alternativna goriva (vozila na utekočinjen zemeljski plin)
Objavljeno: Po jan 14, 2008 11:17 pm
pri nas trenutno na visoko ponujajo predelave bencinskih motorjev na LPG, goriva katerega cene so že sedaj skoraj višje (glede na količino energije v litru) od cene nafte (vir Petrol d.d => http://www.petrol.si/index.php?sv_path=98,104), poleg tega pa strmo rastejo, tako da bodo v kratkem presegle cene bencina. Druga zadeva pa je da vožnja na LPG sploh ni poceni, je dražja od vožje na nafto!!!! Poleg tega so prepovedani v podzemnih garažah, kar za zemeljski plin mislim da ne velja, ker je lažji od zraka in tako izhlapi, se ne zadržuje v prostoru.
ne verjameš? spodnji preračun velja!
95 Diesel LPG
cena 1,055€/L 1,072€/L 0,681€/L
energijska vrednost 32,4MJ/L 36,0MJ/L 23,6MJ/L
cena za 100MJ 3,26€ 2,98€ 2,89€
cena za 100km vožnje* 8,5€ 7,0€ 7,5€
*le približna ocena za srednji razred in 100kW motor (poraba; bencin 8L, nafta 6,5L, plin 11L)
no vsekakor pa je nekaj drugega seriski avto na utekočinjen zemeljski plin. Prednost tega je da ima višjo kompresijko razmerje (kar plin omogoča saj ima samovžigno točko pri 500C, bencin pri 270C), to pa pomeni boljši izkoristek, večjo moč in manjšo porabo. Edina slabost tega plina je da ima relativno majhno gostoto, to pa pomeni tankanje na 300km, in ne na 1000 kot pri dizlih. Prav tako je zemeljski plin bistveno cenejši od LPGja, vendar pa ne vem kakšna je europska in slovenska zakonodaja glede tega.
Črpalke v SLO namreč zemeljskega plina ne ponujajo, ta za gospodinjstva pa ni namenjen prometu saj ne vključuje trošarin specifičnih za promet. No kakor koli v tujini se uporablja. Kdo kaj več ve?
ne verjameš? spodnji preračun velja!
95 Diesel LPG
cena 1,055€/L 1,072€/L 0,681€/L
energijska vrednost 32,4MJ/L 36,0MJ/L 23,6MJ/L
cena za 100MJ 3,26€ 2,98€ 2,89€
cena za 100km vožnje* 8,5€ 7,0€ 7,5€
*le približna ocena za srednji razred in 100kW motor (poraba; bencin 8L, nafta 6,5L, plin 11L)
no vsekakor pa je nekaj drugega seriski avto na utekočinjen zemeljski plin. Prednost tega je da ima višjo kompresijko razmerje (kar plin omogoča saj ima samovžigno točko pri 500C, bencin pri 270C), to pa pomeni boljši izkoristek, večjo moč in manjšo porabo. Edina slabost tega plina je da ima relativno majhno gostoto, to pa pomeni tankanje na 300km, in ne na 1000 kot pri dizlih. Prav tako je zemeljski plin bistveno cenejši od LPGja, vendar pa ne vem kakšna je europska in slovenska zakonodaja glede tega.
Črpalke v SLO namreč zemeljskega plina ne ponujajo, ta za gospodinjstva pa ni namenjen prometu saj ne vključuje trošarin specifičnih za promet. No kakor koli v tujini se uporablja. Kdo kaj več ve?