Stran 1 od 2

DOHC VS SOHC

Objavljeno: To jun 17, 2008 8:48 pm
Napisal/-a fare
Zanima me kje so prednosti in pomanjkljivosti enga pred drugim ter obratno?
lp

Objavljeno: To jun 17, 2008 10:13 pm
Napisal/-a Voith
dohc je double overhead cam
sohc je pa single overhead cam

dohc = 16v
sohc= 8v

tko je saj pri teh ekonom masinah :)

prednost dohc pred sohc je to da motor lahko vec sape v manj casa zajame, prednost sohc pred dohc je pa da je manj zakompliciran in zato bolj zanesljiv sistem.

Objavljeno: To jun 17, 2008 10:18 pm
Napisal/-a vinci
Po moje gre predvsem za to da pri dveh ventilih na valj se uporablja ena odmična gred pri štirih ventilih na valj pa dve odmični gredi.Problem je predvsem po moje v samem krmiljenju ventilov ki bi bilo pri štirih ventilih na valj z eno odmično gredjo težje izvedljivo ne pa namogoče.
Ampak jaz sem amater tako da ti bojo bolj točno odgovorili tisti ki bolj obvladajo.

Objavljeno: To jun 17, 2008 10:20 pm
Napisal/-a Voith
mal tesko bos dal 4 ventile v vrsti na en cilinder se ti ne zdi?

Objavljeno: To jun 17, 2008 10:23 pm
Napisal/-a JEREMIJA79
Voith je napisal/-a:dohc je double overhead cam
sohc je pa single overhead cam

dohc = 16v
sohc= 8v

tko je saj pri teh ekonom masinah :)

prednost dohc pred sohc je to da motor lahko vec sape v manj casa zajame, prednost sohc pred dohc je pa da je manj zakompliciran in zato bolj zanesljiv sistem.


SOHC je lahko tudi 12V :idea:

Objavljeno: To jun 17, 2008 10:25 pm
Napisal/-a dms
Ne da se mi glih pisat,zato,ce znas anglesko,si sam preberi.
http://reviews.ebay.com/DOHC-SOHC-OHV-v ... 0002220885

Objavljeno: To jun 17, 2008 10:30 pm
Napisal/-a vinci
Zakaj v vrsti? Saj sta vedno dva in nasproti dva.

Objavljeno: To jun 17, 2008 10:30 pm
Napisal/-a alanq4
Bolj natančno bi bilo DOHC za 4 ventile na valj in SOHC za 2 na valj. Pa še to ni vedno tako, stari alfini motorji so imeli posebej izpušno in sesalno odmično gred, saj je bilo tako najlažje dati izpuh na eno stran glave in sesalni trakt na drugo (pa še kaka druga firma je imela tako)

Prednosti, slabosti? Hmm, čisto odvisno od same zasnove, sigurno je najlažje krmiliti posebej izpušne in sesalne ventile, tudi variabilno krmiljenje je lažje izvedljivo. Je pa zaradi te zasnove motorna glava kar dosti širša (dve odmične, dva zobnika) in seveda več vrtečih se delov pomeni več možnosti okvar, daljši jermen oz. ketno itd...

Pri enojni odmični, pa je v primeru večventilske glave potrebno le te krmiliti preko vzvodov (vsaj eno stran, ene lahko direktno) Glava je malo kompaktnejša, po drugi strani pa zaradi vseh vzvodov lahko kaj odpove.

Mislim da ni nobenih ključnih prednosti pri SOHC ali DOHC, gre samo za čimlažjo izvedbo krmiljenja ventilov, se pravi pri 4 ali 5 ventilih na valj ločeno za izpuh in sesanje. Pri 2 ventilih na valj pa pač prek ene odmične, tako je tudi najceneje. V tem primeru sta tudi sesalni in izpušni kolektor lahko na eni strani (bolj kompaktna gradnja, hitro segrevanje sesalnega kolektorja, kar pa ni nujno zmeraj v plus)

Uff sem se razpisal, grem raje spat
:D

edit: sem tako dolgo pisal, da se je že nekaj odgovorov nabralo pred mano vidim...

Objavljeno: To jun 17, 2008 10:32 pm
Napisal/-a Pavel_P
JEREMIJA79 je napisal/-a:
Voith je napisal/-a:dohc je double overhead cam
sohc je pa single overhead cam

dohc = 16v
sohc= 8v

tko je saj pri teh ekonom masinah :)

prednost dohc pred sohc je to da motor lahko vec sape v manj casa zajame, prednost sohc pred dohc je pa da je manj zakompliciran in zato bolj zanesljiv sistem.


SOHC je lahko tudi 12V :idea:

Ja lah je tut 200v če maš 100cilindrov

Objavljeno: To jun 17, 2008 10:32 pm
Napisal/-a Voith
JEREMIJA79 je napisal/-a:SOHC je lahko tudi 12V :idea:


ja vem zato sm prpisu, da tist 16v/8v velja za ekonom mlincke :)

mas tut recimo v6 24v dohc al pa i5 20v dohc al pa tut sohc..

dohc pomeni pac da sta dve odmicni v glavi. dve odmicni sta pa zato, da lahko pridejo stirje ventili na cilinder.

me pa zanima kako je pri recimo accentu k ma 12 ventilov.. a je to tut dohc sam da ma na eni odmicni sam po en sesalni ventil al kako je to izveden?


btw: naslov bi mogu bit sohc vs dohc vs pushrod :)

Objavljeno: To jun 17, 2008 10:36 pm
Napisal/-a Spidojc
na eni odmični ima vseh 16 ventilov

mislm odvisn od avta ,maš tut 5 ventilov na valj pa 3...

Objavljeno: To jun 17, 2008 10:40 pm
Napisal/-a vinci
Pri accentu so trije ventili na valj in ima SOHC.

Objavljeno: To jun 17, 2008 10:43 pm
Napisal/-a vinci
A je pushrod mišljena odmična gred v bloku motorja?

Objavljeno: To jun 17, 2008 11:09 pm
Napisal/-a nebivedu
Jst imam 1.6 16V in SOHC, tako da to ni res, da je SOHC samo 8 ali 12V.

Objavljeno: To jun 17, 2008 11:16 pm
Napisal/-a extreme N
samo za odmicno gred se gre se mi zdi oz. stevilo gredi.

Objavljeno: Sr jun 18, 2008 7:44 am
Napisal/-a Energetik81
Voith je napisal/-a:me pa zanima kako je pri recimo accentu k ma 12 ventilov.. a je to tut dohc sam da ma na eni odmicni sam po en sesalni ventil al kako je to izveden?

Accent ma SOHC, 2 sesalna ventila in 1 izpušni, krmiljeni so pa preko vzvodov - 2 na eno stran, 180°nasproti pa še en vzvod za izpušni.

Sicer pa sem veliko razmišljal, zakaj dajejo po 2 sesalna in ne 2x večji enojni ventil. A je to zaradi boljšega vrtinčenja zraka, zaradi pomanjkanja prostora?

Objavljeno: Sr jun 18, 2008 7:59 am
Napisal/-a dskrab

Objavljeno: Sr jun 18, 2008 8:13 am
Napisal/-a pocesnkII
esi honda ma tut 1.6 16V pa je sohc ena odmična
vti pa isto 1.6 16v pa je dohc dve odmični

Objavljeno: Sr jun 18, 2008 8:33 am
Napisal/-a Slavc
Slabost dohc-ja je v tem, da ima več sestavnih delov (dve odmični) in zato tudi večja možnost okvare napram sohc, ki ima samo 1 odmično gred.
Dobre lastnosti dohc-ja pred sohc pa nevem točno, verjetno je kaka fora v boljšem krmiljenju ventilov, saj pri sohc 16v sta po dva ventila spojena, pri dohc 16 v, pa jevsak ventil posemičen...naj me kdo poravi, če se motim :)

Voith je napisal/-a:mal tesko bos dal 4 ventile v vrsti na en cilinder se ti ne zdi?

Ja v vrsti je res problem, ni pa problem, da so ventili postavljeni na vsaki strani odmične gredi in zato je lahko avto 16V in sohc :) Prilagam slikco za dokaz...je pa mašina od mazde 323F, 91 letnik, 1.6 16V, 64kW

Objavljeno: Sr jun 18, 2008 8:43 am
Napisal/-a uros_p
DOHC (Dual Overhead Camshaft ali dvojna odmična gred) ponavadi nastopa v V motorjih ali boxerjih. Ni pa to pravilo. Kot ni pravilo, da imajo 16v ali 24v DOHC. Moj motor naprimer ima 6 cilindrov in 24 ventilov in je vrstni (torej 6 cilindrov v vrsti ne v obliki črke V) in je SOHC. Ima torej 4 ventile na cilinder, dva izpušna, dva sesalna, ki sta si nasproti ampak vezana na eno odmično gred. Lahko pa je motor ravnotako vrstni, pa ima kljub temu dve odmični gredi (DOHC), potem ima na eno vezane sesalne ventile, na drugo pa izpušne.