Stran 1 od 3

Vožnja dizelskega avtomobila

Objavljeno: To maj 22, 2007 3:30 pm
Napisal/-a Kael
Na podlagi tele teme http://www.avtomobilizem.com/forum/viewtopic.php?t=53136&postdays=0&postorder=asc&start=0, sem prišel na idejo, da bi na enem mestu zbrali pomembne informacije glede vožnje avtomobilov s dizelskim motorjem. Namreč pred 3mi tedni sem postal ponosen lastnik Seat Leona 1.9 TDI, trenutno prevozil 2500 km, pretežno po avtocestah, parkrat pa je bilo tudi do štacune pa nazaj.
Torej zanima me, katera so pomembna pravila vožnje teh motorjev: v avtosalonu so povedali sledeče:
- če se le da, se vozi med 1500 in 2500 obrati (optimalno za turbino + življensko dobo)
- dokler se ti motor ne zagreje (90 stopinj) furaj precej nežno, če že moreš noret, prefuraj prej vsak 10km, da se ti zagreje olje
- izogibaj se vožnjam na 500m, oz sistemu: prižgem, peljem 2m, ugasnem, prižen spet peljem 10m

Je poleg tega še kakšna pomembna zadeva? Nekaj sem slišal, da ko se pripelješ od koderkoli, naj bi avto laufu (je to res, kako dolgo - ali samo v primerih dolge poti)? Avto naj nebi tekel na mestu - recimo grem avte v garaži zamenjat - naj ugasnem za tisto minuto, da drugega prestavim al pustim laufat. Še kaj tako pomembnega? Pa še ena stvar: naslednji servis imam na 15.000 km, baje pa nekateri dajo po par tisoč km menjat olje + filtre... je to res potrebno?

Objavljeno: To maj 22, 2007 3:44 pm
Napisal/-a {B}3[A]S[T]!_X™
Ta pravila, ki si jih že naštel veljajo za najpomembnejša. Glede tega, da avto ne ugasneš takoj...je zgolj zaradi turbine-da se ogladi, ampak slednje je brez veze...striktno se drži tista, ki so ti jih povedali v avtosalonu.
lp

Objavljeno: To maj 22, 2007 3:50 pm
Napisal/-a Kael
Glej tudi še kakšno pomembno pravilo, manj pomembno, ki bo podaljšalo življensko dobo avta / turbine, bo prišlo prav :), saj ne vem, kdaj bom spet kupil nov avto in bo ta še lep čas pri hiši. Tako da kar na dan z besedo :D. Če že greš hladit turbino - kako dolgo pa traja, da se shladi?

Objavljeno: To maj 22, 2007 3:52 pm
Napisal/-a HOLLAND
Če avto goniš in ga potem takoj vgasneš ni dobro zaradi turbine! Priporočljivo je, da ko se bližaš cilju umiriš vožnjo, da se turbina malo ohladi.
Kar se pa tiče menjave olja: če maš servis na 15.000 se olje menja takrat. Menjava na par tisoč kilometrov je samo dodaten strošek. Moreš pa upoštevat 15.000.

Objavljeno: To maj 22, 2007 3:53 pm
Napisal/-a f.taunus
Turbotimer si nabaviš, pa imaš eno skrb manj.

Objavljeno: To maj 22, 2007 3:58 pm
Napisal/-a abbe
f.taunus je napisal/-a:Turbotimer si nabaviš, pa imaš eno skrb manj.


lahko razlozis kaj je to kako deluje cemu sluzi.

Re: Vožnja dizelskega avtomobila

Objavljeno: To maj 22, 2007 4:16 pm
Napisal/-a Gobavc
Včasih (par km) ga le pritisni tja do 4000 obratov. Drugače pa zlata pravila kakor so že nekateri natipkali:
-ogrej mašino preden ga stisneš
-ohladi turbino oz. pusti minuto ali dve preden ugasneš
-redni servisi in dobro olje
-čim manj "štacuna - nazaj" voženj

Objavljeno: To maj 22, 2007 4:27 pm
Napisal/-a adis
to vse kar ste našteli je res, čeprav je danes že nekaj dieselskih agregatov ki omogočajo "štacuna-nazaj" vožnjo...pod pogojem da ga ne stiskaš ampak skulirana vožnja

Objavljeno: To maj 22, 2007 4:29 pm
Napisal/-a abbe
zakaj pa ni dobr da na mestu laufa?
a tut ko je ogret ne?

Objavljeno: To maj 22, 2007 4:34 pm
Napisal/-a Kael
abbe je napisal/-a:zakaj pa ni dobr da na mestu laufa?
a tut ko je ogret ne?

Ne vem zakaj... tako piše v navodilih.

Objavljeno: To maj 22, 2007 4:42 pm
Napisal/-a orel
Citiram s strani http://www.honestjohn.co.uk/faq/

16. What's the best way to run-in a diesel engine?

Leave factory fill of oil for the first year or 10,000 miles. For the first 1,000 miles do not exceed 3,000rpm, but make sure you reach 3,000rpm regularly. For the next 1,000 miles (to 2,000 miles) do not exceed 3,500rpm, but make sure you reach 3,500rpm regularly. For the next 1,000 miles (to 3,000 miles) do not exceed 4,000rpm, but make sure you reach 4,000rpm regularly. For the next 1,000 miles (to 4,000 miles) do not exceed 4,500rpm, but make sure you reach 4,500rpm at least a couple of times a week. After that, no limit, but make sure you continue to hit 4,500rpm through the gears several times a week. The benefit of this is it helps to self clean the injectors, it blows any accumulated soot out of the exhaust system and it helps to free off the piston rings, making the engine more efficient and less likely to use engine oil.

Objavljeno: To maj 22, 2007 5:54 pm
Napisal/-a cr33p
Če ga misliš vozit samo med 1500 in 2500 obrati, se ti bo turbina zafilala s sajami in posledično se bo VNT mehanizem zastekal.
Poleg tega pa za pogonske sklope in turbino ni najbolje, ce pedal za gas pohodis do poda pri 1500obr. Zavedaj se, da pedal za gas ni ON/OFF stikalo, pa bo vse OK. ;)

Ostalo o ogrevanju in ohlajanju masine so pa ze povedali.

Objavljeno: To maj 22, 2007 5:55 pm
Napisal/-a Gobavc
Kael je napisal/-a:
abbe je napisal/-a:zakaj pa ni dobr da na mestu laufa?
a tut ko je ogret ne?

Ne vem zakaj... tako piše v navodilih.


Ker se takrat najbolj uničuje katalizator in okolje. Torej takrat je navečja koncentracija škodljivh izpušnih plinov. Mislim da je v Nemčiji ogrevanje avta na mestu celo prepovedano.

Objavljeno: To maj 22, 2007 6:00 pm
Napisal/-a adis
osebno mislim, da je dobro tako kot to nekateri delajo pri bencinarju da vzameš dizla in oddideš na vsake tok časa ( odvisno od posameznika) na avtocesto in malo gasa...drgač pa dokler se olje ne segreje na tisto "delovno" temperaturo nimaš kej praskat - uredu je če imaš števec za prikaz temp.olja

Objavljeno: To maj 22, 2007 6:01 pm
Napisal/-a abbe
jst svojga tko pellem.
przgem ga pa odprem vrata v garazi(tsdrugi del vrat,prvega koj odprem) se vsedem v avto przgem climo radio pa luci pa ce odpelem.dokler se masina ne zgreje na delovno ne vozim cez 2000 rpm,pa se poj k je kazalcek na 90 pocakam se par minut da se olje se malo ogreje,po pa ga prtiskam ce mi sede
kar se ugasanja tice je pa tko tm k sm doma je makadam(50m) in se vozm v 1 brez gasa.se vstavm pred garazo jo odprem pa zapelem notr avto pa ugasnem radio,luci pa klimo pa se avto.
pa mislm da je tko cist prou pa da nau problemou

Objavljeno: To maj 22, 2007 6:19 pm
Napisal/-a Voith
js sm pr svoji astri 1.7tdi ugotovu da ma mrzla najbolsi pospesek do 150 :twisted:

Objavljeno: To maj 22, 2007 8:21 pm
Napisal/-a Kael
cr33p je napisal/-a:Če ga misliš vozit samo med 1500 in 2500 obrati, se ti bo turbina zafilala s sajami in posledično se bo VNT mehanizem zastekal.
Poleg tega pa za pogonske sklope in turbino ni najbolje, ce pedal za gas pohodis do poda pri 1500obr. Zavedaj se, da pedal za gas ni ON/OFF stikalo, pa bo vse OK. ;)
Ostalo o ogrevanju in ohlajanju masine so pa ze povedali.

Mnja največ je tako ali tako avtoceste, tam okoli 110 na uro pri 2200 obratih... ker se punca vozi v maribor še en mesec na predavanja (sej vete kak je to: človek si kupi "sanjski" avto, fura se pa nakonc baba :P :P). No če je dober mašino mal zluftat, bom pač proti koncu tanka šel na avtocesto, pa gam tam ene 150 prtisnu po enem cajtu furanja, da mal zlufta ventile in turbino. Hvala za opozorilo.

Zdej kar se pospeševanja in ON/OFF stikala tiče (umrl od smeha) js pospešujem 90% časa bolj ali manj u easy (ne tako, da se vlečem iz križišča kot čreva), ampak umirjeno, da je vožnja prijetna tudi za ostale. Do daske gasa v tem avtu še niti pritisnil nisem, tak da ne vem, kako to sploh zgleda (bo treba sprobat) - sam ravno sem iz tistih uvodnih kilometrov, ko je blo treba bit prekleto nežen. Pač držal sem se kot pijanec plota navodil iz avtosalona za prvih 2000km, da bo motor čim dlje živel.

Zdej pa mogoče še ena stvar glede prestavlanja - kdor še ima Leona, oziroma WV 1.9 TDI motor s 105 KM in 5 prestavami, bo znal povedat. Namreč vsi pravite, da ne greste pri prestavlanju čez 2000 obratov, dokler je avto mrzel. Zdej pa zanimivost: js moram svojega prestavit pri nekje 2200 obratih, da po koncu prestavljanja kazalec za obrate (v višji prestavi) pade na 1500 obratov, ker se sicer cel avto rahlo trese in ima zamolkel zvok in nikamor ne gre - čim pa si nad to vrednostjo, pa stvarca je zvok "traktorski". Sem takoj na servisu prašal kaj je to + domače, pa vsi pravijo, da so tako nastavljena prestavna razmerja in da pač mora biti motor nad 1500, da lepo teče (to da če motor dušiš mi je jasno, da mu škodi, zato šaltam kot opisano). Medtem kot zanimivost, pa ima mama 3 mesce novega Tourana 1.9 TDI s 6 prestavam in tudi 105 KM. Ta stvar pa (kolikor je pač pri tej teži motor že zmožen) pogne relativno zvezvno v vseh obratih - torej al ti po prestavlanju pade obratomer na 1200 obratov, al pa na 1800, neke jake razlike ni in tudi ni slišat, da bi kaj se motor matral. Mogoče zaradi teže avta in malo boljše izolacije ni tega občutka, da se motor matra, ali je razlog v 6 prestavah in drugačnem prestavnem razmerju?...

Objavljeno: To maj 22, 2007 9:07 pm
Napisal/-a adis
jah 6 prestav prinaša drugačno razmerje kot pa 5 prestav in posledično tudi zmanjša razmerje med prestavami, vsaj mislim tako...če ne pa me popravte

Objavljeno: To maj 22, 2007 10:09 pm
Napisal/-a trafo66
v čem je potem poanta da je avto dober a ne smeš z njim to ne smeš ono. klinc saj sem jaz garo kupu in ne ona mene. najbolj je da stoji v garaži. potem je šansa manjša da se kaj pokvari.

Objavljeno: To maj 22, 2007 10:32 pm
Napisal/-a Matjaz46
Kaj pa bi lahko kdo bol podrobno opisal,da ne odpiram nove teme,kako je s dodatnimi števci ki merijo temperaturo olja pa se za turbino!Kje se jih da dobit,kako je s montazo,......