Stran 1 od 2

MAZDA RX-8

Objavljeno: Sr sep 17, 2003 12:57 pm
Napisal/-a alesi
Mene pa zanima ce ma kdo karakteristike in lastnosti wanklovega motorja.Princip delovanja.

Motor RX-8
Vrsta vodno hlajeni 2 ploščni wanklov
Prostornina 654 cm3 x 2
Največja moč 184 kW (250 KM)/8500 vrt./min
Največji navor 216 Nm/7500 vrt./min
Prenos moči
Vrsta na zadnji kolesi
Menjalnik 6 stopenjski avto/ročno prest

Zanima me kako hudica s 1300ccm dobiti 250KM!

lp alesi

Objavljeno: Sr sep 17, 2003 1:05 pm
Napisal/-a merdzo
Živjo!

Tole preberi za začetek:
http://travel.howstuffworks.com/rotary-engine.htm

lp

Objavljeno: Če sep 18, 2003 9:46 am
Napisal/-a Zok
wankli so z batnimi (sploh pa 4T) masinami popolnoma neprimerljivi. so pa taki ko cvajtaktarji: navor sele ob velikih obratih, velika specificna moc, pa poraba da kr glava boli.

Re: MAZDA RX-8

Objavljeno: Če sep 18, 2003 9:50 am
Napisal/-a pubi2cv
alesi je napisal/-a:
Zanima me kako hudica s 1300ccm dobiti 250KM!

lp alesi


Prostornino Wanklovega motorja pomnoži s 3, pa boš dobil bolj "realno" gibno prostornino. Vzrok je v konstrukciji...rotirajoči bat kvazitrikotne oblike....najbolje da si malo teorijo pogledaš....ti bo koj jasno :wink:

Objavljeno: Če sep 18, 2003 9:54 am
Napisal/-a WhiteCell
hja wankel je tko zasnovan..je pa velika slabost...obraba.... materialov....ko se enkrat oobrabi nemor menjat obrockov...ampak pol masine

Objavljeno: Če sep 18, 2003 9:58 am
Napisal/-a JohnyR
Največji problem Wankel motorja je ta da ima pravice do njega izdelave le in samo MAZDA.

Če bi v wankla vložili toliko denarja kot v diesel in otto motorje bi sigurno bili sedaj v prevladi.

Sicer se pa splača pogledati kaj so izboljšali pri zadnji generaciji wankla ( genesis ) pa potem primerjat z ostalimi.

Objavljeno: Če sep 18, 2003 10:26 am
Napisal/-a pubi2cv
Jap res je. Včasih je wankle delal NSU v kompaniji s Citroenom. Tako je nastalo vozilo M35, ki ga je poganjal wanklov motor. Po tem pa so očitno patent prodali Mazdi.....

Objavljeno: Če sep 18, 2003 10:34 am
Napisal/-a afro_
ALESI: Najbolje bo vse, kar te zanima glede renesis (wankel) motorjev, na mobisux-u vprašaš uporabnika z nickom Vseved. On je doktor na tem področju (vse kar je v povezavi z mazdo).

LP :D

Objavljeno: Če sep 18, 2003 10:35 am
Napisal/-a Pero
Pubi: se mi zdi da se motiš. Citroen je imel samo poiskusno vankel, nikoli pa serijsko.

Prvi serijski avto je bil NSU - RO 80, potem je šele Mazda kupila licenco/patent za izdelavo od strica Vankla.

V praksi te vrsta motorji niso najbolj idealni. Imajo svoje prednosti in slabosti.

Prednost je malo delov pri izdelavi, slabost da se rabijo kvalitetni materiali

Prednost je majhna teža

prednost je velika moč na težo motorja, slabost je velika poraba za to moč

slabost je pa slaba kontrola izpušnih plinov glede na ceno avta...

in pridemo do tega da se Vankel v tretjem tisočletju lahko uporabi samo za avte ki hočejo biti nekaj posebnega, a še vedno serijski.

Re: MAZDA RX-8

Objavljeno: Če sep 18, 2003 10:37 am
Napisal/-a Pero
alesi je napisal/-a:...
Zanima me kako hudica s 1300ccm dobiti 250KM!
...


motor dela na drugačen način kot navadni motorji v navadnih avtih. Teh 1,3 L ni primerljivo z navadnim 1,3 L

Objavljeno: Če sep 18, 2003 10:51 am
Napisal/-a pubi2cv
Nope...pero...ne motim se....res da jih niso naredili veliko in da so se dosti kvarili....ampak to je bil serijski avto.....

http://www.der-wankelmotor.de/Fahrzeuge ... n-m35.html

Še ena slikca:

Slika

No, to pa še ni vse: Poskusili so tudi z modelom GS Birotor...takle je bil:

Slika

No....tule pa še nekaj zgodovine o obeh:

http://www.monito.com/wankel/citroen.html

Pa še nekaj zelo zanimivega branja....cela zgodovina o teh modelih

Za M35: http://www.citroen.mb.ca/citroenet/html/m/m35.html

Za GZ BIROTOR: http://www.citroen.mb.ca/citroenet/html/b/birotor.htm

Zanimivo branje vam želim :-P

Objavljeno: Če sep 18, 2003 10:59 am
Napisal/-a lucky
Wankel naredi v enem obratu 3 delovne takte, klasičen 4-taktni motor pa v dveh obratih 1 delovni takt. 2-taktni pa en delovni takt na obrat.

izkoristek takega motorja je nekoliko boljši od 4-taktnega ker se vretnve prenaša direktno na glavno gred brez vmesnih členov (ojnic npr.) in tudi temperaturna nihanja so bistveno bolj enakomerna in manjša.

Navor pri klasičnem motorju določa razdalja med vrtiščem glavne gredi in vrtiščem vpetja ojnice na glavno gred torej večja je razdalja večji je navor. Pri Wankel-u je pa navor odvisen od razdalje vrtišča glavne gredi in srednico pogonskega zobnika na plošči (batu) in ker je ta razdalja pri wankel-u manjša kot pri klasičnem motorju je seveda tudi navor sorazmerno manjši.

tako na kratko, če te še kaj zanima?

Objavljeno: Če sep 18, 2003 11:15 am
Napisal/-a JohnyR
johnyr je napisal/-a:Če bi v wankla vložili toliko denarja kot v diesel in otto motorje bi verjetno bili sedaj v prevladi.


Še enkrat bi rad poudaril pomembnost te izjave.

Objavljeno: Če sep 18, 2003 1:35 pm
Napisal/-a JohnyR
še neki sm se spomnu.

Naša vojska ( oz. taborniki ) imajo oklepna vozila za obrambo zračnega prostora (anti letalsko), ki sa obračanje kupole uporablja wankel motor.

Objavljeno: Če sep 18, 2003 2:21 pm
Napisal/-a Nixxon
johnyr je napisal/-a:Sicer se pa splača pogledati kaj so izboljšali pri zadnji generaciji wankla ( genesis ) pa potem primerjat z ostalimi.


Renesis (Rotary genesis).

Just so u know. :D

Objavljeno: Če sep 18, 2003 2:29 pm
Napisal/-a iKst
mazda že neki časa ni več lastnik patenta, ker patenti potečejo po 20 letih. Tko da tudi ostali grejo lahko v proizvodnjo wanklov ampak verjetno nima smisla glede na to da bi morali vložit v razvoj miljarde $$$ in nešteto ing. ur.

Objavljeno: Če sep 18, 2003 2:51 pm
Napisal/-a Pero
johnyr je napisal/-a:
johnyr je napisal/-a:Če bi v wankla vložili toliko denarja kot v diesel in otto motorje bi verjetno bili sedaj v prevladi.


Še enkrat bi rad poudaril pomembnost te izjave.


se ne strinjam! V principu je to motor ki bo onesnaževal okolje... podobno kot dvotaktni motor.

Je pa res da se ga zasledi še marsikje od motornih sank do motorjev za pogon klim na hladilnikih tovornjakov, do.. očitno tudi v vojaški industriji.

Veliko prednost ima če gledaš težo/moč, ampak ekologija pač teško zadovoljuje moderne standarde in so zelo redki avti ki uporabljajo Wankel motor.

Pač že po teoriji to ne more bii čist motor in je z strani Mazde vloženo veliko denarja v razvoj da je sposoben delovati po merilih ekološko sprejemljivih motorjev.

Objavljeno: Če sep 18, 2003 2:53 pm
Napisal/-a Pero
Pubi: nisem šel brati tvojih linkov, ampak v nobenem ceniku in katalogu iz začetka sedemdesetih ni bil noben Citroen omenjen z Wanklom.

Je pa morda res da so jih prodali nekaj, ampak to še ne pomeni serijske proizvodnje.

grem pogledat linke ;)

Objavljeno: Če sep 18, 2003 2:55 pm
Napisal/-a dobek
Pero je napisal/-a:Pubi: nisem šel brati tvojih linkov, ampak v nobenem ceniku in katalogu iz začetka sedemdesetih ni bil noben Citroen omenjen z Wanklom.

Je pa morda res da so jih prodali nekaj, ampak to še ne pomeni serijske proizvodnje.

grem pogledat linke ;)


birotor je bil serijski (sicer malo-, a kljb temu ;))

Objavljeno: Če sep 18, 2003 3:00 pm
Napisal/-a Pero
OK prebral (na brzino)

čisto možno da so jih naredili par 100, ampak po mojih merilih to še ni serijski avto.

Bi pa dodal da je Norton par let nazaj delal motorna kolesa z Wanklovim motorjem :D