Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
martello
Novinec
 
Prispevkov: 284
Pridružen: To okt 02, 2007 12:23 pm

Re: Kvaliteta goriva

Napisal/-a martello Sr sep 26, 2012 12:00 pm

nebivedu je napisal/-a: Agip v vodicah se je pokvaril - včasih je žena vedno tam tankala, dokler ni 2 tanka poraba orenk narastla, ker je bila najbrž primešana voda. To je bilo že kako leto nazaj in od takrat še nisva šla tja tankat. Pred tem so imel pa res dobro gorivo.

Sedaj pa hodiva sicer tankat v avstrijo. Gor po nakupih, pa še povhen tank, ker je gor cena 1.46 evra za liter 95 oktanca.


Kako zaboga zmešaš vodo in bencin? Bencin ima manjšo gostoto kot voda, torej plava na vodi - tako bi tankal ali samo bencin ali pa samo vodo (pač odvisno od tega, kje v cisterni je sesalna pumpa).

Tole okrog bencina je en sam BS - razno nategovanje s tem, da 'motor dela boljše, če tankaš 100 oktanski bencin' ipd.
http://www.fuelsaving.info/fuels.htm

So, premium petrols are great and everyone should use them? Well, not quite. All engines benefit from the increased fuel density, and the cleaning additives. But the benefit from the higher octane rating is small on those engines intended to run on low octane fuel, and zero on those without knock sensors (for example Rover's 4-cylinder K-series). (Some engines are naturally not "knock limited" - the optimum ignition advance can be used at all times without knock occuring - and others are only slightly limited.) In keeping with the sceptical outlook of this website, I do feel that the marketing for such fuels, by the use of wording such as "up to", can give a misleading impression of the average improvements to be expected - and the Advertising Standards Authority agrees.
 
jeronimo
Novinec
 
Prispevkov: 372
Pridružen: Sr jun 22, 2011 2:44 pm

Re: Kvaliteta goriva

Napisal/-a jeronimo Sr sep 26, 2012 1:01 pm

Pa sej ne dajo notr vode nevem kok litrov!
pa ob uporabi emulgatorjev (podobna struktura kot detergenti) se voda in bencin lepo zmešata.
Seveda to je mišljeno v ppm vrednostih ne pa v razmerji 1:1
Najbolj pomembno je, da za avtom diši po pohanju :D
 
martello
Novinec
 
Prispevkov: 284
Pridružen: To okt 02, 2007 12:23 pm

Re: Kvaliteta goriva

Napisal/-a martello Sr sep 26, 2012 1:13 pm

jeronimo je napisal/-a:Pa sej ne dajo notr vode nevem kok litrov!
pa ob uporabi emulgatorjev (podobna struktura kot detergenti) se voda in bencin lepo zmešata.
Seveda to je mišljeno v ppm vrednostih ne pa v razmerji 1:1

Ali lahko tole malo bolj razložiš: kakšni emulgatorji in o kakšnih količinah govorimo? Kdo pravzaprav doda te domnevne emulgatorje?
 
jeronimo
Novinec
 
Prispevkov: 372
Pridružen: Sr jun 22, 2011 2:44 pm

Re: Kvaliteta goriva

Napisal/-a jeronimo Sr sep 26, 2012 1:35 pm

Točen kake emulgatorje dodajo nimam pojma, ne kdo.
Predvidevam d te dodatke dajo pol prodajalci sami (OMW, Petrol, ...)
Za točne podatke se tut na Petrol.si upraša pa nej povejo :D
Namen samega emulgatorja je, da prisotno vodo čim bolj razprši po gorivu ter da prepreči združevanje ter posedanje vode na dno tanka.
Nekje sem zasledil, da recimo sama voda poveča oktansko vrednost bencinu (ne pa energijske!!, pa še to se mi zdi da učinkuje če se vodo direkt vbrizga v valj). Pa vodo se v gorivu tut znajde v obliki kondenza.

PS: mogoče bo tale link komu zadevo razjasnil :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Detergent

Kot sem predvideval se uporabljajo dolgoverižni olefini z sulfonsko skupino na koncu verige :)
Koncentracije so pa do 300ppm
Še en video z youtuba: http://www.youtube.com/watch?v=J2d6_CIw ... re=related
Samo tukej ne omenjajo da detergenti vplivajo na vodo v gorivu.
Najbolj pomembno je, da za avtom diši po pohanju :D
 
martello
Novinec
 
Prispevkov: 284
Pridružen: To okt 02, 2007 12:23 pm

Re: Kvaliteta goriva

Napisal/-a martello Sr sep 26, 2012 3:44 pm

Po mojem mnenju se tule meša pojma 'voda v gorivu zavoljo goljufije' in water injection.
Vbrizgavanje vode se je uporabljajo predvsem v letalskih batnih motorjih - gre za vbrizgavanje mešanice alkohola in vode v zmes gorivo/zrak, s čemer se mešanica ohladi, njena gostota se poveča, zaradi česar lahko v cilinder vstopi večja količina mešanice (=večja moč). Poudariti pa je potrebno, da vode niso dodajali v gorivo, pač je obstajal poseben rezervoar, ki je vseboval vodo in alkohol. Water injection se ni uporabljal konstantno, pač pa zgolj v slučajih, ko je bila večja moč motorja nujna (npr. pri vzletu).

Voda in gorivo se ne mešata (v primeru water injectiona gre za pršenje vode v mešanico), zato je absurdno trditi, da nekdo to dela. Zakaj bi v gorivo nekdo mešal detergente, če to predstavlja veliko večji strošek? Sploh pa se detergente meša, če želiš izboljšati kvaliteto goriva:
Gasoline, as delivered at the pump, also contains additives to reduce internal engine carbon buildups, improve combustion, and to allow easier starting in cold climates. High levels of detergent can be found in Top Tier Detergent Gasolines. These gasolines exceed the U.S. EPA's minimum requirement for detergent content. The specification for Top Tier Detergent Gasolines was developed by four automakers: GM, Honda, Toyota and BMW. According to the bulletin, the minimal EPA requirement is not sufficient to keep engines clean.[9] Typical detergents include alkylamines and alkyl phosphates at the level of 50-100 ppm.


http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline#C ... production

Ali lahko kdo nalima kakšen link, kje so te domneve o vodi v gorivu potrjene?

Še vedno pa mi ni jasno, kako lahko nekdo pri zdravi pameti trdi, da ima veliko večjo porabo, če tanka na določeni črpalki? In sploh, kakšen test neki je to, če pogledaš zgolj na potovalni računalnik, ne opraviš natanko iste poti itd. In zakaj te vaše domneve o vodi niso bile nikoli potrjene na neodvisnih testih (ki se jih izvaja redno)?

Tole spada v isto ligo kot prepoved uporabe mobilnega telefona med tankanjem. Več možnosti za eksplozijo je, če tankaš v šumeči trenirki, kot pa če telefoniraš.
Zadnjič spremenil martello, dne Sr sep 26, 2012 4:43 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
jeronimo
Novinec
 
Prispevkov: 372
Pridružen: Sr jun 22, 2011 2:44 pm

Re: Kvaliteta goriva

Napisal/-a jeronimo Sr sep 26, 2012 4:06 pm

Voda v gorivu je zihr prisotna.
Če ne drugega se v cisterni kjer je se shranjuje gorivo voda kondenzira ter se pomeša z gorivom.
Bolj ko so prazne cisterne več kondenzira.

Kako pa enim pri eni črpalki uspe naredit več km kot pri drugi črpalki je pa že druga zgodba. Ali pa je mogoče it is only in their heads :D
Najbolj pomembno je, da za avtom diši po pohanju :D
 
martello
Novinec
 
Prispevkov: 284
Pridružen: To okt 02, 2007 12:23 pm

Re: Kvaliteta goriva

Napisal/-a martello Sr sep 26, 2012 4:42 pm

jeronimo je napisal/-a:Voda v gorivu je zihr prisotna.
Če ne drugega se v cisterni kjer je se shranjuje gorivo voda kondenzira ter se pomeša z gorivom.
Bolj ko so prazne cisterne več kondenzira.


Zagotovo. Vendar ljudje trdijo, da Petrol meša vodo v rezervoarje.

Voda v rezervoarje lahko pride zaradi kondenzacije zraka, vendar tole dodajanje na veliko je pa bosa.
 
jeronimo
Novinec
 
Prispevkov: 372
Pridružen: Sr jun 22, 2011 2:44 pm

Re: Kvaliteta goriva

Napisal/-a jeronimo Sr sep 26, 2012 4:50 pm

Ko bolje pomislim vem iz kje bi ta dogma lahko izvirala.
Petrol dobiva gorivo iz državnih rezerv. To pomeni, da je nekje na dolgo časa skladiščeno.
Iz tega bi sklepal, da se več vode skondenzira na gorivo.
Najbolj pomembno je, da za avtom diši po pohanju :D
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Kvaliteta goriva

Napisal/-a nebivedu Sr sep 26, 2012 5:34 pm

martello je napisal/-a:Tole okrog bencina je en sam BS - razno nategovanje s tem, da 'motor dela boljše, če tankaš 100 oktanski bencin' ipd.
http://www.fuelsaving.info/fuels.htm

So, premium petrols are great and everyone should use them? Well, not quite. All engines benefit from the increased fuel density, and the cleaning additives. But the benefit from the higher octane rating is small on those engines intended to run on low octane fuel, and zero on those without knock sensors (for example Rover's 4-cylinder K-series). (Some engines are naturally not "knock limited" - the optimum ignition advance can be used at all times without knock occuring - and others are only slightly limited.) In keeping with the sceptical outlook of this website, I do feel that the marketing for such fuels, by the use of wording such as "up to", can give a misleading impression of the average improvements to be expected - and the Advertising Standards Authority agrees.


Če nimaš pojma o motorjih in če ne veš zakaj nekateri motorji s 100 oktanskim bencinom lepše delajo, potem ti jaz ne morem pomagat. Edina pomoč ti bo google, pa si poišči podatke.

Glede agipa v vodicah je pa tako. Žena je samo tam tankala par let in če delaš s tankom konstantno 700km, potem pa naenkrat samo še 550, je nekaj narobe, se strinjaš? In ker sta 2 tanka bila pod 600km, se je odločila, da tam ne bo več tankala. Našla sva drugo pumpo in na tisti je spet normalnih 700km na tank prevoženih.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Kvaliteta goriva

Napisal/-a Energetik81 Sr sep 26, 2012 9:04 pm

nebivedu je napisal/-a:Glede agipa v vodicah je pa tako. Žena je samo tam tankala par let in če delaš s tankom konstantno 700km, potem pa naenkrat samo še 550, je nekaj narobe, se strinjaš? In ker sta 2 tanka bila pod 600km, se je odločila, da tam ne bo več tankala. Našla sva drugo pumpo in na tisti je spet normalnih 700km na tank prevoženih.
In vsakič imaš pred tankanjem enako litrov v tanku? Pa dajte no, poraba se podaja v L/100km, ne pa koliko km narediš z 1 tankom, ker nikoli ne veš, koliko je še notri. In če je žena 1x imela pri Agipu večjo porabo, to ni nikakršen dokaz, da imajo zanič gorivo. Veliko večja verjetnost je, da je tisti tank spraznila na drugi relaciji in z drugačno vožnjo. Poleg tega je to samo 1 primer, iz katerega se nikakor ne da nič sklepati. Ker ti lahko pa jaz povem, da sem v zadnjih 3 mesecih 2x tankal na Agipu v Vodicah, pa sem imel praktično enako porabo kot pri vseh ostalih pumpah. Komu bo zdaj kdo verjel?
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2356
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Re: Kvaliteta goriva

Napisal/-a DePalmo Sr sep 26, 2012 9:44 pm

Vsak bo vztrajal pri svojem... enim (tudi meni) se pozna če točimo pri različnih ponudnikih, drugim pa pač ne. In če človeku ne paše točit na agipu, pa naj toči drugje...

In jaz osebno še vedno trdim da je razlika v kvaliteti goriva iz svojih opažanj. Raznim "znanstvenim" raziskavam v Slo pa ne verjamem ker se zadaj skrivajo evri.
 
martello
Novinec
 
Prispevkov: 284
Pridružen: To okt 02, 2007 12:23 pm

Re: Kvaliteta goriva

Napisal/-a martello Sr sep 26, 2012 10:18 pm

Če nimaš pojma o motorjih in če ne veš zakaj nekateri motorji s 100 oktanskim bencinom lepše delajo, potem ti jaz ne morem pomagat. Edina pomoč ti bo google, pa si poišči podatke.

No, oktansko število pove, v kolikšni meri se lahko gorivo komprimira (preden pride do detonacij). Oktansko število nima noben veze z 'lepim delovanjem motorja'. Sicer ni nič narobe, če tankaš gorivo z višjim oktanskim številom, pomaga pa tudi ne, saj je kompresija še vedno enaka. Edino, če spremeniš delovanje motorja v prid večjega kompresijskega razmerja. V avtomobilih, kakršne vozimo povprečni ljudje, tako ni nobene razlike, če tankaš 95 ali 100 oktanski bencin. Vsekakor pa ni razlike, ki bi upravičila ceno.


http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating
The higher the octane number, the more compression the fuel can withstand before detonating. In broad terms, fuels with a higher octane rating are used in high-compression engines that generally have higher performance.

Zakaj pa po tvoje motor s 100 oktanskim gorivom dela lepše?
Zadnjič spremenil martello, dne Sr sep 26, 2012 10:42 pm, skupaj popravljeno 6 krat.
 
martello
Novinec
 
Prispevkov: 284
Pridružen: To okt 02, 2007 12:23 pm

Re: Kvaliteta goriva

Napisal/-a martello Sr sep 26, 2012 10:20 pm

Glede agipa v vodicah je pa tako. Žena je samo tam tankala par let in če delaš s tankom konstantno 700km, potem pa naenkrat samo še 550, je nekaj narobe, se strinjaš? In ker sta 2 tanka bila pod 600km, se je odločila, da tam ne bo več tankala. Našla sva drugo pumpo in na tisti je spet normalnih 700km na tank prevoženih.

Razloži, prosim, kako so na agipu v Vodicah zmešali vodo in gorivo (kar is napisal v zgornjem postu)?
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Kvaliteta goriva

Napisal/-a ~toMmy~ Sr sep 26, 2012 10:52 pm

DePalmo je napisal/-a:Vsak bo vztrajal pri svojem... enim (tudi meni) se pozna če točimo pri različnih ponudnikih, drugim pa pač ne. In če človeku ne paše točit na agipu, pa naj toči drugje...

In jaz osebno še vedno trdim da je razlika v kvaliteti goriva iz svojih opažanj. Raznim "znanstvenim" raziskavam v Slo pa ne verjamem ker se zadaj skrivajo evri.



Jaz verjamem, da je nekaj razlike med dobavitelji oz. konkretnimi pumpami, še vedno pa veliko naredi placebo. Zanimivo bi bilo kakšnemu "nevednežu" natvezit, da ima Agip sranje od goriva, OMV neko srednjo žalost in Petrol najboljšega, potem pa primerjat kakšno porabo bi dosegel s katerim. ;)
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Re: Kvaliteta goriva

Napisal/-a peroRS Sr sep 26, 2012 11:14 pm

~toMmy~ je napisal/-a:Jaz verjamem, da je nekaj razlike med dobavitelji oz. konkretnimi pumpami, še vedno pa veliko naredi placebo. Zanimivo bi bilo kakšnemu "nevednežu" natvezit, da ima Agip sranje od goriva, OMV neko srednjo žalost in Petrol najboljšega, potem pa primerjat kakšno porabo bi dosegel s katerim. ;)


Zanimivo bi bilo nevednežu dati eno in isto gorivo, vendar mu natveziti, da ima enkrat OMV, drugič Petrol, tretjič Agip, itd.
Me prav zanimajo "razlike" iz prve roke. :D

Verjetno bi bilo nekaj v tem smislu :lol: :lol: :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=rdIWKytq_q4
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Kvaliteta goriva

Napisal/-a ~toMmy~ Sr sep 26, 2012 11:21 pm

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Kvaliteta goriva

Napisal/-a J.McLane Če sep 27, 2012 7:49 am

Če še malo teoritiziramo o oktanskem številu.

Osnova je jasna "navaden" bencinski motor ima neko kompresijsko razmerje (recimo 10:1) kar zahteva neko minimalno oktansko število (recimo 95), v takem motorju ni nobene prednosti tankati 100 oktanski bencin. Če bi pa takemu "navadnemu" motorju povečal kompresijo bi pa s 95 oktanskim bencinom klenkalo in bi nujno moral tankati 100 oktanca.

Sedaj pa poglejmo motor z direktnim vbrizgom (FSI, TSI, GDI, D4-S), tam se gorivo vbrizga tik preden pride do detonacije in prava kvaliteta direktnega vbrizga bi bila da lahko uporabi nižje oktanski bencin pri višji kompresiji (tako vžiga dizelski motor brez svečk). V teoriji, v praksi imajo pa skoraj vsi motorji z direktnim vbrizgom še zmeraj nizko kompresijo in v grobem velja isto kot zgoraj. Višjo kompresijo z direktnim vbrizgom je zdaj uporabila Mazda (14:1) in tudi v tem motorju močno dvomim, da je kakšna prednost uporabe 100 oktanskega bencina, saj se gorivo vbrizga pač takrat ko hočeš detonacijo, svečke zgleda da so še potrebne (mogoče zaradi boljšega izgorevanja, ali če bi kdo nalil notri preveč oktanski bencin?).

Višanje kompresije je zelo enostaven način kako iztisniti večji termodinamični izkoristek, pri dizlu je ta praksa v uporabi že od nekdaj, pri bencinu bomo pa zgleda priča istega trika in bo itak za komprimiranje mešanice zraka in goriva kompresija pre visoka pa če bi uporabil 120 oktanski bencin, zato bo direktni vbrizg nujno zlo, potem pa na trg lahko dajo spet bencin z 89 oktani ali celo nižje in glej glej prišli bomo do dizla.
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5034
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Re: Kvaliteta goriva

Napisal/-a sašo5 Če sep 27, 2012 9:02 am

čist na kratko po domače(čeprav je to že premleto) več oktanov_večji kot predvžiga pri pospeševanju, manj oz. slabše gorivo_manj predvžiga(zato tudi novejši avti ne klenkajo čeprav bi 88 nekoč "regular" natočili) :arrow: od tod tudi, da za nijanso avto bolj "potegne" in tudi za nijanso nižja poraba.................kdor se je kdajkoli igračkal s fertajlerjem in nastavljal razne kote predvžiga, mu je jasno o čem govorim...

PS. prednost je pa še ena: 98/100 je čisto brez žvepla, le to je pa smrt za "direktnovbrizgaše"...........
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: Kvaliteta goriva

Napisal/-a abbe Če sep 27, 2012 9:15 am

martello je napisal/-a:
Če nimaš pojma o motorjih in če ne veš zakaj nekateri motorji s 100 oktanskim bencinom lepše delajo, potem ti jaz ne morem pomagat. Edina pomoč ti bo google, pa si poišči podatke.

No, oktansko število pove, v kolikšni meri se lahko gorivo komprimira (preden pride do detonacij). Oktansko število nima noben veze z 'lepim delovanjem motorja'. Sicer ni nič narobe, če tankaš gorivo z višjim oktanskim številom, pomaga pa tudi ne, saj je kompresija še vedno enaka. Edino, če spremeniš delovanje motorja v prid večjega kompresijskega razmerja. V avtomobilih, kakršne vozimo povprečni ljudje, tako ni nobene razlike, če tankaš 95 ali 100 oktanski bencin. Vsekakor pa ni razlike, ki bi upravičila ceno.


http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating
The higher the octane number, the more compression the fuel can withstand before detonating. In broad terms, fuels with a higher octane rating are used in high-compression engines that generally have higher performance.

Zakaj pa po tvoje motor s 100 oktanskim gorivom dela lepše?


kva ti pišeš človek božji.pa dj ne sam prebiat dj mal pomisl logično..
kaksne ma veze kompromiranje z vžigom.sj ni dizl.iskra vzge mesanico pri bencinarju ne pa kompresija.tko da tvoja razlaga prevedena iz nevem kje nima nobene veze s tem kar se kle zgovarjamo(drzi a to kar si napisal).
aja tsi-motorji pri vag grupi delajo bolje z več oktanskim gorivom.clo v knjigici piše zakaj je treba dajat notr ta goriva.neki zarad enihmaterjalov iz katerih je blok narjen.za kj več si pa mal preber.
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Kvaliteta goriva

Napisal/-a J.McLane Če sep 27, 2012 9:43 am

Timing advance se da spremljati z Androidom Torque aplikacijo in bluetooth adapterjem. Bom malo prečekiral kakšne vrednosti dobim, samo sem ravno tankal 95, ampak če bi naslednji tank tankal 100 oktanski, a bi sploh bilo toliko razlike, da bi jo lahko opazil? Verjetno ne.

Kritično je torej pod nizkimi obrati pri večji obremenitvi, takrat bi se pojavilo klenkanje, če bi bil kot vžiga pozen recimo 10° (če 0°pomeni da je bat na vrhu), pri višje oktanskem bencinu bi to lahko šlo skozi - v teoriji.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 157 gostov