abbe je napisal/-a: [kva ti pišeš človek božji.pa dj ne sam prebiat dj mal pomisl logično..
kaksne ma veze kompromiranje z vžigom.sj ni dizl.iskra vzge mesanico pri bencinarju ne pa kompresija.tko da tvoja razlaga prevedena iz nevem kje nima nobene veze s tem kar se kle zgovarjamo(drzi a to kar si napisal).
aja tsi-motorji pri vag grupi delajo bolje z več oktanskim gorivom.clo v knjigici piše zakaj je treba dajat notr ta goriva.neki zarad enihmaterjalov iz katerih je blok narjen.za kj več si pa mal preber.
No, ti pa si preberi kakšno knijgo o zakonih termodinamike. Izkoristek motorjev z notranjim izgorevanjem (tako pri ottovem kot tudi pri diesel ciklu) je odvisen v največji meri od kompresije zmesi - bolj kot je zmes skomprimirana, boljši izkoristek ima motor - to je tudi glavni razlog, da so dieselski motorji bolj učinkoviti (pri bencinarjih je kompresijsko razmerje ponavadi okoli 10:1, pri dieselskih motorjih pa tudi do 20:1).
Korist od večjega oktanskega števila imajo zgolj in samo motorji s t.i. 'knock sensorjem' oz. senzorjem klenkanja. Ta senzor spremlja čelo plamena v cilindru (s pomočjo piezoelektričnega senzorja), ko zazna razmere, v katerih lahko pride do klenkanja, spremeni čas predvžiga svečke. Če imajo tsi motorji knock senzor, potem najbrž neka razlika je, čeprav komaj opazna (in gre, kot je napisal že nekdo pred mano) za placebo efekt in marketinški nateg. Tole o vplivih na jeklo v bloku motorja je pa tudi bosa, saj večje kompresijsko razmerje pomeni večjo toplotno obremenitev materijala (čeprav materijal bloka motorja sploh ni problematičen del motorja, prej bo zaradi obremenitev prišlo do porušitve materijala na kakšnem drugem delu).
Sicer pa v priročniku za tako rekoč vsak avto piše tudi, da je potrebno na pet let pregledovati vijake v vratih in analizirati barvo laka - I wonder why.