 19, 2007 7:34 am
Napisal/-a DaviiD
myster je napisal/-a: jaz ko sem zvedu za 100 oktanski bencin sem si reku vaaa ka bo to na motorju delal(apn-4ka).grem tankat se pelam domov, naslednji dan pa 15 minut porabil da sem ga vžgal ker ima ročno nastavljen vžig (in si ga ne določa sam kot avto) in se bencin vžge prehitro in mi je motor še slabše delal kot 95 oktanski benz
Vse za 5 kar si napisal. Samo da dodam da vecina avtov en ku**c kaj nastavlja. Pri bosch motronic (verzijah med 1990 in 2000) si imel gor fuel quality switch, ki je bil po defaultu nastavljen glede na to v katero obmocje so avto izvozili. Po tem ni nic sam nastavljal, lahko pa si seveda na roko sam preklopil. Medtem ko Subaruji (in verjetno ostali japanci) imajo pa tako da se najprej avto nekaj casa uci glede na knock senzor ki ga ima, ko pa enkrat misli da je ok pa dela korekcije zelo po malo (naprimer ce si se vozil prej 5 let na 95 in se je prilagodil na to, potem lahko zdaj 2 leti tankas 100 da bo mogoce kaksna razlika). Lahko pa si resetiral ECU in je ponovil ucenje.
Objavljeno: So maj 19, 2007 11:03 am
Napisal/-a myster
DaviiD
Vse za 5 kar si napisal
mam to pri kemiji ko jo popravlam pa se učim, sam da vmes še mal na forum napišem da si lažje zapolnem
esem
svinčev tetraetil
Ni ne vzrok, ne posledica, sploh nima resne zveze s kislim dežjem. Svinec - glede škodljivosti - je predvsem kancerogen in dokazano povzroča genetske okvare.
hvala bom popravil v zvezku, knjige sploh nimam, pa se je verjetn pr men en škrat najdu
lp