Stran 1 od 2
Trd avto in dobra lega?!?
Objavljeno: To maj 19, 2009 7:24 pm
Napisal/-a phoebus
Sam imam v avtu original vzemetenje (vse seveda redno vzdrževano, amortizerji "stari" dobrih 10 tisoč km, čeprav je avto star 9 let), gre se za "udobnejši" avto ki je "glih prav" mehak (ni katrca) in ima "klasično" vzmetenje (mcpherson, vsako kolo na svoji "roki"), safrane.
tudi pnevmatike imam standardne (15, 195 širine).
In sem se peljal s kolegom ki ima kao super duper športno obdelan in predelan avto (puntić), z velikimi in širokimi feltnami, nižanim, tršanim avtom z menjanimi amortizerji (o glasnem loncu in toni plastike brezveze govorit).
Kakorkoli, jaz navajen moje "ladje" sem bil presenečen kako se avto po neravnem (rahlo valovitem) asfaltu v ovinkih dobesedno odbija od ceste kot pink ponk žogica- saj veste kaj mislim- sila centrifuge vleče ven, avto pa ob vsakem kuceljčku odskoči in ga povleče malo ven.
Pri meni enostavno požre neravnice in dobesedno lepi v primerjavi s tistim.
Zdaj ne razumite da sem nek princ ki se ni vozil v malem avtu- imel sem justyja, pa fiesto, pa favoritko, vse original in vse je držalo zaen qrc cesto.
Ampak vseeno, kot pink ponk žogica se mi pa ni noben odbijal (čeprav jih je takoj odneslo iz ceste).
Kje je potem poanta takih "dodelav" če avto potem drži zaenkurc?

Objavljeno: To maj 19, 2009 7:30 pm
Napisal/-a _Pancho_
Naj ti povem, da si se verjetno vozil v krsti.
Druga možnost pa bi bila, da je bil avto na najbolj dirkaškem vzmetenju in kot tak pripravljen za dirke na urejenih dirkališčih, ki jih v sLOVEniji najdemo za vsakim drugim vogalom.
Objavljeno: To maj 19, 2009 7:45 pm
Napisal/-a el_diablo
iz ene skrajnosti v drugo. obstaja tut kakšna vmesna varjanta med trdim kot gokart in udobnim da skor ne čutiš lukenj

Objavljeno: To maj 19, 2009 7:47 pm
Napisal/-a sejjaretun
el_diablo je napisal/-a:iz ene skrajnosti v drugo. obstaja tut kakšna vmesna varjanta med trdim kot gokart in udobnim da skor ne čutiš lukenj

tako je

Objavljeno: To maj 19, 2009 8:23 pm
Napisal/-a =ZiAn=
_Pancho_ je napisal/-a:Naj ti povem, da si se verjetno vozil v krsti.
Druga možnost pa bi bila, da je bil avto na najbolj dirkaškem vzmetenju in kot tak pripravljen za dirke na urejenih dirkališčih, ki jih v sLOVEniji najdemo za vsakim drugim vogalom.
se strinjam, samo se mi zdi, da v temu primeru bolj drži prvo kot drugo (glasen lonec, tona plastike). Pri nas zgleda velja zmotno mnenje, da mora biti avto trd kot vaški voz da je super duper strit rajcing vozilo

Samo kot primer dam vozila za rally pa si jih poglejte 1x tisti ki menite da mora biti podvozje kot kamen

Objavljeno: To maj 19, 2009 10:08 pm
Napisal/-a Mad
=ZiAn= je napisal/-a:_Pancho_ je napisal/-a:Naj ti povem, da si se verjetno vozil v krsti.
Druga možnost pa bi bila, da je bil avto na najbolj dirkaškem vzmetenju in kot tak pripravljen za dirke na urejenih dirkališčih, ki jih v sLOVEniji najdemo za vsakim drugim vogalom.
se strinjam, samo se mi zdi, da v temu primeru bolj drži prvo kot drugo (glasen lonec, tona plastike). Pri nas zgleda velja zmotno mnenje, da mora biti avto trd kot vaški voz da je super duper strit rajcing vozilo

Samo kot primer dam vozila za rally pa si jih poglejte 1x tisti ki menite da mora biti podvozje kot kamen

... Če je mehko ni rečeno da ne drži - smisel amortizerja je v tem da počasi prenese na karoserijo neravnine z cestišča torej popije sunke ter v vseh pogojih gume drži na podlagi kar daje avtu vodljivost. Ali je mehek ali je trd v obeh primerih opravlja svoje delo le na drugi način. Največ pri vsem odigra nizkoprofilna guma napumpana na max tlak, ker prenaša direktno vsako grbino z ceste ter trdi fedri ... obstaja pa superšportno podvozje, ki ga proizvaja OHLINS, ki pa je mehko skoraj kakor original vzmetenje ...
Objavljeno: To maj 19, 2009 11:07 pm
Napisal/-a Matjaz46
Mad je napisal/-a:=ZiAn= je napisal/-a:_Pancho_ je napisal/-a:Naj ti povem, da si se verjetno vozil v krsti.
Druga možnost pa bi bila, da je bil avto na najbolj dirkaškem vzmetenju in kot tak pripravljen za dirke na urejenih dirkališčih, ki jih v sLOVEniji najdemo za vsakim drugim vogalom.
se strinjam, samo se mi zdi, da v temu primeru bolj drži prvo kot drugo (glasen lonec, tona plastike). Pri nas zgleda velja zmotno mnenje, da mora biti avto trd kot vaški voz da je super duper strit rajcing vozilo

Samo kot primer dam vozila za rally pa si jih poglejte 1x tisti ki menite da mora biti podvozje kot kamen

... Če je mehko ni rečeno da ne drži - smisel amortizerja je v tem da počasi prenese na karoserijo neravnine z cestišča torej popije sunke ter v vseh pogojih gume drži na podlagi kar daje avtu vodljivost. Ali je mehek ali je trd v obeh primerih opravlja svoje delo le na drugi način. Največ pri vsem odigra nizkoprofilna guma napumpana na max tlak, ker prenaša direktno vsako grbino z ceste ter trdi fedri ... obstaja pa superšportno podvozje, ki ga proizvaja OHLINS, ki pa je mehko skoraj kakor original vzmetenje ...
aha pa tolko dnara da si lahko novega punteka kupi!
Objavljeno: Sr maj 20, 2009 9:46 pm
Napisal/-a Mad
Matjaz46 je napisal/-a:Mad je napisal/-a:=ZiAn= je napisal/-a:_Pancho_ je napisal/-a:Naj ti povem, da si se verjetno vozil v krsti.
Druga možnost pa bi bila, da je bil avto na najbolj dirkaškem vzmetenju in kot tak pripravljen za dirke na urejenih dirkališčih, ki jih v sLOVEniji najdemo za vsakim drugim vogalom.
se strinjam, samo se mi zdi, da v temu primeru bolj drži prvo kot drugo (glasen lonec, tona plastike). Pri nas zgleda velja zmotno mnenje, da mora biti avto trd kot vaški voz da je super duper strit rajcing vozilo

Samo kot primer dam vozila za rally pa si jih poglejte 1x tisti ki menite da mora biti podvozje kot kamen

... Če je mehko ni rečeno da ne drži - smisel amortizerja je v tem da počasi prenese na karoserijo neravnine z cestišča torej popije sunke ter v vseh pogojih gume drži na podlagi kar daje avtu vodljivost. Ali je mehek ali je trd v obeh primerih opravlja svoje delo le na drugi način. Največ pri vsem odigra nizkoprofilna guma napumpana na max tlak, ker prenaša direktno vsako grbino z ceste ter trdi fedri ... obstaja pa superšportno podvozje, ki ga proizvaja OHLINS, ki pa je mehko skoraj kakor original vzmetenje ...
aha pa tolko dnara da si lahko novega punteka kupi!
... vsak izbira kaj bo dal gor - eni po denarnici, drugi po potrebi ... meni so dovolj Bilstein B8 - lahko tudi na mehkem fedru (original) ...
Re: Trd avto in dobra lega?!?
Objavljeno: Sr maj 20, 2009 10:07 pm
Napisal/-a lancia hf
phoebus je napisal/-a:Kje je potem poanta takih "dodelav" če avto potem drži zaenkurc?

Jaz ti bom odgovoril direktno na to kje je poanta.
Trdota avtomobila dostikrati vara, saj če se hočeš "igrati" z avtomobilom nesmejo biti ne trdi, niti mehki, ker z mehkim se boš vozil kot v katrci, če boš dal pa pre trde, ti bo pa avtomobil začel odskakovati, in imaš več vrjetnosti, da se boš, ali zvrnil, ali pa da bo avtomobil začel drseti v kašen graben. To sem pašč samo povedal če hočeš kaj stisniti od avtomobila, če ti je pa do šminke potem pa čim trše in boš mislil da se pri 70 km/h pelješ vsaj čez 110 km/h.
Re: Trd avto in dobra lega?!?
Objavljeno: Sr maj 20, 2009 10:46 pm
Napisal/-a fiatpowered
phoebus je napisal/-a:............
Ti jaz povem zakaj je avto odskakoval kot ping pong žogca. Zato ker je dal ta tvoj kolega amortizerje tršat. In tako mu je nekdo verjetno že slabe amortizerje še stršal in potem dobiš to, kar si ti doživel. Odskakajoč in strahovito neudoben avto, za malo vozit je že, da bi se pa z njim vsak dan 40km na šiht pa nazaj vozil pa ni.
Če jih pa ni dal tršat, ima pa pač samo zelo izrabljene amortizerje, kar pa se z nižjimi fedri in nizkopresečnimi gumami samo še potencira, na odskakovanju in neudobju. Od amortizerja je vse odvisno.
Objavljeno: Če maj 21, 2009 6:27 am
Napisal/-a mišek
Jaz sem lani na svojem Cliotu menjal amortizerje, ker so bili stari zanič.
Gor sem dal Monroe Reflex; dosti ljudi jih hvali, tudi na tem forumu.
Samo ti amortizerji so trdi kot hudič. Na začetku se mi je še dopadlo, razlika je bila kot dan in noč. Predvsem, ko si bremzal se ni povesil na nos, v ovinkih ni bilo nagibanja kot prej. Samo zdaj se mi že pa manj dopade, ker so res trdi kot satan. Avto rukne na vsaki razpokici, na neravni cesti te meče, kot bi sedel na lojternem vozu
Zdaj, da bi recimo skakal kot tisti Punto o katerem je tu govora tisto ravno ne. Čeprav, če greš v ovinek čez kak preval se mi zdi, da zadaj nekak poskoči preko in za trenutek izgubi oprijem, zato rit prestavi ven iz ovinka.
V glavnem ti amortizerji so za moje občutke skrajno ne udobni! Gume imam pa navadne 165/70/13. Če bi imel kake nizkopresečne potem bi bilo šele sranje.
Če dam za primerjavo Xsaro let.03, katero občasno vozim in je še vse orginal. Se tista v ovinkih lepše drži, ni nagibanja, neravnine in luknje pa zelo lepo požira. Tam, ko Cliota ruka kot norca se s Xsaro pelješ, kot da ni nič, preko prevalov nič ne izgubi stika s cesto.
Objavljeno: Če maj 21, 2009 7:20 am
Napisal/-a zoddimmortal
hehe mišek moj swift sport ima monroe reflex že serijsko not pa niso tolk trdi kot ti praviš... no res je da mehki pa tud niso, kakor vem morata fedr in amortizer delovati skupaj in to je baje cela znanost mogoče se ti je naredlo da nista delala skupaj
FANTJE NE POZABITE DA SO NAŠE CESTE V TOTALNEM KURCU JAMA PRI JAMI VSE JE ZJEBANO NAREDIJO CESTO KI PO 3 LETIH RAZPADE. MI PA PLAČUJEMO NJIM b*****m DA SE DELAJO NORCA IZ NAŠEGA DENARJA, JAZ SEM SE ODLOČIL KO MENJAM AVTO SAMO ŠE TERENCE.
Objavljeno: Če maj 21, 2009 8:28 am
Napisal/-a joztom
Trdo podvozje je nevarno, človek potrebuje podvozje, ki preprečuje odskakovanje koles od tal in s tem izgubo kontakta. To je pogojeno z nevzmetenimi masami koles pred vzmetjo. Tako žalostno je pogledati te nadobudne mladce, ki se z ritjo po tleh drajsajo in pobirajo luknje, pa mislijo, kako športno podvozje imajo. Imam zelo star in mehek avto, pa zlahka v rondoju s 110 čez pridem ali na dilataciji na ovinku iz Polja 180, seveda če ni nikogar blizu. Je pa res dolgohodna WRC izvedba podvozja in stabilizatorji 28mm z aktivnim uravnavanjem vodoravne lege.
Objavljeno: Če maj 21, 2009 8:45 am
Napisal/-a pugi405
mišek je napisal/-a:Jaz sem lani na svojem Cliotu menjal amortizerje, ker so bili stari zanič.
Gor sem dal Monroe Reflex; dosti ljudi jih hvali, tudi na tem forumu.
Samo ti amortizerji so trdi kot hudič. Na začetku se mi je še dopadlo, razlika je bila kot dan in noč. Predvsem, ko si bremzal se ni povesil na nos, v ovinkih ni bilo nagibanja kot prej. Samo zdaj se mi že pa manj dopade, ker so res trdi kot satan. Avto rukne na vsaki razpokici, na neravni cesti te meče, kot bi sedel na lojternem vozu
Zdaj, da bi recimo skakal kot tisti Punto o katerem je tu govora tisto ravno ne. Čeprav, če greš v ovinek čez kak preval se mi zdi, da zadaj nekak poskoči preko in za trenutek izgubi oprijem, zato rit prestavi ven iz ovinka.
V glavnem ti amortizerji so za moje občutke skrajno ne udobni! Gume imam pa navadne 165/70/13. Če bi imel kake nizkopresečne potem bi bilo šele sranje.
Če dam za primerjavo Xsaro let.03, katero občasno vozim in je še vse orginal. Se tista v ovinkih lepše drži, ni nagibanja, neravnine in luknje pa zelo lepo požira. Tam, ko Cliota ruka kot norca se s Xsaro pelješ, kot da ni nič, preko prevalov nič ne izgubi stika s cesto.
Z Reflex amortizerji sem imel slabo izkušnjo. Niti povoham jih več ne. Vsakomur odsvetujem. Bil sem butl, da nisem raje kupil originala

Objavljeno: Če maj 21, 2009 8:59 am
Napisal/-a Energetik81
Tako kot je že eden prej napisal je potrebna za dobro lego avta točno določena kombinacija fedrov in amortizerjev pri določeni teži avta. To je komplicirana teorija regulacij, kjer se smatra za dobro dušenje, če se pri sunku (recimo grbina na cesti) nihanje umiri po 1 prenihaju. Če je podvozje pretrdo ali premehko, stvar ni stabilna. Prav tako razne kombinacije mehak feder/trd amoritzer in obratno.
Poleg tega je pomembna še podlaga - za naše ceste se mi zdi ultimativno podvozje rally avtov, ne pa F1 bolidov...
Objavljeno: Po maj 25, 2009 12:19 am
Napisal/-a sundaydriver
Jst sm bil od začetka navdušen nad vsemi temi podvozji in sem si rekel, prej kot slej si bom na avtu zamenjal to serijsko sranje, ki se samo nagiba in bom dal en proper racing shit gor. No zdaj po parih letih mi to ne pade na pamet. V bistvu bi to v teoriji še vedno imel - ampak ne na naših cestah! Po letošnji zimi so naše ceste še toliko bolj uničene, recimo že LJ obvoznica je bila povsem razrita (zdaj so sicer povečini že zaflikali za silo). Že s serijskim vzmetenjem me je kar premetavalo pri malo večjih brzinah (recimo 120 in več), da sem skoraj stokal od neudobja. Noben mi ne plača dovolj, da bi šel zadevo še tršat...
V bistvu se mi niti ne gre za to, da bi lahko bolj gonil čez ovinke, ker sem s serijskim podvozjem povsem zadovoljen. Fino bi bilo edino to, da bi lahko hitreje menjaval smer, ker recimo če greš čez ovinek tako, da že napol ležiš, potem je težko karkoli manevrirat. Ampak me pa to ne moti toliko, da bi bil pripravljen trpet večje neudobje.
Objavljeno: Po maj 25, 2009 9:14 am
Napisal/-a PiWPiW
bom še svojo izkušnjo povedal. Ravno pred tednom sem montiral Koni yellow kit. Trdota se občutno pozna, saj se čuti vsako luknjico ki gre skozi. ok, res da je trd kot kamen, sam ko ga stiskaš se neravnine ne poznajo več in ko greš v ovinek lahko pripizdiš z zares precej večjo hitrost. tko da trd avto ja, če ga uporabljaš za hitro vožnjo. Da pa bi se fural na dolge relacije in podobno pa raje ne.
a, in znižata avto še ne pomeni da bo tudi bolj trd.
Objavljeno: Po maj 25, 2009 9:25 am
Napisal/-a Fiatfan
[quote="mišek"]Jaz sem lani na svojem Cliotu menjal amortizerje, ker so bili stari zanič.
Gor sem dal Monroe Reflex; dosti ljudi jih hvali, tudi na tem forumu.
Samo ti amortizerji so trdi kot hudič. Na začetku se mi je še dopadlo, razlika je bila kot dan in noč. Predvsem, ko si bremzal se ni povesil na nos, v ovinkih ni bilo nagibanja kot prej. Samo zdaj se mi že pa manj dopade, ker so res trdi kot satan. Avto rukne na vsaki razpokici, na neravni cesti te meče, kot bi sedel na lojternem vozu
mam enako izkušnjo. na bravota sem dal monroe reflex ker je avto bil trd tko da groza. potem pa mislim da bo kaj bolše, ma nič ni boljše razen da je res stabilev v ovinkiih, da bi bil pa kaj udobnejši pa ni govora.
Ali lahko fedre, ki so bile rezane enkrat, pripomorejo k temu da je avto tko trd??
dejsto pa je, da se moj bravo drži v ovinkih dosti dosti bolje kot ford mondeo ki ga imamo tudi doma. tako da se mi zdi da se trši avto definitivno bolje obnaša na ovinkasti cesti.
Objavljeno: Po maj 25, 2009 9:27 am
Napisal/-a PiWPiW
zato so trdi ne

rezanje amortizerjev je ena debilna praksa.
Objavljeno: Po maj 25, 2009 10:38 am
Napisal/-a Scorp84
Na oddaji top gear so naredili eno zanimivo primerjavo, ce se splaca avto spedenat v bolj sportnega in ce je res dejansko hitrejsi. Avto je ze tko bil bolj po fabrisko sportno narejen, bil je renault, kater model se ne spomnem. No sej nima veze, prvo kar so naredili so dali sirse, vecje in sirse gume. Avto je bil kar dve sekundi pocasnejsi, pa se to so testirali na dirkaliscu na ravni podlagi. Nato so mu dali nazaj njegove gume in precej drago uzmetenje in so pridobilo komaj sekundo in pol ali dve. Ampak glede na koliko ulozenega denarja so dali za to, se sploh ne splaca. Pa se zelo se slabo obnese na navadni cesti neravni cesti, kjer jo je v evropi veliko. Izjema tisti asfalti ki ne debijo zimsko dozo soli.
Novejsi avti imajo ze tako dobro vzmetenje da se ne nagibajo tako mocno, pa vseeno dokaj dober pozirajo luknje, sicer ne tako kot stare ladje.
Se pa rad smejim, ko prehitim kaksnega frajerja ki se trudi hitro voziti na starih cestah, sam pa z svojim vzmetenjem mu uspesno zbezim.