Stran 1 od 2
Enotočkovni/večtočkovni vbrizg?
Objavljeno: Po avg 11, 2003 7:04 pm
Napisal/-a dolfe
Pred leti, ko sem še nekoliko bolj redno prebiral revije o avtomobilizmu, sem, kadar je bilo govora o bencinarjih, zasledil, da ima določen motor enotočkovni oz. večtočkovni vbrizg bencina.
Kaj za vraga sploh to pomeni?
Objavljeno: Po avg 11, 2003 7:44 pm
Napisal/-a RegY
saj že vse ime pove
da je enotočkovni samo iz ene (dize) prihaja v valj bencin
večtočkovni pa na večih točkah...
o točkah je, če se prav spomnim, govora o položaju bata v valju, kjer se potem na večih točkah bata, ko potuje navzdol v prvem taktu (sesalni takt) pod visokim pritiskom (kot en wapo sistem sem si jaz to predstavljal) šprica v valj bencin
saj menda vse štiri takte poznate, ne? da ne bom rabil še tega razlagat... če pa je v zgornji teoriji kaka napaka, pa prosim popravite, ali pa bolj strokovno opišite
Objavljeno: Po avg 11, 2003 7:45 pm
Napisal/-a WhiteCell
pri enotočkovnem pride mešanica bencin/zrak samo v eni točki v komoro medtem ko pri večtočkovnem pride na dveh oz. večih mestih notr... bolje izgoreva...
Objavljeno: Po avg 11, 2003 8:19 pm
Napisal/-a dolfe
Moram priznati, da sem popolnoma zmeden... Ne vem, če sem čisto prav razumel... Mislita na direkten vbrizg bencina v valj?
Jaz bolj podrobno poznam samo ta stare sisteme v smislu Bosch XX Jetronic... Kjer imaš (pri najstarejših izvedbah) eno samo šobo, ki brizga bencin v sesalno cev, takoj na začetku, se pravi, za vse cilindre skupno samo ena šoba, in nekoliko 'novejše' sisteme, kjer ima vsak cilinder svojo šobo, ki brizga bencin tik pred sesalni ventil...
Re: Enotočkovni/večtočkovni vbrizg?
Objavljeno: To avg 12, 2003 6:30 am
Napisal/-a DDG
dolfe je napisal/-a:Pred leti, ko sem še nekoliko bolj redno prebiral revije o avtomobilizmu, sem, kadar je bilo govora o bencinarjih, zasledil, da ima določen motor enotočkovni oz. večtočkovni vbrizg bencina.
Kaj za vraga sploh to pomeni?
V tvojem drugem postu si si sam čisto pravilno odgovoril!!!!
Razlika med singlepoint pa multipoint injection-om je taka kot si ti napisal, ne pa to kar pravita Regy in TBoy
Objavljeno: To avg 12, 2003 11:14 am
Napisal/-a .::GTR::.
a je poj to 16 V scena? (upam da nism zdej zagnoju

)
Objavljeno: To avg 12, 2003 11:46 am
Napisal/-a Chip
justyGTR je napisal/-a:a je poj to 16 V scena? (upam da nism zdej zagnoju

)
Zagnoju!

Objavljeno: To avg 12, 2003 12:16 pm
Napisal/-a Sportiva
oh ja tezki avtomobilisti ste vi
mono-jetronik, k-jetronik, ke-jetronik, l-jetronik, lh-jetronik, motronik so tisti ki se jih splaca vedet
mono-jetronik je enotockovni vbrizg (mono :P) bencin vbrizgava iz ene same dize na zacetku sesalne cevi (pod vrlim sportnim filtrom) in potem gre to vse skup v valje ki pa je ze druga zgodba

to majo vse rajngle kot so AX in podobno.
k-jetronik je vectockovni neelektronski, torej vse zadeve se vodijo same od sebe glede na kolicino zraka ki ga vsesava motor doliko loputa odpira ventile za vbrizgavanje.Zdaj se lahko spomnim samo golfa 2 GTi in Audija 2.3E
ke-jetronik je isto kot k-jetronik samo da ima racunalnisko vodene ventile(ne odpira jih mehansko preko lopute) nimam primera v glavi
L-jetronik je hmm bolj zakomplicirano ima stiri oz. 6,8 (vectockovni

vsak valj svojo dizo) vbrizgava direkt na ventil (torej na koncu sesalne cevi) ker rabi podatek kolicine zraka meri temp. zraka in pretok

pretok meri z loputo. vecina starejsih motronikov npr. alfa 33
Lh-jetronik je isto samo da pretok zraka meri zvroco zico. npr. audi,vw 1.8 T
motronik je Lh ali L-jetronik z elektronskim vzigom.
vsi razen mono-tronika so vectockovni ker ima vsak valj svojo dizo.
vsi tisti ki se na to spoznate boste vidli da sem zelooo na kratko napisal in brez podrobnosti tak da ne bit pametni :P joke
lp
Objavljeno: To avg 12, 2003 1:36 pm
Napisal/-a dolfe
L-jetronik je hmm bolj zakomplicirano ima stiri oz. 6,8 (vectockovni

vsak valj svojo dizo) vbrizgava direkt na ventil (torej na koncu sesalne cevi)
Saj do tu je isto kot pri K Jetronic, glavna razlika je, da L Jetronic vbrizgava pulzno, K Jetronic pa kontinuirano. Pa tudi K Jetronic ima loputo za merjenje pretoka zraka, vendar za razliko od L Jetronic to vzvod lopute za merjenje pretoka zraka neposredno premika batek regulatorja bencinskega tlaka.
Objavljeno: To avg 12, 2003 2:13 pm
Napisal/-a .::GTR::.
Armin je napisal/-a:justyGTR je napisal/-a:a je poj to 16 V scena? (upam da nism zdej zagnoju

)
Zagnoju!

sm vedu da b mogu bit tih

Objavljeno: To avg 12, 2003 2:18 pm
Napisal/-a Sportiva
dolfe je napisal/-a:L-jetronik je hmm bolj zakomplicirano ima stiri oz. 6,8 (vectockovni

vsak valj svojo dizo) vbrizgava direkt na ventil (torej na koncu sesalne cevi)
Saj do tu je isto kot pri K Jetronic, glavna razlika je, da L Jetronic vbrizgava pulzno, K Jetronic pa kontinuirano. Pa tudi K Jetronic ima loputo za merjenje pretoka zraka, vendar za razliko od L Jetronic to vzvod lopute za merjenje pretoka zraka neposredno premika batek regulatorja bencinskega tlaka.
L jetronic ima el. dize ki se odpirajo ob casu ki jim ga da racunalnik pri k jetronic pa se odpirajo mehansko z tlakom bencina. o loputah je pa itaq jasno malo smesno sem napisal (nisem ravno slavist :P )

Objavljeno: To avg 12, 2003 3:13 pm
Napisal/-a Mihc
heheh ste pa kresnil v temo
enotočkovni ima en injector in je namescen namesto carburatorja (prvi injectorji so bili to vecinoma upgrade starih motorjev ker je bila taka izdelava cenejsa pa prisparalo se je 10% goriva ) imajo ga golf 3 ibiza mk2 itd ...
multipoint
ima vec ionjektorjev odvisno od kolicine batov ce je klasicna 4batna masina imas 4 injektorje vsak na svoji sesalni cevi ki pelje do ventilov injektor prakticno brizga gorivo na ventile tako dobimo skoraj optimalno mesanico. Ta princip uporabljajo vsi bencinci (ma se dodatnih 5% sparanja glede na monopoint)
nasledna bo pa directi injection ..
ta ma pa injectorje ze tako pozicionerane da direktno v izgorevalno komoro sprica bencin posledica bolj homogena explozija .... ok naredi samo buummmm

pri prejsnih tipih vbrizga pa je jec explozij bum bum bum bum ... zato so direct injection motorji glasnejsi
tisto gor napisano o jectronikih je pa samo evolucija sistemov in nadgradnje ....
me pa res zanima kako bi lahko v valju veckrat rasprsilo

uhh bi blo to mocno ...

heheh
samo zanimivo je kaki ljudje k ne poznajo pojmov in principov formeranja mesanice vgrajujejo nos pa podobno

se ze kr bojim da bo komu na sredi avtoceste razgnal motor
Objavljeno: To avg 12, 2003 3:28 pm
Napisal/-a lucky
Joj Mihc, glede na to, da tolk obvladaš bi pa lahko vedel, da pri direktnem vbrizgu imamo do cca 4000-4500 obr/min PREDVBRIZG, VBRIZG in POVBRIZG nad temi obrati pa PREDVBRIZG in VBRIZG.
predvbrizg segreje komoro, vbrizg je glavni delovni takt, povbrizg pa pomaga, da izgorijo še saje ki so ostale iz glavnega vbrizga.
Objavljeno: To avg 12, 2003 3:42 pm
Napisal/-a maky
Mihc je napisal/-a: se ze kr bojim da bo komu na sredi avtoceste razgnal motor
očitno ga bo tebi ker samo pri tebi prihaja do eksplozij v motorju!! pri vseh ostalih prihja do vžiga

Objavljeno: To avg 12, 2003 4:07 pm
Napisal/-a Mihc
tisto kar si reku pred glavni in se kasnejsi vbrizg je samo novost pri multijet principu... nisem govoril za diesle ampak za bencinarje kjer nimajo vecih vbrizgov ampak majo 1 in sicer delujejo v 2 nacinih
1 . statosfied ali airguided .... je tako da je zadostna mesanica za explozijo samo zraven svecke to se dogaja do 3500rev/min tukaj sparajo
2. homogena se pa vbrizga ga ze v sesalnem ciklu in ta proizvede vecjo moc zaradi bolj bogate mesanice ... mal razlage zate
ok tisti k pravi da gori al pa explozija je pa cisto odvisno kako mislis (glede na casovni interval ..... ubistvu je to eno in isto expanzija plinov samo da se en dogaja sunkovito drug pa bolj pocasi ... kle je samo casovna konstanta vprasljiva kaj ti klasificeras za explozijo pa kaj za gorenje ...
lej ti bom drugace razlozu vzami ti loncek .... pa not nalij bencin .. pa ga przgi pomoje bo gorelo ane ...
ce pa isti loncek zapres pa stisnes skupaj pa ga spet prizges bo ga pa razneslo zato jaz pravim da so explozije .....
ker mesanica detonira v zelo kratkem casu prej kot v sekundi .....
sicer pa povej kaj mislis da bi ti pustilo daljse posledice smodnik ki ga bi prizgal na roki al pa petarda ki ti explodira v roki
sej nocem pametnjevati samo pac to so nas ucili na faxu in seveda ce preberes cuda tehnicnih clankov vidis
Objavljeno: To avg 12, 2003 5:37 pm
Napisal/-a TITan
kaj pa KA-jetronik? Mislim, da je večtočkoven, ampak mehanski.
Objavljeno: To avg 12, 2003 6:24 pm
Napisal/-a dolfe
TITan je napisal/-a:kaj pa KA-jetronik? Mislim, da je večtočkoven, ampak mehanski.
Ravnokar sem se vrnil domov... sem si šel v knjižnico sposodit eno knjigo (Charles O. Probst: Bosch Fuel Injection & Engine Managment), pa KA Jetronic ni notri. So samo K, KE, KE3 in KE5 Jetronic. Sam knjiga ni najnovejša, podatki segajo samo do 1992.
Objavljeno: To avg 12, 2003 6:32 pm
Napisal/-a TITan
Sej uporablal so pa samo od 86 do 92 (koker vem).
Objavljeno: To avg 12, 2003 6:33 pm
Napisal/-a TITan
Aja pa v keri knižnici si si to sposodu?
Objavljeno: To avg 12, 2003 6:40 pm
Napisal/-a Sportiva

noter so ekspanzije. pocasneje od eksplozije. nevem mislim da je en to ze napisal

to pa zato da se izgorevanje razvlece cez celi takt
kar se tice knjig o delovanju motorja je vsekakor najbolsa MOTORNO VOZILO avtorja nevem je pa na naslovnici golf 4 (na zadnji izdaji za prej pa nevem. ce bom mel cas in ce se mi bo dalo vam bom mogoce napisal kaj o delovanju ker vidim da nekateri res NOS vgrajujete pa vam se osnovno ni jasno

pa brez zamere
lp
p.s. ce o zadevah beres se ne pomeni da ti je vse jasno (ne recem da komu tu ni ki tri da mu je :P) zadevo mores probat videt pol komaj lahko cutis kako zadeva deluje.