Stran 1 od 7
Slovenske "ceste"
Objavljeno: To avg 21, 2007 9:06 pm
Napisal/-a FBR
Odpiram novo temo in sicer o kvaliteti cest in o njihovem obnavljanju.
Predvsem me zanima vaše mnenje, možni vzroki obstoječega stanja in še posebej rešitve.
Gonilo moje teme je bila današnja izjava na Svetu (Kanal A), kjer je poročevalka podala podatek o kakovosti novogradenj naših cest, ki naj bi bile med (naj)slabšimi v evropi. Vsekakor pa se mi zdi tudi pomembna tema, glede na to, da je za jeklene konjičke še kako pomembna podlaga po kateri peljejo. Nič koliko "nevarnih" odsekov je problematičnih samo zato, ker je asfalt zelo nekakovosten in ob deževnih dnevih postane kot ledena plošča.
Naj dodam podatek (objavlen v oddaji Dirka), da je oprijem največji na betonu (kategoriziran z koeficientom 1), po evropi naj bi imele povprečne mestne ceste koeficient oprijemljivosti 0,8 medtem ko naj bi bil ta koeficient v Ljubljani samo 0,6 pa tudi manj.
Velik problem je tudi vzdrževanje. Nič koliko regionalnih cest, tudi avtoceste ponekod ne zaostajajo, je popolnoma zanemarjenih in jih obnavljajo (beri: "flikajo") samo po deževnih dnevih, ker asfalt dobesedno vrže ven.
P.S.: Priporočjive so fotografije s komentarji.
Objavljeno: To avg 21, 2007 9:19 pm
Napisal/-a Sigor
Napisal bom samo nekaj o tako imenovanem krpanju oziroma flikanju cest. Na lastne oči sem videk, kako so naši vrli cestarji krpali magistralno cesto. Z majhnega tovornjaka so vrgli nekaj lopat asfalta, ga poravnali, nato pa kar s tovornjakom, natančneje z zadnjimi kolesi nekajkrat zapeljali čez in to je bilo to.
Mislim, na bruhanje ti gre, ko to vidiš, škoda da nisem imel takrat kamere, da bi jih posnel. No, od tod je že en odgovor, zakaj so naše ceste slabo popravljene. O novogradnjah pa ne morem sodit, se ne spoznam toliko.
Si pa kar predstavljam recimo kakega Evropejca, po možnosti s severa, ko se odpravi na Hrvaško na dopust z avtom in se pelje od Šentilja do Gruškovja ... pa saj se ne pelje, cinca v koloni, da ga mine čisto vse , da bi se v Sloveniji sploh ustavil in zapravil kak €. Jaz ga tud ne bi.
Objavljeno: To avg 21, 2007 9:29 pm
Napisal/-a Petersilj
Sigor je napisal/-a:Si pa kar predstavljam recimo kakega Evropejca, po možnosti s severa, ko se odpravi na Hrvaško na dopust z avtom in se pelje od Šentilja do Gruškovja ... pa saj se ne pelje, cinca v koloni, da ga mine čisto vse , da bi se v Sloveniji sploh ustavil in zapravil kak €. Jaz ga tud ne bi.
Ob MB do Dolge vasi je še bistveno huje.
Objavljeno: To avg 21, 2007 9:45 pm
Napisal/-a Mate
Jaz bom zaenkrat dal samo komentar na slaba popravila in slabo vzdrževanje cest.
1.) Cesta Ljubljana - Litija, odsek Beričevo - Dolsko. Ne dolgo nazaj so ven porezali kritične dele asfalta in položili nov asfalt. Ta asfalt je nekje tako slabo položen, da je vožnja po popravilu slabša od vožnje pred popravilom. Še posebej je to opazno v ovinku za mostom čez Kamniško Bistrico v smeri proti Ljubljani. Tam so flike tako valovite in na različnih višinah, da je vožnja skoraj primerljiva vožnji po makadamu. Naprimer odsek med Klečami in Dolskem je pa dobro popravljen. Flike so ravne in komaj veš, kdaj zapelješ nanjo.
2.) Južna ljubljanska obvoznica, preplastena pred kratkim. Vozni pas od razcepa Kozarje proti počivališču Barje prav grdo trese. Slabše kot pred popravilom.
3.) Mengeš - Domžale, zaflikana pred kratkim. Preden so se spravili to cesto popravljat, je trajala cela večnost in potrebno je bilo tudi nekaj življenj. Sedaj je tam par novih flik. Ena je tako valovita, da če človek v avtu izgovarja "aaaaaaaaaaa", se mu glas trese.
4.) Nujno potrebne flike bi bile na severni Ljubljanski obvoznici, kjer je par precej hudih jam.
5.) Domžale - Rodica. Katastrofalna cesta, nujno potrebna popravila.
6.) Ceste po barju. Še posebej naslednji odseki:
- pogreznjena cesta za drugim mostom v Črni vasi iz Ljubljane, primerna za uničevanje amortizerjev.
- odsek ceste v vasi Jezero, pred Podpečjo iz smeri Črne vasi. Še malo, pa se bo cesta ob robovih tako posedla, da boš z avtom lahko nasedel.
- odsek ceste v vasi Goričica, enak problem kot eno vrstico višje.
7.) Katastrofalno slab asfalt pri izvozu iz avtoceste Ljubljana-Ig, v industrijski coni Rudnik, v BTCju in verjetno še kje.
Tole so najbolj očitni deli cest, po katerih se vozim, ki bi nujno potrebovali kvalitetna popravila, ali pa so bili zelo nekakovostno popravljeni. Očitno ni nikakršne kontrole izvedenih del.
Ne razumem pa tudi zakaj naprimer popravljajo vzhodno obvoznico od Litijske proti Golovcu. Meni se je zdel tisti del ceste čisto vredu.
Objavljeno: To avg 21, 2007 9:56 pm
Napisal/-a DaDek
v naši ulici mamo asfalt pomoje iz začetka 80ih ko se je blok gradil

že šoder gleda med asfaltom ven

Objavljeno: To avg 21, 2007 9:59 pm
Napisal/-a FBR
Ena izmed dobrih iztočnic, ki sem jih zasledil iz vaših postov, je delo brez vsekakršnega nadzora! Predvidevam, da je dejansko težko najti denar za popravila, a ko se že najde je to najcenejši možen poseg. Če se ne motim imajo v avstriji na vsake (ne me držat za besedo) 2-3 leta popravilo in na vaske 5-7 let popolno zamenjavo cestišč....tolk o tem.
Objavljeno: To avg 21, 2007 10:08 pm
Napisal/-a black
Nekatere flike so prav zahrbtno spolzke.Malo dežja,zapelješ v ovinek,avto se drži,zapelješ na fliko pa te ven odnese.Poznam en tak ovinek pri nas.Mene ne bo več presenetu...

Objavljeno: To avg 21, 2007 10:15 pm
Napisal/-a blind3k
v avstriji dajo fliko za 2leti, potem če se znova zrabi, dajo komplet nov asfalt. Tako mi je rekel en ki dela na cestnem podjetju v avstriji.
Tudi če ste se kaj vozili proti grazu je AC iz betona in meni osebno veliko bojša od teh naših, čeprav se počutiš kot na kameli oz. kot da bi se nonstop vozil preko malih ležečih policajev
kdor se tam vozi ve o čem govorim...
Objavljeno: To avg 21, 2007 10:35 pm
Napisal/-a sonček
Mene pa zanima kam za boga gre denar, ki ga plačaš na tehničnem (cestnina).
Ceste pri nas so GROZNE. Ha in potem pišejo na 24 ur.com neprilagojena hitrost na cestah.
lp
Objavljeno: To avg 21, 2007 10:38 pm
Napisal/-a DaDek
FBR: v avstriji, vsaj do graca je betonska avtocesta (sicer jo nekaj menjavajo postopoma.. ampak isto neko flikanje) cesta pa je tak zjahana da ko z nissanom patrolo (3vratni - kratka medosna) in prikolico z konji ozadaj delam od graca pa mejnega prehoda: "AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA" samo valovi.. dobesedno.. tu v sloveniji rukne.. tam pa celi čas, ker je prav cela AC valovita, posebaj vozni pas.
Objavljeno: To avg 21, 2007 11:02 pm
Napisal/-a Joie de vivre!
Fantje, kdaj ste se nazadnje vozili po makadamu? Mislim da je to bistveno vprašanje... Ceste pri nas so OK.
Objavljeno: To avg 21, 2007 11:05 pm
Napisal/-a sebaveh
Če se je že kdo peljal po cesti od Poljčan proti Makolam, potem ve kaj pomeni flika na fliko. Dobesedno, saj ko pogledaš cesto se ti zdi kot da je en asfalt našpukal gor. Še s traktorjem se moram tam peljati pol počasneje, drugače me nabije gor v strop pa nazaj dol v podn... Sedaj tam ob cesti polaganje neke (optične) kable, in upam da se bodo odločli to malo bolje popravit.
re
Objavljeno: To avg 21, 2007 11:35 pm
Napisal/-a halo007
Cesta od Ljubljane do Ribnice. Ko sem bil majhen (kakih 15 let nazaj) so se tu nazadnje preplastili daljši odseki. Sedaj pa popravljajo le manjše predele. Cesta je pa itak po defaultu preozka. Ko se srečaš s tovornjaki te včasih kar malo stisne. če bo šlo.
Se pa vidi, da država res nima denarja.
Kot sem že rekel, ponavadi asfaltirajo odseke po par 100m. Tak odsek je tudi od Malih do Velikih Lašč. Gre za kakih 400 m asfalta, ki je bil res slab. Celo tako slab, da so morali določene predele 'zaflikati' preden so cesto na novo preplastili. Ampak zanimivo je, da ta novi asfalt ni nič boljši. Pri hitrosti 100 km/h avto kar premetava. Kaj šele dela s tovornjaki. Neverjetno. To si pač lahko privošči CPL. Svaka vam čast fantje.
Objavljeno: Sr avg 22, 2007 12:01 am
Napisal/-a Lumpy_
Stara cesta iz Konjic proti Celju je tud taka da kozlaš.

Objavljeno: Sr avg 22, 2007 12:05 am
Napisal/-a jay
Lumpy_ je napisal/-a:Stara cesta iz Konjic proti Celju je tud taka da kozlaš.

za lowrider vozila je prva liga

Objavljeno: Sr avg 22, 2007 12:11 am
Napisal/-a HiM
Ceste ponekod so prav vredu veliko kje pa krneki, ovinki nagnjenji navzven da te lažje odnese z ceste, luknja pri luknji,.... Drugače pa so na koroškem in drugih predelih izven centralne slovenije in večjih mest ceste še posebej obupne. Tudi organiziranost cestnega podjetja se mi zdi slaba: npr.doma sem malce iz centra mesta do koder vodijo 2 cesti, nakar si modeli namislijo da bodo eno obnovili na drugi pa napravili krožni promet) in primoran si se bil voziti domov po makedamu. Tudi nevem v čem je pomen da najprej nič ne delajo krnaenkrat pa vse ceste, mar nebi bilo bol logično usmerit vso silo v en odsek in čimprej poskrbet za štalco, šele nato za kravco(zavedam se da je na gradbišču lahko le določeno število delavcev da se ne ovirajo, vendar mislim da jih je useeno premalo, velikokrat dela eden 2 pa dvigujeta zastavce zelena-rdeča).
Objavljeno: Sr avg 22, 2007 12:28 am
Napisal/-a Lumpy_
....štirje pa se naslanjajo na lopato pa na bager, pa se gledajo. Samo gajba še fali poleg.

Objavljeno: Sr avg 22, 2007 1:53 am
Napisal/-a RENO911
Lumpy_ je napisal/-a:....štirje pa se naslanjajo na lopato pa na bager, pa se gledajo. Samo gajba še fali poleg.

Si predstavljaš kakšna bi šele bila storilnost, če bi se pri delu ovirali. Je le tako bolje, vsaj tisti en dela za enega.
Mogoče je takšna tudi direktiva z vrha, da morata vedno dva počivati in en delati. Tako je vedno na razpolago par spočitih rok. Drugače pa realno, dalje se dela, več je plačano. Boljše delavec na terenu, kot pa na sedežu firme, ko si nimajo kaj z njim začet, pa še isto ga morajo plačat. In če imajo skupino treh takšnih delavcev, ki so sposobni delati za enega, so šefi srečni. Plačamo jih tako mi, dogovorjenih predračunov pa se tako nikoli ne držijo in jih vedno zaradi "nepredvidenih del in raznih zapletov" podražujejo.
Recimo, če mora občina cestnemu podjetju za delavca na cesti plačati 15€ na uro in cestno podjetje po prej dogovorjenem pošlje na teren 3 delavce (ker je le potrebno prestaviti, recimo, en stop znak malo bolj v levo zaradi boljše vidljivosti le tega) in potem ti delavci tega ne opravijo v dogovorjenih 5h urah ampak zaradi nepredvidene situacije (sneta motika) delo opravljajo cel dan (10ur), naslednji dan pa morajo še nazaj, da uredijo podrobnosti, kar se spet zavleče za 3 ure (do malice), je tako namesto predvidenih 225€, občina za naročilo odštela 585€.
Ampak, ali je zaradi počasnosti dela, delo opravljeno bolj kvalitetno?
Objavljeno: Sr avg 22, 2007 7:41 am
Napisal/-a blind3k
RENO911 je napisal/-a:Si predstavljaš kakšna bi šele bila storilnost, če bi se pri delu ovirali. Je le tako bolje, vsaj tisti en dela za enega.
Mogoče je takšna tudi direktiva z vrha, da morata vedno dva počivati in en delati. Tako je vedno na razpolago par spočitih rok. Drugače pa realno, dalje se dela, več je plačano. Boljše delavec na terenu, kot pa na sedežu firme, ko si nimajo kaj z njim začet, pa še isto ga morajo plačat. In če imajo skupino treh takšnih delavcev, ki so sposobni delati za enega, so šefi srečni. Plačamo jih tako mi, dogovorjenih predračunov pa se tako nikoli ne držijo in jih vedno zaradi "nepredvidenih del in raznih zapletov" podražujejo.
veš kaj si zaj napisal? Da je bojše da samo eden dela, dva pa pačivata...tista dva ki se tam zibljeta in si žvižgata, bi 100% lahko nekaj tam naredila, ne pa da jih je kao preveč...še premalo jih je kako počasi to včasi delajo...
Objavljeno: Sr avg 22, 2007 7:54 am
Napisal/-a Kritik
Sej ne vem, če bi sploh zgubljal besede glede kvalitete naših cest.... Še ni dolgo tega, ko so odprli odsek od litijske ceste do razcepa malence (predor Golovec), pa ga že popravljajo... kaj meni to pove? To mi pove, da je Zidar in njegov SCT prvak v nategovanju države.... najprej da ponudbo za izgradnjo odseka, ki je najnižja od vseh ponudb, potem dobi posel, vgrajuje najslabše materijale in še ceno med izdelavo dvigne zaradi "nepredvidljivega terena in geološke sestave".... posledično se ceste zaradi slabih materijalov hitreje uničujejo in glej ga zlomka... spet nekdo zasluži z popravili....Torej začaran krog kapitalizma, ki ga finančno vzdržujemo davkoplačevalci.... Žal je v Sloveniji važno samo še to kdo bo koga čim bolj nategnil...BALKAN!
Že res, da je treba ceste vzdrževat, ampak da potekajo obnovitvena dela na novih odsekih.... to gre pa čez vse meje dobrega okusa! To bi moral nekdo kazensko odgovarjat... pa magari vodja delovišča. Toliko o AC.
Pri nas je glavna cesta (zadobrovška), na odseku 300 m taka, kot da bi vozil po njivi. Del ceste so popravili, za drugega pa predvidevam, da še zbirajo denar. To je jama za jamo, že če pelješ 50km/h te premetava po avtu levo in desno... In vsa popravila se vršijo samo z flikanjem, ki ponavadi še poslabšajo zadevo.... Katastrofa!