Stran 1 od 1
Izkoristek motorja avtomobila med vožnjo
Objavljeno: Sr nov 21, 2007 7:41 pm
Napisal/-a damjang
Ali kdo ve kje bi dobil konkretne diagrame, podatke, literaturo o specifični porabi oz. izkoristku goriva med vožnjo avtomobila?
za enkrat sem ugotovil, da je spec. poraba pri motorni žagi okoli 600 g/kWh, pri dizelskih motorjih nad 200 g/kWh, pri največjih počasi tekočih pa celo samo 170 g/kWh.
http://www.mandiesel.com/engines/TwoStr ... =K108ME-C6
Kako se s temi podatki izračuna izkoristek?
Kateri podatek vzameš za vsebnost energije v gorivu oz. koliko je?
koliko je potem v resnici izkoristek avtomobilskega motorja med vožnjo? Mislim, ko vzameš stran še energijo za vodno črpalko, alternator ... kaj še?
In kolikšen del se v resnici prenese na cesto?
LP
Objavljeno: Sr nov 21, 2007 8:40 pm
Napisal/-a /miha\
-počasi tekoči 2 taktni dizelski motorji za ladije imajo indiciran izkoristek okoli 50%
-dizelski motorji za pogon avtov imajo izkoristek cca 35%
-bencinski motorji pa cca 25%
Zakaj je tem stvarem tako pojasni termodinamika, ampak naj ostane pri zgornjih cifrah.
Osnove: Energetski stroji in napreve; Matija Tuna & Mihael Sekavčnik
Objavljeno: Če nov 22, 2007 7:31 am
Napisal/-a damjang
Termodinamika pojasni samo Carnotov izkoristek?
A ni ta odvisen samo od temperature v valju ob sesanju hladnega zraka in ob izgorevanju?
Imajo manjši motorji manjši izkoristek zaradi različnih temperatur ali bolj vplivajo notranje izgube (trenje, upori) ?
Objavljeno: Če nov 22, 2007 9:52 am
Napisal/-a Energetik81
Ti bi verjetno rad izkoristek motorja v odvisnosti od vrtljajev? Ker te podatke bi tud jest rad dobil, pa sem jih le za neke tovornjake...
Poleg tega pa predvsem pri bencinarjih zelo vpliva še odprtost lopute za gas. Torej bi bilo fino dobit nekje grafe za osebne avte izkoristek[RPM], kjer bi bil kot parameter odprtost lopute (recimo 0, 25, 50, 75 in 100%).
No kakor sm videl pri tistih tovornjakih, je bil izkoristek motorja najmanjši pri malih obratih, vendar je padal pri ZELO nizkih in pri visokih obratih.
Če pa kdo najde take podatke o osebnih avtih, pa naj jih le prilima sem.

Objavljeno: Če nov 22, 2007 6:21 pm
Napisal/-a damjang
Ja, grafe se dobi za izkoristke pri maksimalni moči (tudi v odvisnosti od vrtljajev) za nekatere motorje, tovarne pa ne dajo podatkov (ali pa jih nimajo) za delne moči. Prepričan sem, da so izkoristki pri manjši obremenitvi manjši, vendar pa konkretnih podatkov ne najdem. Verjetno notranje izgube ostajajo približno enako velike pri vseh močeh, razmerje med izgubami in koristno močjo pa se veča pri manjši koristni moči (odprtosti lopute za plin pri bencianarjih ali pa manjšemu vbrizgu plinskega olja).
Torej, ko teče motor v prostem teku in ne oddaja koristne moči na gredi, je izkoristek 0, specifična poraba goriva je pa neskončno g/kWh. In potem , večja ko je obremenitev bolj pada specifična poraba proti minimalni (recimo 200 g/kwh).
Bi se dala potem specifična poraba za katerokoli moč izračunati? Bi bilo dovolj, če bi vedel, kolikšne so izgube trenja itd. v motorju?
Recimo, da vem, da motor v prostem teku porabi 0,5 l/h, bi to že pomagalo?
LP
Objavljeno: Pe nov 23, 2007 9:44 am
Napisal/-a Energetik81
Jst bi reku, da je to zlo težko natančno izračunat, to je potrebno izmerit v laboratoriju oz. na valjih, pri tem da se opazuje moč, navor, obrati, odprtost lopute in recimo pretok goriva skozi injektorje.
No, neki bi se dalo verjetno tudi izračunati iz porabe v prostem teku, samo ne vem, kako bi bili ti izračuni natančni. Mogoče bi kakšen strojnik to znal izračunat.
LP
Objavljeno: To nov 27, 2007 3:19 am
Napisal/-a JEREMIJA79
Recimo Opel Vectra 2.0 115 ps je pri segretem motorju porabila 1.3l/h drugačepa si res ti najbrž mislil izkoristek motorja glede na trenutno obremenitev npr.avto ima 300ps ampak da se pelješ počasi jih lahko uporabljaš le 100 tako kot ima nazorno prikazano Bugatti Veyron ki ima števec ki kaže koliko konjev je trenutno v uporabi in Rolls-Royce ki ima pa namesto obratomera števec zaloge moči v procentih.
http://www.youtube.com/watch?v=RHv6Jc_m ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=d6dCVjA0 ... re=related
Re: Izkoristek motorja avtomobila med vožnjo
Objavljeno: To nov 27, 2007 9:23 am
Napisal/-a LudiLimun
damjang je napisal/-a:Ali kdo ve kje bi dobil konkretne diagrame, podatke, literaturo o specifični porabi oz. izkoristku goriva med vožnjo avtomobila?
Probej s kakšno literatur od prof. Fredinand Trenc, profesorja za toplotne batne stroje in motorje z notranjim zgorevanjem na FS.
damjang je napisal/-a:Kako se s temi podatki izračuna izkoristek? In kolikšen del se v resnici prenese na cesto?
izkoristek je vedno razmerje med tistim kar vložiš, in tistim kar dobiš ven. torej v tem primeru energijska vrednost goriva in moč na motorju. V kolikor te zanima kolk ti spraviš na cesto pa energijska vrednost goriva in moč na "gumi".
damjang je napisal/-a:Kateri podatek vzameš za vsebnost energije v gorivu oz. koliko je?
33kJ/L, vir:
http://avtomoto.siol.net/default.asp?ar ... 8160940400damjang je napisal/-a:koliko je potem v resnici izkoristek avtomobilskega motorja med vožnjo?
dejanski izkoristek je zelo nizek, še posebej če veš, da praktično nikoli ne voziš v območju vrtljajev kjer je moč motorja največja (vsi poznamo klasične diagrame P(RPM)). Za konkretne številke pa nebi trenutno dajal roke v ogenj, ker nimam predavanj pred seboj.
LP
Objavljeno: To nov 27, 2007 9:29 am
Napisal/-a Energetik81
Ja, sej verjetno se da dobit kakšne podatke za nek teoretični motor, problem je pa dobit konkretne podatke za posamezen avto, ker ima vsak drugačne.
LudiLimun: verjetno si mislil v območju max navora in ne moči? Mislim da je izkoristek nekje 25% pri bencinarjih, teoretični dobrih 30%?
Objavljeno: To nov 27, 2007 9:42 am
Napisal/-a LudiLimun
ja mislil sem navor

ops:
moč motorja se računa po enačbi
P=M*n/60
kjer je M navor in n vrtljaji motorja v min (1/min). zaradi tega je treba enačbo delit s 60.
drgač sm pa najdu neki tazga, sliko karakteristik motorja gledam
http://images.google.si/imgres?imgurl=h ... %26hl%3Dsl
izkoristek zračunaš po prej omenjenem razmerju (pazi da ne dobiš več kot 1

). drgač pa če hočeš dejansko izkoristek za določen motor, se pa lohk pod nosom obrišeš, ker ni šans da to na netu najdeš, niti ti nebo noben povedal kakšen je. za teoretičen preračun bi pa rabu vedt še marsikej, npr: vse porabnike moči, potem so izgube v ležajih, trenje, ...
Objavljeno: To nov 27, 2007 12:42 pm
Napisal/-a Energetik81
Torej je možno podatke dobiti le z avtom na valjih, pa meriti pretok goriva skozi injektorje in meriti navor/moč pri določenih obratih. Kar bi blo verjetno kr drago.
Kot končni rezultat bi bilo fino dobit porabo v L/kWh v odvisnosti od RPM in odprtosti lopute za gas.
No, pri unem zgornjem linku se vidi, da je pri preizkušanem dizlu najmanjša poraba pri 1000RPM, torej zlo nizkih obratih.
Objavljeno: To nov 27, 2007 2:12 pm
Napisal/-a nebivedu
LudiLimun je napisal/-a:ja mislil sem navor

ops:
moč motorja se računa po enačbi
P=M*n/60
kjer je M navor in n vrtljaji motorja v min (1/min). zaradi tega je treba enačbo delit s 60.
Če je tole res, pot6em bi moral imeti moj avto 102KM, ima pa samo 85km.
Objavljeno: To nov 27, 2007 5:38 pm
Napisal/-a Energetik81
Nebivedu - za max moč moraš pomnožit navor nekje pri rdečem polju in ne maksimalnega, ki se pojavi pri pol nižjih obratih ponavadi. Pri visokih obratih je pa navor že veliko manjši...
LP
Objavljeno: To nov 27, 2007 7:18 pm
Napisal/-a mišek
nebivedu je napisal/-a:LudiLimun je napisal/-a:ja mislil sem navor

ops:
moč motorja se računa po enačbi
P=M*n/60
kjer je M navor in n vrtljaji motorja v min (1/min). zaradi tega je treba enačbo delit s 60.
Če je tole res, pot6em bi moral imeti moj avto 102KM, ima pa samo 85km.
Tole bo po moje krepko narobe. Mi smo se učili, da je: P=(M*n)/9550
Primer: Recimo, da ima motor pri 3000 obr/min 130 Nm navora.
P=(3000 x 130)9550= 40,8 kW=55,5 KM
Če bi pa po zgornji formoli računali bi pa prišlo 6500 kW; to pa je fejst preveč.
Objavljeno: To nov 27, 2007 7:41 pm
Napisal/-a Mate
Hm... tistale enačba za navor... namesto števila obratov je potrebno upoštevati kotno hitrost. Torej: P = M * w = M * 2 * pi * f = M * 2 * pi * n[min^-1] / 60. Izračunana moč je tako izražena v vatih.