Stran 1 od 4

Bencinski turbo vs. dizel turbo

Objavljeno: Sr okt 22, 2008 9:19 am
Napisal/-a ban
Bilo je že ogromno govora o tem, da dizelski turbo motorji niso najbolj primerni za kratke mestne vožnje, da so za voznike, ki se veliko vozijo po AC ali na relacijah, ki delajo na leto vsaj 30.000 km, da če delaš kratke relacije trpi turbina ki se potem lahko pokvari itd. Kako je pa pri bencinskih turbo motorjih, ki so zadnje čase zelo v razmahu, npr. VW TSI, fiatov T-jet in drugi. Ali so taki motorji bolj primerni za mestno vožnjo? So pa ti motorji cenovno nekje primerljivi z dizelskimi.

Objavljeno: Sr okt 22, 2008 9:27 am
Napisal/-a mihaing
Čisto tvoja odločitev.
Turbine trpijo tako ali drugače, poraba je približno enaka. Moje mnenje, da je bencinski motor še vedno nekako bolj siguren, pa če ravno je to turbinski motor.

Objavljeno: Sr okt 22, 2008 9:40 am
Napisal/-a Polo78
Turbina je turbina in ima enake zakonitosti tako pri dizlu kot pri bencinarju. Se pravi mrzlega ne smeš tiščat in vročega ne smeš takoj ugašat (če si ga recimo gonil po avtocesti dlje časa ipd.). Če se držiš tega preprostega pravila, boš poskrbel za daljšo življensko dobo turbine. Mestna vožnja kot taka torej še ni največji problem za turbino.

Problem mestne vožnje ali pa recimo temu krajših voženj (pod 10 km) so pri novodobnih dizlih predvsem zaradi DPF filtra oz. filtra trdih delcev, ki potrebuje daljšo relacijsko vožnjo, da se sčisti (beri: sežge saje). In več kot je krajših voženj, bolj se filter zapaca. Tako da če se že veliko voziš po mestu je priporočljivo vsaj 1x na teden iti na eno daljšo relacijo. Npr. greš za vikend na izlet in to je to. :D

Objavljeno: Sr okt 22, 2008 10:03 am
Napisal/-a Voith
pri dizlu je turbina pogoj, da je vsaj kokrtok vozen.
pri bencincu pac ne. je pa dobrodosla nadgradnja.

pri turbini je precej vazno ce je vodno hlajena ali ne in ce ima sistem za hlajenje tudi po tem ko se motor ugasne.

priporocljivo je tudi, da ko se ustavis, preden ugasnes motor pocakas toliko kolikor recimo pocakas pri pcju ko ga ugasnes in spet prizges. par sekund, tok, da se saj prblizn umiri vrtenje, dokler je se aktivno mazana os. pomaga pa tut twin ball bearing turbina, kar se pa zaradi cene kokr vem ne vgrajuje lih zelo mnozicno.

Objavljeno: Sr okt 22, 2008 10:51 am
Napisal/-a gofra
Ni nobenih razlik - kratke voznje, veliko segrevanj in ohlajanj, vzigov in ugasanj = "smrt" za motor. Na daljse relacije ko je vozeno vozilo, daljsa bo njegova zivljenska doba (vsaj relativno gledano na prevozene kilometre)...

LpF

Objavljeno: Sr okt 22, 2008 10:53 am
Napisal/-a Matjazy
Voith je napisal/-a:pri dizlu je turbina pogoj, da je vsaj kokrtok vozen.
pri bencincu pac ne. je pa dobrodosla nadgradnja.

Ma isto je. Bencinci kakšni 1.2 so še manj vozni kot navadni dizli.

Sicer pa kratke relacije niso dobre za nobeno turbino. Ker je olje pač hladno, in ne maže tako kot treba.

Objavljeno: Sr okt 22, 2008 11:04 am
Napisal/-a coffa06
Matjazy, če bi bil diesel z 1.2 motorjem in brez turbine, bi bil neprimerljivo slabše vozen kot bencinar z 1.2 motorjem.

Objavljeno: Sr okt 22, 2008 11:18 am
Napisal/-a el_diablo
pa kaj še ni dost teh enih in istih tem?

Objavljeno: Sr okt 22, 2008 11:43 am
Napisal/-a ban
Torej, moj post ni namenjen temu, da se ugotavlja ali je dizel boljši od bencinarja, ali obratno, ampak v čem je poanta teh malih turbo motorjev. Ker cenovno so približno enaki dizlom, poraba je sicer manjša kot jo imajo "navadni" bincinci, vendar še vedno večja kot jo imajo dizli, vozijo se približno tako kot dizli, ker imajo že pri nizkih obratih velik navor, vendar še vedno manjši kot ga imajo dizelski motorji. Imajo turbino, ki je ravno tako občutljiva kot dizelska, tako da jaz ne vidim v čem je "point" tovrstnih motorjev. Zakaj bi si nekdo kupil takega bencinarja in ne dizla?

Objavljeno: Sr okt 22, 2008 11:44 am
Napisal/-a mišek
Skratka ne drži najbolj to, ko eni tukaj na forumu pravite, če se nekdo odloča med TDI in TSI, da če ima kratke vožnje naj raje kupi bencinca. Sej je že verjetno bolje, sam neke velike razlike pa spet ni, konc koncev sta oba turbača in s tega vidika isto sranje.
Najboljš je še čist navaden bencinc, pač ne buta sam turbina pa le ne more crknat.

Objavljeno: Sr okt 22, 2008 11:50 am
Napisal/-a mihaing
ban je napisal/-a:Torej, moj post ni namenjen temu, da se ugotavlja ali je dizel boljši od bencinarja, ali obratno, ampak v čem je poanta teh malih turbo motorjev. Ker cenovno so približno enaki dizlom, poraba je sicer manjša kot jo imajo "navadni" bincinci, vendar še vedno večja kot jo imajo dizli, vozijo se približno tako kot dizli, ker imajo že pri nizkih obratih velik navor, vendar še vedno manjši kot ga imajo dizelski motorji. Imajo turbino, ki je ravno tako občutljiva kot dizelska, tako da jaz ne vidim v čem je "point" tovrstnih motorjev. Zakaj bi si nekdo kupil takega bencinarja in ne dizla?


Point? Ker je pač trend bencinskih motorjev še vedno večji od dizelskih in je zadeva toliko bolj aktualna ker pač bo prodajo skušali rešiti z novostmi, katere pa so pri dizelskih bore male.

Objavljeno: Sr okt 22, 2008 12:22 pm
Napisal/-a a_sist
Pri nas prostornina ne viša bistveno cene zavarovanja (veliko bolj jo moč), ampak zgleda da je drugje drugače in so ti motorji bolj ugodni s tega vidika.

Objavljeno: Sr okt 22, 2008 12:41 pm
Napisal/-a alanq4
ban je napisal/-a:Torej, moj post ni namenjen temu, da se ugotavlja ali je dizel boljši od bencinarja, ali obratno, ampak v čem je poanta teh malih turbo motorjev. Ker cenovno so približno enaki dizlom, poraba je sicer manjša kot jo imajo "navadni" bincinci, vendar še vedno večja kot jo imajo dizli, vozijo se približno tako kot dizli, ker imajo že pri nizkih obratih velik navor, vendar še vedno manjši kot ga imajo dizelski motorji. Imajo turbino, ki je ravno tako občutljiva kot dizelska, tako da jaz ne vidim v čem je "point" tovrstnih motorjev. Zakaj bi si nekdo kupil takega bencinarja in ne dizla?


Poanta je v več stvareh. Pri turbo bencincu imaš vsaj 3000 uporabnih obratov med vožnjo, avto je lažji, mašina je veliko tišja, se malo prej ogreje, poraba pri normalni vožnji je dosti manjša kot primerljivo močen NA bencinar, ne smrdiš po nafti ko tankaš :D .... en miljon prednosti.

Objavljeno: Sr okt 22, 2008 12:41 pm
Napisal/-a esem
glede kratkih voženj - koliko hitreje se benc turbo segreje od dizel turba? Če bistveno, je tu v prednosti (+ ogrevanje kabine).

Objavljeno: Sr okt 22, 2008 12:46 pm
Napisal/-a KARL ABARTH
ban je napisal/-a:Torej, moj post ni namenjen temu, da se ugotavlja ali je dizel boljši od bencinarja, ali obratno, ampak v čem je poanta teh malih turbo motorjev. Ker cenovno so približno enaki dizlom, poraba je sicer manjša kot jo imajo "navadni" bincinci, vendar še vedno večja kot jo imajo dizli, vozijo se približno tako kot dizli, ker imajo že pri nizkih obratih velik navor, vendar še vedno manjši kot ga imajo dizelski motorji. Imajo turbino, ki je ravno tako občutljiva kot dizelska, tako da jaz ne vidim v čem je "point" tovrstnih motorjev. Zakaj bi si nekdo kupil takega bencinarja in ne dizla?


Oprosti in ne razumi kot žalitev, ampak meni se zdijo takšna vprašanja milo rečeno butasta.

Najboljša in najbolj preprosta rešitev je, da si omogočiš testno vožnjo.

Lahko bi na dolgo in široko razlgali v smislu "kaj, kako, zakaj ... " - pa še vedno ne boš dobil takšnega občutka in predstave, kot na testni vožnji.


LP

Objavljeno: Sr okt 22, 2008 12:59 pm
Napisal/-a ban
KARL ABARTH je napisal/-a:
ban je napisal/-a:Torej, moj post ni namenjen temu, da se ugotavlja ali je dizel boljši od bencinarja, ali obratno, ampak v čem je poanta teh malih turbo motorjev. Ker cenovno so približno enaki dizlom, poraba je sicer manjša kot jo imajo "navadni" bincinci, vendar še vedno večja kot jo imajo dizli, vozijo se približno tako kot dizli, ker imajo že pri nizkih obratih velik navor, vendar še vedno manjši kot ga imajo dizelski motorji. Imajo turbino, ki je ravno tako občutljiva kot dizelska, tako da jaz ne vidim v čem je "point" tovrstnih motorjev. Zakaj bi si nekdo kupil takega bencinarja in ne dizla?


Oprosti in ne razumi kot žalitev, ampak meni se zdijo takšna vprašanja milo rečeno butasta.

Najboljša in najbolj preprosta rešitev je, da si omogočiš testno vožnjo.

Lahko bi na dolgo in široko razlgali v smislu "kaj, kako, zakaj ... " - pa še vedno ne boš dobil takšnega občutka in predstave, kot na testni vožnji.


LP

Mogoče je to za koga butasto, za nekoga drugega pač ne. Če izhajaš iz tega, da je vsako vprašanje butasto, potem se lahko forum brez težav ukine. Če nekdo npr. sprašuje zakaj ima težave z motorjem, mu lahko odgovoriš, da naj ga pelje na servis pa bodo že tam pogruntal (le zakaj bi spraševal na forumu če dobiš 100 različnih odgovorov), če nekoga zanimajo pravni nasveti, to vse piše v zakonih (le zakaj bi spraševal na forumu, če si lahko to vsak sam prebere?), če nekdo kupuje avto pa ga zanima mnenje o določenem modelu, mu lahko rečeš da naj ga gre sprobat na testno vožnjo (le zakaj sprašuje po forumu?) pa naj se sam odloč itd. Če se tebi ali komu drugemu zdi neka tema ali vprašanje butasto ga lahko mirno in brez težav ignoriraš. Pa brez zamere!
LP

Objavljeno: Sr okt 22, 2008 1:34 pm
Napisal/-a Polo78
Bistvena prednost turbo dizla napram turbo bencinarju, ki jo jaz osebno vidim, je dosti nižja poraba. Če gledam npr. razne teste Brava 1.4 T-Jet (120 km), je bila povprečna poraba povsod okoli 8 litrov pri normalni vožnji, čim so ga malo bolj pritisnili je poraba hitro zrasla na 9 litrov ali še kaj več. Torej če ti poraba ni problem je nakup še kako smiseln. Kako je pa z vzdržljivostjo bo pa čas pokazal. ;)

Še enkrat pa je treba poudarit, da če se s turbino pravilno ravna, občasne kratke vožnje ne bi smele biti problem. Večji problem pri dizlu npr. je kot rečeno DPF (filter trdih delcev). :idea:

Objavljeno: Sr okt 22, 2008 3:14 pm
Napisal/-a Sportivo
Bistvo majhnih motorjev z turbino je skombinirati porabo manjših motorjev (kadar se vozi normalno v nizkih obratih) z močjo večjega motorja (kadar se ga pač pritiska v obrate).

Objavljeno: Sr okt 22, 2008 3:17 pm
Napisal/-a martk
Sportivo je napisal/-a:Bistvo majhnih motorjev z turbino je skombinirati porabo manjših motorjev (kadar se vozi normalno v nizkih obratih) z močjo večjega motorja (kadar se ga pač pritiska v obrate).

AMEN
LP
Martin

Objavljeno: Sr okt 22, 2008 3:27 pm
Napisal/-a esem
Sportivo je napisal/-a:Bistvo majhnih motorjev z turbino je skombinirati porabo manjših motorjev (kadar se vozi normalno v nizkih obratih) z močjo večjega motorja (kadar se ga pač pritiska v obrate).


Na obratih se avte običajno vozi zelo malo časa, pa tudi - veliki večini zadostuje moč v obratih tudi pri manjših (neturbo) motorjih (tudi lažji avti).

Bistvo majhnih turbo bencincev ni v moči pri obratih, pač pa v navoru, ki ga majhen turbo daje kot velik navaden (kdaj celo šestak) - in za povrh celo pri nižjih obratih! Torej je motor pri nizkih ali nižjih obratih, kjer večina ljudi vozi večino časa, enako ali bolj odziven (oz avto poskočen) kot precej večji neturbo bencinar.

S tem so odpravili glavno hibo majhnih motorjev, ko pri nizkih obratih ne gre nikamor (+ klanci, obtežitev) in je bilo treba čakat ali prestavljat, ljudje pa so zato raje kupovali večje motorje (in prevažali dodatno "mrtvo" težo).
Turbo se najbolj pozna ravno pri običajni vožnji - ima precejšnjo rezervo in je odziven. To vpliva tudi na udobje, poleg porabe.