Stran 1 od 3

Poševne zareze na avtocesti

Objavljeno: Če avg 09, 2007 10:20 pm
Napisal/-a phoebus
Velikokrat sem se spraševal pa nikoli zares vprašal- kaj so in čemu služijo tiste poševne zareze ki so na avtocesti zarezane preko cestišča poševno "vsake tolko"?

Objavljeno: Če avg 09, 2007 10:22 pm
Napisal/-a _YUGO-GVX_
mislim da je to zaradi boljšega odtekanja vode oz. oprijema

Objavljeno: Če avg 09, 2007 10:25 pm
Napisal/-a CePO
tako je..odtekanje vode na mostovih oz. viaduktih ko se menja prečni nagib, da ne zastaja voda

vsaj tako mi je oče(gradbenik) razložil :)

Objavljeno: Če avg 09, 2007 10:26 pm
Napisal/-a phoebus
Aha, kul, hvala, pa nekaj novega vem :woohoo

Objavljeno: Če avg 09, 2007 10:58 pm
Napisal/-a drigy
Mesezdi da je zarad vode in ne raztezanja asfalta. Razmak na cestišču, zaradi raztezanja ali krčenja, je samo na začetku ter koncu mosta/viadukta.

Objavljeno: Pe avg 10, 2007 7:04 am
Napisal/-a combe
No, jst k sm cestar :oops: vam povem iz prve roke, da je to zarad odtekanja vode. Naredi se pa to na vijačenjih (kjer se menja prečni sklon), kjer bi drugače zastajala voda, in sicer se s tako malo frezo čist na tenko pofreza take črte, in s tem omogoči odtekanje vode s tistega dela :D. Tist k je pa nekdo gor reku zarad raztezanja asfalta, je pa dilatacija na viaduktih, na začetku pa na koncu viadukta, mogoče pa še kje kej vmes.

lp

Objavljeno: Pe avg 10, 2007 9:22 am
Napisal/-a BBoss
combe je napisal/-a:No, jst k sm cestar :oops: vam povem iz prve roke, da je to zarad odtekanja vode. Naredi se pa to na vijačenjih (kjer se menja prečni sklon), kjer bi drugače zastajala voda, in sicer se s tako malo frezo čist na tenko pofreza take črte, in s tem omogoči odtekanje vode s tistega dela :D. Tist k je pa nekdo gor reku zarad raztezanja asfalta, je pa dilatacija na viaduktih, na začetku pa na koncu viadukta, mogoče pa še kje kej vmes.

lp


Točno tako, da bi se preprečil ali pa vsaj omilil aquaplaning zaradi zastale vode na mestih, kjer je cestišče preide iz naklona zaradi levega ovinka v naklon desnega ovinka in obratno.

Objavljeno: Pe avg 10, 2007 9:51 am
Napisal/-a Cash
Dobro, to smo rešili, kaj pa so une vijugaste črne črte na avtocesti?

Objavljeno: Pe avg 10, 2007 10:01 am
Napisal/-a combe
Vijugaste črne črte??? hm... Če misleš une tanke, kakšen cm debele, je možno, da so razpoke zalite s tako bitumensko maso... To jih vidiš predvsem na mal starejših odsekih avtocest, no ja, neki jih je pa tud že na novejših :oops:

Objavljeno: Pe avg 10, 2007 10:05 am
Napisal/-a FBR
Zalite razpoke? Vrjetno misliš kaj drugega samo jaz nisem še nič podobnega opazil do sedaj.

Objavljeno: Pe avg 10, 2007 10:18 am
Napisal/-a eclipse_R
ok k smo že glih pr črtah, če se pelješ po ljubljanski obvoznici od izvoza vič proti izvozu center, tam ko je bencinska vmes, so na tleh zarisane črte, take zlo tanke pa zlo na gosto, poševno čez cestišče, pa različnih barv. wtf je to?!

lp

Objavljeno: Pe avg 10, 2007 10:23 am
Napisal/-a Cash
No, jst sm mislu vijagaste črte, ki so jih naredili v Postojni ene 5-7 let nazaj, ko se pelješ po avtocesti v postojnski klanec. Zareze so naredili pač z strojem, potem pa zalili s tako črno maso, te vijugaste zareze pa potekajo vzdolžno s cestiščem?

Objavljeno: Pe avg 10, 2007 10:27 am
Napisal/-a FBR
Cash je napisal/-a:No, jst sm mislu vijagaste črte, ki so jih naredili v Postojni ene 5-7 let nazaj, ko se pelješ po avtocesti v postojnski klanec. Zareze so naredili pač z strojem, potem pa zalili s tako črno maso, te vijugaste zareze pa potekajo vzdolžno s cestiščem?


To cesto zelo dobr poznam, sem se namreč najmanj 2x na teden vozu. Če prav mislm je to v smeri proti Lj?! Kolkr vem je tm katastrofalno razpokana cesta tko da bi blo tud to možno kar sm napisal, da so flikal. S strojem ponavadi postrgajo stari asfalt vn, zalijejo pa s katranom (male luknje) če se ne motim.

Objavljeno: Pe avg 10, 2007 10:39 am
Napisal/-a Cash
Bom dns mal bolj podrobno pogledu to stvar, če se bo dalo bom tud sliku, pa prilepil slikco.

Objavljeno: Pe avg 10, 2007 10:44 am
Napisal/-a BBoss
eclipse_R je napisal/-a:ok k smo že glih pr črtah, če se pelješ po ljubljanski obvoznici od izvoza vič proti izvozu center, tam ko je bencinska vmes, so na tleh zarisane črte, take zlo tanke pa zlo na gosto, poševno čez cestišče, pa različnih barv. wtf je to?!

lp


Upam, da se ne motim ampak mislim, da so tiste črte narisane tam zato, da se preizkuša vzdržljivost barv in raznoraznih mešanic barv različnih proizvajalcev.

Objavljeno: Pe avg 10, 2007 11:03 am
Napisal/-a esem
Fotk mističnih črnih kvadratkov pa še vedno ni
http://www.avtomobilizem.com/forum/view ... 5&start=40

Objavljeno: Pe avg 10, 2007 11:07 am
Napisal/-a SAVINJCAN
a so mogoče te zareze pred in za mostovi oziroma viadukti? ker tu not je vstavljena guma zaradi krčenja in raztezanja mosta oz. viadukta.

Objavljeno: Pe avg 10, 2007 11:27 am
Napisal/-a |kr_en|
eclipse_R je napisal/-a:ok k smo že glih pr črtah, če se pelješ po ljubljanski obvoznici od izvoza vič proti izvozu center, tam ko je bencinska vmes, so na tleh zarisane črte, take zlo tanke pa zlo na gosto, poševno čez cestišče, pa različnih barv. wtf je to?!

lp



tiste crte bi naj ble namenjene merjenju hitrosti vozil iz helikopterja....sam se je projekt kr kmal opustil ker se ni splacal. to je ena verzija od mnogih.

Objavljeno: Pe avg 10, 2007 11:37 am
Napisal/-a Lumpy_
Jaz sem tud slišal, da bi naj ble tiste črte narisane za preizkuševanje kvalitete barve oz. obstojnosti. Zaj pa nevem. Upam da bo kdo napisal, ko je sigurenza kaj to je.

Črni mistični kvadratki ja :lol: Kaj je s tistim? Kaj je blo tisto sploh?

Objavljeno: Pe avg 10, 2007 11:04 pm
Napisal/-a Spyker
combe je napisal/-a:No, jst k sm cestar :oops: vam povem iz prve roke, da je to zarad odtekanja vode. Naredi se pa to na vijačenjih (kjer se menja prečni sklon), kjer bi drugače zastajala voda, in sicer se s tako malo frezo čist na tenko pofreza take črte, in s tem omogoči odtekanje vode s tistega dela :D. Tist k je pa nekdo gor reku zarad raztezanja asfalta, je pa dilatacija na viaduktih, na začetku pa na koncu viadukta, mogoče pa še kje kej vmes.

lp


Maš prav, predvsem se to dela na odsekih kjer cesta nima nobenega padca ne glede na smer (ne le vijačenje ceste iz enega ovinka v drugega ampak tudi vzdolž ceste). Sicer pa...če smo natančni in se ozirom zgolj na teorijo, potem naj bi bil prečni naklon cestišča enak 0% le v eni točki oz. daljici :D Ker pa v praksi temu ni ravno tko, je treba logično te zareze vlečt čez večjo dolžino.

Tistih raznoraznih barvnih črt pa mislim da še nisem zasledil...bi blo možno da res preizkušajo trajnost in kvaliteto barve različnih proizvajalcev ipd.