Stran 1 od 1

ITS - vpliv na preprečevanje negativnih posledic v prometu

Objavljeno: Ne okt 21, 2007 3:50 pm
Napisal/-a davorz
Lep pozdrav vsem skupaj!

Sem študent 2.letnika fakultete za logistiko v Celju. S kolegom imava pri predmetu Prometni sistemi za izdelati seminarsko nalogo z naslovom ITS - vpliv na preprečevanje negativnih posledic v primetu. (ITS --> inteligentni transportni sistemi).

Sedaj se obračam na vas forumovce, mogoče imate kakšen nasvet, namig, oz idejo kako izboljšati seminarsko nalogo. Ne prosim pomoči pri izdelovanju, le kakšno razlago, oz razsvetljitev, ki sem jo jaz spregledal :P

Torej s kolegom imava v mislih se malo razpisati na dveh področjih prometa: VARNOST in OKOLJE.

Teme za obravnavanje: VARNOST: HDG {Heil-Dunkel-Grenze} žarometi, Siemens VDO Traffic Sign Recognition, Mercedesov Pre-Safe sistem
OKOLJE: Fuell Cells (primer Chervolet Sequel), Hybrid Technology (primer Toyota Prius), Electric Vehicles

S temi predpostavkami bi obrazložila, kako izboljšati varnost, oz zmanjšati emseije v zraku, ki ga vdihujemo.


Če ima še kdo kakšno idejo, kaj v tem kontekstu se še lahko omeni, oz kje lahko s kolegom dobima največ informacij, naj napiše ;)

Hvala za odgovore!

Objavljeno: Ne okt 21, 2007 6:40 pm
Napisal/-a maky
hmmm mogoče lahko vključita tudi TMC sistem pri navigacijskih napravah.

Objavljeno: Ne okt 21, 2007 6:58 pm
Napisal/-a Volvo5er
PureTNT je napisal/-a:Za zmanjšanje emisij v zraku bi najbolje poskrbeli z inteligentnim sistemom semaforjev, ki bi se prilagajal prometntemu toku ter uvedbo časovnih odštevalcev na vseh semaforjih. Manj kot je potrebo ustavljati in speljevati, nižji je nivo emisij (glede na to, da se v Ljubljani vsakodnevno premika prek sto tisoč vozil, odstotna količina izpuščenega CO2 in sorodnih plinov še zdaleč ni zanemarljiva).
LP


Se popolnoma strinjam, super pa bi bilo da bi ta inteligentni sistem poskrbel tudi za to, da semaforji delujejo le takrat ko je le-to potrebno (v nasprotnem primeru pa utripa rumena luč, recimo ponoči ne vidim niti enega pametnega razloga zakaj mora delovati večina semaforjev, tudi tisti, ki že tako ali tako nimajo nobene druge funkcije kot oviranje pretočnosti prometa), s tem bi se namreč umiril promet (kdor ima vsaj malo v glavi pač ne vozi tako hitro skozi križišče ko utripa rumena, kot pa ko je zelena luč, oziroma takrat, ko loviš zeleno) in zmanjšala splošna nestrpnost na cestah (ker pač popolnoma brezsmiselno čakanje na zeleno luč ne vpliva pozitivno na strpnost voznikov)................ampak to pač očitno ni v interesu oblasti (ali pa ne zmorejo logično razmišljati), saj je vendar "standard" v razvitih evropskih mestih 1 semafor na 1000 prebivalcev (jasno, Ljubljana ne sme zaostajati, pa čeprav bodo morali tistih 100 dodatnih semaforjev postavit popolnoma brezveze) in če že postavijo te semaforje, potem pa morajo tudi delovati dan in noč, da se vidi da jih imamo :evil: :twisted: :evil:

Objavljeno: Ne okt 21, 2007 7:00 pm
Napisal/-a rhino
Serijsko vgrajevanje sistema, ki bi preprečeval vinjenim osebam vožnjo...

Objavljeno: Ne okt 21, 2007 7:32 pm
Napisal/-a myster
rhino je napisal/-a:Serijsko vgrajevanje sistema, ki bi preprečeval vinjenim osebam vožnjo...


x2...pa ne serijsko...to bi moglo bit OBVEZNO,uvedba utripajočih zelenih luči, ostalo so pa tako ali tako ostali povedali

Objavljeno: Ne okt 21, 2007 7:44 pm
Napisal/-a davorz
mm.. hvala vsem za odgovore.. ja, veliko je teh stvari in sistemov, ki bi lahko preprečile negativne vplive prometa.

@rhino: mislim, da je ta sistem bil predstavljen pri enem Nissanu? Treba pregledat :)

@maky: TMC sistem: Javljanje o zastojih, in ostalih nepredvidljivih situacijah v prometu? da, to bi v veliki meri preprečilo zastoje, treba je pa imeti navigacijsko napravo :twisted:

Drguače pa: Če želite lahko ta tema postane tudi debata o ITS, če je slučajnoma še ni, pač vse na enem mestu. :?:

Lep pozdrav, pa še kakšna ideja ;)

Objavljeno: Ne okt 21, 2007 7:51 pm
Napisal/-a nebivedu
Zmanjševanje CO2 je pravljica za otroke, tako kot je pravljica za otroke global warming. Naj nekdo prvo dokaže, da je to resnično in da smo mi iniciatorji s CO2-jem.

Objavljeno: Ne okt 21, 2007 8:54 pm
Napisal/-a turtle
davorz je napisal/-a:@maky: TMC sistem: Javljanje o zastojih, in ostalih nepredvidljivih situacijah v prometu? da, to bi v veliki meri preprečilo zastoje, treba je pa imeti navigacijsko napravo :twisted:


to bo ena od nalog galilea in glede na to da boš z njim tudi plačeval cestnino ga bodo vsi imeli

sicer pa sem glede varnosti videl da GM razvija nek sistem s katerim bi se avti sporazumevali med seboj in preprečli nesreče (npr. če je avto ustavljen za nepreglednim ovinkom bi to avto ki prihaja zaznal in zmanjšal hitrost)...samo na žalost se ne spomnem kako se kliče ta sistem :roll:

Objavljeno: Ne okt 21, 2007 9:08 pm
Napisal/-a maky
davorz je napisal/-a:
@maky: TMC sistem: Javljanje o zastojih, in ostalih nepredvidljivih situacijah v prometu? da, to bi v veliki meri preprečilo zastoje, treba je pa imeti navigacijsko napravo :twisted:

ni nujno...
TMC je pač zelo podoben sistemu TA, ki ga ima zares večina avtoradijev. pač je nadgrajen da te lahko tudi sam preusmeri na boljšo pot s pomočjo navigacije. čez čas, ko bo tudi navigacija del serijske opreme bo uporaba tega sistema sploh zelo priročna, ko boš lahko skoraj dobesedno pred sabo videl kje je zastoj in kje greš lahko okoli pa da še ni kolone.

nekako tako kot je turtle rekel je sistem lahko integriran na več načinov v že obstoječe oz. prihajajoče naprave. dovolj bi bilo že, če bi ti samo nevem 1km pred sporočenim zastojem zadeva začela ropotati.

Objavljeno: Ne okt 21, 2007 9:19 pm
Napisal/-a davorz
@turtle: mislim da si ti tole mislil: http://www.motorevija.si/l3.asp?L1_ID=39&L2_ID=545

Objavljeno: Ne okt 21, 2007 9:23 pm
Napisal/-a nebivedu
PureTNT je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:Zmanjševanje CO2 je pravljica za otroke, tako kot je pravljica za otroke global warming. Naj nekdo prvo dokaže, da je to resnično in da smo mi iniciatorji s CO2-jem.


Zmanjševanje nivojev CO2 vsekakor ni pravljica, se pa postavlja vprašanje o smotrnosti tega početja, saj je iz objektivnega pogleda na dejstva razvidno, da kljub temu, da se planet ogreva, to dejansko ni nič nenavadnega, saj se je to v zadnjem milijonu let pripetilo že mnogokrat. Je pa tako, da koncept najlažje prodaš, če ga tržiš na področju zmanjševanja CO2.


Pa sej co2 sploh ni bistven za ogrevanje zemlje in je ta global warming ena velika natega in strašenje ljudi, ter odlična marketinška poteza.

Objavljeno: Ne okt 21, 2007 10:41 pm
Napisal/-a turtle
davorz je napisal/-a:@turtle: mislim da si ti tole mislil: http://www.motorevija.si/l3.asp?L1_ID=39&L2_ID=545


ja :D sem mogu malo pobrskat da sem ugotovu če je to to pa sem našu malo bolj natančno kot piše v motoreviji
http://www.worldcarfans.com/2061212.007/gm-develops-vehicle-2-vehicle-communication

Objavljeno: Po okt 22, 2007 9:37 am
Napisal/-a Joie de vivre!
nebivedu je napisal/-a:
PureTNT je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:Zmanjševanje CO2 je pravljica za otroke, tako kot je pravljica za otroke global warming. Naj nekdo prvo dokaže, da je to resnično in da smo mi iniciatorji s CO2-jem.


Zmanjševanje nivojev CO2 vsekakor ni pravljica, se pa postavlja vprašanje o smotrnosti tega početja, saj je iz objektivnega pogleda na dejstva razvidno, da kljub temu, da se planet ogreva, to dejansko ni nič nenavadnega, saj se je to v zadnjem milijonu let pripetilo že mnogokrat. Je pa tako, da koncept najlažje prodaš, če ga tržiš na področju zmanjševanja CO2.


Pa sej co2 sploh ni bistven za ogrevanje zemlje in je ta global warming ena velika natega in strašenje ljudi, ter odlična marketinška poteza.


Okoli tega se vrtijo velike politične in znanstvene mednarodne konference, prejemajo se Nobelove nagrade, tako da dvomim da gre le za navaden nateg. Oz. dvomim, da bi bil nebivedu pametnejši od celega sveta ;)

Objavljeno: Po okt 22, 2007 11:49 am
Napisal/-a maky
seveda bi se segrevalo tudi brez pomoči človeka, a človek ves postopek le še pospešuje ;)

Objavljeno: Po okt 22, 2007 12:03 pm
Napisal/-a Vuso
Da za segrevanje ni kriv človek je ravno toliko utemeljena trditev kot ta, da za segrevanje je kriv človek.Osebno se mi ne zdi omejevanje izpuhov CO2-ja v ozračje nič slabega.Vsaj na teoretični ravni ne.KAKO se pa to omejuje in za kakšno ceno je pa stvar debate.
Da pa ne bo samo OT.Veliko bi se pripomoglo k okolju z večjo obdavčitvijo določenih tipov vozil ter olajšavami za razne priuse.Italija recimo subvencionira vgradnjo plinskih instalacij .Smiselno bi bilo tudi doslednejše izvajanje tehničnih pregledov glede ustreznosti vozil.Posebaj v okviru EU bi bilo treba verjetno bolj uskladit zakonodajo na tem področju in določit neke smernice, kako preusmeriti promet na železnice.Seveda brez ustreznih finančnimi subvencij ne gre.Dolgoročno je ceneje, da se v roku 10-20 let investira predvsem v posodobitev železnic, kakor da na 2 leti flikamo ceste.
Veliko mest recimo pobira "vstopnino" za vstop z avtomobilom v ožje mestno središče.In ne to ni, da bi naprimer kasirali za vstop na Prešernov trg, ampak gre za veliko večje področje.

Objavljeno: Po okt 22, 2007 12:46 pm
Napisal/-a nebivedu
Joie de vivre! je napisal/-a:
Okoli tega se vrtijo velike politične in znanstvene mednarodne konference, prejemajo se Nobelove nagrade, tako da dvomim da gre le za navaden nateg. Oz. dvomim, da bi bil nebivedu pametnejši od celega sveta ;)


Preberi temo global warming na slo-techu (ampak preberi vse) in tam imaš dokaz, da je vse tole izmišljotina.

Lahko ti pa še dodatno dokažem da se led ne topi na severnem in južnem polu nič bolj kot se je nekoč. Leta 1958 je podmornica nautilus (prva jedrska podmornica) preplula pod ledom cel južni pol. Ledu je bilo takrat manj kot danes in to je vse dokumentirano. Torej se ledene ploskve le ne manjšajo tako kot to govorijo.

Tudi belega medveda ni vse manj, ampak se je populacija celo povečala za 50% v zadnjih 20 letih. Kar je ravno nasprotno kot to trdijo al gore in njegovi priveski ki so dobili patetično nobelovo nagrado(nekaj so jim mogli dat za uteho, pa čeprav politično - in nobelova nagrada je zadnjih 10 do 15 let patetična zadeva in ni vredna piškavega groša).