Stran 1 od 2

Prestava>ler?

Objavljeno: Po jul 07, 2008 9:57 pm
Napisal/-a klemen2006
Lep pozdrav!
No upam da sem na pravem mestu odprl temo, je pa kratko vprašanje, k me še zdj
matra zato se obračam na vas izkušene voznike.

Zanima me če je med vožno nujno treba stisnt sklopko ko bi naprimer hotu dat u ler.
Primer vozm prot semaforju, gori rdeča> počas ustavlam in bi pač iz druge sam ruknu
u ler brez da bi sklopku stisnu...
No upam da sm uredu povedu.... sam si ne upam sprobavat tega, zato raj prašam prvo:D
Upam da nam izpadu k****n sam dobr, bol da prašam k da sfukam motor kj hehe :P

Objavljeno: Po jul 07, 2008 9:59 pm
Napisal/-a Aldin20
hehehe :) tk tesko sklopko stisnit :) to isto da bi menjavo brez da sklopko stisnes :) vsaj jaz tolk mislim :D

Objavljeno: Po jul 07, 2008 10:04 pm
Napisal/-a klemen2006
Ne vem sam tko sprašujem se "kaj če" :D

Objavljeno: Po jul 07, 2008 10:04 pm
Napisal/-a matej_jack
To mene tudi zanima :D Pomoje če gasa ne držiš ne bi smelo nič bit? Ali pač :D Probal še nisem in ne bom. Mogoče na kaki stari kanti če dobim kdaj v roke.

Objavljeno: Po jul 07, 2008 10:06 pm
Napisal/-a alesdrolec
avto se da tud "šaltat" čist brez sklopke!!!od audi-ja do renoja 19ke.....sam veliiiik prakse pa zravn morš bit in u živo vidt da vrjamš....prej jest nism mogu ;)

Objavljeno: Po jul 07, 2008 10:07 pm
Napisal/-a klemen2006
Lol no ja to ti skor da ne vrjamm pol noben neb meu sklopke :D
Prou rd bi vidu kšn posnetk al pa kj, da bi se prepriču.

Objavljeno: Po jul 07, 2008 10:12 pm
Napisal/-a im nobody
vse se da...občutek morš met

Objavljeno: Po jul 07, 2008 10:16 pm
Napisal/-a MacTron
klemen2006 je napisal/-a:Prou rd bi vidu kšn posnetk al pa kj, da bi se prepriču.


no izobrazuj se...
http://auto.howstuffworks.com/transmiss ... /printable rubrika: A Real Transmission (imas animacijo prestav)

Objavljeno: Po jul 07, 2008 10:43 pm
Napisal/-a klemen2006
No ja tle je use neki podrobno napisan, jst bi sam red vedu če je kdo že sprobu, pa da
mal pove svoje izkušne :)

@MacTron: Ne pomagajo mi tele animacije nč če po pravic povem :shock:

Objavljeno: To jul 08, 2008 1:21 am
Napisal/-a esem
Seveda se da in ne škodi kaj dosti motorju, pač pa sinhronom (in malo tudi zobnikom ter ležajem) v menjalniku, lahko (malo) tudi kakšnim zglobom - hkrati pa zelo koristi sklopki :P . To zadnje ni čisto res :lol: .

Bistvo je v tem, da zadaneš prave obrate - če recimo povsem spustiš gas, bo mašina dodatno obremenila sinhrone. To se še malo bolj pozna pri dizlih (kompresija!). Probaj tako (če parkrat lepo probaš, če znaš seveda, ne boš kaj dosti škodil) - voziš npr 20 v 2. z enakomernim gasom, nato samo malenkost zmanjšuješ gas in hkrati počasi vlečeš prestavno ročico v ler. Če ti ne bo nič cuknil (ali celo škrtnil), ampak samo "mehko padel" v ler, je naloga OK opravljena.

Še bolj natančen z gasom moraš bit, če hočeš iz lera dat v prestavo (katerokoli, lažje in manj škodljivo je v višjih). Tam spet daš nekaj gasa (še v leru), izkušnje in znanje povedo koliko (lahko pa prej pogledaš, na koliko obratih v določeni prestavi je motor pri isti hitrosti), in počasi porivaš ročico v prestavo. Če si z gasom zadel obrate in moč, ti bo lepo skočilo v prestavo, če nisi, se bo upiralo in če boš vztrajal, bo škrtalo in se uničevalo.

Še to - Vse to je bolje delat pri čim nižjih obratih, ampak da mašina še ne trpi, ker je takrat manjši navor in moč in s tem manjša vztrajnost in vpliv motorja. V obeh primerih čim bolj mehka roka in občutek v njej. Če se ti zdi, da bi šla prestavna ročica naprej (npr v ler), poskusi, a ne forsiraj, če ne gre, odnehaj in poskusi ponovno od začetka. Predvsem ne smeš forsirat - ne sme škrtat - takoj se ne bo nič uničilo (če je v normalnem stanju), a vseeno pazi in ne forsiraj. Če ne gre v par poskusih, ne gre in raje opusti.

V vsakem primeru pa je to škodljivo, tudi če obvladaš - ne samo dolgoročno, škoda se lahko hitro pokaže v izrabljenosti sinhronov, zato tega ne prakticiraj - razen za par poizkusov, da zadostiš radovednosti.

Je pa odvisno tudi od avta (različni menjalniki), teže, moči in navora (bolje manjši in manjša vztrajnost vsega), morda tudi od turbine (tega še nisem probal - ima kdo kakšne izkušnje o razliki?).

Občutek za prave obrate dobiš tudi (predvsem) tako, da natančno občutiš upiranje menjalnika na prestavni ročici - med navadnim prestavljanjem - torej s sklopko! Če imaš z naslednjo prestavo "skladne" obrate (in moč), bo prestava - ob le majhnem porivanju - kar sama zdrknila naprej, če nimaš, se malo upira - seveda pri različnih menjalnikih različno. Lahko najprej tako dobivaš občutek in šele dosti kasneje sprobaš brez sklopke.

Pa počni to na kakšni povsem prazni in ravni cesti. Napiši, kako ti je šlo.

Lahko pa kupiš avtomatika - najbolje DSG, saj boš tam lahko prestavljal brez kar dveh sklopk. :P

PS - Za kakršnekoli posledice ne odgovarjam

Objavljeno: To jul 08, 2008 1:44 am
Napisal/-a Psepi
esem je napisal/-a:
Pa počni to na kakšni povsem prazni in ravni cesti. Napiši, kako ti je šlo.


:lol: :lol: :lol:
esem , kaj ti je malo dolgcajt in mladostnike spodbujaš k uničevanju avtov :?: :lol:

Drugače pa moj odgovor bi bil... hehehe če sklopke ne bi rabil, je tam ne bi bilo hihihi :roll:

Ni pa nič kaj lušno se takole okoli fjakat, sploh če si prisiljen ker ti sredi ceste raznese lamelno plato :roll:

Objavljeno: To jul 08, 2008 1:57 am
Napisal/-a esem
Meni je enkrat šla sklopka že na parkirišču in sem vžgal avto v drugi (močan aku in avto praktično brez vrednosti), da sem prišel brez sklopke do mehanika - praktično z normalno vožnjo (večinoma druga prestava in ler). Na srečo je bil edini nujen semafor zelen, šel sem pa ponoči, da me ne bi kdo ustavil in bi avto crknil. Dobro je tudi brez sklopke znat vozit :P

Smo se pa leta nazaj vozili s hroščem (večkrat), ki ni vžigal (starter) in je imel pokvarjeno sklopko. Porivali smo ga v drugi ali celo tretji, da je vžgal, nato je on počasi krožil (minimum v drugi), mi smo pa med vožnjo skakali noter. Dokler ni nekdo odtrgal tisti prag pri vratih... :P

Objavljeno: To jul 08, 2008 8:08 am
Napisal/-a uros_p
Takšen postopek kot ga je esem opisal, sem jaz pred leti prakticiral na svoji mazdi. Sicer ne zato, ker bi bila sklopka fuč, ampak ker sem bil radoveden :D
Iz prestave v ler ni težko, težje je iz prestave v prestavo. Jaz sem to delal iz tretje v četrto. Pomembni so obrati in občutek. Jaz sem peljal okoli 55 v tretji, nato pa ga počasi, z občutkom uravnavanja obratov spravil v ler. Nato pa moraš približno vedeti, koliko obratov ima tvoj avto pri hitrosti 55 v četrti prestavi. Z gasom nato skušaš obrate umiriti na to vrednost, ročico pa nato z enakomerno silo vleči proti četrti. Ponavadi, če imaš dobro uravnane obrate motorja in menjalnika, po nekje 2 sekundah skoči v prestavo, brez škrtanja. Jaz sem to naredil enih 4x - 5x, ker sem moral kazati kolegom, ki niso verjeli :D in to vedno iz 3. v 4. Zvedel pa sem od nekega tretjega kolega, ki mi je to kazal ravno zato, ker jaz nisem verjel, da je to možno brez škrtanja.

Objavljeno: To jul 08, 2008 8:33 am
Napisal/-a urbn
No tukaj imaš en filmček kako model šalta brez sklopke začne pa pri 55 sekundah , in pokaže da se da tudi brez sklopke, čeprov mu 1x zaškrta :P

http://www.youtube.com/watch?v=xQMUKgl_3MI

Objavljeno: To jul 08, 2008 8:38 am
Napisal/-a alesdrolec

Objavljeno: To jul 08, 2008 9:40 am
Napisal/-a Mgajvr
pri RENO19 sm mogu v treh letih trikrat prakticirat ta šaltanje. so se mi kar naprej trgale zajle za sklopko. tko da sem enkrat prevozil brez problema celo pot od grosuplja do litije. drugič pa malo krajšo pot. samo pravi obrato morjo bit pa se da lepo šaltat.

Objavljeno: To jul 08, 2008 12:16 pm
Napisal/-a Psepi
Mah meni je razneslo lamelno ploščo in pa potrgalo par zobnikov v menjalniku ter zvilo vilice iz lepega mira.(no ne lih iz lepega mira, pač sem bil še frišen in divji).. Imel sem Fiat Bravo 1.4 12v, ki sem jo pod breg spravil na AC spravil do 220 po števcu v blokado in potem sem jo še vozil kar nekaj časa tik pod blokado... Ko sem prišel v strunjanski drevored (ne vem kako ni bilo gužve in sem do strunjana vozil v 5i) pa je bila rdeča na semaforju... Lepo počasi sem se začel ustavljati, dam v drugo iz druge v prvo pri 10km/h in se je samo skadilo izpod havbe :roll: Potem sem do Portoroža vozil brez kuplunge in lovil obrate, pa sej je kr šlo... V sili znaš marsikaj kar se nisi sploh učil, potem so mi zamenjali sklopko, in sem se v Posavje lepo odpeljal brez 1 in 3 prestave :lol:

Objavljeno: To jul 08, 2008 12:50 pm
Napisal/-a esem
esem je napisal/-a:
Občutek za prave obrate dobiš tudi (predvsem) tako, da natančno občutiš upiranje menjalnika na prestavni ročici - med navadnim prestavljanjem - torej s sklopko! Če imaš z naslednjo prestavo "skladne" obrate (in moč), bo prestava - ob le majhnem porivanju - kar sama zdrknila naprej, če nimaš, se malo upira - seveda pri različnih menjalnikih različno. Lahko najprej tako dobivaš občutek in šele dosti kasneje sprobaš brez sklopke.



Tu sem pozabil dopisati še to, da se to, kako ročica oz menjalnik sam zdrkne v prestavo, najbolje opazi (in vadi občutek na roki ter za obrate), ko se bližaš rdečemu semaforju. Imaš v leru, stisneš sklopko in daš v prvo, ko se že skoraj ustavljaš. Nekje pri 6km/h (hitrost in obrati v prvi približno usklajeni) gre "kar samo" v prvo, ko pa že stojiš, gre malo težje. Tako mora iti tudi pri pravilnem prestavljanju brez sklopke (ne v prvi, ne pred križiščem! in pri večjih hitrostih), samo da traja nekaj dalj časa, da sinhroni opravijo svoje delo.

Objavljeno: To jul 08, 2008 1:09 pm
Napisal/-a abbe
itak da se da saltat brez sklopke in to cist fajn brez skrtanja pa cukanja...sam spelat se ne da ce je avto v leru pa ce je przgan.
sm na prejsnjem avtu kr parkrat probau .
lazje je iz nizje v visjo

Objavljeno: To jul 08, 2008 1:18 pm
Napisal/-a esem
Si probal s porivanjem, da dobi nekaj malega hitrosti in nato v prvo?