Stran 25 od 26

Re: 95 ali 100 bencin - praktično vprašanje

Objavljeno: Pe jul 06, 2018 4:45 pm
Napisal/-a dejc99
Na tce-ju tudi jaz ne opazim razlike med 95 in 100.

Re: 95 ali 100 bencin - praktično vprašanje

Objavljeno: Pe jul 06, 2018 5:06 pm
Napisal/-a xxl
Moj bodoči TSI 150, bo tudi videl samo 95. 8)

Re: 95 ali 100 bencin - praktično vprašanje

Objavljeno: Pe jul 06, 2018 6:17 pm
Napisal/-a esem
Kohec je napisal/-a:...Pri nekaterih avtih je prišlo celo do klenkanja (prehiter vžig zmesi). Če želimo tankati samo 100 oktanskega, je potrebna nova nastavitev predvžiga....
Glede na to, da klenkanje ni nedolžen pojav, bi bilo lepo, da bi navedel vir ali vsaj razčistil, pri katerem bencinu je prišlo do klenkanja, Ker "prehiter vžig" je možen samo pri 95, ti pa pišeš kot da se je to zgodilo pri 100 ("nova nastavitev predvžiga").

Pa še to - od kdaj predvžiga ne nastavlja mot. računalnik (samodejno, morda z malim zamikom) , da ga je treba posebej?

Re: 95 ali 100 bencin - praktično vprašanje

Objavljeno: Ne jul 08, 2018 3:05 pm
Napisal/-a kabrio
Hvala vsem!

Bom kar 95 tankal in zdrava marija :)

Re: 95 ali 100 bencin - praktično vprašanje

Objavljeno: Ne jul 08, 2018 7:49 pm
Napisal/-a a4
veliko je bilo že povedanega na to temo

100-tka je bolj za motorje z večjo kubikažo, ne pa 1.2 mlinčke z vetrnico

sam ugotovi pri katerem gorivu je prosti tek mirnejši. ko sem imel starega renaulta (letnik 1996 in 2001) je to bil 98 oktanski

tudi sam nisem več nagnjen k eksperimentiranju saj je cena stotke zelo visoka, tankam izključno 95 pa še to v tujini

Re: 95 ali 100 bencin - praktično vprašanje

Objavljeno: Ne jul 08, 2018 8:11 pm
Napisal/-a danci1973
a4 je napisal/-a:100-tka je bolj za motorje z večjo kubikažo, ne pa 1.2 mlinčke z vetrnico

100 je predvsem za 'navite' motorje, ki imajo visoko specifično moč glede na prostornino- bodisi zaradi visokega kompresijskega razmerja (atmosferski motorji) bodisi zaradi visokega pritiska prisilnega polnjenja (turbo / kompresor).

1.2 mlinček z veliko vetrnico in dosti kilowatti bo rabil 100 oktanov, 5 litrski motor s 150 konji pa bo najbrž čisto OK tudi s 85 oktanski...

Re: 95 ali 100 bencin - praktično vprašanje

Objavljeno: Po jul 09, 2018 4:10 am
Napisal/-a svetilnik
Torej je za moj 1.0, 140 KM motor boljši 100 oktanski... ali, ker je mlinček 95 oktanski?

Re: 95 ali 100 bencin - praktično vprašanje

Objavljeno: Po jul 09, 2018 6:12 am
Napisal/-a pskoda
Pri običnih motorjih, ki niso dodatno predelani oz niso neki super športni je vseen kaj tankaš, ker itak računalnik prilagodi delovanje motorja, da lepo deluje.
Vglavnem vseeno je kaj tankate tudi, če ima motor 1.0 tovarniških 200hp. Bolj kot bencin je pomembno redna menjava olja kot pri vseh motorjih sploh, če imajo še polža

Re: 95 ali 100 bencin - praktično vprašanje

Objavljeno: Po jul 09, 2018 6:26 am
Napisal/-a Firediver
Izkušnje kažejo - tudi o tem je bilo govora na tem forumu v preteklosti - da so nekateri avtomobilski motorji bolj občutljivi na dejanske oktane kot drugi.
Bolj občutljivi na tak način, da niso dobro delali z uporabo goriva z ustreznim RON številom, kljub temu, da so že imeli senzor proti klenkanju in je zadeve rešila šele uporaba 98/100 oktanca, ker naj bi 95 oktanec v SLO ne imel vseh 95 oktanov ampak malo manj.

Za najsodobnejše - sploh turbobencinarje - pa verjamem, da imajo to bolje poštimano, je pa res, da z uporabo 95 oktanca ne iztisneš vsega, kar motor zmore. Za veliko večino voznikov občutek prirastka zmogljivosti z uporabo 98/100 oktanca ne dosega ravni prihranka pri uporabi 95 oktanca.

In zato se toči 95 oktanca, razen tam, kjer je izrecno navedeno, da potrebuje 100 oktanov. In to je vse.

Re: 95 ali 100 bencin - praktično vprašanje

Objavljeno: Po jul 09, 2018 6:33 am
Napisal/-a danci1973
svetilnik je napisal/-a:Torej je za moj 1.0, 140 KM motor boljši 100 oktanski... ali, ker je mlinček 95 oktanski?

Najboljše je to, kar proizvajalec mlinčka priporoča...

Re: 95 ali 100 bencin - praktično vprašanje

Objavljeno: Po jul 09, 2018 4:48 pm
Napisal/-a nejc1
Ford pravi, da je v 140 konjsko verzijo za optimalno delovanje in zmogljivosti potrebno tankat 100 oktanca, pri 100 in 125 konjskem pa je to priporočljivo.

Re: 95 ali 100 bencin - praktično vprašanje

Objavljeno: Po jul 09, 2018 6:20 pm
Napisal/-a abbe
danci1973 je napisal/-a:
svetilnik je napisal/-a:Torej je za moj 1.0, 140 KM motor boljši 100 oktanski... ali, ker je mlinček 95 oktanski?

Najboljše je to, kar proizvajalec mlinčka priporoča...


proizvajalec praviloma navede le MINIMUM ki je potreben za delovanje motorja, ne pa optimuma. tako da to kar napiše proizvajelec je sigurno ok,ni pa rečeno da je najboljše.
p.s. nekdo je napisal da za motorje z veliko prostornino je priporočljivo 100 oktansko gorivo.
zakaj je temu tako?

Re: 95 ali 100 bencin - praktično vprašanje

Objavljeno: Po jul 09, 2018 7:16 pm
Napisal/-a danci1973
abbe je napisal/-a:proizvajalec praviloma navede le MINIMUM ki je potreben za delovanje motorja, ne pa optimuma. tako da to kar napiše proizvajelec je sigurno ok,ni pa rečeno da je najboljše.

A tudi gume pumpaš na 30 barov? Saj veš, proizvajalec navede MINIMUM, več pa je zagotovo bolje, a ne? :lol:

No, pri gorivu oz. pri oktanskem številu v glavnem ni tako - optimalno je uporabljati čim manj oktansko gorivo, ki pa še ne povzroča klenkanja.

p.s. nekdo je napisal da za motorje z veliko prostornino je priporočljivo 100 oktansko gorivo.
zakaj je temu tako?

Saj ni.

Re: 95 ali 100 bencin - praktično vprašanje

Objavljeno: To jul 10, 2018 12:16 pm
Napisal/-a pleomax
V 1.6 THP 150 smo tankali 100-ko, pri novem 1.2 THP nam je bilo rečeno, da tankamo 95-ko, ker je to dovolj in to tudi proizvajalec v navodilih pravi. Lahko pa tankamo 100-ko, če želimo ampak se mi zdi brezveze, sploh ker so razlike na liter tudi po 14centov/L. Razlike pa praktično nobene. Tako da ja, tankamo 95 na 1.2 THP že skoraj 3 leta in je ok.

Re: 95 ali 100 bencin - praktično vprašanje

Objavljeno: To jul 10, 2018 12:28 pm
Napisal/-a Stefi
Pa še nekaj glede cene: v Sloveniji je 100 oktanc za malo več kot 10 % dražji od 95 oktanca, na Hrvaškem pa za malo več kot 5 %.

Očitno so naši trgovci bolj požrešni... ali pa je razlog kje drugje?

Re: 95 ali 100 bencin - praktično vprašanje

Objavljeno: To jul 10, 2018 1:51 pm
Napisal/-a svetilnik
Za moj 1.1 140 KM piše tako: Min. 95, Super, Premium, Super Plus. Kaj pa je RON/ROZ pa ne vem.

Re: 95 ali 100 bencin - praktično vprašanje

Objavljeno: To jul 10, 2018 3:10 pm
Napisal/-a Mazda2
V navodilih za moj avto pa piše naj uporabljam 95 oktanski bencin ali več. Avto pa je Mazda 2, 1350 ccm, 63 kw.

Re: 95 ali 100 bencin - praktično vprašanje

Objavljeno: To jul 10, 2018 5:55 pm
Napisal/-a danci1973
Kar pomeni, da bo avto s 95 oktanskim bencinom delal tako, kot mora, z več oktani pa ne bo delal nič bolje.

Re: 95 ali 100 bencin - praktično vprašanje

Objavljeno: To jul 10, 2018 9:28 pm
Napisal/-a esem
Ni res!! :roll: Tako neargumentirano posploševanje v resni debati nima mesta!
Če bi vsaj poiskali in prebrali kakšno temo, kjer smo vse to že 100x prežvečili. Vsakič znova od začetka, ka-li? :evil:

Zato sem to temo pridružil (morda najkvalitetnejši) temi o tem (z obilico argumentov) in če koga še mika pisat nedokazane (nedokazljive?) bajke, skregane z osnovami motoroznanstva in kmečke pameti, naj to stori z argumentiranim negiranjem, npr 15-e strani, kjer so meritve na dinu (PSkoda) in tudi povest o tem, da avto ne more biti enako optimiziran za 95 ali 100 oktanov (jest).

Ponavljam - prilagajanje oktanom je odvisno od vsakega motorja posebej, njegovega stanja in celo voznika (mot. rač. prilagaja režim (predvžig glede na običajno št. obratov) tudi glede na stil vožnje). Ponekod so razlike večje, drugje ne, nekaterim opazne, drugim (večini?) ne.

Razlika med 95 in 100 oktanskim gorivom

Objavljeno: Če dec 06, 2018 10:15 am
Napisal/-a Ethan
Imeli smo zanimivo šank debato kaj tankati v starejše avtomobile Megan, Almera,Corola .......vse je starejše kot 15 let in vsi imajo predpisano 95 oktansko gorivo . In ker je padla debata ,da je 100 oktanski boljši smo debatirali o OMV MaxxMotion 100plus;

Višja zmogljivost motorja
Boljše pospeševanje
Več moči
Daljša življenjska doba motorja
Manj notranjega trenja
Manj emisij
Učinek se pozna že po prvem točenju

Kaj pravijo poznavalci in tisti ,ki so preizkusili na svojih starejših avtomobilih .

Lep dan !