Stran 1 od 4

Zobati jermen ali veriga

Objavljeno: Če sep 27, 2007 2:21 pm
Napisal/-a vinci
Pozdravljeni.Zanima me kje je razlog da se proizvajalci odločijo za uporabo zobatega jermena ali verige v svojih motorjih.A je to samo ekonomski razlog ali gre tudi za tehnični ( večje trenje,vzdrževanje,življenska doba).Opazil sem da tudi ni vezano na samo velikost motorja( Toyota ima na svojem trivaljnem 1.0 motorju verigo).Hvala za odgovore.

Objavljeno: Če sep 27, 2007 2:23 pm
Napisal/-a im nobody
veriga je boljša ti jo vsaj odtrgat ne more kokr jermen

Objavljeno: Če sep 27, 2007 2:26 pm
Napisal/-a Lumpy_
Ni tolk stroškov z servisi.

Objavljeno: Če sep 27, 2007 2:33 pm
Napisal/-a Slide
Veriga praktično ne rabi vzdrževanja in včasih preživi motor, kar za jermen ne bi mogli reč, potem te pa vsake recimo 80-120kkm udari po žepu nepotreben strošek...čemu se pa izogibajo ketne pa se nisem nikoli poglabljal, mogoče ravno zaradi cenjše vgradnje jermena na prvem mestu, pa naj bi bil "pogon" na tak način nekoliko tišji...

Objavljeno: Če sep 27, 2007 3:03 pm
Napisal/-a extreme N
kot sem nekje bral je to zaradi glasnosti verige. zato so to zaceli opuscati in presli na jermene, kasneje so s5 presli na verige, zaradi nove tehnologije v sami izgradnji verige ki je tisja. ima pa tudi veliko prednosti od jermena kot so gor napisali ze.

Objavljeno: Če sep 27, 2007 3:30 pm
Napisal/-a c.o.b.
tut js sm slišu da zato ker nej bi bila veriga v štartu malo dražja pa tut dost glasnejša. kot napisan, so pa zdej nove tehnologije in baje bo v novi Laguni tut veriga namesto jermena, zgleda so glede glasnosti vse poštimal.

Lp

Objavljeno: Če sep 27, 2007 3:31 pm
Napisal/-a strmi
tipični primer je opel
ko so kiksnili z 17 dtl motorji, so popravili napako z 20dtl (101 hp) motorjem z pogonom na verigo, kr poglej vse policajce z astrami, skor vse z x20dtl motorjem.
sam poznam pa enga mulca ki si je kupu toleda 1,8 20v, pa mu je mal zatajila oljna pumpa pa mu je namest da bi jermen utrgalo, dobesedno eksplodiral motor, je bil kr višji za 7 centimetrov :evil: tudi bmw se je poigraval veriga - jermen, pa poglej kolk benfov ima kr lepo cifro na kilometer števcih, pa še niso prčkali kaj po motorju. Za verigo verjetno je razlog strošek ob projektiranju novega motorja, ali pa trmasto vztrajanje avtomobilskih firm, sej je strošek za serviserje kr lepa cifra, ko ti utrga jermen - ventili, tesnilo, dročniki, vodila, jermen, delo.....

Objavljeno: Če sep 27, 2007 4:19 pm
Napisal/-a Slide
BMW-ji imajo v šestvaljnih modelih verigo že od 91 leta, v štirivaljnih pa so jo imeli prej, potem pa spet od mislim da konca 93 naprej...in se mi sploh šestaki ne zdijo nič glasnejši od konkurence z jermenom... :)

Objavljeno: Če sep 27, 2007 4:47 pm
Napisal/-a phoebus
po mojem bi blo treba vprašat kakega strojnika (ali celo na strojnistvo.com)... ampak tudi po mojem je bil jermen zaradi "tišine". Poglejte samo kako se je bolj drla favoritka v primerjavi z GII 1.3, pa je bila (kao) edina razlika v tem da so dali favoritki ketno namesto jermena..

...aja, kako je pa s športniki in ketno? kolkor vem, so bolj na jermenih...

Objavljeno: Če sep 27, 2007 5:02 pm
Napisal/-a michelin
spomnimo se YUGO-ta 45 ko se je ketnca stegnila in drgnila po ohišju je nastal zelo neprijeten zvok :(
se je pa dalo montirat jermenček pa teh težav ni bilo 8)

Objavljeno: Če sep 27, 2007 6:00 pm
Napisal/-a myster
ja moreš pa to možnost vključit da pri verigi trpijo ležaji in vse kar je povezano (zaradi nekostantih obremenitev)...če kje zašteka ti pri verigi vse zraun uniči...enako pa kot pri jermenu...

Re: Zobati jermen ali veriga

Objavljeno: Če sep 27, 2007 6:30 pm
Napisal/-a sebaveh
vinci je napisal/-a:Toyota ima na svojem trivaljnem 1.0 motorju verigo


Pa ima ta motor odmično gred v bloku in dročnike v glavo, in tam klavir za ventile? Ker taka namestitev je zelo primerna za uporabo verige in očitno je razlog za uporabo verige največkrat v tem.

Objavljeno: Če sep 27, 2007 6:49 pm
Napisal/-a alanq4
No če je odmična gred v bloku motorja potem je sigurno najbolša rešitev zobniški prenos.

Veriga je postala spet popularna ker je napredek pri materialu tolikšen, da lahko pozabimo na verigo v celi življenski dobi motorja.

Objavljeno: Pe sep 28, 2007 8:12 am
Napisal/-a PiLLLe
alanq4 je napisal/-a:No če je odmična gred v bloku motorja potem je sigurno najbolša rešitev zobniški prenos.

Veriga je postala spet popularna ker je napredek pri materialu tolikšen, da lahko pozabimo na verigo v celi življenski dobi motorja.


Res je ampak, jermeni bodo se vedno tu, ker ko ti avto prodas, moras se zmeraj nekako sluziti preko njega, aka uradni servisi in original deli :D

Objavljeno: Pe sep 28, 2007 8:37 am
Napisal/-a leoCar
Tudi pri Nissanu so še vedno zvesti verigi, zato pa tudi Renault razvija nove motorje z verigo, ker je praktično večna, in ne rabi vzdrževanja.

Objavljeno: Pe sep 28, 2007 9:08 am
Napisal/-a vinci
Ta od toyote motor 1.0 trivalnik piše da je dohc in da ima verižni pogon.

Objavljeno: Pe sep 28, 2007 10:07 am
Napisal/-a napi
malo laične razlage jermen - veriga
jermen- narejen iz poliruetana oz. neoprena. Profil samega zoba na jermenu je odvisen od razvijalca motorja (trapezni, zaokrožen profil - HTD high torque drives). Imajo majhen hrup, pomnkljivost jermena je da je da so občutljivi na agresivne medije ter da so podvrženi staranju, prepogibanje jermena na jermenicah povzroči razpoke in utrujenost materiala samega jermena, jermen se po določenem času raztegne za nekaj malega. Posledično oprjem na jermenicah ni tako velik - pride do preskoka. Zaradi tega menjaš po določenih km jermen

veriga- kovinski materiali, prenos večjih moči, ni občutljiva na staranje oz agresivne medije. Življenska doba je daljša kot pri jermenu. Tudi veriga se po določenem času raztegne, vendar je manjša možnost za preskok kot pri jermenu. V večji meri veriga ne predstavlja nobenega vzdrževanja(mejave kot jermen), edino sčasoma postane prenos malo glasnejši.

Objavljeno: Pe sep 28, 2007 9:42 pm
Napisal/-a lisko
Vse lepo in prav....... ketna gre celo rajši ko jermen( si zamislite bicikl na jermen?) je pa glasnejša....... Za športne avte pa je včasih veljalo da so imeli ZOBNIKE ne ketne ne jermene ampak zobnike. In vključimo v tole debato še tretji prenos..... prav zobniški prenos....

Ampak fora zobnikov je da imajo že v samem štartu zračnost in kak pol to rešijo? Rečmo jermen ma španar....... ketna ma španar kaj pa zobniki?

In rečmo lih Jeep ma zobniški prenos........ In moj ma 320.000 prevoženih pa po motorju še ni blo štorano....ženejo pa zobniki vse (oljno pumpo, ventile in bosch pumpo) za vsako stvar svoj zobnikoz, bosh črpalka je celo gnana preko zobnika za odmično. Aja pa je dizl z največjim številom vrtljajev 4800...se prav ni športnik....

Objavljeno: Pe sep 28, 2007 9:55 pm
Napisal/-a leoCar
lisko je napisal/-a:Vse lepo in prav....... ketna gre celo rajši ko jermen( si zamislite bicikl na jermen?) je pa glasnejša....... Za športne avte pa je včasih veljalo da so imeli ZOBNIKE ne ketne ne jermene ampak zobnike. In vključimo v tole debato še tretji prenos..... prav zobniški prenos....

Ampak fora zobnikov je da imajo že v samem štartu zračnost in kak pol to rešijo? Rečmo jermen ma španar....... ketna ma španar kaj pa zobniki?

In rečmo lih Jeep ma zobniški prenos........ In moj ma 320.000 prevoženih pa po motorju še ni blo štorano....ženejo pa zobniki vse (oljno pumpo, ventile in bosch pumpo) za vsako stvar svoj zobnikoz, bosh črpalka je celo gnana preko zobnika za odmično. Aja pa je dizl z največjim številom vrtljajev 4800...se prav ni športnik....

Jeep, ma zobmiški prenos, zanimivo, tole pa je trotel ziher varianta :D

Objavljeno: Pe sep 28, 2007 10:17 pm
Napisal/-a phoebus
Mah, najbolš kupit dvotaktnika pa sploh ne bo problema z načinom prenosa...pa ni debate o oljni pumpi, pa dročnikih, jermenih in ostalih kvarljivih in dragih stvareh :twisted: