4x4 pogon -razlaga procentov prenosa
Objavljeno: Po jul 30, 2007 7:27 pm
Zdravo!
Nekaj časa si že poskušam najti razlago za delovanje štirikolesnega pogona, predvsem mislim na te, ki uporabljajo raznorazne sklopke pri katerih navajajo različne procente, koliko navora prenaša katera os.
Sedaj avti, ki imajo sredinski dif. tam recimo, da še nekako zastopim (čeprav tudi ne najbolj).
Na kak način deluje recimo prenos 30:70. Na kak način tista sklopka deli navor ves čas v tem razmerju?
Še najbolj nerazumljiv mi je pa sistem kjer je v osnovi sprednji pogon potem pa se preko elektromagnetne ali pa visko sklopke prenese še nazaj. Podatek je recimo, da lahko zadnja os prenese največ do 30% navora.
Pri tem se mi postavi vprašanje, na kak način sklopka »ve« kdaj je v vsakem trenutku 30% trenutnega navora? Ne razumem tega, sklopka je pred zadnjim dif., torej vztopni navor pride iz menjalnika, ki ima več stopenj. Recimo, da se pelješ 40 km/h in pospešiš, to hitrost lahko imaš v 1, 2 ali pa 3 prestavi – se pravi, da so obrati na kardanu v vseh treh primerih isti, bistvena pa je razlika v vrt. motorja s tem pa tudi navor, ki ga ustvari na izhodu, ampak kako sedaj sklopka »ve« da mora v primeru prve prestave prenašati večji navor, kot v tretji prestavi? Ker 30% navora, ki ga ustvari v prvi prestavi je dosti več od 30% vsega navora v tretji prestavi. Ali pa se mogoče ti procenti nanašajo na največji možni navor, ki lahko pride iz menjalnika (se pravi v prvi prestavi) in da potem 30% od največjega možnega lahko prenese na zadnjo os?
Ali se ti procenti nanašajo tudi kaj glede na navor, ki ga prenaša os z najslabšim oprijemom? Se mi zdi, da sem nekje zasledil, da sistem Quattro deluje na principu, da se pomnoži navor iz osi z najslabšim oprijemom. Če recimo spredaj koplje tisti navor recimo trikrat poveča in ga usmeri na zadnjo os, ki ima oprijem. Samo, če je recimo led praktično ne more realizirati nič navora in potem trikrat od nič je nič in avto stoji, čeprav je recimo pod zadnjimi kolesi asfalt. Je to res ali ne?(če odmislimo delovanje elektronike ASR)
Prosim za razlago kaj pomenijo ti procenti in na kak način to deluje?
Nekaj časa si že poskušam najti razlago za delovanje štirikolesnega pogona, predvsem mislim na te, ki uporabljajo raznorazne sklopke pri katerih navajajo različne procente, koliko navora prenaša katera os.
Sedaj avti, ki imajo sredinski dif. tam recimo, da še nekako zastopim (čeprav tudi ne najbolj).
Na kak način deluje recimo prenos 30:70. Na kak način tista sklopka deli navor ves čas v tem razmerju?
Še najbolj nerazumljiv mi je pa sistem kjer je v osnovi sprednji pogon potem pa se preko elektromagnetne ali pa visko sklopke prenese še nazaj. Podatek je recimo, da lahko zadnja os prenese največ do 30% navora.
Pri tem se mi postavi vprašanje, na kak način sklopka »ve« kdaj je v vsakem trenutku 30% trenutnega navora? Ne razumem tega, sklopka je pred zadnjim dif., torej vztopni navor pride iz menjalnika, ki ima več stopenj. Recimo, da se pelješ 40 km/h in pospešiš, to hitrost lahko imaš v 1, 2 ali pa 3 prestavi – se pravi, da so obrati na kardanu v vseh treh primerih isti, bistvena pa je razlika v vrt. motorja s tem pa tudi navor, ki ga ustvari na izhodu, ampak kako sedaj sklopka »ve« da mora v primeru prve prestave prenašati večji navor, kot v tretji prestavi? Ker 30% navora, ki ga ustvari v prvi prestavi je dosti več od 30% vsega navora v tretji prestavi. Ali pa se mogoče ti procenti nanašajo na največji možni navor, ki lahko pride iz menjalnika (se pravi v prvi prestavi) in da potem 30% od največjega možnega lahko prenese na zadnjo os?
Ali se ti procenti nanašajo tudi kaj glede na navor, ki ga prenaša os z najslabšim oprijemom? Se mi zdi, da sem nekje zasledil, da sistem Quattro deluje na principu, da se pomnoži navor iz osi z najslabšim oprijemom. Če recimo spredaj koplje tisti navor recimo trikrat poveča in ga usmeri na zadnjo os, ki ima oprijem. Samo, če je recimo led praktično ne more realizirati nič navora in potem trikrat od nič je nič in avto stoji, čeprav je recimo pod zadnjimi kolesi asfalt. Je to res ali ne?(če odmislimo delovanje elektronike ASR)
Prosim za razlago kaj pomenijo ti procenti in na kak način to deluje?