Stran 1 od 6
kako voziti turbodizla
Objavljeno: Če jul 30, 2009 12:33 pm
Napisal/-a error7891
Pogosto so v raznih temah komantarji "... ker folk ne zna vozit turbodizlov ...", pa če lahko nekdo, ki daje takšne komentarje in ki ve kako je torej potrebno voziti takšen avto, to tudi pove.
Objavljeno: Če jul 30, 2009 12:38 pm
Napisal/-a pugi405
Mrzlega NE priganjat, če si ga priganjal, pusti motor teči na mestu kako minuto preden ugasneš, nauči se voziti avto v območju "uporabnih" vrtljajev (ne prenizki/ne previsokih), skrb za redno vzdrževanje... itd.
Objavljeno: Če jul 30, 2009 12:40 pm
Napisal/-a Jurchi
Turbodizla voziš kot vsakega turbaka.....sej tak način vožnje se seveda lahko aplicira tudi na navadne atmosferce.
Ko je avto hladen ga nikar ne priganjaj v obrate in počakaj da motor doseže delovno temperaturo.....ko se pripelješ iz kakšne daljše vožnje (avtocesta) in je mašina oz. bolj turbina lepo razgreta, ko avto parkiraš ga ne ugasni takoj ampak počakaj nekaj časa v prostem teku.
Če imaš filter sajastih delcev (fap, DPF itd.) je "baje" dobro, da ko je mašina segreta na delovno temperaturo, nekaj časa (v minutah ali celo sekundah) konstantno vozit na nekoliko višjih obratih, da ti zmeče ven saje.....to seveda delaš redko.
Če sem napisal kakšno bedarijo sem pa pač jo :P :P
Objavljeno: Če jul 30, 2009 1:34 pm
Napisal/-a Blinder
Pri zagonu počakaš, da se izklopi lučka ga predgretje, čeprav užge tudi prej. Pol uzgeš in voziš, ko prideš na cilj ustaviš in ugasneš.
Objavljeno: Če jul 30, 2009 1:37 pm
Napisal/-a primozek68
...redni servisi
... tudi ko temperatura vode doseže 90¤C, morš vedt, da temp. olja še ni optimalna (če nimaš cagarja za temp olja), zato počakaš prbližn toliko, kolikor je voda rabila do 90.
...tudi prenizki obrati niso ugodni, optimum nekje nad 1600-2000, ker tudi turbina rabi dovolj dotoka olja
...vsake toliko je dobro ogretega stisnt na avtocesti, za ene 10 minut (valda ne ob 15h v petek na obvoznici), da se spuca (baje)
...redni servisi (tudi naftni filter vsako leto)
...kvalitetna nafta (ne kurilno olje)
...dober termostat (če pozimi temp pada ni v redu)
...redna uporaba klime (tudi pozimi, vsaj vklopit, če vklopi)
...TDI ni dirkalnik, v bistvu največ pripomoreš z zmerno vožnjo (tudi vztrajnik in sklopka)
...redni servisi (kvalitetno olje, jest mam že pomisleke glede castrola)
...jest osebno klimo vklapljam le v prostem teku (ne vem, tko se mi zdi, da sklopka kompresorja ni obremenjena)
Tko jest delam, in zgleda, da avtu paše,kako drugi me boli falus in ne trdim, da je sam tako prav.
Objavljeno: Če jul 30, 2009 1:43 pm
Napisal/-a DragonForce
Se opravičujem, ker smetim temo, da ne bi odpiral nove.
Me samo zanima, ali je to isto pomembno pri 1.8 bencinarju, 120 konjev ? Uporabni vrtljaji?
Ker jaz večinoma vozim pod 2.500 ali manj. Tako se mi zdi, da ni poraba velika in tudi nisem nek norec.
Če bi mi lahko samo nekdo, ki ve odgovoril, potem pa nadaljujete temo o TDI.
Hvala
Objavljeno: Če jul 30, 2009 1:58 pm
Napisal/-a čare
Če se ti zdi da pri tvojih obratih pri katerih voziš oz. šaltaš avto vleče normalno potem vozi tako dalje,je pa fino da ga kdaj pa kdaj malo na sprehod pelješ v obrate.
Objavljeno: Če jul 30, 2009 2:06 pm
Napisal/-a error7891
Uf, hvala za nasvete.
Drugače imam passata 2.0 tdi nov tip. Zanima me še, ali je bolje avto hitro spravit v višje prestave ali lepo počasi? (se pravi da prestavljam v nizkih obratih) Nad koliko km/h se uporablja 5 prestava po regionalni cesti?
Nikoli ne vem ali je bolje če peljem npr. 50-60 km/h in ga imam v četrti pri tem so pa obrati nizki, ali bi bilo bolje peljati v tretji z malo višjimi obrati?
Ali je res, da mašina bolj trpi če pelješ v breg v visoki prestavi čeprav avto še zmeraj vleče ko norc?
tnx še enkrat

Objavljeno: Če jul 30, 2009 3:04 pm
Napisal/-a adis
vsi komentarji, ki so spisani so načeloma ok in se jih je treba držati a evo ti še en nasvet iz roke nekoga, ki je menjal 2 turbini za "brezveze":
ne sikiraj se preveč glede tega in onega kako avto voziš in v kakšnih obratih ( beri: ali je 50 km/h dosti za 3 oz. 4 prestavo) ... avto vozi po občutku
in kot je @alanq4 povedal v eni od mnogih tem nazaj, da se načeloma turbino hladi tako, da v voziš zadnjih nekaj km proti domu v visoki prestavi v zmerni hitrosti ( recimo: 5 prestava, hitrost cca. 60 km/h) - no vsaj tako sem jaz razumel, ker se turbina mora hladiti ob pomoči vetra in ne tako, da imaš avto na mestu parkiranega in odštevaš sekunde preden ga ugasneš...
Objavljeno: Če jul 30, 2009 3:13 pm
Napisal/-a marjan novak
Pri tdi-ju je turbina na zadnji strani motorja in ni ga vetra, ki bi jo ohladil - ohlaja jo samo olje; torej dobro olje in filtri in ipoštevanje zakonov termodinamike.
Moja turbina jih ima nekaj čez 290.000 in je še prva, je pa res, da je naštelana na JTD-ja.
Objavljeno: Če jul 30, 2009 3:18 pm
Napisal/-a nevermind
Objavljeno: Če jul 30, 2009 3:23 pm
Napisal/-a sašo5
marjan novak je napisal/-a:Pri tdi-ju je turbina na zadnji strani motorja in ni ga vetra, ki bi jo ohladil - ohlaja jo samo olje; torej dobro olje in filtri in ipoštevanje zakonov termodinamike.
točno tako..(tu je Adis mal v "temo brcnu" )zgleda, da bo še turbine menjal, če si ne bo omislil atmosferca :P
P.S drugače pa "pomočnik" v obliki številk(puščice) za prestavljanje na armaturi dela čudeže_sploh če hočeš prišparat kak dcl, ga ubogaš..................in vedet; vsaj 1x/2x na tank (tako kot je primožek68 napisal) mora avto na full prevozit nekaj km..........
Objavljeno: Če jul 30, 2009 3:37 pm
Napisal/-a GapsoN
Pa kakšen turbo timer si lahko omisliš, da ti hladi avto, čeprav si ga že parkiral in zaklenil

Objavljeno: Če jul 30, 2009 3:37 pm
Napisal/-a shaggx
marjan novak je napisal/-a:Pri tdi-ju je turbina na zadnji strani motorja in ni ga vetra, ki bi jo ohladil - ohlaja jo samo olje; torej dobro olje in filtri in ipoštevanje zakonov termodinamike.
Moja turbina jih ima nekaj čez 290.000 in je še prva, je pa res, da je naštelana na JTD-ja.
kateri je pa potem avto če je samo nastavljena na jTDja?
Objavljeno: Če jul 30, 2009 4:22 pm
Napisal/-a Drocky
marjan novak je napisal/-a:Pri tdi-ju je turbina na zadnji strani motorja in ni ga vetra, ki bi jo ohladil - ohlaja jo samo olje; torej dobro olje in filtri in ipoštevanje zakonov termodinamike.
Moja turbina jih ima nekaj čez 290.000 in je še prva, je pa res, da je naštelana na JTD-ja.
ampak ima hladilnik za olje, ki pa se bolje hladi med vožnjo.
Druga je pa že napisano. Pa pri olju ne traja ravno 1x dlje od takrat ko je hladilna tekočina na delovni temperaturi motorja, bolj kakšno minuto ali dve.
Pa turbine ni treba ohlajati po vsaki vožnji ampak takrat, ko se motor dalj časa vrti na visokih obratih(posledično se bolj vrti in greje tut turbina)
Objavljeno: Če jul 30, 2009 4:30 pm
Napisal/-a AudiBoy
error7891 je napisal/-a:Uf, hvala za nasvete.
Drugače imam passata 2.0 tdi nov tip. Zanima me še, ali je bolje avto hitro spravit v višje prestave ali lepo počasi? (se pravi da prestavljam v nizkih obratih) Nad koliko km/h se uporablja 5 prestava po regionalni cesti?
Nikoli ne vem ali je bolje če peljem npr. 50-60 km/h in ga imam v četrti pri tem so pa obrati nizki, ali bi bilo bolje peljati v tretji z malo višjimi obrati?Ali je res, da mašina bolj trpi če pelješ v breg v visoki prestavi čeprav avto še zmeraj vleče ko norc?
tnx še enkrat

Avto ima navor, lahko v nizkih vozis.
Objavljeno: Če jul 30, 2009 5:03 pm
Napisal/-a Strokovnjak
Po naselju in če je ravnina ga lahko komot voziš 50 km/h v peti prestavi, to znese cirka 1100 obratov. Pri močnejšem pospeševanju (konec naselja) pa ga le prešaltaj v četrto.
Objavljeno: Če jul 30, 2009 5:10 pm
Napisal/-a NejcZ
Jezus cela znanost. Vozi kot vsak avto....
Objavljeno: Če jul 30, 2009 5:14 pm
Napisal/-a ggg
kaj pa voznja v breg?
sam zivim na takem kraju, da me zjutraj caka cca. 200m visinskega vzpona (10% klanec) in to dobesedno 300m od parkirisca. naj pozimi dlje ogrevam avto na mestu ali kako?

Objavljeno: Če jul 30, 2009 5:29 pm
Napisal/-a Blinder
ggg je napisal/-a:kaj pa voznja v breg?
sam zivim na takem kraju, da me zjutraj caka cca. 200m visinskega vzpona (10% klanec) in to dobesedno 300m od parkirisca. naj pozimi dlje ogrevam avto na mestu ali kako?

Ogrevanje na mestu je tudi škodlijvo. Če imaš 300m ravnine v eno smer, je to 600m v obe smeri, torej prevozi 10x, da se ti ogreje voda, pa še 10x, daa se ti segreje še olje, šele potem lahko greš z turbodizlom v klanec. Če bi imel bencinca pa bi lahko takoj šel v klanec. Če ne boš ravnal tako, kot sem ti napisal, ti bo cedila turbina po par mescih. Znanstveno dokazano.
Mogoče pa se ti splača bolj pustit avto na vrhu klanca, in naredit tisti klanec peš ali s kolesom. Raje se mal sprehodiš, kot da ti cedi turbina.