Stran 1 od 6
kako vpliva TEŽA na hitrost v ovinku
Objavljeno: Pe sep 05, 2003 8:53 pm
Napisal/-a Blinder
Večina ljudi misli, da težji avto gre čahko hitreje v ovinkih, torej drži boljše. Vendar po moje se precej motijo. Ljudje to mislijo, ker si predstavljajo, da teža(pardon, masa) potiska avto na tla. Pa ni tako. V ovinku teža še vedno potiska na tla(gravitacija), vendar se pojavi še stranski G(radialni pospešek)(to je tista "centrifuga, ko se avto nagne pa tudi stvari v avtu se premetavajo). G str. vleče avto iz ovinka, ker njegova masa pač sili ven z ovinka. Idejo o tem sem dobil, ko sem videl test: probali so Lotus Exige(Elise 180hp z 700KG) . Ona je naredila 1,24G(mogoče "le" 1,14, se pač ne spomnem točno). Drugi avti(360M, Viper, M3, Corvette ipd. pa so bili malce nad 1G(max 1,05cca). Torej je razlika med Exige in ostalimi velikanska. Exige ima gume 195 mi se zdi, tam nekje sigurno, torej to ji ni pomagalo. Tisto, kar Exige ima(nima) kar ostali nimajo je teža! To po moje je naredilo razliko. Bi F1 bile tako hitre če nebi imele 600kg? No povejte kar mislite!

Objavljeno: Pe sep 05, 2003 8:58 pm
Napisal/-a monster_d
Em glefde na nemske raziskave se pri mladih voznikih najpogostejsi vzrok nesrec da voznik ni vajen na tezo!
PO vecini sam fura, je pa pol petek nalozis poln avto, pa gres v ovinek z isto hitrostjo pa te odnese, sploh pa ce je mal mokro!
Zamoje pojme je tak kot ti pravis!
Sicr pa tudi mene je to vedn zanimalo!
Objavljeno: Pe sep 05, 2003 9:30 pm
Napisal/-a Mihc
gume tukaj majo dost pomena samo ne toliko kot teza za uvinke pa pospeske je klucnega pomena cim manjsa teza
ker si prov govoril
ce ti povecas tezo je res da z vecjo silo ali tezo deluje avto preko gum na podlago posledicno nej bi blo vec dotika med gumami in podlago in s tem tudi vec oprijema ampak to velja samo ce je avto miruje ali pa da pospesujes pa obtezis samo tista kolesa ki poganjajo vozilo tako bodo kolesa tezje zdrsnila (samo je spet stos ce mas pa pretezek avto bo pocasnej pospeseval ce mas pa prelahk bodo pa gume zdrsnile)
ce pa mas ti en lep zavoj je pa tako da vsako telo zeli potovati v doloceni smeri ... ce vrzes kamen nav zavil

no ja ti prakticno avto prisilis da menja svojo smer s tem pa pride se v enacbo nova sila ki avto potiska na zunanjo smer ovinka .... sila je pa definirana kot masa x pospesek ... tako da vec teze bolj te bo vn odnasal ... samo posledicno ce imas lazji avto ne more jiti tok hitro naravnost zaradi vzgona....
vzgon se pojavi zaradi same oblike avta tako da dejansko avto k miruje pritiska s kolesi na tla s polno tezo nato se pa s hitrostjo ta teza ki pritiska na tla zmanjsuje ... zato se spojlerje daje gor da avto pritiskajo proti tlem pri visjih hitrostih .....
sedej pa ce vse to skupaj kombineras ... dobis
da teza vpliva na performanse glede tega kako dobr bos zavil
ob enem pa
je pri visjih hitrostih dobro meti ali tezo ali spojljerje ..... spojlerji pa so velik upor ki pa spet bremza avto pri visjih hitrostih ....
tako da je vbistvu kompromis med temi lasnostmi ....
Objavljeno: Ne sep 07, 2003 12:58 pm
Napisal/-a čoko
Mihc je napisal/-a:gume tukaj majo dost pomena samo ne toliko kot teza za uvinke pa pospeske je klucnega pomena cim manjsa teza
ker si prov govoril
ce ti povecas tezo je res da z vecjo silo ali tezo deluje avto preko gum na podlago posledicno nej bi blo vec dotika med gumami in podlago in s tem tudi vec oprijema ampak to velja samo ce je avto miruje ali pa da pospesujes pa obtezis samo tista kolesa ki poganjajo vozilo tako bodo kolesa tezje zdrsnila (samo je spet stos ce mas pa pretezek avto bo pocasnej pospeseval ce mas pa prelahk bodo pa gume zdrsnile)
ce pa mas ti en lep zavoj je pa tako da vsako telo zeli potovati v doloceni smeri ... ce vrzes kamen nav zavil

no ja ti prakticno avto prisilis da menja svojo smer s tem pa pride se v enacbo nova sila ki avto potiska na zunanjo smer ovinka .... sila je pa definirana kot masa x pospesek ... tako da vec teze bolj te bo vn odnasal ... samo posledicno ce imas lazji avto ne more jiti tok hitro naravnost zaradi vzgona....
vzgon se pojavi zaradi same oblike avta tako da dejansko avto k miruje pritiska s kolesi na tla s polno tezo nato se pa s hitrostjo ta teza ki pritiska na tla zmanjsuje ... zato se spojlerje daje gor da avto pritiskajo proti tlem pri visjih hitrostih .....
sedej pa ce vse to skupaj kombineras ... dobis
da teza vpliva na performanse glede tega kako dobr bos zavil
ob enem pa
je pri visjih hitrostih dobro meti ali tezo ali spojljerje ..... spojlerji pa so velik upor ki pa spet bremza avto pri visjih hitrostih ....
tako da je vbistvu kompromis med temi lasnostmi ....
Lep primer je Suzuki Swift GTI in njegova lega v ovinku.
Ha ha ha
Objavljeno: Ne sep 07, 2003 4:52 pm
Napisal/-a Sale
Po moje poleg same teže vpliva tudi uravnoteženost oz. razporeditev le te.
Objavljeno: Ne sep 07, 2003 6:15 pm
Napisal/-a Blinder
Itak vpliva razporeditev teže, logično. Še nakaj pa bi dodal: avti ma prednji pogon imajo 60-65% teže spredaj, znano je, da rad podkrmilijo. Verjetno bo podkrmiljenje posledica večje teže spredaj. Jaz sem odprl debato o tem, ker veliko ljudi je prepričanih, da težji avto "bolše" drži in jaz verujem v obratno. Kako pa drži Swift GTi(790 kg)?

Objavljeno: Po sep 08, 2003 10:14 am
Napisal/-a paranoid
Blinder je napisal/-a: Kako pa drži Swift GTi(790 kg)?

Hm, kakor jaz vem, obupno

. No ja, v suhih razmerah menda še gre, ko je pa malo mokro pa adijo v prvem ovinku

Tako da če je avto lahek, to še ne pomeni, da se drži kot klop... Precej je odvisno tudi od podvozja, gum, razporeditve teže, itd...
Objavljeno: Po sep 08, 2003 10:34 am
Napisal/-a WhiteCell
Sale je napisal/-a:Po moje poleg same teže vpliva tudi uravnoteženost oz. razporeditev le te.
poglej zdele slalom pred BTC..manjsi je avto obljsi cas je mel
!
Re: kako vpliva TEŽA na hitrost v ovinku
Objavljeno: Po sep 08, 2003 10:58 am
Napisal/-a *bojci*
Blinder je napisal/-a:Večina ljudi misli, da težji avto gre čahko hitreje v ovinkih, torej drži boljše. Vendar po moje se precej motijo. Ljudje to mislijo, ker si predstavljajo, da teža(pardon, masa) potiska avto na tla. Pa ni tako. V ovinku teža še vedno potiska na tla(gravitacija), vendar se pojavi še stranski G(radialni pospešek)(to je tista "centrifuga, ko se avto nagne pa tudi stvari v avtu se premetavajo). G str. vleče avto iz ovinka, ker njegova masa pač sili ven z ovinka. Idejo o tem sem dobil, ko sem videl test: probali so Lotus Exige(Elise 180hp z 700KG) . Ona je naredila 1,24G(mogoče "le" 1,14, se pač ne spomnem točno). Drugi avti(360M, Viper, M3, Corvette ipd. pa so bili malce nad 1G(max 1,05cca). Torej je razlika med Exige in ostalimi velikanska. Exige ima gume 195 mi se zdi, tam nekje sigurno, torej to ji ni pomagalo. Tisto, kar Exige ima(nima) kar ostali nimajo je teža! To po moje je naredilo razliko. Bi F1 bile tako hitre če nebi imele 600kg? No povejte kar mislite!

Ja, saj maš prav, samo, ko maš naložen avto od zadaj, se ti težišče avta premakne proti tlom, kar pomeni večji odstotek na gravitacijsko silo, kot pa na centrifugalno, ki se valda tudi malenkost poveča. To zdaj če gledaš isti avto. Ni tak hudo v ovinkih, če maš naloženi avto, vendar moraš paziti na tehniko, ko voziš, ker te ponavadi vrže zaradi uravnotežbe vozila, ko nazaj zravnaš volan. Me razumeš?
Avto se ti malo bolj zaziba takrat in to je tisti k****, ki te potem zmede. Sem že nekaj takega probal.
O hitrosti pri čimlažjih avtomobilih pa vsekakor drži, vendar mora biti podvozje za to prilagojeno.
Objavljeno: Po sep 08, 2003 12:00 pm
Napisal/-a JohnyR
ni čisto res da je lažje boljše.
Mislim da je najbolj pomemben podatek razmerje med vzmeteno in nevzmeteno maso. Avto ki ima 800 kg in od tega recimo 100 kg nevzmetenih (kolesa, roke, delno tudi amortizerji, vzmeti in pogonske osi, diski in čeljusti,...) mas ne more dobro ležati v ovinku, ker ni dovolj težak da bi gume ohranjale stik s podlago.
Obstaja neka primerna teža pri kateri bo avto nakako najbolj vodljiv, je pa res da z večanjem teže raste inercija, ki pa prinese problem, da gume enostavno takšne sile ne zdržijo ( večja teža = bolj obremenjena guma ).
Objavljeno: Po sep 08, 2003 1:39 pm
Napisal/-a A3Turbo4Life
TechnoBoY je napisal/-a:Sale je napisal/-a:Po moje poleg same teže vpliva tudi uravnoteženost oz. razporeditev le te.
poglej zdele slalom pred BTC..manjsi je avto obljsi cas je mel
!
To pa zato, ker je manjši avto bolj okreten in se bolje obnese na zaprti progi.
Bye
Objavljeno: Po sep 08, 2003 2:23 pm
Napisal/-a WhiteCell
v ovinkih

Objavljeno: Po sep 08, 2003 6:44 pm
Napisal/-a Blinder
Dobil sem idejo. Če je stranski G=1, kot gravitacija, težo nekako vleče dol in z isto silo navzven. Če greš po ledu, narediš 0,2G lat. in večina teže(ne vem če bi uspel matematično izračunat, a se da) bo potiskala na tla, manjši delež pa bo vleklo v stran.Tako da po ledu bi znalo bit da bi težji avto bolše držal. Podvozje je druga stvar. Nekateri pravijo take stvari npr. da manjši avto bo šel hitreje po rallyju ipd.... pomembna ni dolžina vozila ampak njegova medosna razdalja. Še nekaj: nekoč je revija probala po progi en športen avto( Nissan Almera GT) in je imela zadaj defektne gume. Z defektnimi gumami je šla bolše kot z normalnimi, ker tisti avto po naravi podkrmili(pogon in motor spredaj) in slabe gume zadaj so jo naredile stabilnejšo, več neutralno. Avti z večjo težo zadaj imajo zadaj tudi širše gume, tisti, ki si na avto s prednjim pogonom dajo zadaj širše gume pa delajo neumnost, ker tako bo avto še bolj podkrmilu. Je pa exstetski efekt, ampak meni ne bi lep.

Objavljeno: Po sep 08, 2003 7:07 pm
Napisal/-a HMX
Cisto tako:
Ne glede na to kaj strici po gostilnah pravijo, se teža avtomobila iz enačbe popolnoma pokrajša
V grobem je pomembno samo:
- razporeditev teže
- razmerje med vzmeteno / nevzmeteno maso
- višina težišča
- koeficient trenja gume
Veliko pa vpliva:
- geometrija podvozja
- koeficient vzmeti + dušenje amortizerja (resonanca)
- porazdelitev pogonske sile
Pri lahkih športnih avtomobilih pa tudi aerodinamični prispevek ni zanemarljiv, ker ni odvisen od teže. Zato bi tudi veljalo, da bi lažja formula lahko dosegala večje bočne pospeške!
Sej ne da hočem težit, samo z gospo Fiziko se dobro razumem

[/b]
Objavljeno: To sep 09, 2003 6:35 am
Napisal/-a JohnyR
Blinder je napisal/-a: Če greš po ledu, narediš 0,2G lat. in večina teže(ne vem če bi uspel matematično izračunat, a se da) bo potiskala na tla, manjši delež pa bo vleklo v stran.
Naželost si v tej izjavi pokazal da ne poznaš ali ne razumeš fizike.
Teža avtomobila in to mislim
vsa teža avtomobila vedno deluje na tla. Fora je v tem, da se ob vhodu in peljanju skozi ovinek pojavi sila ki avto rine v ovinek. Problem je pa v tem, da bi avto rad potoval naravnost, ter se s tem upira tej sili. Ko sila ki rine avto v ovinek ( maximalno ta sila doseže:
(teža avta + downforce) * koeficient trenja) postane premajhna da bi avto zadržala v krožnici avto zdrsne.
Objavljeno: To sep 09, 2003 8:23 am
Napisal/-a HMX
johnyr je napisal/-a:Blinder je napisal/-a: Če greš po ledu, narediš 0,2G lat. in večina teže(ne vem če bi uspel matematično izračunat, a se da) bo potiskala na tla, manjši delež pa bo vleklo v stran.
Naželost si v tej izjavi pokazal da ne poznaš ali ne razumeš fizike.
Teža avtomobila in to mislim
vsa teža avtomobila vedno deluje na tla. Fora je v tem, da se ob vhodu in peljanju skozi ovinek pojavi sila ki avto rine v ovinek. Problem je pa v tem, da bi avto rad potoval naravnost, ter se s tem upira tej sili. Ko sila ki rine avto v ovinek ( maximalno ta sila doseže:
(teža avta + downforce) * koeficient trenja) postane premajhna da bi avto zadržala v krožnici avto zdrsne.
Ja, napisano
drži, ampak le v
prvem približku. Ne smemo pa pozabiti, da avto
ni točkasto telo
Zaradi te "majhne" komplikacije pa pridejo v igro vse druge lastnosti, ki sem jih prej nastel (glej dva dva posta nazaj) !
Čisto tako, če koga slučajno zanimajo detajli enačb gibanja razsežnega avtomobila, se lahko lotim pisanja kratkega članka o tej temi...
Objavljeno: To sep 09, 2003 8:48 am
Napisal/-a Mihc
joj no ,,, .... teza se v ovinku porazporedi po 4 gumah s tem da je dejanska teza na zunanjih kolesih vecja kot na notranjih in ta dva kolesa bolj trpita zunanji fedri se bolj stisnejo v nekih primerih vidis da dvigne zadnji kolo
... amortizerji so pri avtu premehki in so nastimani za dusenje neravnin na podlagi na kateri vozis ce so pa trsi pa dusijo samo majhne neravnosti na uvinkih pa se ne stisnejo toliko tako da mas vseno 4 gume lepo na tleh obremenjene z bolj enakomerno silo..... masa se nikdar ne pokrajsa mogoce m kot cista masa F pa je definirana kot pospesek * teza....
Objavljeno: To sep 09, 2003 8:50 am
Napisal/-a Nixxon
OK, čisto teoretično teža nima nobene povezave s tem, kako se avto drži v ovinku. Nam je profesor na fakulteti, ki je napisal večino srednješolskih in še kakšen fakultetni učbenik, to z enačbami dokazal.
Teža se skriva v koeficientu lepenja, ki vpliva na gume in s tem na avto. In tu je v praksi še veliko drugih vplivov, kot je težišče, širina gum, trdnost karoserije in podobne malenkosti, ki vsaka po svoje pripomore k legi.
Objavljeno: To sep 09, 2003 9:08 am
Napisal/-a JohnyR
Nixxon je napisal/-a:OK, čisto teoretično teža nima nobene povezave s tem, kako se avto drži v ovinku.
Čisto teoretično se tudi avto pelje po čisto ravni podlagi, in potemtakem ne rabi podvozja in zračne gume.
V našem primeru lahko teorijo iz učbenikov pozabimo, ker jih tam ni napisanih.
Objavljeno: To sep 09, 2003 9:31 am
Napisal/-a Pero
HMX je napisal/-a:Cisto tako:
Ne glede na to kaj strici po gostilnah pravijo, se teža avtomobila iz enačbe popolnoma pokrajša
V grobem je pomembno samo:
- razporeditev teže
- razmerje med vzmeteno / nevzmeteno maso
- višina težišča
- koeficient trenja gume
Veliko pa vpliva:
- geometrija podvozja
- koeficient vzmeti + dušenje amortizerja (resonanca)
- porazdelitev pogonske sile
Pri lahkih športnih avtomobilih pa tudi aerodinamični prispevek ni zanemarljiv, ker ni odvisen od teže. Zato bi tudi veljalo, da bi lažja formula lahko dosegala večje bočne pospeške!
Sej ne da hočem težit, samo z gospo Fiziko se dobro razumem

[/b]
SEDI! Pet!
no ja..4,9
